User Tag List

Sayfa 1/2 12 SonSon
22 sonuçtan 1 ile 19 arası

Konu: Buji porselenindeki karartı ?

  1. #1
    0M42 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Oct 2010
    Yaş
    39
    Şehir
    İstanbul
    Mesaj
    3.666
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    8 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)

    Buji porselenindeki karartı ?

    Bu gün aracın bujilerini söküp temizleyeyim dedim.Dört bujininde aşağıda ok ile gösterdiğim bölgesinde yağımsı bir tabaka-karartı vardı tinerli bez ile yada tırnak ile kazındığında çıkıyor bahsettiğim karartı.Hepsini temizleyip geri taktım.Bu bir sorun göstergesimidir oluşan karartı normalmidir ?



    Kullandığım bujiler aşağıdakilerden ;



    Ayrıca buji tırnak aralığının olması gereken değeri nedir motora göre değişirmi bu ?
    Ya örs olacak sağlam duracaksın, yada çekiç olacak zamanında vuracaksın..

  2. #2
    timucintt - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Nov 2005
    Yaş
    38
    Şehir
    Hong Kong
    Mesaj
    2.824
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    1 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    yağ buharı... o ringleirni yenile....
    1991 HONDA CRX - TOTALLED
    1988 TOYOTA CELICA GT ST162 - SOLD
    1991 HONDA INTEGRA LS - SOLD
    1990 HONDA CIVIC EF - SOLD

    85-92 OLDSKOOL COMING SOON

  3. #3

    Üyelik
    Mar 2009
    Yaş
    38
    Şehir
    Balikesir
    Mesaj
    1.150
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    ringler derken bendede aynı sey var

  4. #4
    Osman Bahadır - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Sep 2010
    Yaş
    41
    Şehir
    istanbul
    Mesaj
    2.758
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Kararma mı, koyu kahverengi mi? Kahve ise Timuçin'in de belirttiği gibi yağ buharıdır. Siyahsa renk yeterli soğuk kademede buji kullanmadığından yanmış demektir.

    Timuçin'in o-ring değiştir dediği daha çok honda motorları için geçerli. Külbütör kapağı ile buji yuvası arasındaki yuvarlak o-ringleri kastediyor. Senin motorunda da külbütörde veya bujinin oturduğu yerde kapakta yağ o-ringi varsa onlar yağ kaçırıyordur, değiştirince düzelir.
    Your car is your story. So don't let someone else write the book...

  5. #5

    Üyelik
    Mar 2009
    Yaş
    38
    Şehir
    Balikesir
    Mesaj
    1.150
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    bendede çok sıkıştırdığımda buhar yapıyor kelebek kirleniyor yağ buharı geliyor... nasıl engellicez onu

  6. #6
    bLackModeL - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Sep 2011
    Yaş
    38
    Şehir
    aKSAraY68
    Mesaj
    3.875
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    2 Post(s)
    Tagged
    1 Thread(s)
    oil catch tank yada krank fılıtresı dedıklerı kucuk fılıtreden kullancasın
    facebook: hasan serdar şengül
    instagram: hasan_serdar
    ECUPROJECTS PERFORMANCE-CHİPTUNİNG AKSARAY BAYİİ

  7. #7

    Üyelik
    Mar 2009
    Yaş
    38
    Şehir
    Balikesir
    Mesaj
    1.150
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    kapaktaki motor havalandırma kısmınamı takılacak ?

  8. #8
    0M42 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Oct 2010
    Yaş
    39
    Şehir
    İstanbul
    Mesaj
    3.666
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    8 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Herkese teşekkür ederim.Oil catch tank zaten var aracımda renk olarak koyu kahvede var siyahta aslında durum şöyle porselenin tam dip kısmından 7 - 8 mm. kadar siyah karartı sonrasında kahveleşiyor renk.Ancak dediğim gibi tinerli bez ile sildim hepsini şuanda bembeyaz larYani porselenin renginde değişme vs. söz konusu değil.Fotolarını çekecektim aslında ama akıl edemedim.

