User Tag List

12 sonuçtan 1 ile 12 arası

Konu: Silindir Kapak Portpolish ve Etkileri

  1. #1
    Throttle
    Misafir

    Arrow Silindir Kapak Portpolish ve Etkileri

    Yaklaşık 1 ay önce değerli abim Aytuğ ile beraber tüm gerekli malzemeleri temin edip kendi garajımda F7R aracımın üst kapağına 2-3 gecemizi komple heba edip portpolish işlemi uyguladık. Egzos ve emme Portlarını açabileceğimiz en üst limitte genişlettik bundan daha fazlası zaten imkansızdı kapağı delecektik nerdeyse o derece Hatta gecenin bi yarısı ölmüş halde video çektiler bizi arkadaşlar

    İlk olarak kapaktan resimler ve videomuzu koyalım





    gecenin sonu video
    https://www.facebook.com/photo.php?v...type=3&theater


    Herşey bir kenera sorularıma gelecek olursak..
    Magic Murat mapperımız tarafından bu işlemden önce yolda soft bir ayarla 12.2 afr ile bırakmıştık aracı Portpolish işleminden sonra (bu arada araçta itb mevcut) afr miz dip gazda 13.2 civarlarını görmeye başladı bazen altlarda 12.5 lere düşüyordu. Durum bu halde arkadaşlarla fikir alışverişi yaparken daha önce portpolish yapılan bir clio rs in portpolishten sonra portpolishten önceki avans ile yürüdüğünde vuruntu yapmaya başladığını rstunerden okumuşlar. Bu nedenle avansı aşağı çekmek zorunda kalmışlar. F7R için rstuner bağlantısı olmadığından ve standolne beyin kullandığımızdan vuruntu olayını şuanda göremiyoruz. Kimi arkadaşlar ateşleme zamanı değişmedikçe erken patlama imkansız derken bazı arkadaşlarda fazla hava girişinden dolayı pistonun tepeye çıkmadan sıkışan havada patlama yarattığını bu nedenle vuruntuya neden olduğunu mutlaka bu kadar açılan kapağın eski avansla yürütülmemesini vuruntuya neden olacağını söylüyor. Bu konuda kararsız kaldık muhabet baya uzadı gitti bütün gece tartıştığımız bile oldu

    Siz ne diyorsunuz bu konuya portpolish ten önceki avansla portpolishten sonraki avans aynı bırakılırsa araçta vuruntu yaşanırmı ?

    Yazımı okuyuo Kafa yoranlara şimdiden teşekkürler

  2. #2
    mehmet.baycan - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jan 2014
    Yaş
    38
    Şehir
    BURSA/TÜRKİYE
    Mesaj
    1
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Sadece port büyütme ile avans vurmaz kolay kolay, ayrıyetten yanma odasını daraltırsan tepeli piston vs. takıp o zaman avans vurur ve sadece alt devirlerde bu durumu görebilirsin.. Üst devirlerde bi sıkıntı olmaz..

  3. #3
    Throttle
    Misafir
    Alıntı mehmet.baycan Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Sadece port büyütme ile avans vurmaz kolay kolay, ayrıyetten yanma odasını daraltırsan tepeli piston vs. takıp o zaman avans vurur ve sadece alt devirlerde bu durumu görebilirsin.. Üst devirlerde bi sıkıntı olmaz..
    bende zaten yüksek sıkıştırma piston var o şekildede ayarı yapıldı aracın beyinden birsüre o şekilde kullandım deneme vs vs üstüne ayrıyetten bu olayı yaptık biz

  4. #4
    Mechanix - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Nov 2005
    Yaş
    43
    Şehir
    İstanbul
    Mesaj
    3.933
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Hacı siz ne yaptınız

    Egzantrikleriniz nedir ? Derece , lift vs nedir ? Kullandığınız headers nasıl ? Kaç inç , 4-1 mi 4-2-1 mi ?

