User Tag List

14 sonuçtan 1 ile 14 arası

Konu: torkdan mı kol eger yoksa ayrsızlık devr kesme vb.den mi?

  1. #1
    izo - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jan 2008
    Yaş
    40
    Şehir
    San Francisco
    Mesaj
    2.213
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    3 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)

    torkdan mı kol eger yoksa ayrsızlık devr kesme vb.den mi?

    aracım megane 1.6 16v
    turbo takdıktan sonra sorunsuz oldugunda olcutugumusde +210 hp +300 nm verdi
    piston kolunu asırı gucten mı egiyor yoksa su asagıda saydıgım nedenlerden mi?
    1.yaklasık 1 aydır ayarsızdı arabam ya zenginde ya da fakirde...
    2.stop ettigi icn surekli vurdurmak zorunda kalıyoduk..
    3.bujılerimi akıllı ustam kafasına gore dislerini acmıs....
    4.deneme gecesinde cok yoruldu araba cok ısındı ve 180 de de devr kestrdik yanlıslıkla..son zmnlarda baya bi devr kestrdm bi de

    şimdi ben orj kolları taksam hemen eger mi tekrardan? tesekkurler bilgiler icin..

  2. #2
    MeRtCaN - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Oct 2005
    Yaş
    42
    Şehir
    Ankara
    Mesaj
    11.583
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    81 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    beyın ne kullanıyorsun
    arabanın hava yakıt degerlerı sen gazlarken ne durumda wıde band da ne okuyor araban?
    benzın ne kullanıyorsun?
    yanı bu sorular artar bılıosun
    sadece turbo takıp yurumekle her sey bıtmıo
    keske okadar kolay olsa

  3. #3
    izo - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jan 2008
    Yaş
    40
    Şehir
    San Francisco
    Mesaj
    2.213
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    3 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı MeRtCaN Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    beyın ne kullanıyorsun
    arabanın hava yakıt degerlerı sen gazlarken ne durumda wıde band da ne okuyor araban?
    benzın ne kullanıyorsun?
    yanı bu sorular artar bılıosun
    sadece turbo takıp yurumekle her sey bıtmıo
    keske okadar kolay olsa
    wideband beyin vs..sorunumuz yok
    en son 1 aydır zamansızlıktan basta fakirde sonlara dogru zenginde gidiyodu...
    şahine turbo takan sanayicler gibi sadece turbo takıp yurutmedik ki sadece internala girmedik...(sıkıstırma 8.5 ta)
    bnm sordugum bu tork mu egiyor bu kolu?

  4. #4
    TechTurkey cem - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Nov 2005
    Yaş
    40
    Şehir
    Istanbul / Izmir
    Mesaj
    6.513
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    20 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Piston kolu dayanımları oem forged vs. ayrıdır.Otomobilin gücü oranında üretirler.
    Kolun patlamalara karşı direnci ortama göre değişir.Kol egilmesi önce ayarsızlık yanlış yanma
    sonucu ani burulmalar sonucu gerçekleşir ve bu burulmalara forged daha dayanıklı tepki
    gösterebilecekken orjinal kollar gerekli dayanımı saglayamayarak eğilim gösterirler.Belirli limitlere göre torktan kol egilmez.Hemen egilse idi o kollarla gazlaman cok zor olurdu.Mutlaka bir ayarsızlık yanlış yanma patlama vuruntu gibi ve bunun sonucunda kolun buna gösterecegi burulma direncin düşük olması sonucu kol eğilmiş.
    " If everything seems under control, you're just not going fast enough. "

  5. #5
    izo - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jan 2008
    Yaş
    40
    Şehir
    San Francisco
    Mesaj
    2.213
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    3 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    bi siteden alıntı yapıcak olursam...
    "Şöyle izah edeyim bir vidayı gömmeniz için iki türlü güç sarfetmeniz gerekir bir taraftan bastırmak için güç uygularken bir taraftanda çevirmek için güç uygulamanız gerekir aksi takdirde vidalıyamazsınız. Bu durumda bu durumu otomobile uyguladığınızda vidayı çevirmek için harcanan güç tork bastırmak için uyguladığınız harcadığınız güçde hp'dir, karank milinin çevrilmesini yani torku sağlamak piston kollarının görevidir patlama sonunda pistonlar aşağı doğru inerken kol vasıtasıyla krank milini çevirirler. Kollar bu patlamanın gücüne göre imal edilir eğer siz normal patlamanın dışında daha güçlü bir patlama yaratırsanız kollar bu basınca dayanamaz ve yay şeklinde eğrilmeye başlar bu arada eğer bu eğrilme belli bir ölçünün üstüne çıkarsa yanma hücresi genişleyeceğinden patlama yeterli sıkıştırmayı sağlıyamıyacağından motor çalışmaz. Yani şöyle düşünün düz bir çubuğu yay şeklinde eğerseniz iki nokta arasındaki mesafe azalır dolayısıyla sıkıştırma hacmi fazlalaşır tam sıkıştırma sağlanamaz"

