User Tag List

11 sonuçtan 1 ile 11 arası

Konu: Supercharger&manifold teknik bilgi

  1. #1
    0M42 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Oct 2010
    Yaş
    39
    Şehir
    İstanbul
    Mesaj
    3.666
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    8 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)

    Supercharger&manifold teknik bilgi

    Supercharger uygulaması yapacağım ancak bir iki ayrıntıyı kesinleştirmem lazım s/c uygulanmış bir motorda maksimum basınç motorun maksimum devrinde oluşacak şekildemi ayarlanır yoksa belirli bir devirden sonra (s/c doyuma ulaştıktan sonra) sürekli istenilen boost u basmaya başlar oluşan fazla basınç dışarıyamı tahliye edilir ?

    Uygulamamı s/c nin emişine karburatör koyarak yapacağım doğal olarak manifoldu da custom yapacağım manifold için kullanmam gereken boru ve s/c ile karburatör arasındaki borunun çapı ne olmalıdır ? Şu anda 32/36 mm. çift boğaz weber ile yürüyor aracım ileride 38/38 mm. webere terfi edeceğim hatta 38 liğe göre hesabını yapmak daha mantıklı olur.

    Son olarak s/c uyguladıktan sonra benzin oranını arttırmak gerekirmi arttırmasak motor fakire düşermi ?

    Yardımcı olursanız çok sevinirim.
    Ya örs olacak sağlam duracaksın, yada çekiç olacak zamanında vuracaksın..

  2. #2
    0M42 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Oct 2010
    Yaş
    39
    Şehir
    İstanbul
    Mesaj
    3.666
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    8 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Kimseden ses yok günceli
    Ya örs olacak sağlam duracaksın, yada çekiç olacak zamanında vuracaksın..

  3. #3
    Uzaklaştırılmış Kullanıcı
    Üyelik
    Dec 2011
    Şehir
    mghagGD
    Mesaj
    467
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    bıldıgım kadarıyla sc kayıstan aldıgı gucle her devırde basınc olusturuyor ama mantık yurutursek dusuk devırde dusuk kayıs donusu = dusuk basınc devır yukseldıkce yukselen kayıs donusu = yuksek basınc sen maksımum devırde alacagın maksımum basıncı sc ye kayısı bagladıgın kasnagın capıyla ayarlayacaksın sc den fazla basıncı dısarıya tahlıye dıye bısey yok ve bana sacma gelıyor yanlıs anlama fıkır sadece


    2. sorunu bılemıyorum

    sc uygulandıgı zaman sen motora ekstra hava ufurecegın ıcın yakıtıda ıllakı artırman gerekecek fakıre dusmemesı ıcın

  4. #4
    Uzaklaştırılmış Kullanıcı
    Üyelik
    Dec 2011
    Şehir
    mghagGD
    Mesaj
    467
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    sc nın emısıne nıye karbrutor koyyosun kı emdıgı havayı ayarlamak ıcınse eger hıc geregı yok bence emdıgı havayı kasnagın capıyla ayarlayacaksın scnın emısınede bı fıltre tmmdır

  5. #5
    0M42 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Oct 2010
    Yaş
    39
    Şehir
    İstanbul
    Mesaj
    3.666
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    8 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Karburatör ler yapısal etkenlerden ötürü basınç altında çalışamıyor o yüzden s/c nin emişinden emdireceğim karburatörü bu şekilde benzin pompasına regülatöre vs. gerek kalmıyor.Ayrıca turbocharger olsun supercharger olsun emişli sistem yapıldığı takdirde ekstradan benzini arttırmaya gerek kalmıyormuş zaten turbo karburatörden emiş yaptığı için karburatör gerekli ayarlamayı yapıp turboya veriyor nasıl olsa (bu bilgiyi yeni öğrendim)

    Peki 0.5 bar basacak olursak ve motorun maksimum devrini 6000 d/dk. dersek alt devirlerde baygın kalacağı garanti gibi duruyor zaten boost 0.5 bar 2000 - 3000 d/dk da kaç psi oluşturacakki motor buna tepki verecek ? Kaldı ki o esnada s/c nin motora vermiş olduğu yükte cabası işin özü banada bu saçma geliyor.
    Ya örs olacak sağlam duracaksın, yada çekiç olacak zamanında vuracaksın..

