User Tag List

Sayfa 1/2 12 SonSon
33 sonuçtan 1 ile 19 arası

Konu: civic hararet problemi

  1. #1

    Üyelik
    Mar 2013
    Yaş
    38
    Şehir
    bursa
    Mesaj
    15
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)

    civic hararet problemi

    yardımlarınız için şimdiden teşekkürler.

    araç su eksiltmiş kalorifere sıcak su gelmemesi ve aracın lpgye hararet 70 80 dereceye gelmesine rağmen geçmemesiyle farkettim. 30 dereceye ayarlı .

    aracı sıkıştırınca taşırma kabı ağzına kadar dolmakta ve ordan motor içine taşmakta. termostat açmadı arada hava olabilir dendi . 100 kmlik şehirdışı yolculuğunda ilk durduğum yerde hararet kalmaya başladı. özel servise gittim fan müşürü ve termostatı değiştirdi antifirizi tamamladı fan açtırdı gönderdi. 200 km kadar herşey yolunda gibiydi tekrardan araç su taşırmaya termostat açmamaya akabinde fan açmamaya başladı. tekrar özel servise gittim hava var dedi neyse havasını aldı diyelim tekrar gönderdi. bi süre daha yolunda gibiydi, arada taşırma kabı su şişirdi ama çok değil. conta testi yaptırdım %90 dendi contanın durumu. kaçak arıyorum aylardır kaçak bulamıyorum tesisatta. geçen gün bol rampalı köy yolunda klima açık seyrederken yol sormak için kenara çektiğimde hararet tavan yaptı , taşırma kabında su kaynamış fokurduyodu. araç fan açmadı o şekilde bi süre çalışık halde bırakmama rağmen. servisi aradım elektriksel olabilir fan ondan açmamış tır vs dedi. aracı soğuttum suyunu tamamladım devam ettim yoluma.

    bikaç gündür gözlemlerim.

    aracı sıkıştırdım hemen akabinde kenara çektim kaputu açtım alt boruya dokundum soğuktu, kontak kapadım ısınmaya başladı boru ( termostatın bağlı olduğu boru)
    radyatör kapağı açık araç çalışır vaziyette iken kabarcıklar çıkmakta, bunu sürekli değil ara ara yapmakta. çakmak vs tuttum lpgmi karışıyo diye yani yanması gerekiyosa yanmadı.

    araç çalışır vaziyette borularda aşırı bi basınç göremedim olması gerektiği gibi sanki. araç 2000 km dir bu halde geziyo performansta belki psikolojik olarak biraz düşüklük var.

    ne yapmam gerekir bi akıl verin. birsürü ustaya gittim okumadığım konu kalmadı ama yok bi sonuç.

  2. #2
    Honda Type_R - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Oct 2009
    Yaş
    43
    Şehir
    Istanbul-Chicago
    Mesaj
    809
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    1 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Araba ilk calismada gecikme varmi?
    2005 - Honda TypeR Vivid Blue Pearl
    12,5 cr

    Istanbul Park FWD Suresi
    Time:2.34.223

    Dr Oz`

    To Be Contunied....

  3. #3
    Ahmetfikri - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Feb 2006
    Şehir
    Manisa
    Mesaj
    1.638
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    1 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    üst kapak açılmadan sonuç alamazsınız büyük ihtimalle kapak ve blok yüzeyinde eğrilik vardır uzun süre kullanıldıysa gömleklerde sorun çıkarabilir aynı sorunu ben yaşadım baya bi üzdü


    bu arada şimdiden araştır kapak açıldıktan sonra saplamaları değiştircem dersen şimdiden servise sipariş ver türkiyede saplama yok çok aradım sağoldsun siteden arp buldum

  4. #4

    Üyelik
    Mar 2013
    Yaş
    38
    Şehir
    bursa
    Mesaj
    15
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı Honda Type_R Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Araba ilk calismada gecikme varmi?
    hayır orjinal beyinde gayet normal çalışmakta. saniyelik olay diyebilirim.

  5. #5

    Üyelik
    Mar 2013
    Yaş
    38
    Şehir
    bursa
    Mesaj
    15
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı Ahmetfikri Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    üst kapak açılmadan sonuç alamazsınız büyük ihtimalle kapak ve blok yüzeyinde eğrilik vardır uzun süre kullanıldıysa gömleklerde sorun çıkarabilir aynı sorunu ben yaşadım baya bi üzdü


    bu arada şimdiden araştır kapak açıldıktan sonra saplamaları değiştircem dersen şimdiden servise sipariş ver türkiyede saplama yok çok aradım sağoldsun siteden arp buldum
    açıkçası korkum da kapak açmak. çelik contalı olduğu için contayı tamamen yakana kadar kapağı eğerse yada ne bilim gömlek zarar görürse büyük sıkıntı.

    yalnız şöyle bi durum var bu olay ilk başıma geldiğinde havaların don yaptığı kış zamanları ve evden işe işten eve günde 3-5 km yaptığım zamanlar.

