User Tag List

10 sonuçtan 1 ile 10 arası

Konu: avans hakkında

  1. #1
    meto_106gti - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Feb 2013
    Yaş
    38
    Şehir
    eskişehir
    Mesaj
    226
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)

    avans hakkında

    arkadaşlar aracımın avansını cok açtık 2 ve 3 te arac cok ıyı ama 4 t ve 5 te tıkanıyor specler chıp fılıtre egzoz emme gaz kelebeği polısh fıkırlerınızı beklıyorum
    Geçilirken herşey güzel tabı .EEE Bıde ben geçerken aynamda kalman dunyalara bedel HANİ

  2. #2

    Üyelik
    Mar 2010
    Yaş
    43
    Şehir
    Antalya / Kemer
    Mesaj
    5.489
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    4 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    fazla avans ile piston eritebilirsin..sağlıklı değil.
    Crm performance

  3. #3
    TechTurkey Oz` - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Oct 2005
    Yaş
    43
    Şehir
    İstanbul
    Mesaj
    8.559
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    15 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    kim açtı onucok avans iii değildir
    www.drecu.com
    Ne Büyüktür Emeğe Saygı Duyan İnsan...!!!

  4. #4

    Üyelik
    Jul 2008
    Yaş
    35
    Şehir
    İstanbul
    Mesaj
    257
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    2 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    bu saatte dilimin döndüğünce ve bildiğim kadarıyla anlatayım eksik yerleri sabah yazarlar:
    Avans: Burada bahsedilen avans benzinli motorlar için ateşleme avansı dizel motorlar için püskürtmeye başlama avansı piston benzililerde yakıt hava karışımını dizellerde havayı sıkıştırmaya başladığında tam üst noktaya gelene kadar beklenip de ateşleme veya püskürtme yapılmaz tam üst noktaya çıkmadan önce başlar nedeni daha verimli bir yanma elde etmek için işte buna avans diyoruz.

    *avans arttıkça vuruntu sınırı aşağıya düşer yani daha çok vuruntu olur genelde buna avans vurması diyoruz.
    *vuruntu nedir dersen;
    yakıt ve benzin pistonun üst ölü noktasına kadar sıkışır yani küçücük bir alanda ve benzinliler de buji çakar saliseler içinde yanma olur ve biter fakat buji tarafından aşağıya doğru başlayan yanma aşağıdaki tutuşmayan karışımı sıkıştırır dizellerde yakıt püskürtülmeye başlanır ve burada da yani alttaki karışımda veya havada 2. bir patlama veya daha fazla patlama meydana gelir üstteki ve alttaki alev kümeleri birbiri içine girişim yapar ve yanma hızı çok yükesilir.
    ne güzel yanmam hızlandı diyebilirsin fakat fazla avansın zararları;
    1- motor gücü düşmesi
    2-yakıt sarfiyatında artmalar
    3- piston,segmanlar supaplar fazla ısınır zamanla özelliği kaybeder ve erir
    4- sesli çalışmaya sebebiyet verir

    üüst viteslerde yığılıp kalmasına gelirsek üst devirlerde vuruntu azalır yani sen 4-5 e atınca devrin düşüyor doğal olarak araba vuruntu yapmaya başlayıp senin deyiminle tıkanır avansı kısmadan ne yapabilirim dersen;
    1- yüksek devir dön sürekli ki bu imkansız
    2- bu avans da düzgün çalışacak bir piston al ve tak buda zor bir durum
    3- yakıt tipi kurşunlu benzin bir çözümdü zamanında artık yok veya yaklaşık 4 litre benzine 2-3 cm küp Pb(C2H5)4 tetraetilkurşun (alkol) ekle
    4- ki en iyisini bu avans ayarını düzelt bi ömür sağlıklı bin

  5. #5

    Üyelik
    Jul 2008
    Yaş
    35
    Şehir
    İstanbul
    Mesaj
    257
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    2 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    birde dip not umarım kimse yanlış anlamaz.
    mümkünse şu ecu'nuze herkese ellettirmeyin he sağlam yapan çok mu para istiyor pazarlık sünnettir olmadı biriktirip yapın ya da bir tanesiyle arkadaş olun yada 5-10 beygir için motoru kucağınıza almayın
    eskiden ecu yoktu kafa rahattı en azından...
    bilinçsizce yapılan her işlem ilk etapta size güç artışı olarak,yakıt ekonomisi olarak dönsede uzun vadede ovalleşme, yüzey pürüzlüğü ,yağlama kayıpları, ısı kayıpları, blok veya üst kapak çöp olması, v.b. Allah muhafaza pistonu bloktan çıkartmaya kadar gider.
    deneyimli ellerde tabiki de stock motorda fabrikanın abartı güvenlik katsayılarını biraz aşağıya çekerek güzel değerler alınıyor ki böyle yapan insanlara saygım sonsuz

  6. #6
    92Sİ - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Feb 2013
    Yaş
    36
    Şehir
    TÜRKİYE/İSTANBUL
    Mesaj
    299
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı eraslanb Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    bu saatte dilimin döndüğünce ve bildiğim kadarıyla anlatayım eksik yerleri sabah yazarlar:
    Avans: Burada bahsedilen avans benzinli motorlar için ateşleme avansı dizel motorlar için püskürtmeye başlama avansı piston benzililerde yakıt hava karışımını dizellerde havayı sıkıştırmaya başladığında tam üst noktaya gelene kadar beklenip de ateşleme veya püskürtme yapılmaz tam üst noktaya çıkmadan önce başlar nedeni daha verimli bir yanma elde etmek için işte buna avans diyoruz.

