User Tag List

Sayfa 1/2 12 SonSon
35 sonuçtan 1 ile 19 arası

Konu: Teknoloji: Motorsporlarının dostu mu? düşmanı mı?

  1. #1
    MTZ - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Aug 2011
    Yaş
    33
    Şehir
    Istanbul
    Mesaj
    378
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    2 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)

    Teknoloji: Motorsporlarının dostu mu? düşmanı mı?

    Herkese Merhaba

    Forumdakı herkes az çok motorsporlarını takip ediyordur, Son zamanlarda teknolojik birçok sistemin geliştirilmesiyle araçlar inanılmaz derece hızlandı. Bu ister istemez günlük hayatada yansıyor. Bu günlerde 300 HP hatchback araçlar, 900+ beygirlik stock egzotic araçlar görüyoruz. Bu araçlarda sıradan bir şöförü bile hızlı kullanabileceği araçlar genellikle. Siz sürerken san ki arabanın içinde başka bir şöför daha var.

    Bu teknolojilerin geliştirildiği yer tabiki motorsporları, bu gün F1 gibi platformlarda devrimsel diyebileceğimiz teknolojiler kısa süre içinde günlük hayatımızda gördüğümüz araçlara entegre oluyor,

    Şahsen her türlü motorsporunu elimden geldiğince takip etmeye çalışıyorum, Ama son zamanlarda birşey iyice gözüme batmaya başladı. Evet süreler azalıyor, araçlar hızlanıyor, sınırlar gün geçtikçe genişliyor. Ama sanki bular geldikçe birşeylerde kayboluyor, sayılarla ifade edemeyeceğimiz birşey, mühendislerin geliştiremeyeceği, bir yandan sanki şöförlerin vasfı da azalıyor

    Anlatmak istediğim şu ki; mesela Pikes Peak i ele alalım, çoğu kişi bilir, her sene düzenlenen bir tırmanış yarışı. Bununla ilgili bir örnek vermek gerekirse; Şahsen en sevdiğim videolardan olan 1990 yılında peugeot takımına ait Ari Vatanen in pikes peak videosu (2:45 ten sonrası şiddetle tavsiye edilir)

    Pikes Peak run - YouTube
    ,
    Buda yakın zamanda Sebastian Loeb ün rekor kırdığı Pikes Peak videosu, takım aynı parkur aynı aradaki tek fark 14 sene

    Sébastien Loeb's Record Setting Pikes Peak Run - Full POV - YouTube

    İki videoyuda şöyle üstünkörü izleyince bile arada ki muazzam hız farkı belli oluyor, ama bana sanki 2. videoda birşeyler eksik geliyor. İlk videoyu izledikten sonra bu iyice gözüme batıyor, ilk videoda Ari Vatanen in sarfettiği efor, vites atarken direksiyonu tek elle tutması, Elini güneşe siper etmesi gibi,

    Evet eski hali asfalt değil vs ama, merak ettim sadece bana mı ilk video daha değerli geliyor? Daha çok keyif veriyor.

    Sizlerin bu konudaki görüş ve düşüncelerinizi almak isterim
    LSX

  2. #2
    PROMINENT - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jan 2007
    Yaş
    44
    Şehir
    istanbul
    Mesaj
    3.206
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    4 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Erkek arabası dediğimiz tabir gün geçtikce daha değerli daha özlenen oluyor sadece..
    Kork!!sönmez bu şafaklarda yüzen al sancak...

  3. #3
    TUGCA - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Oct 2011
    Yaş
    41
    Şehir
    İstanbul
    Mesaj
    684
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı MTZ Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster


    Şahsen her türlü motorsporunu elimden geldiğince takip etmeye çalışıyorum, Ama son zamanlarda birşey iyice gözüme batmaya başladı. Evet süreler azalıyor, araçlar hızlanıyor, sınırlar gün geçtikçe genişliyor. Ama sanki bular geldikçe birşeylerde kayboluyor, sayılarla ifade edemeyeceğimiz birşey, mühendislerin geliştiremeyeceği, bir yandan sanki şöförlerin vasfı da azalıyor
    İnan bana şöförlerin vasfı kesinlikle azalmıyor. Sebastien'ın o videoda 240 km lere kadar çıktığını görmüş olmalısın. Öyle bir parkurda bu sürat ne demek biliyor musun ? Azalan bişey yok, aksine artan şeyler var. Değişen tek fark elektronik şeyler... Ve güneş hala elle siper ediliyor Teknolojik araç sevmem dersen o ayrı tabii birşey diyemem, ama pilotajı buna kesinlikle bağlamamalısın.

