User Tag List

17 sonuçtan 1 ile 17 arası

Konu: Piston-Krank-Kol=Devir Güç

  1. #1
    mannerboy - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jun 2009
    Yaş
    37
    Şehir
    Düzce
    Mesaj
    1.339
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    1 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)

    Piston-Krank-Kol=Devir Güç

    Aşağıda yaptığım 3 seçenekte sıkıştırmalar aynı bu 3 seçenekten en mantıklı güç hangisinden alabilirim neden ciddi fikirler düşünceler varsa paylaşabilirmiyiz.Açıklayıcı olarak yardım istiyorum.

    Powered By Demir Garaj Fast N' Loud

    instagram brkdiinc-facebook burakdiinc

  2. #2

    Üyelik
    Mar 2010
    Yaş
    43
    Şehir
    Antalya / Kemer
    Mesaj
    5.489
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    4 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Bana göre en mantıklı güç stroku fazla olan seçenekten alınır..aynı zamanda diğerlerine göre de torku daha fazla olacaktır..atmosferik araçlarda hacim çok işe yarıyor..en basit örneği kendi aracımdan verebilirim..piston çapım aynı fakat krank strokum fazla..buda tork ve güç sağlıyor eskiye göre kesinlikle daha iyi..
    Crm performance

  3. #3

    Üyelik
    Apr 2009
    Şehir
    -
    Mesaj
    8.812
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    4 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    piston büyüt, krank değiş sadece bu kadar diyorum ben kardeşim

    sıkıştırmanda 12leri aşsın.
    Bazen ne kadar küçük olduğunu anlamak için iyice yükseğe çıkmalısın

  4. #4

    Üyelik
    Mar 2007
    Yaş
    48
    Şehir
    istanbul
    Mesaj
    116
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Öncelikle şunu belirteyim içten yanmalı pistonlu motorlarda piston strok ve kol strok diye bi ölçü yoktur.Motordaki tek strok krank milinin merkezden kaçıklığıyla ilgili olarak verilen strok değeridir.Sorunuza sağlıklı yanıt verilebilmesi için valf sayısını hedeflediğiniz gücü kullanacağınız egzantrik milinin ölçülerini turbo yada atmosferik mi olduğunu da belirtmelisiniz.

  5. #5
    mannerboy - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jun 2009
    Yaş
    37
    Şehir
    Düzce
    Mesaj
    1.339
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    1 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Stage stage gidilme durumu var birden yükleme olmaz.İlk etap olarak tüm şartlar eşit kapak 16 valf egzantrikler standart ölçüde sıkıştırmada aynı şekilde ama ortada bu 3 durumu yapma imkanım var vede atmosferik olarak.başlangıç güçleri stock olarak 165 hp lerde olan bir motor.yüklemeye göre gücü artıcak 250 ye kadar yolu var atmosferik olarak.Piston stroğunu blok değerleri açısından verdim kol stroğunu ise kısa kol uzun kol farkını belirttim. hangi motordan daha verimli güç alınır en soldaki motor zaten standart olan bi motor ortadaki stroker yapılmış hali en sağdakide koldan kısalmış hali.k20a2 motoru ele alırsak 86 strok 86 bore oranı var fakat kol kısa 139 mm! yüksek devirlerede çok rahat çıkıyor benim motorumda kolu kısaltıp krank strok yükseltmem ne getirir
    Powered By Demir Garaj Fast N' Loud

    instagram brkdiinc-facebook burakdiinc

  6. #6

    Üyelik
    Apr 2009
    Şehir
    -
    Mesaj
    8.812
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    4 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    benimde merak ettiğim bi konu, kol kısaltıp devir dönmek aynı zamanda stroker yapmak hacimlenmek.
    Bazen ne kadar küçük olduğunu anlamak için iyice yükseğe çıkmalısın

  7. #7
    TechTurkey B.Aktepe - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Nov 2005
    Yaş
    44
    Şehir
    Istanbul
    Mesaj
    5.312
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    1 Post(s)
    Tagged
    1 Thread(s)
    Piston çap (mm)

    Piston stroke dediğin hangi ölçü anlamadım.

    Kol stroke diye bir değer yoktur, Kol boyu merkezden-merkeze uzunluk ölçülür. (c-c length) (mm)

    Krank stroke (mm)

    Hacim (cc)

    Road/stroke değildir, Rod/Stroke ratio dur. Kol boyu / krank stroke değeridir. Birimi yoktur. Çünkü orandır.

    Kol boyu uzunluğunun tek başına bir anlamı yoktur. Krank stroke değeri ile ilişkilendirilir.

    Rod/stroke 1.54-1.82 kadar arası değerler normal olarak kabul edilir. Stock motorların r/s ratio değerlerinden bir yorum yapılabilir.

    Tabloya eklemediğin önemli bir değer de, Piston hızıdır. (m/sn)

    Piston Speed Calculator - Universal Entry

    krank stroke değerin ve rev limit değerine göre hesaplanır. m/sn değerine göre bir yorum yapman gerekir.

