bu resimdeki ateşleme bobinlerini çok kullanan var
sanırım audi A4 lerde falan var bunlar
bana biraz detay lazım
çıkışı kaç bin volt?
bunlar sadece bobinmi? yoksa girişlerinde igniter devresi varmı?
soketleri 4 uçlu
![]()
bu resimdeki ateşleme bobinlerini çok kullanan var
sanırım audi A4 lerde falan var bunlar
bana biraz detay lazım
çıkışı kaç bin volt?
bunlar sadece bobinmi? yoksa girişlerinde igniter devresi varmı?
soketleri 4 uçlu
![]()
soketler 4 pin li. buji tarafı aşağı doğru olduğunda karşıdan bakınca 1. shield 2.sinyal 3.ground 4.12v şeklinde bağlantı yapılıyor..
kodlarına göre voltajın 25-40 bin volt aralığında değiştiğini söylüyorlar. biz 35 bin volt civarını gördük..
Uzun süredir kullanıyorum ve yakıtta ciddi bi düşüş sağladı..(orjinal beyin varken). Kendi içinde igniter devresi var o yüzden direk 5v sinyal ile ateşleme yapıyor..
Quattro...Torukcars ARGE & Kulvar.info.tr
bu bobinler bremi sti olması lazım, zamanında 1.8t a4 varken ebay de baya kovalamıştım, teklif vermeyi unuttum kaçırdım.
http://www.ebay.com/itm/Audi-A4-Set-...c31491&vxp=mtr
Abi kod bu (06C905115) ama sonundaki harfi arabadan bakıp söyliyim die bekliyorum![]()
Bendekiler A6 ların bobini demişti adam alırken. ama TFSI olduğu sürece çok büyük fark yok o yüzden herhangi birini alabilirsiniz.. Hatta sadece FSI bobini kullanmıştık o da aynı gibiydi..
Bremi marka kullanıyorum tanesini 60-70tl civarına almıştım.
Quattro...Torukcars ARGE & Kulvar.info.tr
Hakan abi orjinalleri bunlar bizde A4 te kullanıyoruz. Normal parçacıdan alınanla arasında bariz fark var.
Bizim kullandığımız ürün bu
![]()
unutmadan önemli bir nokta var
bunların dwell zamanlarını bilen varmı ?
sonra takınca yakmayalım bobinleri
benim oem ecu çıkışındaki ignition dwell zamanına müdahale edemiyorum çünkü
http://www.techturkey.com/forum/maka...oil-infol.html
Merhaba Arkadaşlar,
Haftasonu AJL serisi bir makineye yeni nesil igniter'li VW-Audi 1.8T Coil'i taktık, bunların Dwell Time'ı ve diğer ayarlarını belirten birşeyler çiziktirdim :
4pin VAG P/N 06B 905 115 Kendinden Igniterlı Coil On PLug Bobinler
Öncelikle Aftermarket EMS'imiz var ise bu bobinin Falling mi yoksa Rising mi çalışacağını bilmemiz lazım. Bir aumetre (voltaj ölçer) alıp Kısadevre moduna getirin (hani uçları değdirince biiip yapan mod) ve 2. ve 3. Pinleri okuyun.
Ekranda 500 ve altı OHM resistans görünürse FALLING ayarı kullanın.
Ekranda 1K ohm (1000) ve üstü OHM resistans görünürse RISING ayarı kullanın.
Eğer AEM ems'iniz var is Falling dışında anakart üzerinde 5V Pull-UP yapmanız da lazımdır.
Pinler:
Pin 1: 12V+ Enerji girişidir.
Pin 2: Signal ground (EMS üzerindeki Signal Ground'a bağlayınız)
Pin 3: Spark Signal (Ateşleme Tetik Ucu , ECU'dan gelen ateşleme kanalına bağlayınız.)
Pin 4: Power ground (Motor Toprağı )
Dwell Ayarı :
Ilk Ateşleme = 4.0mS
Çalışırken Sürekli = 3.0mS
Spark Inverted = Hayır
![]()
Sevgiler Hakan abi
10 numara olur Q4 de. Fakat senin yuvaya sığmazsa , 2.0 tfsi yada fsi bobini de kullanabilirsin.
Hatta artık Türkiye'de üretilmeye başlandı , VW direk ELDOR'dan alıyor.
Bu arada benim yazdığım DWELL zamanı dışında bir dwell ile çalışırsa maksimum 200 km sonra patlar bunlar, haberin olsun.
3 ms üstü ısıtıyor bu bobinleri. 106 gti larda bir ara kullandılar, aman bozuk tüüü kaka oldu bu bobinler, dwell girince sorun çıkmadı bir daha.
Şu an 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 konuk)