User Tag List

Sayfa 1/3 123 SonSon
47 sonuçtan 1 ile 19 arası

Konu: Otomatik honda sorun

  1. #1

    Üyelik
    Oct 2013
    Yaş
    34
    Şehir
    Uşak
    Mesaj
    34
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)

    Otomatik honda sorun

    TechTurkey ailesi merhaba . Aracım Honda Civic 1.6 Si otomatik , bugün 15 dk uzaklıkta bir yere gittim motora biraz yüklendim sonra yanık kokusu gibi bir koku geldi kaputu açtım baktım motorda yağ kaçağı vardı biraz dedim herhalde odur ama sonra dönüş yolunda araç birden boşa vites atar gibi yaptı sonra ne kadar basarsam basayım gitmedi yani dörtlüleri yaktım tin tin 10-15 km hızla gittim çünkü basınca devir yükseliyor fakat araç gitmiyordu , aracın altına baktım şanzımanın altında yağ kaçağı vardı sanırım çünkü şanzımanın her tarafı yağ olmuştu çubuktan kontrol ettim normal seviyesindeydi yağ sonra arabayı olduğu yerde denedim yokuşta bile 1 saat öncesine kadar hiç kaçırmayan araba bu sefer geri viteste bile gitmiyordu . Neyse arabayı olduğu yerde bıraktım 5 dk sonra dedim giderse park edeyim öyle bırakayım sonra çalıştırdım ileri geri normal park ettim olduğu yerde bıraktım geldim . Şehir olarak şu an Uşak'tayım burada otomatik şanzıman tamircisi var mı bilmiyorum daha bakmadım ama pazartesi bakacağım önce sizlere danışmak istedim aynı sorunu yaşayan var mı veya konu hakkında bilgisi olan varsa bilgilendirirse sevinirim . ( Şanzımanın yağ rengi vişne çürüğünün biraz daha açık tonuydu ayrıca aracımın hız göstergesi 10 gündür düzgün çalışmıyordu )

  2. #2
    mehmetRS - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jan 2011
    Yaş
    41
    Şehir
    Mersin
    Mesaj
    2.689
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    4 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    sürat göstergesi düzgün calısmıyor ise, otomatik şanzımana inen "v.s.s." isimli sensör bozulmus olabilir. Yağ selonoidlerinden birisi bozulmuş olabilir, tork konvektörü ( davul, tambur v.s. diye anılan parca) kaçırıyor olabilir, yağ kanalları tıkandıysa eğer, basınc kaybından dolayı vites geçişlerini sağlamadığı içinde vites geçişi yapmıyor olabilir.. biraz daha detay anlatarak çemberi daraltırız ama, sizin yapabileceğiniz tek şey, şanzıman üzerinde ki selonoidleri bulup soketlerini kontrol etmek..

    selenoidler, şu kovan kısmının üzerinde görünen iki tane kablo çıkan şeyler..
    Alıntı tünayK Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    yolunda gitmeyen şey var tabi ama araba il ilgili değil sen rölantide neden freni pompalıyorsun?

  3. #3

    Üyelik
    Oct 2013
    Yaş
    34
    Şehir
    Uşak
    Mesaj
    34
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Öncelikle ilginiz için çok teşekkür ederim , bu sizce kendi başıma halledebileceğim bir durum mudur ? Eğer öyleyse yani aracın altına yatıp halledebileceğim birşey ise sabah hemen bakayım . Aracın altını sağlam sürtmüştüm bir de alt takımı yıkamış tazikli suyla yıkamacı , ondan oldu sanırım .