    Yaklaşık buradaki değerlere göre bir yorum yapabilirsin.

    low speed diesels
    ~8.5 m/s for marine and electric power generation applications
    medium speed diesels
    ~11 m/s for trains or trucks
    high speed diesel
    ~14 m/s for automobile engines
    medium speed petrol
    ~16 m/s for automobile engines
    high speed petrol
    ~20–25 m/s for sport automobile engines or motorcycles
    competition
    Some extreme examples are NASCAR Sprint Cup Series and Formula one engines with ~25 m/s and Top Fuel engines ~30 m/s

    Buradaki hesaplamaların dışında devir dönme kabiliyetin ve motor ömrü için başka unsurlarda vardır. Ama yorum yapacağın en basit işlemler yukarıdakilerdir.
    Failure is not an option.

  8. #8
    PPR engineering - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jan 2010
    Yaş
    40
    Şehir
    İstanbul,simferopol
    Mesaj
    3.423
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Günaydın piston stroku bende anlamadım bilale sordum sonra gördüm oda yazmış secenek iki olmalı ama dönmek istediğin deviride buraya yazman gerekirdi cam spec vs daha ii yardımcı olunabilirdi.

    secenek 2 yi tercih et ancak dönmek istediğin devir cok önemli burda.

    Sanırım 306 gti makinasıyla uğraşıyorsun oem parcalarla devir döndürmek 306 için kolay bir durum değil oranlardan bahsetmiyorum.
    Zahida, aklına ehl-i hikemin olma hasud, vermeyince sana Ma’bud ne yapsın Mahmud. ( Şinasi )

  9. #9
    siR - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    May 2011
    Yaş
    34
    Şehir
    Samsun
    Mesaj
    870
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    piston stroke dediği, piston yüksekliğidir muhmemelen..
    Anıl Atabey

  10. #10
    mannerboy - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jun 2009
    Yaş
    37
    Şehir
    Düzce
    Mesaj
    1.339
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    1 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı B.Aktepe Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Piston çap (mm)

    Piston stroke dediğin hangi ölçü anlamadım.

    Kol stroke diye bir değer yoktur, Kol boyu merkezden-merkeze uzunluk ölçülür. (c-c length) (mm)

    Krank stroke (mm)

    Hacim (cc)

    Road/stroke değildir, Rod/Stroke ratio dur. Kol boyu / krank stroke değeridir. Birimi yoktur. Çünkü orandır.

    Kol boyu uzunluğunun tek başına bir anlamı yoktur. Krank stroke değeri ile ilişkilendirilir.

    Rod/stroke 1.54-1.82 kadar arası değerler normal olarak kabul edilir. Stock motorların r/s ratio değerlerinden bir yorum yapılabilir.

    Tabloya eklemediğin önemli bir değer de, Piston hızıdır. (m/sn)

    Piston Speed Calculator - Universal Entry

    krank stroke değerin ve rev limit değerine göre hesaplanır. m/sn değerine göre bir yorum yapman gerekir.

    Yaklaşık buradaki değerlere göre bir yorum yapabilirsin.

    low speed diesels
    ~8.5 m/s for marine and electric power generation applications
    medium speed diesels
    ~11 m/s for trains or trucks
    high speed diesel
    ~14 m/s for automobile engines
    medium speed petrol
    ~16 m/s for automobile engines
    high speed petrol
    ~20–25 m/s for sport automobile engines or motorcycles
    competition
    Some extreme examples are NASCAR Sprint Cup Series and Formula one engines with ~25 m/s and Top Fuel engines ~30 m/s

    Buradaki hesaplamaların dışında devir dönme kabiliyetin ve motor ömrü için başka unsurlarda vardır. Ama yorum yapacağın en basit işlemler yukarıdakilerdir.
    Piston çapı mm olarak aldım evet
    Piston stroke compressor height pim ile tepe noktası ölçüsü
    kol stroke Rod length kol uzunluğu
    Krank stroke yine mm olarak yazdım ufak detayları yazmadım yani kelime telaffuzu piston speed değerine göre hacim girincede pek kaybım olmuyor bu kadar biliyorum yardımlarınız için teşekkürler
    Powered By Demir Garaj Fast N' Loud

    instagram brkdiinc-facebook burakdiinc

  11. #11
    mannerboy - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jun 2009
    Yaş
    37
    Şehir
    Düzce
    Mesaj
    1.339
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    1 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Hacim iyidir sonucu ortaya çıkıyor ozaman burdan anladığım kadarıyla
    Powered By Demir Garaj Fast N' Loud

    instagram brkdiinc-facebook burakdiinc

  12. #12
    siR - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    May 2011
    Yaş
    34
    Şehir
    Samsun
    Mesaj
    870
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    rev. limit kaç olacak.. verilen linke stroke ve döneceginiz devri girdiginizde piston hızını veriyor.. saniyede aldıgı yolu metre cinsinden..

    nascar ve formula araçlarının piston hızı saniyede 25 ve 30 metre arasında degişiyormuş..

