User Tag List

10 sonuçtan 1 ile 10 arası

Konu: İtb benzeri farklı kelebek tipi

  1. #1
    alihan_27 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Feb 2012
    Yaş
    35
    Şehir
    Türkiye
    Mesaj
    1.037
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)

    İtb benzeri farklı kelebek tipi

    Caterham'lara bakarken garip bir kelebek(şekil itibariyle kelebeğede benzemiyor ama) tipiyle karşılaştım. Kullanıldığı motor 2.0 Ford Duratec. Tam ismini de bilmiyorum ama barrel throttle diye aratınca azda olsa fotoları çıkıyor.
    Merak ettiğim, klasik gaz kelebeğine göre avantajları-dezavantajları nelerdir?
    Alt devir-üst devir getirisi götürüsü nelerdir? Neden kullanılmalı?









  2. #2
    Osman Bahadır - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Sep 2010
    Yaş
    41
    Şehir
    istanbul
    Mesaj
    2.758
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Kelebeğe göre tek avantajı WOT'da akışı engelleyen bir kelebeğin, herhangi bir engel parçanın olmaması. Çok yüksek devir dönülmeyecekse bu kadar ince flow hesabına gerek yok. Belki F1 gibi 15000 devir üstü dönülen ortamlarda avantaj sağlayabilir. Diğer tüm şartlarda fuzuli ağırlık...
    Your car is your story. So don't let someone else write the book...

  3. #3
    driftboy - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Apr 2010
    Şehir
    BurSAkarya
    Mesaj
    6.251
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    3 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı o.b.k Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Kelebeğe göre tek avantajı WOT'da akışı engelleyen bir kelebeğin, herhangi bir engel parçanın olmaması. Çok yüksek devir dönülmeyecekse bu kadar ince flow hesabına gerek yok. Belki F1 gibi 15000 devir üstü dönülen ortamlarda avantaj sağlayabilir. Diğer tüm şartlarda fuzuli ağırlık...
    Senin şu teknik bilgilerine ve bu tarz şeylerde şipşak olayı bitiren cevaplarına hastayım abi : Bravo : :Icon_rule
    Marblex Mining & Marble

    Harput Yapı İnsaat


    Alıntı CasabLanca Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    arabanın önüyle arkası arasında 3 yaş fark var

  4. #4
    levent - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jan 2006
    Yaş
    36
    Şehir
    İzmir
    Mesaj
    18.439
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    97 Post(s)
    Tagged
    3 Thread(s)
    Butterflies, barrels or slide throttles - Jenvey Dynamics

    Linkte var biraz hakkında bilgi, 2006 dan sonra bunun yerine normal kelebeğe dönmüşler yarış motorları hazırlayan firmalar özellikle..

  5. #5
    Uzaklaştırılmış Kullanıcı
    Üyelik
    Sep 2008
    Mesaj
    1.809
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    2 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    bide bu tip itb ler var bunlar fazla ağırlıkda yapmıyo , sağa yada sola doğru kayarak sıfır sürtünme sağlıyo , 8v sohc motorlarda daha çok kullanılıyo




  6. #6
    bladerk - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jan 2006
    Yaş
    45
    Şehir
    Ankara
    Mesaj
    3.045
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    1 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı o.b.k Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Kelebeğe göre tek avantajı WOT'da akışı engelleyen bir kelebeğin, herhangi bir engel parçanın olmaması. Çok yüksek devir dönülmeyecekse bu kadar ince flow hesabına gerek yok. Belki F1 gibi 15000 devir üstü dönülen ortamlarda avantaj sağlayabilir. Diğer tüm şartlarda fuzuli ağırlık...
    öyle düşünme bence ITB türleri geliştikçe yeni versiyonlar ortaya çıkıyo artık çok firma ortadaki milin verdiği zararı önlemeye çalışıyo ve bunun gibi çok fazla örnek var devir ne olursa olsun 100de 100 de kelebek çapı doğru ve hızlı havayı vermeli hepsindeki amaç bu bazı firmalar eskiden 42 mm kullandıkları modeli 38 e düşürüp orta milleri incelterek daha fazla ve hızlı hava sokan modeller elde ettiler gerekirse örnek verebilirim yani olay 4 kelebek = 4 mil kalınlığı olunca tek kelebekteki etkiden daha fazla negatif etki yaratıyo bu da yeni şeyler denemeye yeterli sebep
    ECUTECH İstanbul