  4. #4
    mehmetRS - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jan 2011
    Yaş
    41
    Şehir
    Mersin
    Mesaj
    2.689
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    4 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı Nobell Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Öncelikle ilginiz için çok teşekkür ederim , bu sizce kendi başıma halledebileceğim bir durum mudur ? Eğer öyleyse yani aracın altına yatıp halledebileceğim birşey ise sabah hemen bakayım
    rica ederim..selonoid soketlerine üsttende yetişebilirsiniz tahminimce.. fakat yüksek ihtimal soketlerde sorun yoktur, zaten yerlerindeyse oturuk vaziyetteyse çekip mekmeyin bence, cok fazla ısıyan ve soguyan bir yer oldugunda kablolar her an kopmaya hazır oluyor *****.. ciddi bir mekanik tecrübeniz olsa bile, elinizde malzeme olmadan yapılacak bir iş değil bu. Kanımca o şanzıman tamamen sökülecek ve size biraz masraf cıkaracak.
    Alıntı tünayK Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    yolunda gitmeyen şey var tabi ama araba il ilgili değil sen rölantide neden freni pompalıyorsun?

  5. #5
    mehmetRS - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jan 2011
    Yaş
    41
    Şehir
    Mersin
    Mesaj
    2.689
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    4 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    integradan olan bir tecrübemi aktarayım.. şanzıman beyni vardı kabinde ayrıca, şöfür tarafının sol ayak kısmına denk gelen yerde altta yukarı dogru.. marş basmadan kontagı cevirince, sinyal yakardı arıza olunca, kac kere yanıp sönerse bir karşılığı vardı, civiclerde de böyle bir hadise varsa, arıza konusunda size yardımcı olabilir. elektronik tabanlı bir hadiseyse..
    Alıntı tünayK Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    yolunda gitmeyen şey var tabi ama araba il ilgili değil sen rölantide neden freni pompalıyorsun?

  6. #6

    Üyelik
    Oct 2013
    Yaş
    34
    Şehir
    Uşak
    Mesaj
    34
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Hadi ya , hayırlısı artık aracım sağlıklı olsun da mecbur yaptıracağım bayramdan sonra . Peki ekonomik olarak şanzıman parçalarını internetten kredi kartıyla alabileceğim yer var mı bildiğiniz ? Bakındım da pek şanzıman parçası göremedim internet sitelerinde .

    O kadar telaşlanmıştım ki hiç arıza göstergelerine bakamadım , aracı alalı 20 gün oldu da korktum hor mu kullandım diye telaşa düştüm .

  7. #7
    mehmetRS - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jan 2011
    Yaş
    41
    Şehir
    Mersin
    Mesaj
    2.689
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    4 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı Nobell Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Hadi ya , hayırlısı artık aracım sağlıklı olsun da mecbur yaptıracağım bayramdan sonra . Peki ekonomik olarak şanzıman parçalarını internetten kredi kartıyla alabileceğim yer var mı bildiğiniz ? Bakındım da pek şanzıman parçası göremedim internet sitelerinde .

    O kadar telaşlanmıştım ki hiç arıza göstergelerine bakamadım , aracı alalı 20 gün oldu da korktum hor mu kullandım diye telaşa düştüm .
    Maslakta bir yer vardı, fakat inanın ne adını hatırlıyorum ne sanını, honda otomatik şanzıman tamir takımlarını felan satıyordu ama, valla komple otomatik şanzıman revizyonunu tahminimce 2000-3000 tl den aşağı yapmazlar, zaten parca dahil fiyat veriyorlar..
    Alıntı tünayK Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    yolunda gitmeyen şey var tabi ama araba il ilgili değil sen rölantide neden freni pompalıyorsun?

  8. #8

    Üyelik
    Oct 2013
    Yaş
    34
    Şehir
    Uşak
    Mesaj
    34
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    İşte bu sonuç pek iç açıcı olmadı yapacak birşey yok artık nasip .