  6. #6
    TechTurkey cem - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Nov 2005
    Yaş
    40
    Şehir
    Istanbul / Izmir
    Mesaj
    6.513
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    20 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Peki 210 hp aldıgında bu kollar egilmedi , birdenmi kendini saldı kol?
    Kolun direnci ortam ısısının yukselmesi mutlaka bir ayarsızlıgın sonucu gercekleşir.
    Normalden fazla benzin patlaması sonucu yasanacak yuksek ısı ve yanlış patlama
    kolun direncinin buna yetmediginden dolayı egilir.
    Benim mantıgıma göre olay böyledir,sadece benimdegil yabancı birçok okudugum
    kaynaklara görede böyledir.Tartısılabilir size göre.Ban agöre 300 tork aldıgında egilirdi hemen.Hiçbir üzerine ekleme yapılmamış ve birden kol egilme olmuşssu mutlaka yanlış bir ayar vardır.
    " If everything seems under control, you're just not going fast enough. "

  7. #7
    izo - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jan 2008
    Yaş
    40
    Şehir
    San Francisco
    Mesaj
    2.213
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    3 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    hemen olduguna inanmıyorum bn de ama son gece tetikleyen cok etken oldu...cok tesekkur ederim cvpların icin..

  8. #8

    Üyelik
    Sep 2006
    Yaş
    46
    Şehir
    06
    Mesaj
    2.084
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    1 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    genel kol egme sebepleri
    1- yanlis vites
    2- backfire & zamansiz atesleme( bu baglamda buji de bu madde bunyesinde veya cam aci, krank aci sensorlerinde hata).
    3- detenasyon (fuel cut ile girilen sert rev limiter, dusuk oktan benzin yuksek avans).
    4- olmasi gerekenden fazla devir cevirmek.
    5- kacik sente(timing belt kopmasi)


    cok fakir veya zengin kalmak genelen kollari etkilemez daha cok pistonlar uzerinde etkisi olur ama hem pistonlarda hem kolda zarar varsa o zaman olabilir. daha farkli sebeplerde olabilir ama bana yaptigi vagrisimlar boyle.

  9. #9
    KSK-VTEC - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Oct 2005
    Yaş
    47
    Şehir
    İZMİR
    Mesaj
    1.295
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    "fuel cut ile girilen sert rev limiter" bu nu tam olrak açarmısın bizim wg den patlatdığımız olay kollara zararımı var.

  10. #10
    izo - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jan 2008
    Yaş
    40
    Şehir
    San Francisco
    Mesaj
    2.213
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    3 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    tesekkur ederim, bu yanlıslara bi daha dusmemek sartıyla para biriktirene kdr orj kollara devam o zmn...

  11. #11

    Üyelik
    Sep 2006
    Yaş
    46
    Şehir
    06
    Mesaj
    2.084
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    1 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    yok bizim usta tunerlar OZ, Yuro hepsi once ignition retard, sonra torque reduction en son fuel cut yaptiriyor. o acidan catlamaya patlamaya devam zatem eminim ki sizin wastegate taktiginiz hondalarda mutlaka saglam kollar vardir. bu secenek sportif olmayan atmosferik tasarimli internal kullanan motorlar icin gecerli daha cok.

  12. #12
    egeturbo - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Aug 2007
    Yaş
    59
    Şehir
    İzmir|Bornova
    Mesaj
    2.714
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    ayarsızlıktan olur pistonların tepesine yağ indirdiyse olur yanlış yakıttan olur bir sürü neden var ama tork tan oalcağını sanmıyorum torktan olsa şanzuman da orun cıkmazmı?
    www.egeturbo.com
    Turbo asker

  13. #13
    TechTurkey Oz` - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Oct 2005
    Yaş
    43
    Şehir
    İstanbul
    Mesaj
    8.559
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    15 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    unutmayın güçtende kol eğilir kolunda bir dayanma limiti var
    www.drecu.com
    Ne Büyüktür Emeğe Saygı Duyan İnsan...!!!

  14. #14
    TechTurkey cem - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Nov 2005
    Yaş
    40
    Şehir
    Istanbul / Izmir
    Mesaj
    6.513
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    20 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı Oz` Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    unutmayın güçtende kol eğilir kolunda bir dayanma limiti var
    E tabiki var , öyle olmasa kol almaya gerek kalmaz özgünüm) Kolun limitleri dahilinde
    diye belirttik tabiki öncelikle.300 torkta (sonradan güçlendirilmiş stock internal motorda )gayet saglıklı bi motoru incelersin bişe görmezsin sonra birden kol egerse benim dediklerimden dolayı detonasyon , ayar , vs. olmuştur büyük bir ihtimalle.
    " If everything seems under control, you're just not going fast enough. "

Konu Bilgileri

Users Browsing this Thread

Şu an 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 konuk)

Yetkileriniz

  • Konu Acma Yetkiniz Yok
  • Cevap Yazma Yetkiniz Yok
  • Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
  • Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok
  •