  4. #4
    MTZ - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Aug 2011
    Yaş
    33
    Şehir
    Istanbul
    Mesaj
    378
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    2 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı TUGCA Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    İnan bana şöförlerin vasfı kesinlikle azalmıyor. Sebastien'ın o videoda 240 km lere kadar çıktığını görmüş olmalısın. Öyle bir parkurda bu sürat ne demek biliyor musun ? Azalan bişey yok, aksine artan şeyler var. Değişen tek fark elektronik şeyler... Ve güneş hala elle siper ediliyor Teknolojik araç sevmem dersen o ayrı tabii birşey diyemem, ama pilotajı buna kesinlikle bağlamamalısın.
    Kesinlikle Sebastien in pilotajina laf etmedim, o konud kendimi yanlış ifade etmiş olabilirim. Benim demek istediğim o hıza çıkabilmek için ve o hızda kalabilmek için harcanan efor.
    LSX

  5. #5
    Arenimo - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jan 2011
    Yaş
    40
    Şehir
    Turkiye/istanbul
    Mesaj
    3.299
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    44 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Ogulcan guzel yazmissin bende elektrinik aksam pek sevmiyorum mekanik araclar daha keyifli mucadele vermek arabayi gercekten surmek daha eglenceli

  6. #6
    MTZ - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Aug 2011
    Yaş
    33
    Şehir
    Istanbul
    Mesaj
    378
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    2 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı Arenimo Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Ogulcan guzel yazmissin bende elektrinik aksam pek sevmiyorum mekanik araclar daha keyifli mucadele vermek arabayi gercekten surmek daha eglenceli
    Olum sana sıkıldım gel dedim Sıkıntıyı alınca M moduna geçiyo kafam..

    -----------------------------

    Buda Lewis Hamilton in Ayrton Senna nın MP4/4 ünü kullanışı ve bir nebze olsun eski F1 ve yeni F1 i kıyaslayışı

    http://www.youtube.com/watch?v=ldTEesFbd5s
    LSX

  7. #7
    Arenimo - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jan 2011
    Yaş
    40
    Şehir
    Turkiye/istanbul
    Mesaj
    3.299
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    44 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı MTZ Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Olum sana sıkıldım gel dedim Sıkıntıyı alınca M moduna geçiyo kafam..
    Cok yorgundum senden de ses cikmadi dinlendim konunu dagatmiyim konusuruz i. k. as

  8. #8
    SGTI - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Dec 2011
    Yaş
    30
    Şehir
    istanbul/başakşehir
    Mesaj
    1.472
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    2 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Motorsporlarini bir kenara birakiyorum gunluk kullanimda bile araba kullaniminin bu kadar kolay olmasi. aracin keyfinin tamamen torpulendigi zorunlu sistemler olmasi.yavas yavas tum ureticilerin otomatik vitesi spor araclar uzerinde zorunlu kilmasi bu isi eglencesiz hale getiriyor.kisaca arabayi ne kadar "sen " kullanabilirsen o kadar keyifli oluyor.Ve buda hergun azaliyor.

  9. #9
    cabrioleter - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Aug 2010
    Yaş
    33
    Şehir
    İzmir
    Mesaj
    2.733
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    3 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    bu yüzden sevip kollamak gerekir lotus gibi markaları..
    Yüksek Türk! Senin için yüksekliğin hududu yoktur. İşte parola budur.

    MUSTAFA KEMAL ATATÜRK

    https://www.instagram.com/biramemuru/

  10. #10
    levent - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jan 2006
    Yaş
    36
    Şehir
    İzmir
    Mesaj
    18.439
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    97 Post(s)
    Tagged
    3 Thread(s)
    Kim sürücülük törpülenmiyor derse ona katılmam ben de..

    Safkan sürücülük yok oluyor bana kalırsa elektronik aksam arttıkça, bakınız günümüz WRC arabaları vs Group B arabaları veya 80 li yıllardaki F1 vs günümüz F1..

    F1 için örnek vermek gerekirse, manuel vites, fren oranını ayarlayan kol solda, 1200hp üzeri bahsedilen araçlar, slick lastikler 80 li yıllardaki pilotluk..

    Günümüzde hepsi direksiyon üzerinde pıt pıt pıt..