  9. #9
    mehmetRS - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jan 2011
    Yaş
    41
    Şehir
    Mersin
    Mesaj
    2.689
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    4 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı Nobell Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    İşte bu sonuç pek iç açıcı olmadı yapacak birşey yok artık nasip .
    moralinizi bozmayın hemen, bunlar tamamen kötü ihtimaller üzerine yine varsayımlar.. Belki usta görünce, amaan yahu buda şudur diyip lak diye bir günde halledilebilecek birşeyde cıkabilir.. ben sadece en kötü ihtimalleri saydım ki, ***** ufak paralar değil bu işin çözümü, tamirciye gidip rakamı duyunca asabınız bozulmasın en azından..
    Alıntı tünayK Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    yolunda gitmeyen şey var tabi ama araba il ilgili değil sen rölantide neden freni pompalıyorsun?

  10. #10

    Üyelik
    Oct 2013
    Yaş
    34
    Şehir
    Uşak
    Mesaj
    34
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Anladım zaten benim korkum da şu yönde , burada otomatik şanzıman ustası bulmak çölde kutup ayısıyla aynı hesap olacak sanırım , adam da şimdi bulmuşken plakayı da 35 görmüşken beni bi güzel sever herhalde sorun küçük de olsa boş göndermez

  11. #11
    mehmetRS - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jan 2011
    Yaş
    41
    Şehir
    Mersin
    Mesaj
    2.689
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    4 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı Nobell Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Anladım zaten benim korkum da şu yönde , burada otomatik şanzıman ustası bulmak çölde kutup ayısıyla aynı hesap olacak sanırım , adam da şimdi bulmuşken plakayı da 35 görmüşken beni bi güzel sever herhalde sorun küçük de olsa boş göndermez
    orada uzun süre kalacaksanız eğer, bulunduguğunuz yerden istanbula aracın çekilmesi ile ilgili masraflarıda düşünün, kurtarıyorsa orada yaptırabilirsiniz.
    Şöyle birşey denedinizmi? atıyorum kalktınız, gaza asıldınız 5000 devir-6000 devir aralıgına kadar geldiğinizde hafif ayağınızı gazdan cekip tekrar basın, vites değiştiriyorsa bir yağ değişimi yapmayı önerin şanzımancıya.. Yağ filtresi dışarıda mı onuda bilmiyorum ama, filtre değişimi sonrası düzelebilir.. masraf nispeten azalacaktır.
    Alıntı tünayK Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    yolunda gitmeyen şey var tabi ama araba il ilgili değil sen rölantide neden freni pompalıyorsun?

  12. #12
    Time-R - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Feb 2010
    Yaş
    37
    Şehir
    Beyoglu - İstanbul
    Mesaj
    4.397
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Kardesim hosgeldin, telefonda konusmustuk, umarim burada sorununun cozumunu bulacaksin.
    In vtec we trust.
    "Birilerininde Anitkabir'i beklemesi lazim." Behzat Ç.
    "Dude I almost had you." RIP Paul Walker.

    Mapped by Dr. Ecu
    Rebuilt by Hizli Rektifiye
    Powered by Sistem Honda

  13. #13

    Üyelik
    Oct 2013
    Yaş
    34
    Şehir
    Uşak
    Mesaj
    34
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Hoşbulduk teşekkür ederim yardımın için dün kaydoldum ama yazamadım anca onayladılar

  14. #14

    Üyelik
    Oct 2013
    Yaş
    34
    Şehir
    Uşak
    Mesaj
    34
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    mehmetRS ; haklısınız , dediğinizi yapmıştım ancak yine gitmedi sonra arabayı durdurdum 2 dk sonra yine çalıştım bu sefer normaldi ama öncesi kabus

  15. #15
    mehmetRS - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jan 2011
    Yaş
    41
    Şehir
    Mersin
    Mesaj
    2.689
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    4 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı Nobell Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    mehmetRS ; haklısınız , dediğinizi yapmıştım ancak yine gitmedi sonra arabayı durdurdum 2 dk sonra yine çalıştım bu sefer normaldi ama öncesi kabus
    işte yağ basıncıyla ilgili bir sıkıntıdan dolayı bu durumu yaşamış olabilirsiniz.. bu da yine selonoid, tork debriyajı ( konvertörü, davul,tanbur v.s. artık ne ise yaa öff ) ve yağ kanallarıyla ilgili üçlüyü akıla getiriyor
    Alıntı tünayK Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    yolunda gitmeyen şey var tabi ama araba il ilgili değil sen rölantide neden freni pompalıyorsun?