    Benim kapakta oring vs. yok zaten bujiler külbütör kapağının içinde konumlandırılmamış silindir kapağının yan kısmında egsoz manifoldunun hemen yanındalar.



    Bende araştırma yaptım bu bujinin sıcak soğuk olayıyla ilgili bir şeyler okudum bu mevzu nedir tam olarak ? Aynı bujinin daha düşük yada yüksek sıcaklıklarda olanımı var yani ?
    Ya örs olacak sağlam duracaksın, yada çekiç olacak zamanında vuracaksın..

  9. #9
    0M42 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Oct 2010
    Yaş
    39
    Şehir
    İstanbul
    Mesaj
    3.666
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    8 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı VtecDream Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    kapaktaki motor havalandırma kısmınamı takılacak ?
    O şekilde takılıyor evet kapak havalandırmadan çıkan boru Oil catch tank a giriyor tanktan çıkan da emme hattına gidiyor.
    Ya örs olacak sağlam duracaksın, yada çekiç olacak zamanında vuracaksın..

  10. #10
    Osman Bahadır - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Sep 2010
    Yaş
    41
    Şehir
    istanbul
    Mesaj
    2.758
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Tarifine ve bujilerin konumuna bakılırsa, sorun sadece yağ buharının bujinin açıktaki en sıcak kısmı olan dibine yapışarak yanması. Ki porseleninde bir kararma da yok, silince çıkıyor diyorsun. Bu senin motorunda o-ring'le çözülmez. Ve senin motorundaki buji pozisyonu düşünüldüğünde sadece kozmetik bir sorundur. Eğer bujinin yanma odası içinde kalan kısmında bir belirti, kahverengi kurumlanma, erime vs yoksa bujide soğuk kademeye geçmeye gerek yok.

    Buji yanma odası ısısına dayanamıyorsa, ısıyla iyi başedemiyorsa, ısı transferini sağlayamıyorsa bir kademe daha soğuk bujiye geçilir. Ama her kademede soğuk motorda motor ısınana kadar yanma verimi sıcak bujiye göre düşer.
    Your car is your story. So don't let someone else write the book...

  11. #11
    0M42 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Oct 2010
    Yaş
    39
    Şehir
    İstanbul
    Mesaj
    3.666
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    8 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    O zaman bir sorun yok demekki ? İyi güzel o zaman.

    Bu arada bujilerin tırnak ve elektrot kısmı açık kahverengi renkteydi bu karışımın düzenli afr nin olması gereken değerinde olduğunu gösteriyor değilmi ?
    Ya örs olacak sağlam duracaksın, yada çekiç olacak zamanında vuracaksın..

  12. #12
    Osman Bahadır - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Sep 2010
    Yaş
    41
    Şehir
    istanbul
    Mesaj
    2.758
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı 0M42 Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Bu arada bujilerin tırnak ve elektrot kısmı açık kahverengi renkteydi bu karışımın düzenli afr nin olması gereken değerinde olduğunu gösteriyor değilmi ?
    LPG'de mi kullanıyorsun?
    Your car is your story. So don't let someone else write the book...

  13. #13
    0M42 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Oct 2010
    Yaş
    39
    Şehir
    İstanbul
    Mesaj
    3.666
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    8 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Hayır lpg yok aracımda
    Ya örs olacak sağlam duracaksın, yada çekiç olacak zamanında vuracaksın..

  14. #14
    Osman Bahadır - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Sep 2010
    Yaş
    41
    Şehir
    istanbul
    Mesaj
    2.758
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Doğrudur, temiz kahverengi-gri tonları bujinin güzel ateşleme yaptığını, deposit bırakmadığını gösterir. Yağ veya kurum varsa o zaman ateşleme veya karışımda sorun var demektir.
    Your car is your story. So don't let someone else write the book...

  15. #15
    0M42 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Oct 2010
    Yaş
    39
    Şehir
    İstanbul
    Mesaj
    3.666
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    8 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Peki son bir şey daha sorayım buji tırnak aralığı neye göre belirleniyor ? Mesela msd nin yüksek gerilimli bobinini almayı düşünüyorum bu durumda tırnak aralığında değişiklik yapmam gerekirmi ? Şu an üzerinde piyasa malı mako bobin var ve tırnak aralığı 0.9 mm.
    Ya örs olacak sağlam duracaksın, yada çekiç olacak zamanında vuracaksın..

