User Tag List

Sayfa 1/2 12 SonSon
29 sonuçtan 1 ile 19 arası

Konu: Alfa156 2.0SS Kesiklik Sorunu

  1. #1
    ghibli06 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Dec 2009
    Yaş
    50
    Şehir
    Ankara, Çayyolu
    Mesaj
    10.560
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    129 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)

    Alfa156 2.0SS Kesiklik Sorunu

    arkadaşlar 2002 model 2.0 SS 2 senedir babamdaydı, bakımlarını yapmak için Anamur'dan Ankara'ya getirdim... araba 3800 devirde bir kesiklik yapıp devam ediyor 5.000 den sonra hızlanması da sanki yavaş gibi... ya eski arabamı unutmuşum ya da bir sorunu var, bakımını yapmama rağmen geçmedi, fikri olan çıkar mı acaba? (arıza kaydı yok)
    Ne Mutlu Türk'üm Diyene...

    http://kocmardogaltas.wix.com/kocmar

  2. #2
    ghibli06 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Dec 2009
    Yaş
    50
    Şehir
    Ankara, Çayyolu
    Mesaj
    10.560
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    129 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    güncel diyelim Alfacılara
    Ne Mutlu Türk'üm Diyene...

    http://kocmardogaltas.wix.com/kocmar

  3. #3
    B.Koçer - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Aug 2009
    Yaş
    31
    Şehir
    İzmir
    Mesaj
    9.287
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    52 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Abi ben bu konuyu alfisti abilere bi danısayım

  4. #4
    ATA156 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Aug 2007
    Yaş
    37
    Şehir
    Karşıyaka
    Mesaj
    920
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    2 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Ariza kaydi yok ise büyük ihtimal rolanti ayarlayicisi yada debimetre ömrünün sonuna yaklaştığının sinyalini veriyor olabilir. Bu parçalar tam bozulmadan hata kaydi görünmez. Bu parçalari en son ne zaman değiştirdiniz? Yada hiç değiştirdiniz mi?
    Düşük bir ihtimalde ateşlemede bir bobinin düzgün çalişmamasi sonucu olabilir.
    Araçta lpg varmi? Kaç km'de?

  5. #5
    ghibli06 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Dec 2009
    Yaş
    50
    Şehir
    Ankara, Çayyolu
    Mesaj
    10.560
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    129 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı ATA156 Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Ariza kaydi yok ise büyük ihtimal rolanti ayarlayicisi yada debimetre ömrünün sonuna yaklaştığının sinyalini veriyor olabilir. Bu parçalar tam bozulmadan hata kaydi görünmez. Bu parçalari en son ne zaman değiştirdiniz? Yada hiç değiştirdiniz mi?
    Düşük bir ihtimalde ateşlemede bir bobinin düzgün çalişmamasi sonucu olabilir.
    Araçta lpg varmi? Kaç km'de?
    araç 100bin km oldu tam... LPG hiç olmadı, debimetresi de hiç değişmedi...
    Ne Mutlu Türk'üm Diyene...

    http://kocmardogaltas.wix.com/kocmar

  6. #6
    tunerviper - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Nov 2006
    Yaş
    37
    Şehir
    Karşıyaka'dan
    Mesaj
    429
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    2 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Debi, yada ateşlemede sorun olması muhtemel bujilerde kontrol edilmeli.

  7. #7
    ghibli06 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Dec 2009
    Yaş
    50
    Şehir
    Ankara, Çayyolu
    Mesaj
    10.560
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    129 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı tunerviper Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Debi, yada ateşlemede sorun olması muhtemel bujilerde kontrol edilmeli.
    bujileri yeni değiştirdim, debimetreye bakayım ciddi olarak...
    Ne Mutlu Türk'üm Diyene...

    http://kocmardogaltas.wix.com/kocmar

  8. #8
    tunerviper - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Nov 2006
    Yaş
    37
    Şehir
    Karşıyaka'dan
    Mesaj
    429
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    2 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı ghibli06 Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    bujileri yeni değiştirdim, debimetreye bakayım ciddi olarak...
    Bujiler orjinal ngk ler ile mi değişti ? Bazen sadece büyük bujileri değiştirip ufakları ellemeyebiliyorlar. Ts motorlar için buji çok önemli. Birde ecu reset dediğimiz bir işlem var onuda yapabilirsiniz.

    1-Akü kutup başını söküp 1 saat civarı bekleyin veya + ve - kutupları birbirine değdirin
    2-Anahtarı starttan bir önceki konuma getirin ve 90 saniye bekleyin.
    3-Anahtarı geri çevirin ve 90 saniye bekleyin.
    4-Aracınızı gaz pedalına basmadan birkaç dakika çalıştırınız.

  9. #9
    ATA156 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Aug 2007
    Yaş
    37
    Şehir
    Karşıyaka
    Mesaj
    920
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    2 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Bu km'lerde ki en sık elektronik hatalar.
    1-debimetre
    2-lambda (hata kaydi tutar, yada obd üstünden değerlere bakilabilir)
    3-rölanti akt. (Ayarlayicisi)

    Bunlar tam 80k-100k arasinda bozulmaya başlayan ts motor parçlari. Hepside bosch marka, bocsh car servislerden daha ucuza temin etmek mümkün olabiliyor
    Bende sağlam bir debi var yakin olsak denerdik.

  10. #10
    oxygen - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Feb 2009
    Yaş
    39
    Şehir
    34
    Mesaj
    1.235
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    2 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı tunerviper Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Bujiler orjinal ngk ler ile mi değişti ? Bazen sadece büyük bujileri değiştirip ufakları ellemeyebiliyorlar. Ts motorlar için buji çok önemli. Birde ecu reset dediğimiz bir işlem var onuda yapabilirsiniz.

