User Tag List

12 sonuçtan 1 ile 12 arası

Konu: Honda Otomatik Şanzıman Sorunu

  1. #1
    MBuğra - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    May 2010
    Yaş
    33
    Şehir
    34-17
    Mesaj
    2.988
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    36 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)

    Honda Otomatik Şanzıman Sorunu

    Aracımız 2004 model Honda CR-V, 99.000 KM'de, 80.000 bakımında şanzıman yağını Honda'nın şanzıman yağı olan ATF-Z1'in muadili ile değiştirmiştim. Yağı satın aldığım yer, İstanbul Şeref Usta. O tavsiye etmişti yağı.

    Araç normalde çok hafif sarsıntılı vites değiştiriyor ama çok rahatsız edici türden değil. Hatta belki normal bile sayılabilir. Ancak vitesi 2'den 1'e alırken kasılıyor araba. Dikkat edilince rahatça farkediliyor. Özellikle ışıklarda dururken bariz farkediliyor.

    Çanakkale'de işinin ehli bir usta olmadığından daha baktıramadım, ancak belki buradan bir bilen çıkabilir.

    Teşekkür ederim.
    "Korkmadık, savaştık"

  2. #2

    Üyelik
    May 2008
    Yaş
    40
    Şehir
    İST - Tekirdağ - Muratlı
    Mesaj
    2.534
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    2 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Z-1 muadili diye bir yağ kullanılmaz. Sadece z-1 kullanmalısın... crv ının otomatık sanzımanında ben o kılometrede oyle bir arıza görmedim.

    yapman gereken sana en yakın olan balıkesir honda şen plaza var. ılk etapta 3 lıtre yağı orj ıle degıstır. bıraz kullanıp 10 km kadar tekrar 3 lıtre ıle değiş. Sarsıntıda azalma hıssedeceksın. ılerı boyutta değil ise tamamen kaybolabılır.
    JLR Warranty Specialist
    CMAS *** Scuba & Free Diver

  3. #3
    MBuğra - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    May 2010
    Yaş
    33
    Şehir
    34-17
    Mesaj
    2.988
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    36 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı mechanıcer Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Z-1 muadili diye bir yağ kullanılmaz. Sadece z-1 kullanmalısın... crv ının otomatık sanzımanında ben o kılometrede oyle bir arıza görmedim.

    yapman gereken sana en yakın olan balıkesir honda şen plaza var. ılk etapta 3 lıtre yağı orj ıle degıstır. bıraz kullanıp 10 km kadar tekrar 3 lıtre ıle değiş. Sarsıntıda azalma hıssedeceksın. ılerı boyutta değil ise tamamen kaybolabılır.
    Cevabın için teşekkür ederim abi. Ancak şu anda Balıkesir'e gitmemiz mümkün değil. Dediğin üzere yağ değişimini yapacağım ancak eğer sorun yağdan kaynaklanmıyorsa en muhtemel şekilde neyden kaynaklanabilir? Parça olarak?
    "Korkmadık, savaştık"

  4. #4

    Üyelik
    May 2008
    Yaş
    40
    Şehir
    İST - Tekirdağ - Muratlı
    Mesaj
    2.534
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    2 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    şanzıman üzerinde görülebilen vites selonidleri var bunlard aetkı eder ancak en basta basıt olanı yapman gerekiyor. titreşim ve şoklama ilk etapta yağ kaynaklıdır.
    JLR Warranty Specialist
    CMAS *** Scuba & Free Diver

  5. #5
    MBuğra - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    May 2010
    Yaş
    33
    Şehir
    34-17
    Mesaj
    2.988
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    36 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı mechanıcer Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    şanzıman üzerinde görülebilen vites selonidleri var bunlard aetkı eder ancak en basta basıt olanı yapman gerekiyor. titreşim ve şoklama ilk etapta yağ kaynaklıdır.
    Allah razı olsun abi, içime birazda olsa su serptin.

    100.000 bakımına gireceğim de, neleri değiştirmemi tavsiye edersin. Benim aklımda genel olarak şu şablon var.

    Fren diskleri
    Balatalar
    Fren hortumları ?
    Fren Hidrolik Yağı

    Triger Kayışı
    V kayışı
    Yağ Filtresi
    Hava Filtresi
    Bujiler
    10-40 Motul Yağ
    Benzin Filtresi

    Listeye eklemem gereken başka neler var? Örneğin yürüyen aksamda genel olarak neleri değiştirmem faydalı olur? Aks körükleri? Salıcaklar vs?
    "Korkmadık, savaştık"

  6. #6

    Üyelik
    May 2008
    Yaş
    40
    Şehir
    İST - Tekirdağ - Muratlı
    Mesaj
    2.534
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    2 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    bişey değil umarım mühim bişey çıkmaz.
    100,000 km bakım da değişeceklerın;

    motor yağı
    yağ filtresi
    v kayısı ve gergi bilyası
    motorun i-vtec oldugu ıcın trıger kayısın yok zıncırlı motor değişim periuodu yok.sadece sente ayarı kontrol edılıp uzama varmı o kontrol edılır.
    bujı
    yakıt fıltre degısım perıyodun 120,000 km dır.
    arka dıfransıyel yagı 1 litre honda orj DPSF kullan
    hava ve polen fıltresı degısırsen ıyı olur.

    frenlerın bıtıkse degısırsın. fren hortumların ise 6 yılı doldurdu ıse gozetmeksızın değiştır. bu kısısel tavsıyemdır.

