User Tag List

Sayfa 1/2 12 SonSon
23 sonuçtan 1 ile 19 arası

Konu: 306 Griffe biraz hızlandırmak ..

  1. #1
    weST.27 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Oct 2011
    Yaş
    34
    Şehir
    Ankara
    Mesaj
    4.174
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    14 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)

    306 Griffe biraz hızlandırmak ..

    arkadaşlar bilindiği gibi 306 sahibiyim ve biraz imkanlar dahilinde hızlandırmak istiyorum

    kat iptali ( zararı ne olur performansta ne derece etkili olur )

    düz boru komple yine aynı şekilde

    spor orta susturucu mu yoksa düz boru mu

    açık hava filtresi

    bunların 306 ya yapılanını neredeyse hiç duymadım görmedim ( gti hariç ) yapan var mıdır çevresinde veya kendinde bana ne avantajları ne dezavantajları sağlar


    orjinal son susturucu ile ses hala gürültülü olur mu

    yine orjinal son susturucu ile performans kaybı olur mu

    sadece kat iptali ile yakıt sarfiyatı ne düzeyde artar ? bunu ders hocamla konuştuğumda sadece gürültü olur kat iptalinde performansta %1-2 artış olur max yakıt sabir kalır dedi fakat sizede sormak istedim yardımcı olan arakdaşlara teşekkürler

  2. #2
    boosted_pug - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Sep 2007
    Yaş
    40
    Şehir
    44 - 06 - 77
    Mesaj
    2.132
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    5 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    3-4k harcamadan yapılanlar bence pisikolojik tatmin ve boşa para israfından öteye gitmez aracın 1.4 veya 1.8 se burdan sonra yazıklarımı göz ardı edebilrsin 1.6 için tu5jp4 piston, yine tu5jp4 dolu kapak 106 gti emme ve egzost manifoldu birde safc veya düzgün bi chip yaptınmı aracına sıkıntısız binersin yaklaşık 3000 tl civarı max 30hp alırsın hp başı 100 tl tabiki bu işi yağtırıcak iyi bi usta bulman lazım

  3. #3
    drago - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Sep 2012
    Yaş
    39
    Şehir
    İzmir
    Mesaj
    3.734
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    53 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    aynı motor mu bilmiyorum ama denizde quicksilver 206 vardı, baya uğraşmıştı, pejo motorlarını yakınen tanıyor, görürse yazar ya da özelden ulaşıp görmesini sağla

  4. #4
    boosted_pug - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Sep 2007
    Yaş
    40
    Şehir
    44 - 06 - 77
    Mesaj
    2.132
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    5 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı drago Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    aynı motor mu bilmiyorum ama denizde quicksilver 206 vardı, baya uğraşmıştı, pejo motorlarını yakınen tanıyor, görürse yazar ya da özelden ulaşıp görmesini sağla
    Quicksilver ile aynı değil ama 1.6 8v ile benzer

  5. #5
    akif52 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jan 2013
    Yaş
    41
    Şehir
    ordu
    Mesaj
    193
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    doğuştan saf kan giderli olmayınca araç yapmak zahmetli oluyor iş istediğin gibi olur..
    King performance

  6. #6
    KaanBRS - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Nov 2011
    Yaş
    37
    Şehir
    Türkiye - Bursa
    Mesaj
    876
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    2 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Ukalalık olarak algılamazsan satıp gti al derim. Eski arabam griffe di pek giderli oldugu söylenemez yapacağın işlemlerle tahminen baya bi gürültü alırsın

  7. #7
    weST.27 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Oct 2011
    Yaş
    34
    Şehir
    Ankara
    Mesaj
    4.174
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    14 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    şu benzinlinin keyfini biraz daha alayımda başka yürürlü bi araba bakalım o zaman dizel alırım belki 1.7 duruma göre

    sağolun ilginiz için teker teker

  8. #8

    Üyelik
    Nov 2005
    Yaş
    42
    Şehir
    34
    Mesaj
    3.696
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    13 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı boosted_pug Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Quicksilver ile aynı değil ama 1.6 8v ile benzer
    206 quickler de 16v 110 luk motor var , çok farklıdır diye düşünüyorum..

  9. #9

    Üyelik
    Nov 2005
    Yaş
    42
    Şehir
    34
    Mesaj
    3.696
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    13 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    benim de bir önerim olacak,

    14-60 ayna mahruti ile çok uygun maliyete araç hızlanacaktır..

