User Tag List

7 sonuçtan 1 ile 7 arası

Konu: Yardım Astra Yağ Yakma Sorunu

  1. #1

    Üyelik
    Feb 2013
    Yaş
    39
    Şehir
    06
    Mesaj
    331
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)

    Yardım Astra Yağ Yakma Sorunu

    Arkadaşlar başlıkta belirttiğim gibi arac 1000 km de 1.5 lt yağ eksiltiyor.

    1.Araç 250.000 km de Z16Xer motor 115 hp twinport benzinli 200.000 km de Telefleks lpg bağlandı.
    2. Önceki sahipleri sağolsunlar 210.000 km de yine yağ yakma sorunu nedeniyle araca motor yapıldı ve pistonlar değişti.
    3. 235.000 km de araç buji patlattı ve patlayan yerdeki bobin tamamen eridi.
    4. Aracın emme manifoldu çatlak kaynatıldı ama yine bir miktar kaçırıyor.
    5. Aracın kompresyonu buji patladan piston hariç diğer 3 piston 140 psi çıktı. Diğer pistonun ise üstünde kurum yok.
    6. Aracın yakıtında veya çekişinde herhangi bir problem yok.

    Şimdi bu denli fazla yağ yakma neden olabilir bu sorunun cevabına ihtiyacım var ve tam olarak ne yapmam gerekiyo yada kontrol etmem gereken ne var verdiğiniz tavsiyeler doğrultusunda hareket edeceğim. Şimdiden teşekkür ederim.

  2. #2
    rekord2000 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Oct 2011
    Yaş
    41
    Şehir
    İstanbul-Sakarya
    Mesaj
    1.477
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Motor yapildi ama sadece piston segman mi degisti? Yataklari ellemedilerse bi kiymeti yok, kisa sure idare edip tekrar yakmaya baslar ki zaten baslamis. Yada diyelim ki yataktan sorun cikmadi, silindir kapaginda durum nasil? Subaplar subap gaytlari iyi durumda mi? Vs. Vs. Bi suru sebep sunulabilir, arac buji patlatti dedigine gore de o silindirde segman donmus, yatak cizilip bi oluk yapmis ordan yanma odasina yag cekiyor olabilir, olabilir de olabilir, kapak acip bakilmadan net cevap vermek zor olmasiyla beraber, belkide komple kapakla beraber adam akilli bir rektefiye istiyorda olabilir.
    bbm pin :2B244451

  3. #3

    Üyelik
    Feb 2013
    Yaş
    39
    Şehir
    06
    Mesaj
    331
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    motor yapıldığında yatak ve kapak temizdi o yüzden dokunmadık

  4. #4
    rekord2000 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Oct 2011
    Yaş
    41
    Şehir
    İstanbul-Sakarya
    Mesaj
    1.477
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Silindir honlayip kapaginda alti mi taslandi? Temizlendiden kasit nedir? Zimparayla kazirsin gene temizlenmis olur, subaplar gaytlar temizlendi mi? Honlama adam gibi yapildi mi? Buji patlayan silindirde dedigin gibi bariz bir kompressor kacagi varsa o silindirden yag kacirip yakio ozaman, olay %90 odur, net bir cevap alabilmen icin yapilan islemlerin ne oldugu nasil yapildigini acik yazman gerekir. Benzin ustupu kullanip temizleyip kapatanlar da var sonucta
    bbm pin :2B244451

  5. #5

    Üyelik
    Feb 2013
    Yaş
    39
    Şehir
    06
    Mesaj
    331
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı rekord2000 Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Silindir honlayip kapaginda alti mi taslandi? Temizlendiden kasit nedir? Zimparayla kazirsin gene temizlenmis olur, subaplar gaytlar temizlendi mi? Honlama adam gibi yapildi mi? Buji patlayan silindirde dedigin gibi bariz bir kompressor kacagi varsa o silindirden yag kacirip yakio ozaman, olay %90 odur, net bir cevap alabilmen icin yapilan islemlerin ne oldugu nasil yapildigini acik yazman gerekir. Benzin ustupu kullanip temizleyip kapatanlar da var sonucta
    Şöyle söyleyeyim motor yapıldı deyimini motor açıldı vb. anlamda kullandım yanlış anlaşılmasın çokta bilgi sahibi değilim öncelikle belirtiyim.

