User Tag List

Sayfa 1/2 12 SonSon
20 sonuçtan 1 ile 19 arası

Konu: hava filtre çalışması ve yardım

  1. #1
    brs852 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jun 2012
    Yaş
    37
    Şehir
    istanbul
    Mesaj
    2.627
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    3 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)

    hava filtre çalışması ve yardım



    aracımda yukarıdaki hava filtresinden var

    filtremi metal sacdan yapacağım kutunun içinde bu şekilde ucu açık bir şekilde bırakmak istiyorum biraz ses açısından


    buna benzer bir şekildede metal sacdan kutu yapmayı düşünüyorum hava girişini yandan verip ucu acık bırakılmış filtreyle kulağa hoş gelen bir ses ve motor sıcagından uzakta rahatlatmayı düşünüyorum



    önerilerinizi bekliyorum ve motorun pislik çekme ihtimali falan var mı yardımlarınızı bekliyorum yada yanlış düşündüğüm bir yer ?

  2. #2
    Osman Bahadır - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Sep 2010
    Yaş
    41
    Şehir
    istanbul
    Mesaj
    2.758
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Filtre emişini farın arkasına taşıyıp, o bölgeyi motor sıcaklığından yalıtman yeterli olur. Örnek;





    Alt tarafın açık olması avantaj olur, daha rahat soğuk hava çeker. Yalnızca su sıçramasın yeter.
    Your car is your story. So don't let someone else write the book...

  3. #3
    brs852 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jun 2012
    Yaş
    37
    Şehir
    istanbul
    Mesaj
    2.627
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    3 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı Osman Bahadır Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Filtre emişini farın arkasına taşıyıp, o bölgeyi motor sıcaklığından yalıtman yeterli olur. Örnek;





    Alt tarafın açık olması avantaj olur, daha rahat soğuk hava çeker. Yalnızca su sıçramasın yeter.
    peki filtrenin ucunun açık olması sorun yaratmaz diyorsunuz birazda işin o kısmını düşünüyorum

  4. #4
    Osman Bahadır - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Sep 2010
    Yaş
    41
    Şehir
    istanbul
    Mesaj
    2.758
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı brs852 Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    peki filtrenin ucunun açık olması sorun yaratmaz diyorsunuz birazda işin o kısmını düşünüyorum
    Filtren zaten inline, closed, yani hat üstü kapalı filtre. Bu tür filtrelerin kullanım amacı emişin başlangıcına açık pot filtrenin yerleştirilemeyeceği durumlardır. Doğrudan ön panele veya tampona emiş hortumu bağlayabileceğin biryer varsa hiç yalıtım yapmana gerek yok zaten. Avantajı bu bu tip filtrelerin. Doğrudan boruyu ağzına bağla tamamdır. Yoksa bu filtreyle mecburen emiş ucu açık olacak.
    Your car is your story. So don't let someone else write the book...

  5. #5
    brs852 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jun 2012
    Yaş
    37
    Şehir
    istanbul
    Mesaj
    2.627
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    3 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı Osman Bahadır Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Filtren zaten inline, closed, yani hat üstü kapalı filtre. Bu tür filtrelerin kullanım amacı emişin başlangıcına açık pot filtrenin yerleştirilemeyeceği durumlardır. Doğrudan ön panele veya tampona emiş hortumu bağlayabileceğin biryer varsa hiç yalıtım yapmana gerek yok zaten. Avantajı bu bu tip filtrelerin. Doğrudan boruyu ağzına bağla tamamdır. Yoksa bu filtreyle mecburen emiş ucu açık olacak.
    panelden kutuya çift hava giriş kanalı düşünüyorum tampon altına düşünmüyorum asıl işimiz metal sacdan kutuyu hazırlamak olacak...