  5. #5
    Gunes G. - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Nov 2009
    Yaş
    45
    Şehir
    Istanbul
    Mesaj
    1.249
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    3 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Duzgun hazirlanmis 12.2 afr icin yazilan atesleme tablosunun 13.2 afr'de vuruntu yapmasi cok olasidir ancak 12.2 afr icin hazirlanmis ignition tablosundaki degerler dusuk yazilmissa vuruntu yapmayabilir.

    Vuruntuyu dinleyecek bir sistem olmadan ayar yapilmaz, madem port polish gibi isler yapiyorsunuz, hizli tarafindan bir knock box edinin.
    You call it turbo lag , i call it foreplay ...

  6. #6
    Throttle
    Misafir
    Alıntı Mechanix Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Hacı siz ne yaptınız

    Egzantrikleriniz nedir ? Derece , lift vs nedir ? Kullandığınız headers nasıl ? Kaç inç , 4-1 mi 4-2-1 mi ?
    Headers yok araçta üstündekide 4-2-1 gibi bir sistem baya dar olduğu içinde headers ta denmez ona

    Egzantrik 286/280 falan ama bunun bi anlamı yok biz zaten bunlara göre ayar yaptık ve o ayarla üstüne portpolish işlemi uyguladık tekrar yakın zamanda buna göre bir ayar çekecez ayarada şimdilik tartışma konusu için sormuştum vuruntu avans olaylarını.

    Alıntı Gunes G. Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Duzgun hazirlanmis 12.2 afr icin yazilan atesleme tablosunun 13.2 afr'de vuruntu yapmasi cok olasidir ancak 12.2 afr icin hazirlanmis ignition tablosundaki degerler dusuk yazilmissa vuruntu yapmayabilir.

    Vuruntuyu dinleyecek bir sistem olmadan ayar yapilmaz, madem port polish gibi isler yapiyorsunuz, hizli tarafindan bir knock box edinin.
    Herşey tamamda şimdi benim anlamadığım şuan ayar yapılmadan önceki ayarla devam edilirse (ki edilmicek) fazla havadan dolayı araç erken patlama (avans vurma) olayı yaparmı yapmazmı ? yapıyorsada nasıl yapıyor hava kendiliğinden patlıyabilirmi ? Bujinin ateşleme zamanı yine aynı noktada ateşleme yapıyor burda bir çelişki oluşuyor zaten.

    Vuruntu olayını nasıl dinliyor mapper bilmiyorum orası magic muratın parmaklarında ben o kısım için bişi diyemicem haftaya yeni ayar çekecez mutlaka dinliyordur ama..

  7. #7
    Gunes G. - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Nov 2009
    Yaş
    45
    Şehir
    Istanbul
    Mesaj
    1.249
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    3 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı Throttle Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Headers yok araçta üstündekide 4-2-1 gibi bir sistem baya dar olduğu içinde headers ta denmez ona

    Egzantrik 286/280 falan ama bunun bi anlamı yok biz zaten bunlara göre ayar yaptık ve o ayarla üstüne portpolish işlemi uyguladık tekrar yakın zamanda buna göre bir ayar çekecez ayarada şimdilik tartışma konusu için sormuştum vuruntu avans olaylarını.



    Herşey tamamda şimdi benim anlamadığım şuan ayar yapılmadan önceki ayarla devam edilirse (ki edilmicek) fazla havadan dolayı araç erken patlama (avans vurma) olayı yaparmı yapmazmı ?

    Vuruntu olayını nasıl dinliyor mapper bilmiyorum orası magic muratın parmaklarında ben o kısım için bişi diyemicem haftaya yeni ayar çekecez mutlaka dinliyordur ama..

    Normalde yapar, ama mapperin onceki ayarda avansi kisik tutmustur, o zaman yapmayabilir.

    Vuruntu parmakla dinlenmez kulakla dinlenir, ya beyin gosteriyordur ya knock box ya da turevi alinip dinlenebilir, en ilkel hortum uzatilir motora oyle dinlenir. Dinliyorsa gorursun zaten ya kulakligi vardir ya hortumu dinliyordur.

    Sen niye takildin ki vuruntuya? Sor mapper'ina o sana anlatsin ne yapmak gerektigini.
    You call it turbo lag , i call it foreplay ...