  16. #16
    Osman Bahadır - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Sep 2010
    Yaş
    41
    Şehir
    istanbul
    Mesaj
    2.758
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Tırnak aralığı kullanacağın yakıta ve bobinin gücüne göre belirlenir. Daha fazla tırnak aralığı daha büyük kıvılcım demektir. Ama yeteri kadar güçlü olmayan bir bobinde tırnak aralığını açarsan tekleme başlar. Güçlü bir bobin kullanacağın zaman tırnak aralığını 0.1-0.2mm daha açabilirsin. Tabi daha iyi bir yanmaya ihtiyaç duyuyorsan.
    Your car is your story. So don't let someone else write the book...

  17. #17
    0M42 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Oct 2010
    Yaş
    39
    Şehir
    İstanbul
    Mesaj
    3.666
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    8 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Teşekkür ederim üstad sağolasın.
    Ya örs olacak sağlam duracaksın, yada çekiç olacak zamanında vuracaksın..

  18. #18
    Anu - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Aug 2009
    Yaş
    39
    Şehir
    Ankara-Alanya
    Mesaj
    953
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    11 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Yeni konu açmadan konu sahibinin affına sığınarak birşey sormak istiyorum. Bujileri söküp taktığım zaman 3 nolu silindire ait buji kablosu neredeyse her kullanımda yerinden 2-3 cm çıkıyor. 2 hafta sonra ise bu problem ortadan kalkıyor. Her söküp taktığımda 1-2 hafta bu problem mevcut. Benim tahminim bir sebepten ötürü buji yuvasında kompresyon kaçağı oluyor. Fakat belirli bir kullanım sonucunda kurum ile dolup problemi kendiliğinden çözüyor. Başına benzer bir olay gelen ya da başka bir fikri olan var mı? Bujiyi motora uygun olarak Bosch un sitesinden seçmiştim, yanlış buji seçimi ile ilgili değil sorun.
    ''Halkını cehalet ve sefalete teslim eden yöneticiler yok olmaya, cehalet ve sefalete sürükleyen yöneticileri seçen halk ise köle olmaya mahkûmdur." Mustafa Kemal ATATÜRK

  19. #19
    Osman Bahadır - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Sep 2010
    Yaş
    41
    Şehir
    istanbul
    Mesaj
    2.758
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı Anu Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Yeni konu açmadan konu sahibinin affına sığınarak birşey sormak istiyorum. Bujileri söküp taktığım zaman 3 nolu silindire ait buji kablosu neredeyse her kullanımda yerinden 2-3 cm çıkıyor. 2 hafta sonra ise bu problem ortadan kalkıyor. Her söküp taktığımda 1-2 hafta bu problem mevcut. Benim tahminim bir sebepten ötürü buji yuvasında kompresyon kaçağı oluyor. Fakat belirli bir kullanım sonucunda kurum ile dolup problemi kendiliğinden çözüyor. Başına benzer bir olay gelen ya da başka bir fikri olan var mı? Bujiyi motora uygun olarak Bosch un sitesinden seçmiştim, yanlış buji seçimi ile ilgili değil sorun.
    Buji kablosunun yerinden çıkmasıyla bujinin alakası yok. Kurumun veya komprasyon kaçağının da. Sonuçta buji kablosu dıraşıda. Bujiye de vidalanmıyor, tutunuyor sadece. Bilmiyorum aynı şeyden mi bahsediyoruz ama buji kablosu sadece distribütör veya bobinden bujiye akımı taşıyan kablodur. O silindirin buji kablosunun klemensi, kıskacı gevşemiştir. Zaten çok sık sök taka gelmez. Buji kablolarını değiştirmende fayda var.
    Your car is your story. So don't let someone else write the book...

Konu Bilgileri

Users Browsing this Thread

Şu an 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 konuk)

Yetkileriniz

  • Konu Acma Yetkiniz Yok
  • Cevap Yazma Yetkiniz Yok
  • Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
  • Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok
  •