  6. #6
    Osman Bahadır - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Sep 2010
    Yaş
    41
    Şehir
    istanbul
    Mesaj
    2.758
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı brs852 Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    panelden kutuya çift hava giriş kanalı düşünüyorum tampon altına düşünmüyorum asıl işimiz metal sacdan kutuyu hazırlamak olacak...
    İşte onu diyorum, elindeki bu filtreyle kutu hazırlamana gerek yok. Zaten hazır kutulu filtre gibi düşünebilirsin bu tip kapalı filtreleri. Panelden aldığın girişleri filtrenin girişine bağla yeter. Çiftse emişin Y yap öyle bağla. Havayı kutuya boşaltıp kutudan yeniden filtreye dordurmanın anlamı yok.
    Your car is your story. So don't let someone else write the book...

  7. #7
    levent - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jan 2006
    Yaş
    36
    Şehir
    İzmir
    Mesaj
    18.439
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    97 Post(s)
    Tagged
    3 Thread(s)
    Alıntı Osman Bahadır Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    İşte onu diyorum, elindeki bu filtreyle kutu hazırlamana gerek yok. Zaten hazır kutulu filtre gibi düşünebilirsin bu tip kapalı filtreleri. Panelden aldığın girişleri filtrenin girişine bağla yeter. Çiftse emişin Y yap öyle bağla. Havayı kutuya boşaltıp kutudan yeniden filtreye dordurmanın anlamı yok.
    boşa türbülans kaybı olur da diyebilir miyiz abi o durumda?

  8. #8
    997TT - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Mar 2011
    Yaş
    49
    Şehir
    istanbul
    Mesaj
    14.120
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    248 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Hava yolu kisa olsun,borular dolasmasin.
    Filtre en taze havayi,cok turbulans olmadan alsin.
    Direk havaya mahsur kalmasin,pislik dolar.

  9. #9
    brs852 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jun 2012
    Yaş
    37
    Şehir
    istanbul
    Mesaj
    2.627
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    3 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    ucu acıkkende hem ses tatmin etmiyor hemde motora biraz yakın kalıyor filtre büyük olduğu için çekemedim oraya

  10. #10
    Gunes G. - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Nov 2009
    Yaş
    45
    Şehir
    Istanbul
    Mesaj
    1.249
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    3 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Bu uygulamadaki amac nedir?

    Eldeki filtreyi en cok ses verecek sekilde kullanmak mi yoksa motor icin en verimli sekilde kullanmak mi?

    Baska bir filtre kullanilabilir mi yoksa illa bu filtre mi kullanilmali?

    Ne istedigini tam olarak belirtirsen daha marjinal onerilerde buluabilirim.
    You call it turbo lag , i call it foreplay ...

  11. #11

    Üyelik
    Oct 2009
    Yaş
    33
    Şehir
    -
    Mesaj
    3.671
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    13 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı Gunes G. Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Bu uygulamadaki amac nedir?

    Eldeki filtreyi en cok ses verecek sekilde kullanmak mi yoksa motor icin en verimli sekilde kullanmak mi?

    Baska bir filtre kullanilabilir mi yoksa illa bu filtre mi kullanilmali?

    Ne istedigini tam olarak belirtirsen daha marjinal onerilerde buluabilirim.
    maks güç için ne tavsiye edersiniz? Hem şekil hem de filtre itibari ile mesela mantar tip sünger filtreler iş yaparmı ? Piyasada sahte hks dolu o sebepten simota aldım en azından sahte değil diye, açık şekilde far arkasında duruyor

  12. #12
    brs852 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jun 2012
    Yaş
    37
    Şehir
    istanbul
    Mesaj
    2.627
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    3 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı Gunes G. Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Bu uygulamadaki amac nedir?

    Eldeki filtreyi en cok ses verecek sekilde kullanmak mi yoksa motor icin en verimli sekilde kullanmak mi?

    Baska bir filtre kullanilabilir mi yoksa illa bu filtre mi kullanilmali?