  7. #7
    Osman Bahadır - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Sep 2010
    Yaş
    41
    Şehir
    istanbul
    Mesaj
    2.758
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı bladerk Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    öyle düşünme bence ITB türleri geliştikçe yeni versiyonlar ortaya çıkıyo artık çok firma ortadaki milin verdiği zararı önlemeye çalışıyo ve bunun gibi çok fazla örnek var devir ne olursa olsun 100de 100 de kelebek çapı doğru ve hızlı havayı vermeli hepsindeki amaç bu bazı firmalar eskiden 42 mm kullandıkları modeli 38 e düşürüp orta milleri incelterek daha fazla ve hızlı hava sokan modeller elde ettiler gerekirse örnek verebilirim yani olay 4 kelebek = 4 mil kalınlığı olunca tek kelebekteki etkiden daha fazla negatif etki yaratıyo
    Haklısın Erkut abi. Etkisi tabi ki vardır. Modelli subaru'larda TGV'yi emmeden iptal edince bile etkisi oluyor. Ama bu etki artan devirle birlikte artan flowla belirginleşiyor. Bizim gezindiğimiz devirler bu sistemlerin esas geliştirilme amacı olan devirlerden uzak kalıyor bence. Ama tabi ki optimizasyon iyidir. Hiç değilse zamanla gelişir, bizim de kullanabileceğimiz, fayda sağlayabileceğimiz birşeyler çıkar ortaya.
    Your car is your story. So don't let someone else write the book...

  8. #8
    alihan_27 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Feb 2012
    Yaş
    35
    Şehir
    Türkiye
    Mesaj
    1.037
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Biraz hayal kırıklığı yaşadım işin açığı Oysa ki devrimsel umutlarla açmıştım konuyu. Anlaşılan bizim gibi max. 8000 dönebilen 1.4-2.0lt kullanıcıları için bir esprisi yok.

  9. #9
    bladerk - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jan 2006
    Yaş
    45
    Şehir
    Ankara
    Mesaj
    3.045
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    1 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı alihan_27 Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Biraz hayal kırıklığı yaşadım işin açığı Oysa ki devrimsel umutlarla açmıştım konuyu. Anlaşılan bizim gibi max. 8000 dönebilen 1.4-2.0lt kullanıcıları için bir esprisi yok.
    olmaz olur mu çok etkili şeyler bunlar ama dip gazda motorun hava çekmesini kolaylaştıran etkenler rpm olarak düşünmeyin bunu amaç tepkileri hızlandırmak itbli otomobil kullanmanın en büyük hazzı gaz tepkisidir zaten ve maximum 7000 rpm lik modelleri de mevcuttur
    ECUTECH İstanbul

  10. #10
    OmerRS - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Dec 2005
    Yaş
    38
    Şehir
    Ankara
    Mesaj
    4.387
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    16 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Benim arabada çok yaygın bunlar. Özellikle Cosworth ve Titan kitleri populer. Diğer yandan bu teknoloji Formula1 de kullanılıyor. Tam gazda ortalıkta birşey kalmadığı için verimi daha iyi.

    Roller barrel sistemler ayrıca direkt olarak kapağa da entegre edilebiliyor ki oldukça kompakt olması sağlanıyor.

    Slide throttle da aynı şekilde fakat onların yarım açıklıkta verimlilikleri bunlara göre daha düşük.
    Azim Oto Özel Ford Servisi
    http://www.azimfordservisi.com/

Konu Bilgileri

Users Browsing this Thread

Şu an 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 konuk)

Yetkileriniz

  • Konu Acma Yetkiniz Yok
  • Cevap Yazma Yetkiniz Yok
  • Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
  • Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok
  •