    1-Akü kutup başını söküp 1 saat civarı bekleyin veya + ve - kutupları birbirine değdirin
    2-Anahtarı starttan bir önceki konuma getirin ve 90 saniye bekleyin.
    3-Anahtarı geri çevirin ve 90 saniye bekleyin.
    4-Aracınızı gaz pedalına basmadan birkaç dakika çalıştırınız.
    V6tb de aynı şekilde ecu resetler mi?

  11. #11
    tunerviper - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Nov 2006
    Yaş
    37
    Şehir
    Karşıyaka'dan
    Mesaj
    429
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    2 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı oxygen Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    V6tb de aynı şekilde ecu resetler mi?
    ATA yardımıcı olur o konuda

  12. #12
    ATA156 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Aug 2007
    Yaş
    37
    Şehir
    Karşıyaka
    Mesaj
    920
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    2 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı oxygen Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    V6tb de aynı şekilde ecu resetler mi?
    V6 TB'de böyle birşey ne okudum nede gördüm. Bu işleme neden ihtiyaç duydunuz?

  13. #13
    oxygen - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Feb 2009
    Yaş
    39
    Şehir
    34
    Mesaj
    1.235
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    2 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı ATA156 Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    V6 TB'de böyle birşey ne okudum nede gördüm. Bu işleme neden ihtiyaç duydunuz?
    Rölantim bazen düzensizleşiyor. Debiden ya da lambdadan diye düşünüyorum ama belki dedim bir faydası olur.

  14. #14
    ATA156 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Aug 2007
    Yaş
    37
    Şehir
    Karşıyaka
    Mesaj
    920
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    2 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı oxygen Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Rölantim bazen düzensizleşiyor. Debiden ya da lambdadan diye düşünüyorum ama belki dedim bir faydası olur.
    Lambdadan yapacağini sanmam. Debimetre olsa belli devirlerde performans kaybi olarak belli eder, çünkü bizdeki debimetre ts motordakinden çok farkli. Yapadabilir ama emin değilim Benimkide arada rolanti çok hafif oynuyor ama hata kaydi temiz.

  15. #15
    oxygen - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Feb 2009
    Yaş
    39
    Şehir
    34
    Mesaj
    1.235
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    2 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Bende de makineye bağlayınca birşey çıkmadı ama Emreyle de konuştuk, makineye çok güvenmemek lazım bizim arabalarda.

    Lambdadan olabilir diye düşünüyorum çünkü sarfiyatımda fazla oluyor bazen. Zaten eğer debidense, debiyi iptal edip uygun bir beyin bulup mapa geçerim.

  16. #16
    ghibli06 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Dec 2009
    Yaş
    50
    Şehir
    Ankara, Çayyolu
    Mesaj
    10.560
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    129 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    işten eve dönerken debimetrenin fişini çektim, aynen dediğiniz gibi sorun debimetre sanırım arıza lambasını yaktı biraz dengesizleşti ama gazlayınca kesiklik ve de 5.000 dvirden sonra isteksizleşme geçti... yarın bakayım nerede bulacağız debimetre
    Ne Mutlu Türk'üm Diyene...

    http://kocmardogaltas.wix.com/kocmar

  17. #17
    ghibli06 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Dec 2009
    Yaş
    50
    Şehir
    Ankara, Çayyolu
    Mesaj
    10.560
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    129 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    buldum vallahi akşam akşam ellerinde de varmış, ihtiyacı olan buradan alabilir fiyat da makul...

    Alfa Romeo Hava Kütle Ölçer - Debimetre - Akışmetre - 145 - 146 - 156 - 166 - GTV
    Ne Mutlu Türk'üm Diyene...

    http://kocmardogaltas.wix.com/kocmar

  18. #18
    ATA156 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Aug 2007
    Yaş
    37
    Şehir
    Karşıyaka
    Mesaj
    920
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    2 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Sorunun kolay çözülmesine sevindim tam zamanı şu siralar bir kaç sensör daha bozulabilir. Rpm sensörü mesela

    oxigen, bende debimetrem bozulursa senin düşündüğün gibi yapmayi planliyorum.

  19. #19
    ghibli06 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Dec 2009
    Yaş
    50
    Şehir
    Ankara, Çayyolu
    Mesaj
    10.560
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    129 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı ATA156 Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Sorunun kolay çözülmesine sevindim tam zamanı şu siralar bir kaç sensör daha bozulabilir. Rpm sensörü mesela

    oxigen, bende debimetrem bozulursa senin düşündüğün gibi yapmayi planliyorum.
    çok teşekkürler verdiğin fikirler için, ben unuttum Alfayı, eskiden çok uğraşırdım ama hala seviyorum ve de satmayı da düşünmüyorum... tofaş parasına başka neye binelim ki zamanında şimdiki parayla 50bin tl den fazla vermiştim ön takımı komple yeniledim, armaları değiştirdim, kronik hastalık cam düğmelerini değiştirdim, ayna bozuktu yenisini aldım, havalandırma rezistansını değiştirdim, bagaj lastiği vs derken evlatken torun moduna girmek üzre
    Ne Mutlu Türk'üm Diyene...

    http://kocmardogaltas.wix.com/kocmar

Konu Bilgileri

Users Browsing this Thread

Şu an 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 konuk)

Yetkileriniz

  • Konu Acma Yetkiniz Yok
  • Cevap Yazma Yetkiniz Yok
  • Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
  • Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok
  •