    Ne istedigini tam olarak belirtirsen daha marjinal onerilerde buluabilirim.
    eldeki filtreyi kullanmak istiyorum daha yeni aldım çünkü boşuna tekrardan filtre almak istemiyorum performanslı bir şekilde kullanım yeterli tabiki motorda kalıcı hasar bırakmadan önerilerine açığım tabi ki

  13. #13
    brs852 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jun 2012
    Yaş
    37
    Şehir
    istanbul
    Mesaj
    2.627
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    3 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    http://www.demon-tweeks.co.uk/perfor...ar-intake-duct
    http://www.demon-tweeks.co.uk/perfor...ar-intake-duct
    http://www.demon-tweeks.co.uk/perfor...-side-air-duct


    hava girişini büyütmem ve filtremi uzaklaştırmam için bu tip bir aparata ürüne ihtiyacım var nereden bulabilrim acaba bu ürünü ?

  14. #14
    Gunes G. - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Nov 2009
    Yaş
    45
    Şehir
    Istanbul
    Mesaj
    1.249
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    3 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı onur_S Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    maks güç için ne tavsiye edersiniz? Hem şekil hem de filtre itibari ile mesela mantar tip sünger filtreler iş yaparmı ? Piyasada sahte hks dolu o sebepten simota aldım en azından sahte değil diye, açık şekilde far arkasında duruyor
    Max guc icin kaputu delmeyi goze almak lazim. Duzgun bir filtre duzenegi ile basinc odasi olusturmak ve bu basinc farklarini kullanarak akisi arttiran bir sistem kurmak lazim.









    gibi. 10 seneye yakin oldu bunu yapali, dynoda duragan hale bile sonuclar harikaydi, hiz arttikca kazanimda artiyordu bu sistemde ancak yolda giderkenki kazancini gormeye imkan yok tabi.

    You call it turbo lag , i call it foreplay ...

  15. #15
    Ö.mert - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Mar 2011
    Şehir
    DE / Hamburg
    Mesaj
    247
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Abi bence imkan varsa uğraşma sana dediğim gibi bu sistem en iyisi

    FlowMaster Kit Opel Astra H Z16LET - dbilas dynamic

    http://www.dbilas-shop.com/Products/...20XER-::8.html

  16. #16
    brs852 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jun 2012
    Yaş
    37
    Şehir
    istanbul
    Mesaj
    2.627
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    3 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı Ö.mert Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    cooper S alıcam o kadar para harcayamam

  17. #17
    brs852 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jun 2012
    Yaş
    37
    Şehir
    istanbul
    Mesaj
    2.627
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    3 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı Gunes G. Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Max guc icin kaputu delmeyi goze almak lazim. Duzgun bir filtre duzenegi ile basinc odasi olusturmak ve bu basinc farklarini kullanarak akisi arttiran bir sistem kurmak lazim.









    gibi. 10 seneye yakin oldu bunu yapali, dynoda duragan hale bile sonuclar harikaydi, hiz arttikca kazanimda artiyordu bu sistemde ancak yolda giderkenki kazancini gormeye imkan yok tabi.

    kaputu açmam mümkün değil en iyisi bu şekilde kullanmak galiba

  18. #18

    Üyelik
    Mar 2012
    Yaş
    46
    Şehir
    muğla
    Mesaj
    631
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    yeni konu açmak istemedim. asrta gtc miz var 1.6 atmosferik. filtre taktık ama hiç bağırmıyor. ne yapmak lazım ? orjinal filtre sistemi ile aynı neredeyse sesi.

  19. #19

    Üyelik
    Apr 2011
    Yaş
    53
    Şehir
    İST
    Mesaj
    31
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Açık filtre kullanırsanız ses alırsınız ancak ısı kalkanı şart

Konu Bilgileri

Users Browsing this Thread

Şu an 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 konuk)

Yetkileriniz

  • Konu Acma Yetkiniz Yok
  • Cevap Yazma Yetkiniz Yok
  • Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
  • Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok
  •