  10. #10
    weST.27 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Oct 2011
    Yaş
    34
    Şehir
    Ankara
    Mesaj
    4.174
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    14 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    ya ıspartadanda varda bi arkadaşta foruma da üye turbo lu vs 1.1 mi ne basıyor aynı motor var bndekinden ama ben hafif öğrenci işi olsun benide tatmin etsin istiyorum

    ne ekstrası olur bana mahrutinin abi bazılarıda 13 59 tavsiye ediyor hangisi daha verimli olur normal kullanımda şehir içi

  11. #11

    Üyelik
    Nov 2005
    Yaş
    42
    Şehir
    34
    Mesaj
    3.696
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    13 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    muhtelemen aracında 17 / 64 ayna mahruti var.

    bunu 13 / 59 ile değiştirmek demek %17 gibi bütün viteslerde oranların kısalması demek..

    Bunun sözlük anlamı şu motorun yere aktardığı tork %17 artacak. Net bir şekilde hızlanacaksın.

    Fiyatına oranla bu denli bir performansı sana sağlayabilecek bir modifikasyon yok.

    Dezavantajı var mı dersen, evet var, 5 ci viteste şehirlerarası giderken önceden 2000 devirle gidiyorsan, 13 59 dan sonra 2400 devir civarında gidiyor olacaksın..

    14 / 60 ile daha hızlanma, daha düşük devirler olacak. Şu anki haliyle - 13 / 59 arasında bir setup olacak.

  12. #12
    mertxx - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Feb 2011
    Yaş
    49
    Şehir
    İstanbul
    Mesaj
    546
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    5 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Bende de aynı araç var , şunu söylemeliyim öğrenci işi aracını yürütemezsin.

    Sağlam yürüsün istiyorsan işçilikle birlikte 4-5 bin gider rahat ama değer mi bilmiyorum.O tamamen senin kararın ama ben yapmak istiyorum çünkü foruma baktığın zaman etraf zırla gti vti vts kaynıyor hep bu araçlara uygulama yapılıyor.

    Ben aracımı seviyorum ve bu şekilde yavaş yavaş parçaları toplayıp yaptırmayı düşünüyorum ben bir örneğini daha görmedim çünkü.Bir çok arkadaşa mantıksız geliyor ama neden olmasın ?

    Düşünsene şu parçaları toplayabildiğini ;

    Wössner piston + kol TU5JP4
    Dolu kapak TU5JP4
    c2 emme veya jenvey ITB
    dp veya custom headers
    ecu
    ve çok iyi bir egsoz sistemi

    tabi arabayı piç etmeyecek bir usta, 1.6 306 lar içinde parmakla gösterilirsin ama bu işler nakit ve vakit işleri öğrenci iken bunları yapman zor hatta şöyle söyleyeyim ikinci aracınız focus dizel sanırım, ona güzel bi yazılım ile 306 nın içinden geçersin

    bilmem anlatabildim mi

  13. #13

    Üyelik
    Nov 2005
    Yaş
    42
    Şehir
    34
    Mesaj
    3.696
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    13 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı mertxx Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Bende de aynı araç var , şunu söylemeliyim öğrenci işi aracını yürütemezsin.

    Sağlam yürüsün istiyorsan işçilikle birlikte 4-5 bin gider rahat ama değer mi bilmiyorum.O tamamen senin kararın ama ben yapmak istiyorum çünkü foruma baktığın zaman etraf zırla gti vti vts kaynıyor hep bu araçlara uygulama yapılıyor.

    Ben aracımı seviyorum ve bu şekilde yavaş yavaş parçaları toplayıp yaptırmayı düşünüyorum ben bir örneğini daha görmedim çünkü.Bir çok arkadaşa mantıksız geliyor ama neden olmasın ?

    Düşünsene şu parçaları toplayabildiğini ;

    Wössner piston + kol TU5JP4
    Dolu kapak TU5JP4
    c2 emme veya jenvey ITB
    dp veya custom headers
    ecu
    ve çok iyi bir egsoz sistemi

    tabi arabayı piç etmeyecek bir usta, 1.6 306 lar içinde parmakla gösterilirsin ama bu işler nakit ve vakit işleri öğrenci iken bunları yapman zor hatta şöyle söyleyeyim ikinci aracınız focus dizel sanırım, ona güzel bi yazılım ile 306 nın içinden geçersin

    bilmem anlatabildim mi
    bu kadar para harcandıktan sonra, düşük basınçlı (0,4- 0,5 bar) standart motor turbo uygulaması çok daha tatmin edici olur