    WRC desek en güzel örnek Löeb vs Vatanen, Vatanen vitesle cebelleşirken direksiyonu çevirip kontra veriyor yolda tutmaya çaba sarfediyor aracı.. Löeb çok daha rahat.. Keşke o zaman da kalp ritmi ölçer bugünkü şekilde montajlanabilseymişte görseymişiz bpm leri

    Veya Löeb, Vatanen'in o günkü aracı ile bugünkü parkurda Vatanen'in o günkü süresine ulaşabilir mi acaba? En net bu açıklar ki bu konuda Lewis'in Senna'nın aracını kullanması gayet başarılı bir örnektir zorlamasa bile heyecanından anlaşılıyor o olayın boyut farklılığı..

    Neyse ben bu konuda çok doluyum, gün geçtikçe de kötüleştiğini düşünüyorum keyifsel açıdan motorsporlarının. Sürücü etkeni yine önemli ama eskisi kadar değil "bence" genel olarak özetlersem..

  11. #11
    overblack - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Dec 2006
    Yaş
    51
    Şehir
    honda16.com
    Mesaj
    2.248
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    1 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı MTZ Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Herkese Merhaba

    Forumdakı herkes az çok motorsporlarını takip ediyordur, Son zamanlarda teknolojik birçok sistemin geliştirilmesiyle araçlar inanılmaz derece hızlandı. Bu ister istemez günlük hayatada yansıyor. Bu günlerde 300 HP hatchback araçlar, 900+ beygirlik stock egzotic araçlar görüyoruz. Bu araçlarda sıradan bir şöförü bile hızlı kullanabileceği araçlar genellikle. Siz sürerken san ki arabanın içinde başka bir şöför daha var.

    Bu teknolojilerin geliştirildiği yer tabiki motorsporları, bu gün F1 gibi platformlarda devrimsel diyebileceğimiz teknolojiler kısa süre içinde günlük hayatımızda gördüğümüz araçlara entegre oluyor,

    Şahsen her türlü motorsporunu elimden geldiğince takip etmeye çalışıyorum, Ama son zamanlarda birşey iyice gözüme batmaya başladı. Evet süreler azalıyor, araçlar hızlanıyor, sınırlar gün geçtikçe genişliyor. Ama sanki bular geldikçe birşeylerde kayboluyor, sayılarla ifade edemeyeceğimiz birşey, mühendislerin geliştiremeyeceği, bir yandan sanki şöförlerin vasfı da azalıyor

    Anlatmak istediğim şu ki; mesela Pikes Peak i ele alalım, çoğu kişi bilir, her sene düzenlenen bir tırmanış yarışı. Bununla ilgili bir örnek vermek gerekirse; Şahsen en sevdiğim videolardan olan 1990 yılında peugeot takımına ait Ari Vatanen in pikes peak videosu (2:45 ten sonrası şiddetle tavsiye edilir)

    Pikes Peak run - YouTube
    ,
    Buda yakın zamanda Sebastian Loeb ün rekor kırdığı Pikes Peak videosu, takım aynı parkur aynı aradaki tek fark 14 sene

    Sébastien Loeb's Record Setting Pikes Peak Run - Full POV - YouTube

    İki videoyuda şöyle üstünkörü izleyince bile arada ki muazzam hız farkı belli oluyor, ama bana sanki 2. videoda birşeyler eksik geliyor. İlk videoyu izledikten sonra bu iyice gözüme batıyor, ilk videoda Ari Vatanen in sarfettiği efor, vites atarken direksiyonu tek elle tutması, Elini güneşe siper etmesi gibi,

    Evet eski hali asfalt değil vs ama, merak ettim sadece bana mı ilk video daha değerli geliyor? Daha çok keyif veriyor.

    Sizlerin bu konudaki görüş ve düşüncelerinizi almak isterim

    bundan yaklaşık 30 sene öncesi 82-86 lı yıllarda grup b sınıfındaki otomobillerin teknolojisi ile günümüzde yarışan wrc yada s2000 sınıfındaki araçları ele alırsak 30 sene içerisinde gidilen yol pek iç açıcı değil bence. halihazırda iyi durumda olan atıyorum grup b lancia s4 yada baby quattro parkurda birçok yeni nesil yarış otomobilini bozar.hem gidiş hemde dayanıklılık anlamında. ama o zamanlar üretici firmalar ve dev sigara sponsorları bu spora çok katkı sağladıkları gibi birbirleri ile müthiş rekabet içerisindeydiler. artık bunları motorsporlarında göremiyoruz.
    komançero garage

  12. #12
    MTZ - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Aug 2011
    Yaş
    33
    Şehir
    Istanbul
    Mesaj
    378
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    2 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı levent Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Kim sürücülük törpülenmiyor derse ona katılmam ben de..