  16. #16

    Üyelik
    Oct 2013
    Yaş
    34
    Şehir
    Uşak
    Mesaj
    34
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Üçlü kelimesine biraz hassasımdır ) Şaka bi yana da bi abim bana tribün de hasar görebilir istanbulda anca onu ayarlarlar demişti bu üçlü o aksamda mı yer alıyor ?

  17. #17
    mehmetRS - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jan 2011
    Yaş
    41
    Şehir
    Mersin
    Mesaj
    2.689
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    4 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı Nobell Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Üçlü kelimesine biraz hassasımdır ) Şaka bi yana da bi abim bana tribün de hasar görebilir istanbulda anca onu ayarlarlar demişti bu üçlü o aksamda mı yer alıyor ?
    tabi o da bu üçlü aksamda yer alır, yağ tribünü dediği kısım o tanbur , tork konvertörü denen malın içinde bulunuyor o zamazingo döniyor işte volanla birlikte, bu sırada içinde gezen yağı basıncla şanzımanın içerisindeki yağ kanallarına gönderiyor.. o tribünün yaprakları felan oluyor böyle pal gibi, pervanemsi enteresan şeyler.. onlar hasar gördüğü yada ayarını yitirdiği zaman başına gelen hadise vuku buluyor
    Alıntı tünayK Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    yolunda gitmeyen şey var tabi ama araba il ilgili değil sen rölantide neden freni pompalıyorsun?

  18. #18

    Üyelik
    Oct 2013
    Yaş
    34
    Şehir
    Uşak
    Mesaj
    34
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Anladım o zaman bu üçlünün yaprakları sağlam değil ondan oldu bu Benim tahminim benden önceki sahibi şanzıman yağına özel yerine normal bi yağ koydu ve bu olay böyle vuku buldu , araç düne kadar inanılmaz seriydi yani gazı köklediğim an soldan soldan yapıştırıyordum ama böyle olması hem üzdü hem de soğuttu , bu arada araç 270bin km.

  19. #19
    mehmetRS - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jan 2011
    Yaş
    41
    Şehir
    Mersin
    Mesaj
    2.689
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    4 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı Nobell Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Anladım o zaman bu üçlünün yaprakları sağlam değil ondan oldu bu Benim tahminim benden önceki sahibi şanzıman yağına özel yerine normal bi yağ koydu ve bu olay böyle vuku buldu , araç düne kadar inanılmaz seriydi yani gazı köklediğim an soldan soldan yapıştırıyordum ama böyle olması hem üzdü hem de soğuttu , bu arada araç 270bin km.
    kilometreye bakacak olursak aslında bakım onarım zamanı gelmiş gibi duruyor sanki, pek anlamam gerçi ne kadar gider o şanzımanlar felan ama.. bak timucintt diye bir nick var timucin bu otomatik şanzımanlardan çok çektiği gibi, çokda onarıp yaptırmışlığı felan vardır, işin ilmini bilir.. istersen onada özel mesajdan bir mesaj gönderebilirsin.. bilgisi oldukca fazladır, paylaşıp yardımcı olacaktır.
    Alıntı tünayK Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    yolunda gitmeyen şey var tabi ama araba il ilgili değil sen rölantide neden freni pompalıyorsun?

Konu Bilgileri

Users Browsing this Thread

Şu an 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 konuk)

Yetkileriniz

  • Konu Acma Yetkiniz Yok
  • Cevap Yazma Yetkiniz Yok
  • Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
  • Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok
  •