    çıkan degeri ona göre kıyaslayacaksınız
    Anıl Atabey

  13. #13

    Üyelik
    Apr 2009
    Şehir
    -
    Mesaj
    8.812
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    4 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    oem parçalarla diyor kanka, bizim oem parçalarla işimiz yok devirde dönülebilir ama hesap kitap yapmak lazım olay bu.
    Bazen ne kadar küçük olduğunu anlamak için iyice yükseğe çıkmalısın

  14. #14
    mannerboy - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jun 2009
    Yaş
    37
    Şehir
    Düzce
    Mesaj
    1.339
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    1 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    rev limit 8000 olabilir parçalarda oem olmucak tabikide. Anlatmak istediğim olay hangi setup üzerine yoğunlaşmalıyım başlangıç paketim ne olmalı piston kol uzunluğunun hiçmi eksisi artısı yok onu anlamış değilim
    Powered By Demir Garaj Fast N' Loud

    instagram brkdiinc-facebook burakdiinc

  15. #15

    Üyelik
    Apr 2009
    Şehir
    -
    Mesaj
    8.812
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    4 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Bazen ne kadar küçük olduğunu anlamak için iyice yükseğe çıkmalısın

  16. #16
    boosted_pug - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Sep 2007
    Yaş
    40
    Şehir
    44 - 06 - 77
    Mesaj
    2.132
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    5 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    1. Ve 3. Setuplarda motorun square Oluyo 2. Setupda da under square oluyor square motorlar tork ve güç olarak genelde optimum değerler ve uzun ömürlülük sergilerler typ-r buna en güzel örnektir under square tarz daki motorlar genelde devir çevirmiyen dizellerde tercih edilir ama yüksek tork verirler bu yinede motorun devir çeviremiceği anlamına gelmez 106 gti under square dir ama bu tarz bi motor hesaplarken kol a çok fazla sitres biner ve piston eteklerinin klapej yapma ihtimali yüksektir bu yüzden under piston jet kullanıp pistonu soğutmak sağlıklı olur ama piston daha fazla aşağı iniceği için jetlere çarpma ihtimalide söz konusu veya yüksek devir çevirmemelisin over square motorlarda düşük tork ama yüksek devir çevirebilirler vti lar buna örnektir

    1. Ve 3. Setupda kol boyları hariç hersey aynı doğal olarak kısa kol taktığın setupda sıkıştirman 7.5 8 gibi değerlere düşücektir turbo yapmıyacaksan gereksiz olmuş 2. Setup bence mantıklı ama dediğim gibi motor içi yağlamayı iyi yapmalı yatak bacak vs de kaliteli seçmelisin

  17. #17
    mannerboy - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jun 2009
    Yaş
    37
    Şehir
    Düzce
    Mesaj
    1.339
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    1 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı boosted_pug Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    1. Ve 3. Setuplarda motorun square Oluyo 2. Setupda da under square oluyor square motorlar tork ve güç olarak genelde optimum değerler ve uzun ömürlülük sergilerler typ-r buna en güzel örnektir under square tarz daki motorlar genelde devir çevirmiyen dizellerde tercih edilir ama yüksek tork verirler bu yinede motorun devir çeviremiceği anlamına gelmez 106 gti under square dir ama bu tarz bi motor hesaplarken kol a çok fazla sitres biner ve piston eteklerinin klapej yapma ihtimali yüksektir bu yüzden under piston jet kullanıp pistonu soğutmak sağlıklı olur ama piston daha fazla aşağı iniceği için jetlere çarpma ihtimalide söz konusu veya yüksek devir çevirmemelisin over square motorlarda düşük tork ama yüksek devir çevirebilirler vti lar buna örnektir

    1. Ve 3. Setupda kol boyları hariç hersey aynı doğal olarak kısa kol taktığın setupda sıkıştirman 7.5 8 gibi değerlere düşücektir turbo yapmıyacaksan gereksiz olmuş 2. Setup bence mantıklı ama dediğim gibi motor içi yağlamayı iyi yapmalı yatak bacak vs de kaliteli seçmelisin
    3.setupta kol kısalıyor fakat sıkıştırma aynı blok boyuda ona göre ölçülü 3blok farklı yani Gerekli olan yağ jeti blokta mevcut yağ pompası upgrade gibi işlemlerde yapıyorum yağlama açısından sıkıntım olucağını sanmıyorum.Bende 2 setupı çok düşünüyorum fakat krankın ağır olması beni düşündürüyor krank ağır bi krank
    Powered By Demir Garaj Fast N' Loud

    instagram brkdiinc-facebook burakdiinc

Konu Bilgileri

Users Browsing this Thread

Şu an 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 konuk)

Yetkileriniz

  • Konu Acma Yetkiniz Yok
  • Cevap Yazma Yetkiniz Yok
  • Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
  • Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok
  •