    Safkan sürücülük yok oluyor bana kalırsa elektronik aksam arttıkça, bakınız günümüz WRC arabaları vs Group B arabaları veya 80 li yıllardaki F1 vs günümüz F1..

    F1 için örnek vermek gerekirse, manuel vites, fren oranını ayarlayan kol solda, 1200hp üzeri bahsedilen araçlar, slick lastikler 80 li yıllardaki pilotluk..

    Günümüzde hepsi direksiyon üzerinde pıt pıt pıt..
    Senna nin Suzuka turu

    Ayrton Senna Onboard Lap Suzuka 1989 with James Hunt Commentating - YouTube


    Alıntı overblack Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    bundan yaklaşık 30 sene öncesi 82-86 lı yıllarda grup b sınıfındaki otomobillerin teknolojisi ile günümüzde yarışan wrc yada s2000 sınıfındaki araçları ele alırsak 30 sene içerisinde gidilen yol pek iç açıcı değil bence. halihazırda iyi durumda olan atıyorum grup b lancia s4 yada baby quattro parkurda birçok yeni nesil yarış otomobilini bozar.hem gidiş hemde dayanıklılık anlamında. ama o zamanlar üretici firmalar ve dev sigara sponsorları bu spora çok katkı sağladıkları gibi birbirleri ile müthiş rekabet içerisindeydiler. artık bunları motorsporlarında göremiyoruz.
    Evet aynen katiliyorum, Ozamanlar zaten cogu otomotiv ureticisi firma yaris bazliydi inanilmaz bi rekabet vardi, bu rekabetin dogurdugu araclar ortada Ford GT40 gibi, tek amaci Ferrariyi yenmek olan bir arac. Bunun disinda mesela Ferrari F40 in icine bakarsak aracin hangi amacla uretildigi ortada. Bugun Firmalar daha cok reklam yapma, anahtarlik, tisort satma pesinde
    LSX

  13. #13
    gökberk - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    May 2008
    Yaş
    34
    Şehir
    Adapazarı
    Mesaj
    4.932
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    2 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Her şeyi geçtim eskiden daha ilgiyle takip etmeye çalışırdım.
    Şimdi ise canım sıkılınca açıp izliyorum.
    JDM Don Lastiği...
    JDM Kevgir...
    JDM Marlboro Lights...
    .
    .

    Alıntı 3rk4n Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Ve sonsuzda dek o virajda mutlu olarak yaşadilar.

  14. #14
    Emir_b16a - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Dec 2006
    Yaş
    38
    Şehir
    istanbul
    Mesaj
    3.645
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    sürücülük yeteneklerinin kaybolmasından çok


    araçlar safkanlıklarını kaybediyo düşünüyorum geçi 1950 de yaşasam 90 2000 model arası araçlar içinde aynısını söylerdim


    teknoloji gelişiyo sadece bizim algımızdan çok daha hızlı geliştiği için böyle kurallar kısıtlamalar olmasa göreceğimiz araçlar bu ne lan böyle arabamı olur dedirtir



    ilerleyen zamanlarda iş sürücüsüz araçlara gelicektir ki bu gün bile gelebilir istenirse

    araçlar gelişicek tehlike azalıcak süreler ne kadar hızlanırsa hızlansın işin tehlikesizliği ilgiyi azaltacaktır


    bizi çeken asıl etmen tehlike ve adrenalindir eskiden lastik patlasa heycanlanırdık şimdi adam arabayla vadiden aşşa uçuyo acaba bişi oldumu diye meraklanıyoruz

    yada vay be nasıl tuttu arabayı dioruz ki bu kalkmak üzere


    kısacası teknoloji değişiyo araçlar algımızdan daha hızlı daha güvenilir geliştiler

    yetişmekte zorlanıyoruz çalışma hızları algımızın çok üzerlerinde olduğu için de zevksiz oluyo malesef



    ayrıca gelen kısıtlamalar ve yeni kurallara hiç değinmedim o konuda dertliyim -_-
    atın iyisine ''Doru'' yiğidin iyisine ''Deli'' derler.