  14. #14
    mertxx - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Feb 2011
    Yaş
    49
    Şehir
    İstanbul
    Mesaj
    546
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    5 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı XSi Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    bu kadar para harcandıktan sonra, düşük basınçlı (0,4- 0,5 bar) standart motor turbo uygulaması çok daha tatmin edici olur
    Pek tabi , bunun için yurtdışında hazır kitler mevcut

    TU 8 Valve Turbo Package [dp201001 tu 8v package] - £1,582.27 : ATSPEED Racing, Rolling Road Essex

    buda yaklaşık 5k + montaj bedeline patlar ki o da uçuk bir rakam, custom belki daha uygun olur

  15. #15

    Üyelik
    Nov 2005
    Yaş
    42
    Şehir
    34
    Mesaj
    3.696
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    13 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı mertxx Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Pek tabi , bunun için yurtdışında hazır kitler mevcut

    TU 8 Valve Turbo Package [dp201001 tu 8v package] - £1,582.27 : ATSPEED Racing, Rolling Road Essex

    buda yaklaşık 5k + montaj bedeline patlar ki o da uçuk bir rakam, custom belki daha uygun olur
    yazdığın link turbo kitinin "K" si olur ancak.

    İntercooler + boruları yok
    Yakıt sistemi ile ilgili de hiç birşey yok..

    Kaldıki bu kadar pahalı manifold + turbo kullanmayada gerek yok 2-3 bin liraya maledilecek bir turbo sistemi ile oldukça hızlanır araç..

  16. #16
    mertxx - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Feb 2011
    Yaş
    49
    Şehir
    İstanbul
    Mesaj
    546
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    5 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı XSi Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    yazdığın link turbo kitinin "K" si olur ancak.

    İntercooler + boruları yok
    Yakıt sistemi ile ilgili de hiç birşey yok..

    Kaldıki bu kadar pahalı manifold + turbo kullanmayada gerek yok 2-3 bin liraya maledilecek bir turbo sistemi ile oldukça hızlanır araç..
    Haklısın bu konularda biraz yetersiz bilgiye sahibim.Bizim araçların motorları ile ilgili çok fazla parça yok olanlarda bu gibi sitelerde yurtdışında ve çok pahalı.

    Yine aynı sitede tu5jp 8v motorlar için Vems marka tak çalıştır ecu var fakat 800€ dan fazla hatta youtube adamlar video koymuşlar adam 106 gti elektronik kontrol ünitesini 3 dakikada değiştiriyor ve marşa basıp gidiyor hiçbir ayar yapmadan ,

    VEMS PnP for the Citroën and Peugeot 1.6 8v TU5JP (NFZ) with MP7.2 management system

    detaylı açıklamasında video linki de var.Bu ünite tak çalıştır olarak ne kazandıracak araca hiçbir ayar yapmadan?

    Bilgi amaçlı soruyorum , stock motor da sadece bu değişiklik ne işe yarar?

  17. #17

    Üyelik
    Nov 2005
    Yaş
    42
    Şehir
    34
    Mesaj
    3.696
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    13 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı mertxx Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Haklısın bu konularda biraz yetersiz bilgiye sahibim.Bizim araçların motorları ile ilgili çok fazla parça yok olanlarda bu gibi sitelerde yurtdışında ve çok pahalı.

    Yine aynı sitede tu5jp 8v motorlar için Vems marka tak çalıştır ecu var fakat 800€ dan fazla hatta youtube adamlar video koymuşlar adam 106 gti elektronik kontrol ünitesini 3 dakikada değiştiriyor ve marşa basıp gidiyor hiçbir ayar yapmadan ,

    VEMS PnP for the Citroën and Peugeot 1.6 8v TU5JP (NFZ) with MP7.2 management system

    detaylı açıklamasında video linki de var.Bu ünite tak çalıştır olarak ne kazandıracak araca hiçbir ayar yapmadan?

    Bilgi amaçlı soruyorum , stock motor da sadece bu değişiklik ne işe yarar?
    stock motorda bu tip bir beyin, çok ciddi fayda sağlamayacağı için, parasını haketmeyecek bir değişiklik olur.

    Fakat motorun yapısında ciddi değişiklik varsa ve işletimi ile ilgili ciddi değişiklikler yapıldıysa (örneğin motorun çevireceği devir artacaktır, püskürtülmesi gereken yakıt artacaktır, ateşleme zamanlaması değişmelidir vs) bu tip bir beyin hayati önemi olan bu parametrelerde ciddi değişikliklere anlık olarak cevap vereceği için anlamlı olur.