    Motor açıldığında 1. ve 4. silindirlerde kurum vardı hariçte bi sorun yoktu silindirlerde sorun yoktu honlanmadı sadece pistonlar değişti, yine kapakta da sorun yoktu işlem görmedi sadece subap lastikleri değişti.

    Buji olayına kadar en ufak bir yağ yakma eksiltme (Sürekli şehiriçi ve lpg) yoktu. Sürekli 10w 40 mobil kullanıldı. Benim de nacizane tahminim o silindirde bir sorun olduğu yönünde.

    bize rektefiyeci yolu göründü herhalde ilginize teşekkür ederim.

    Bir sorum daha var buji niye patlar bilgimiz olsun alınacak tedbir varsa alalım...

  6. #6
    rekord2000 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Oct 2011
    Yaş
    41
    Şehir
    İstanbul-Sakarya
    Mesaj
    1.477
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Valla ne yazik ki rektefiye yolu gorunmus sanirim bujinin sorun cikardigi silindir yataginda cizik vardir, ayrica sadece piston degisimi yapildiysa yataklarda honlama falan yapilmadiysa, zaten piston segman yag tutma omru anca bukadar olurdu, yatak islem gormeden piston degismek sadece gecici bir cozum olur. Onuda su sekilde acikliyim, yatak icindeki silindirik yapi, zamanla asinir, bu asinma yuvarlak sekilde degil, elips seklinde olur, sen gidip tam yuvarlak piston segman takimini elips seklinde asinmis yataga takarsan eger, kesinlikle kisa bir sure is gorup, bir sure sonra tekrar yanma odasina yag kacirmaya baslayacaktir, sizin tarif ettiginiz kmlerde tam tarif ettigim duruma uyuyor ne yazikki. Buji patlatma olayida bujiyi tam sıkılmamıssa olabilir veya malzeme hatalidir cozemedim, bende anlamadim bujiyi nasil patlatmis?
    bbm pin :2B244451

  7. #7
    iz_sport - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Apr 2011
    Yaş
    35
    Şehir
    İZMİR\ADANA
    Mesaj
    617
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı bhb Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Şöyle söyleyeyim motor yapıldı deyimini motor açıldı vb. anlamda kullandım yanlış anlaşılmasın çokta bilgi sahibi değilim öncelikle belirtiyim.

    Motor açıldığında 1. ve 4. silindirlerde kurum vardı hariçte bi sorun yoktu silindirlerde sorun yoktu honlanmadı sadece pistonlar değişti, yine kapakta da sorun yoktu işlem görmedi sadece subap lastikleri değişti.

    Buji olayına kadar en ufak bir yağ yakma eksiltme (Sürekli şehiriçi ve lpg) yoktu. Sürekli 10w 40 mobil kullanıldı. Benim de nacizane tahminim o silindirde bir sorun olduğu yönünde.

    bize rektefiyeci yolu göründü herhalde ilginize teşekkür ederim.

    Bir sorum daha var buji niye patlar bilgimiz olsun alınacak tedbir varsa alalım...
    dostum sen tamircini değiş ben 3.000 tl verip motor yaptırdım 1.500 km yaptım üst kapataki soğutma borusunu ve piyanomu diyorlar neyse onu kırdım adamlar üst kapağı söktü okadar gec yaptılarki arabayı yagmurun altında yarım motor yatmış resmen gittim pas tutmuş pistonlar bune ya bunları temizletin dedim tamam dedi ş*erefsiz temizletmemiş öyle takmış arabam motordan sonra 2.000 km yaptı ve yatak sesi geliyor bazen iyi seç tamircini para kazanmak icin her sahtekarlığı yapar bunlar

Konu Bilgileri

Users Browsing this Thread

Şu an 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 konuk)

Yetkileriniz

  • Konu Acma Yetkiniz Yok
  • Cevap Yazma Yetkiniz Yok
  • Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
  • Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok
  •