  15. #15
    dragon07 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Sep 2007
    Yaş
    38
    Şehir
    Serik City
    Mesaj
    7.637
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    3 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    hondayada burdan pay cıkardınız diyeceksiniz ama

    boşuna typeR lara delikanlı arabası demiyoruz çok daha zevkli araçlar keza 106lar e36 m3 ler daha mekanik araçlar

    eski araçlarla gazlaması sürmesi yeni nesillere göre daha keyifli 500hplik cupra sürecegime 250hplik typer kullanırım bnm görüşümü tabikii buda

  16. #16
    Faruk_Vtec - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Feb 2010
    Yaş
    36
    Şehir
    Bahçeşehir / İstanbul
    Mesaj
    2.576
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    48 Post(s)
    Tagged
    1 Thread(s)
    teknolojı motorsporlarının duşmanı mı bılmıorm ama gazcı tayfanın duşmanı..

    ne kadar dıjıtal o kadar arıza, ne kadar mekanık o kadar kafa rahat..
    F&F CAR CLEAN - Detailing Center

    Vtec II ES7 | Accord 2.4 EX. | C2 HDI | GPunto MJET 3K | Dizel Otomatik ERA...

  17. #17
    mkerim - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jul 2013
    Yaş
    60
    Şehir
    Antalya
    Mesaj
    1.272
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    10 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı overblack Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    bundan yaklaşık 30 sene öncesi 82-86 lı yıllarda grup b sınıfındaki otomobillerin teknolojisi ile günümüzde yarışan wrc yada s2000 sınıfındaki araçları ele alırsak 30 sene içerisinde gidilen yol pek iç açıcı değil bence. halihazırda iyi durumda olan atıyorum grup b lancia s4 yada baby quattro parkurda birçok yeni nesil yarış otomobilini bozar.hem gidiş hemde dayanıklılık anlamında. ama o zamanlar üretici firmalar ve dev sigara sponsorları bu spora çok katkı sağladıkları gibi birbirleri ile müthiş rekabet içerisindeydiler. artık bunları motorsporlarında göremiyoruz.
    Bahsettiğin arabalar 200 tane üretilen arabalar. Dolayısı ile güncel arabalardan farklı olması normal. Şimdi parkura çıkacak otomobilin üretim adedi en az 5000 olmak zorunda.
    Ayrıca Ari vatanen toprak zeminde öyle gidiyordu. Sebastian ise asfaltta. Üstelik arabalar da aynı kategori arabalar. Kazaların artması ve enkazların kazadan sonra sadece demir yığını olarak ertafa saçılması yüzünden bazı sınırlamalar geldi. Eğer eskisi gibi devam etseydi seyircilerin içine dalıp insanları havalara uçuran arabaları görmeye devam ederdik.
    1984 de turbo doğan ile uğraşırken MS ve AEM in kapısında beklerdik. Beyin yapsın da arabamıza takalım diye.
    İnternetin hızıda varla yok arası bir şeydi. Yoksa internet yok muydu???

  18. #18
    Ers - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Mar 2011
    Yaş
    41
    Şehir
    İzmir
    Mesaj
    1.509
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    7 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    tüm mesajları okumadım ama , 6. mesajdaki hamilton ın mp4/4 kullanısında tüm fark belli. Daha hızlı araç kullanmasına rağmen, daha teknolojik olduğu için , mp4/4 e bindiğinde çocuklar gibi şen. Çünkü araç çok keyifli geliyor.

  19. #19
    63owen63 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Sep 2010
    Yaş
    37
    Şehir
    İSTANBUL
    Mesaj
    8.301
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    32 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Çok uzun uzun konuşulacak bir konu aslında , fikir çeşitliligi de mevcut.
    Teknoloji otomobilleri ileriye taşıdıgı için aynı parkurda pilota düşen sorumluluk pilotaj anlamında azalıyor, ama aynı zaman da teknolojinin getirdigi zorluklarda var, kim daha iyi kullanacak hesabı. Cünkü herkes de var..
    Polo TDI WRC İsot Edition / Powered by İsot

    Instagram : mehmetguliaytar

Konu Bilgileri

Users Browsing this Thread

Şu an 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 konuk)

Yetkileriniz

  • Konu Acma Yetkiniz Yok
  • Cevap Yazma Yetkiniz Yok
  • Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
  • Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok
  •