    Yoksa basit filtre eksoz uygulamasında, hazır yazılımlar ile aracın orjinal beynindeki parametrelerin değişmesi yetecektir.

    Plug&play olması sadece uygulama kolaylığı sağlar, yurtdışında "hizmet" sektörü çok pahalı olduğundan, plug&play olması total maliyeti düşürür.. ama bizim gibi ülkelerde universal bir ECU alıp bağlantılarını yapıp uygulamak kolay..

    Standalone beyinlerin daha basit uygulaması olarak "piggy back" aletler var, bunların da temel amacı, araçtaki ana fonksiyonları beyin tarafından kontrol edip, gerekli değişiklikleri yapmak.. Sıralı sistem LPG lerin elektronik kontrol ünitesi buna bir örnektir. Aracın mevcut beyni aktiftir, bu beyinden gelen sinyalleri manipüle eden cihaz, motorun LPG de sağlıklı çalışmasını sağlar.

  18. #18
    mertxx - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Feb 2011
    Yaş
    49
    Şehir
    İstanbul
    Mesaj
    546
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    5 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı XSi Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    stock motorda bu tip bir beyin, çok ciddi fayda sağlamayacağı için, parasını haketmeyecek bir değişiklik olur.

    Fakat motorun yapısında ciddi değişiklik varsa ve işletimi ile ilgili ciddi değişiklikler yapıldıysa (örneğin motorun çevireceği devir artacaktır, püskürtülmesi gereken yakıt artacaktır, ateşleme zamanlaması değişmelidir vs) bu tip bir beyin hayati önemi olan bu parametrelerde ciddi değişikliklere anlık olarak cevap vereceği için anlamlı olur.

    Yoksa basit filtre eksoz uygulamasında, hazır yazılımlar ile aracın orjinal beynindeki parametrelerin değişmesi yetecektir.

    Plug&play olması sadece uygulama kolaylığı sağlar, yurtdışında "hizmet" sektörü çok pahalı olduğundan, plug&play olması total maliyeti düşürür.. ama bizim gibi ülkelerde universal bir ECU alıp bağlantılarını yapıp uygulamak kolay..

    Standalone beyinlerin daha basit uygulaması olarak "piggy back" aletler var, bunların da temel amacı, araçtaki ana fonksiyonları beyin tarafından kontrol edip, gerekli değişiklikleri yapmak.. Sıralı sistem LPG lerin elektronik kontrol ünitesi buna bir örnektir. Aracın mevcut beyni aktiftir, bu beyinden gelen sinyalleri manipüle eden cihaz, motorun LPG de sağlıklı çalışmasını sağlar.
    Cevabın için teşekkürler.Bizdeki hizmet sektörü de iş bilmeyen insanlarla dolu o nedenle araca direkt uyumlu parçaları kullanmak istiyorum.Evet araç değeri ile orantısız fiyatlar ama daha güvenilir olduğunu düşünüyorum.

    Amacım düzgün parçalarla aracımı atmosferik olarak yüklemek fakat günlük kullanıma da uygunluğunu bozmamak.Acelem olmadığı için titiz davranıp yavaş yavaş parça toplayacağım. 8v olarak devam edip araca en uygun bileşenleri bulmak amacım.

  19. #19

    Üyelik
    Nov 2005
    Yaş
    42
    Şehir
    34
    Mesaj
    3.696
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    13 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı mertxx Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Cevabın için teşekkürler.Bizdeki hizmet sektörü de iş bilmeyen insanlarla dolu o nedenle araca direkt uyumlu parçaları kullanmak istiyorum.Evet araç değeri ile orantısız fiyatlar ama daha güvenilir olduğunu düşünüyorum.

    Amacım düzgün parçalarla aracımı atmosferik olarak yüklemek fakat günlük kullanıma da uygunluğunu bozmamak.Acelem olmadığı için titiz davranıp yavaş yavaş parça toplayacağım. 8v olarak devam edip araca en uygun bileşenleri bulmak amacım.
    atmosferik devam edeceksen, referansı sağlam firma yada kişilerle çalışıp mevcut beyine yazılım yaptırmak en iyisi.

    Hatta beyne yazılım yapacağına 13/59 ayna mahruti takmak en temizi, net hızlanır aracın.

    attığın taş ürküttüğün kurbağaya deymeyecek yoksa.

Konu Bilgileri

Users Browsing this Thread

Şu an 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 konuk)

Yetkileriniz

  • Konu Acma Yetkiniz Yok
  • Cevap Yazma Yetkiniz Yok
  • Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
  • Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok
  •