  8. #8
    Mechanix - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Nov 2005
    Yaş
    43
    Şehir
    İstanbul
    Mesaj
    3.933
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Port polish işi Emme , egzantrik , headers seçimlerine göre yapılmalıdır. Siz ters gitmişsiniz sanki biraz. Neyse artık.

    Ayrıca Güneş'in söyledikleri de doğru.

    Avans limitlerde ayarlandıysa , afr olması gerekenden zengin bırakılarak olası vuruntuları tolere etmesi düşünüşmüş olabilir. Kapak işleme den sonra afr bir miktar fakirleştiği için limitteki avans , zengin afr deki soğutma etkisini bulamaz ve avans vurabilir.

    Bu kadar yüksek avansın da her zaman güç vereceğini düşünmemek gerekir. Bunlar detaylı şekilde dyno üzerinde çalışarak bulunabilecek limitler.

    Başarılar beyler.

  9. #9
    Throttle
    Misafir
    Alıntı Gunes G. Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Normalde yapar, ama mapperin onceki ayarda avansi kisik tutmustur, o zaman yapmayabilir.

    Vuruntu parmakla dinlenmez kulakla dinlenir, ya beyin gosteriyordur ya knock box ya da turevi alinip dinlenebilir, en ilkel hortum uzatilir motora oyle dinlenir. Dinliyorsa gorursun zaten ya kulakligi vardir ya hortumu dinliyordur.

    Sen niye takildin ki vuruntuya? Sor mapper'ina o sana anlatsin ne yapmak gerektigini.
    mapperla sürekli konuşuruz zaten ondan yana sıkıntı yok ama tartışma konusu oldu diye burda farklı fikirler varmı diye merak ettim. Varsada herkes öğrenir buna göre işlem yaparlar teşekkürler tekrardan

    Alıntı Mechanix Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Port polish işi Emme , egzantrik , headers seçimlerine göre yapılmalıdır. Siz ters gitmişsiniz sanki biraz. Neyse artık.

    Ayrıca Güneş'in söyledikleri de doğru.

    Avans limitlerde ayarlandıysa , afr olması gerekenden zengin bırakılarak olası vuruntuları tolere etmesi düşünüşmüş olabilir. Kapak işleme den sonra afr bir miktar fakirleştiği için limitteki avans , zengin afr deki soğutma etkisini bulamaz ve avans vurabilir.

    Bu kadar yüksek avansın da her zaman güç vereceğini düşünmemek gerekir. Bunlar detaylı şekilde dyno üzerinde çalışarak bulunabilecek limitler.

    Başarılar beyler.
    dyno üzerinde ayar yapılacak inş ben bi işlerimi ayarlayabilirsem zaman bulamıyoruz bir türlü istanbula gitmek için inş ozaman dahada iyi olacaktır

  10. #10
    Gunes G. - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Nov 2009
    Yaş
    45
    Şehir
    Istanbul
    Mesaj
    1.249
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    3 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Rica ederim, tekrar basarilar beyler.
    You call it turbo lag , i call it foreplay ...

  11. #11
    EEE - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Dec 2007
    Yaş
    42
    Şehir
    AnK
    Mesaj
    2.365
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    2 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Fakire gittiginden vuruntu olabilir...Egt arttığından ve benzin kalitesinin kotu olduğundan vuruntu olduğu kanaatindeyim. Sıkıştırman zaten yüksek çok normal vuruntu varsada
    Boşunamı Şehit Oldu O Kadar Vatan Evladı
    Uyanmak Gerek Uykulardan Artık


    POWERED BY EMS GARAGE(GARDIYAN)

  12. #12
    Throttle
    Misafir
    portpolishten önce 28.5 avans ile bırakılmıştı şuan 25.5 e çektik en azından istanbula magic e gidene kadar kısık avansla dolanalım kafada soru işareti kalmasın dedik

Konu Bilgileri

Users Browsing this Thread

Şu an 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 konuk)

Yetkileriniz

  • Konu Acma Yetkiniz Yok
  • Cevap Yazma Yetkiniz Yok
  • Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
  • Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok
  •