Selamlar arkadaşlar..
Konunun site üyeleri açısından pek ilgi çekici olmadığının farkındayım; Ama teknik anlamda bilgi bulamadığımız her konuda olduğu gibi dönüp dolaşıp buraya gelmek mecburiyetinde kaldım.
Son zamanlarda valide hanımın ''bi evin iki eşeği olmaz'' mantığı sebebiyle ailemle birlikte kullanabileceğim bir araç arayışına girmiştim.
Aile bireyleriyle birlikte kullanacağım için otomatik düşünüyordum ve şimdiye kadar hep dizel otomatik modelleri inceledim.
Dizel otomatik araçlarda ilgimi çeken Volkswagen Golf 1.6TDI DSG ve Citroen DS4 1.6e-HDİ DSport Trip. olmuştu. Fakat DS4 çok pahalı, Golf ise tasarım olarak basit geldiği için daha farklı araçlara bakmaya karar verdim.
Binek otomobilde benim için önemli olan en önemli unsur vites aralıkları, Yani alacağım aracın çok hızlı olmasına gerek yok. Arkamdakini kornaya bastırmasın ve sabit sürattede yeterince ekonomik olsun yeterli. Bundan önceki aracım olan ihtiyar corollam 4ileri (tamotomatik) şanzumana sahip olmasına rağmen 4.vitesteyken 3000 devirde 130kmh ve 4000 devirde 170kmh hıza ulaşıyor tatmin edici derecede atak bir şekile hızlanıyor ve inanılmaz derecedede düşük yakıt tüketimi sağlıyordu. Şehir içindede neredeyse manuel kadar yakıt tüketiyordu. Tabi yeni araçlar hem daha büyük hemde daha ağır olduğu için yakıt konusunda aynı değerleri almayı beklemiyorum. Ama en azından 2000 öncesi vokswagenler gibi 120kmha çıkmak için 4000 devir çevirmek gerekmesin istiyorum. mesela son dişlisi; (düz yolda sabit süratle gitmek için); '65kmh 2000dd' - '90kmh 2500dd' - '130kmh 3000dd' '155kmh 3000dd' gibi değerler verecek kadar uzun olan herhangi bir otomatik şanzumanlı araç benim gayet rahat bir şekilde işimi görecektir.
Toyotacıların dediği gibi; ''eskiden böyle dertlerimiz yoktu; alırdık bi toyota 10 yıl binerdik.'' Ama ***** artık toyotanın yeni araçlarındada iğrenç motor ve şanzumanlar kullanılıyor.
Hal böyle olunca; önce Alman, sonra fransız araçlarında baktım ama dönüp dolaşıp kardeş marka hondaya geri döndüm. Fakat yine kararsız kaldım, Çünkü biliyorsunuz ki yüksek devirlerin piri olan hondanın piyasadaki en büyük eksiği; orta devirlerde yaşayan insanlarında olduğunu kabullenip dizel araç satmaması. (ruhuna aykırı belkide)
Benim düşündüğüm honda modeli ise; ilk çıktığı günden beri, gerek süet iç döşemeleriyle, gerek sportif tasarımıyla, gerekse farklı motor tipiyle ilgi çekici bulduğum 5 kapılı çakma Type-Sler oldu.
Ancak biliyorsunuz ki herkesin bindiği bir araç değil ve bu araç hakkında birilerinin tecrübelerinden yararlanmak oldukça güç.
Benim bu araç hakkında merak ettiklerim;
Yakıtı nasıldır?
Lpg uyumu nasıldır?
Yarı otomatik vites oranları nasıldır?