    yuruyen aksamda perıyoduk su degıscek dıye bırsey yoktur. o arabada ben hıv salıncak degıstıgını gormedım yada aks korugu patlattıgını .. ama ne bozuksa bu yazdıklarım harıcınde o f-degısır. oyle bır perıyod yok kardesım
    JLR Warranty Specialist
    CMAS *** Scuba & Free Diver

  7. #7

    Üyelik
    May 2008
    Yaş
    40
    Şehir
    İST - Tekirdağ - Muratlı
    Mesaj
    2.534
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    2 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    bujı numarası verıyım

    NGK ZFR6K-11 YADA DENSO KJ20DR-M11

    bunlardan baska bujı kullanma
    JLR Warranty Specialist
    CMAS *** Scuba & Free Diver

  8. #8
    timucintt - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Nov 2005
    Yaş
    38
    Şehir
    Hong Kong
    Mesaj
    2.824
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    1 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    sarsıntı belki kullaktan kaynaklıdır...
    1991 HONDA CRX - TOTALLED
    1988 TOYOTA CELICA GT ST162 - SOLD
    1991 HONDA INTEGRA LS - SOLD
    1990 HONDA CIVIC EF - SOLD

    85-92 OLDSKOOL COMING SOON

  9. #9
    ibratice
    Misafir
    öncelikle inşallah bir problem yoktur sorununa gelince arkadaşların dediği gibi yağdan önce böyle bir problemin yoksa yağını değiştir sonra şanzıman üst kulakları kopma yapıyo onu çok basit gözle kontrol edebilirsin gene devam ediyorsa 2 vites basınç sivicini değiştir ecu 2 vites basıncını takip edemesse geçişler biraz beklemeli ve şoklu olabilir.

  10. #10
    overblack - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Dec 2006
    Yaş
    51
    Şehir
    honda16.com
    Mesaj
    2.248
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    1 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    honda araçlarında fabrikanın önerdiği yağların MUADİLİ diye bir yağ yoktur arkadaşlar.
    komançero garage

  11. #11
    MBuğra - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    May 2010
    Yaş
    33
    Şehir
    34-17
    Mesaj
    2.988
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    36 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı mechanıcer Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    bişey değil umarım mühim bişey çıkmaz.
    100,000 km bakım da değişeceklerın;

    motor yağı
    yağ filtresi
    v kayısı ve gergi bilyası
    motorun i-vtec oldugu ıcın trıger kayısın yok zıncırlı motor değişim periuodu yok.sadece sente ayarı kontrol edılıp uzama varmı o kontrol edılır.
    bujı
    yakıt fıltre degısım perıyodun 120,000 km dır.
    arka dıfransıyel yagı 1 litre honda orj DPSF kullan
    hava ve polen fıltresı degısırsen ıyı olur.

    frenlerın bıtıkse degısırsın. fren hortumların ise 6 yılı doldurdu ıse gozetmeksızın değiştır. bu kısısel tavsıyemdır.

    yuruyen aksamda perıyoduk su degıscek dıye bırsey yoktur. o arabada ben hıv salıncak degıstıgını gormedım yada aks korugu patlattıgını .. ama ne bozuksa bu yazdıklarım harıcınde o f-degısır. oyle bır perıyod yok kardesım
    Alıntı mechanıcer Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    bujı numarası verıyım

    NGK ZFR6K-11 YADA DENSO KJ20DR-M11

    bunlardan baska bujı kullanma
    Alıntı timucintt Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    sarsıntı belki kullaktan kaynaklıdır...
    Alıntı ibratice Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    öncelikle inşallah bir problem yoktur sorununa gelince arkadaşların dediği gibi yağdan önce böyle bir problemin yoksa yağını değiştir sonra şanzıman üst kulakları kopma yapıyo onu çok basit gözle kontrol edebilirsin gene devam ediyorsa 2 vites basınç sivicini değiştir ecu 2 vites basıncını takip edemesse geçişler biraz beklemeli ve şoklu olabilir.
    Alıntı overblack Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    honda araçlarında fabrikanın önerdiği yağların MUADİLİ diye bir yağ yoktur arkadaşlar.

    İlgi ve alakanızdan dolayı çok teşekkür ederim. Bizim motorların zincirli tip olduğunu bilmiyordum, öğrenmem çok iyi oldu. Bende kara kara düşünüyordum, usta sente atlamaksızın doğru düzgün takabilecek mi diye. Bahsedilen tüm unsurları not aldım. Gerekli bakım ve kontrolleri yaptıktan sonra tekrar bir sorum olursa yazarım. Allah razı olsun

    +edit: Son olarak Honda CR-V yedek parçalarını temin edebileceğim bir firma veya kişi tavsiye ederseniz sevinirim
    "Korkmadık, savaştık"

  12. #12

    Üyelik
    May 2008
    Yaş
    40
    Şehir
    İST - Tekirdağ - Muratlı
    Mesaj
    2.534
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    2 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    bana ruhsat fotokopını maıl at sana alır yollarız havale gecersın burdan kargolarım ıstersen.
    JLR Warranty Specialist
    CMAS *** Scuba & Free Diver

Konu Bilgileri

Users Browsing this Thread

Şu an 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 konuk)

Yetkileriniz

  • Konu Acma Yetkiniz Yok
  • Cevap Yazma Yetkiniz Yok
  • Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
  • Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok
  •