  6. #6
    alihan_27 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Feb 2012
    Yaş
    35
    Şehir
    Türkiye
    Mesaj
    1.037
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Atladığınız birşey var. Root tipi scler turbo gibi çalışmıyor. Hava pulse'ler şeklinde, sıkıştırılmış hava paketleri gibi motora gidiyor. Bu yüzden alt devirde bile düşündüğünüzün aksine yeterli hava sağlanıyor. Sc için devir, turbodaki gibi birincil etken değil. Kasnak çapı, verim vs işe dahil oluyor.
    Karbüratörle hiç denemedim ama klasik lpg ile sc veya turbo rahatlıkla oluyor.

  7. #7
    0M42 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Oct 2010
    Yaş
    39
    Şehir
    İstanbul
    Mesaj
    3.666
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    8 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Hava sağlanıyordur mutlaka ancak kaç psi veriyor o önemli neticede hepi topu 10 psi basacak ve maksimum devri 6000 dersek 2000 d/dk da bize kaç psi verir ki ?

    Ayrıca manifold için kullanmam gereken boru çapı ne olmalıdır ?
    Ya örs olacak sağlam duracaksın, yada çekiç olacak zamanında vuracaksın..

  8. #8
    Uzaklaştırılmış Kullanıcı
    Üyelik
    Dec 2011
    Şehir
    mghagGD
    Mesaj
    467
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    bence sc mesaggatlı bı ıs onunla ugrasmak yerıne bı turbo tak senın ıcın cok daha kolay olacaktır.

  9. #9
    ReSuL - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Sep 2011
    Yaş
    39
    Şehir
    Kayseri
    Mesaj
    472
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı 0M42 Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Hava sağlanıyordur mutlaka ancak kaç psi veriyor o önemli neticede hepi topu 10 psi basacak ve maksimum devri 6000 dersek 2000 d/dk da bize kaç psi verir ki ?

    Ayrıca manifold için kullanmam gereken boru çapı ne olmalıdır ?
    karbüratörlü sistemi bilmiyorum ama 2000 devirde kaç psi verecek sorunu yanıtlayabilirim..maksimum 0,5 hedefliyorsan 2000 devirde 0,4 ü rahat alırsın.. çünkü senin kullandığın kasnak sayesinde aldığın basınç her devirde aynı sadece yüksek devirlerde oluşan basınç devirden dolayı 0,1 gibi bi değişkenlik gösteriyor.. bu durumu ben şu an aktif hale getirip yürüttüğüm kendi aracımdan biliyorum.. alt devrler ile maksimum devir arasında 0,1 bar oynuyo.. bu dediğim twin screw eaton m90 da.. tabii bütün bunlara sebep olan şey bypass.. bypass kapanınca 0,4 olur anında devir biraz yükselince 0,5 i görürsün..

  10. #10
    0M42 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Oct 2010
    Yaş
    39
    Şehir
    İstanbul
    Mesaj
    3.666
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    8 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Teşekkür ederim resul peki yüksek devirlerde oluşan peak seviyeye göremi boost ayarlanıyor ? Mesela ben 0.5 bar basacağım farzedelim kasnağımı vs ayarladım redline a yakın 0.5 bar görüyorum fakat en yüksek uc devirlerde redline da 0.6 - 0.7 görüyorsam bu durumda kasnakmı küçültmem gerekir ?
    Ya örs olacak sağlam duracaksın, yada çekiç olacak zamanında vuracaksın..

  11. #11
    ReSuL - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Sep 2011
    Yaş
    39
    Şehir
    Kayseri
    Mesaj
    472
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    teknik olarak nasıl bilmiyorum pratikte öyle oluyor.. yani normal yarım gaz gidiyorsun gazı kökledin tam bu esnada manifold basıncın sıfıra düşünüyor anlık olarak bu sırada bypass kapatıyor ve kapanmasıyla SC ın bastığı bütün hava emmeye giriyor ve basınç 0,1 oluyor bende şu an.. araç 3500 - 4000 devirlere geldiğinde ve daha yukarısında 0,2 yi görebiliyorum şimdilik.. bu demek oluyor ki SC üst devirlerde 0,1-0,2 gibi daha fazla basınç veriyor.. zaten youtube dan SC boost gauge yaz çıkan videoları izle orda da bu durum oluyor.. sen 0,5 basmak istiyorsan orta devirlerde 0,4 filan olur basınç üst devirlerde 0,5 belki de çok az bi fazla olabilir bunlar tamamen kasnak ile ilgili...

    biraz geç cevap verdim özür dilerim hafta sonu internet erişimim yok da

Konu Bilgileri

Users Browsing this Thread

Şu an 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 konuk)

Yetkileriniz

  • Konu Acma Yetkiniz Yok
  • Cevap Yazma Yetkiniz Yok
  • Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
  • Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok
  •