    *avans arttıkça vuruntu sınırı aşağıya düşer yani daha çok vuruntu olur genelde buna avans vurması diyoruz.
    *vuruntu nedir dersen;
    yakıt ve benzin pistonun üst ölü noktasına kadar sıkışır yani küçücük bir alanda ve benzinliler de buji çakar saliseler içinde yanma olur ve biter fakat buji tarafından aşağıya doğru başlayan yanma aşağıdaki tutuşmayan karışımı sıkıştırır dizellerde yakıt püskürtülmeye başlanır ve burada da yani alttaki karışımda veya havada 2. bir patlama veya daha fazla patlama meydana gelir üstteki ve alttaki alev kümeleri birbiri içine girişim yapar ve yanma hızı çok yükesilir.
    ne güzel yanmam hızlandı diyebilirsin fakat fazla avansın zararları;
    1- motor gücü düşmesi
    2-yakıt sarfiyatında artmalar
    3- piston,segmanlar supaplar fazla ısınır zamanla özelliği kaybeder ve erir
    4- sesli çalışmaya sebebiyet verir

    üüst viteslerde yığılıp kalmasına gelirsek üst devirlerde vuruntu azalır yani sen 4-5 e atınca devrin düşüyor doğal olarak araba vuruntu yapmaya başlayıp senin deyiminle tıkanır avansı kısmadan ne yapabilirim dersen;
    1- yüksek devir dön sürekli ki bu imkansız
    2- bu avans da düzgün çalışacak bir piston al ve tak buda zor bir durum
    3- yakıt tipi kurşunlu benzin bir çözümdü zamanında artık yok veya yaklaşık 4 litre benzine 2-3 cm küp Pb(C2H5)4 tetraetilkurşun (alkol) ekle
    4- ki en iyisini bu avans ayarını düzelt bi ömür sağlıklı bin
    ilaç oldu bu yazdıkların reis

  7. #7

    Üyelik
    Jun 2012
    Yaş
    35
    Şehir
    ankara
    Mesaj
    9
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    aracın avans vurduğunu nasıl anlarız ?

  8. #8

    Üyelik
    Mar 2010
    Yaş
    43
    Şehir
    Antalya / Kemer
    Mesaj
    5.489
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    4 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı jesua Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    aracın avans vurduğunu nasıl anlarız ?
    en basit şekilde bir duvar kenarı veya tünel içinde yüksek viteste düşük devirde, 3 veya 4. vites düşük devirde giderken giderken gaza basın..bilyaların birbirine çarptığında çıkardığı sese benzer, şakır şakır eder..bu sesin şiddeti az da olabilir o da avansın ne ölçüde açık olduğu ile alakalıdır..veya duyulmayacak düzeydedir oda avans kulaklığı ile anlaşılabilir..araçta avans vardır ama duymazsınız araç kasılarak gider..bu konuda daha bilgili arkadaşlar vardır eksik veya hatalı yazdığım yerleri düzeltirler
    Crm performance

  9. #9
    MaXiGörKy - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Nov 2007
    Yaş
    39
    Şehir
    Türkiye-Kocaeli
    Mesaj
    336
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    2 Thread(s)
    çıplak kulakla net duyulan avansta sensor 4-5 volt arasını gösteriyor. 4-5 volt arasıda pek hayırlı değil

  10. #10
    Hakan Girginer - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Sep 2011
    Yaş
    63
    Şehir
    İstanbul
    Mesaj
    1.500
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    21 Post(s)
    Tagged
    1 Thread(s)
    Beyler,
    Avans gibi koşullara özel ve teknik bir konuda elde hiç somur veri olmadan konuşmak, kapı önünde bakla ayıklayan teyzelerin rüya tabiri yapması gibi olur.

    Avans tablosu nerede?
    Motor atmosferik mi?
    Enjektör kapasitesi ve AFR tablosu nerede?
    Hangi devir aralıklarında ne kadar avans verildi?
    Başlangıç değerleri nerede?

    "Tıkanma" ile kast edilen nedir?

Konu Bilgileri

Users Browsing this Thread

Şu an 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 konuk)

Yetkileriniz

  • Konu Acma Yetkiniz Yok
  • Cevap Yazma Yetkiniz Yok
  • Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
  • Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok
  •