  6. #6

    Üyelik
    Mar 2013
    Yaş
    38
    Şehir
    bursa
    Mesaj
    15
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)

  7. #7

    Üyelik
    Oct 2013
    Yaş
    36
    Şehir
    İStanbul
    Mesaj
    509
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    takılan termostat orjınal mı? fan musuru orjınal mı? en onemlısı kapak basıncı dogru mu ? eskıms olabilir. Kapak yuzunden conta değiştiren ustalar var. o gomleklerın yamulması ımkansız gıbı bişi cıddı susuz kalmamıssa. takıpteym

  8. #8

    Üyelik
    Oct 2013
    Yaş
    36
    Şehir
    İStanbul
    Mesaj
    509
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    1- radyator kapagı kontrolu
    2- teermostat kontrolu
    3- fan musuru kontrolu
    4- devir daim pompasının impeleri = trigerle beraber doner sokulmesı zordur (yanı işcilik ister) ama kapak basıncı duser 1.2 bar deilde 0.8 ler duserse su da 90 larda kaynamaya başlaar bu yuzdende sureklı devırdaımın ımpeleri kavıtasyona duser bu da ımpeleri sureklı asındırır.


    Sakına kapak actırmayı en son care olarak dusununun. teshısı koyun en kotu kapak sokulurken yanında olun. contayı gorun yanık oldugunu veya olmadıgını. ustayım dıyene guvenmeyın. Artık bnm mutluhana bıle guvenım kalamdı ne kadar ergen varsa orda calısıyor...

  9. #9

    Üyelik
    Mar 2013
    Yaş
    38
    Şehir
    bursa
    Mesaj
    15
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı bymurat___61 Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    1- radyator kapagı kontrolu
    2- teermostat kontrolu
    3- fan musuru kontrolu
    4- devir daim pompasının impeleri = trigerle beraber doner sokulmesı zordur (yanı işcilik ister) ama kapak basıncı duser 1.2 bar deilde 0.8 ler duserse su da 90 larda kaynamaya başlaar bu yuzdende sureklı devırdaımın ımpeleri kavıtasyona duser bu da ımpeleri sureklı asındırır.


    Sakına kapak actırmayı en son care olarak dusununun. teshısı koyun en kotu kapak sokulurken yanında olun. contayı gorun yanık oldugunu veya olmadıgını. ustayım dıyene guvenmeyın. Artık bnm mutluhana bıle guvenım kalamdı ne kadar ergen varsa orda calısıyor...

    orjinal diye takıldı sorduğumda net bilgim yok açıkçası. devirdaim den şürhelendim, ama su dolanıyo, gerçi ısınan sıvı hareket eder ama kapaktan girdap şeklinde bi basınçlı döngü görülüyo, belki de tam yerine getiremiyo işini. yarın bi şey daha denicem video atarım . kapak aklıma geliyo , sırf bi bozuk kapak yüzünden motoru açılan arkadaşlar var. kapak bozuk diye su eksiltme yaşanırmıki

  10. #10
    Seven7 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jun 2012
    Yaş
    32
    Şehir
    İstanbul
    Mesaj
    4.424
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    18 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı hangover Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    kapak aklıma geliyo , sırf bi bozuk kapak yüzünden motoru açılan arkadaşlar var. kapak bozuk diye su eksiltme yaşanırmıki

    Tabi ki yaşanır. Sonuçta o kapak içerideki basıncı sabit tutuyor, dışarı çıkmasını engelliyor suyun. Yani içerideki suya tek yol devirdaim hortumları kalıyor. Ama kapak sızdırmaya başlarsan, içerideki basıncı tutamazsa buhar halinde dışarıya su çıkar. Kapağı sökün (Motor soğukken, dikkat edin o basınçlı ve sıcak su çok kötü şeylere sebebiyet verebilir Allah korusun.) Zaten kapağın altındaki yay mekanizması ve contada bir problem varsa görürsünüz. Kapak dediğiniz şey 20-30 lira, eğer problem bundaysa (Ki inşallah öyledir, en ucuz yoldan çözülmesi adına) bir daha başka şeylere para harcamazsınız.

    Geçmiş olsun.

  11. #11
    erhann - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Nov 2007
    Yaş
    46
    Şehir
    adana mersin
    Mesaj
    1.871
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    3 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Radyatör kapagında 1.1 yazıyormu ?

  12. #12
    kadir jdm civic - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Mar 2010
    Yaş
    40
    Şehir
    istanbul
    Mesaj
    1.936
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Contasnız yanmış kapagı açtırmanız gerekmektedir. daha fazla km yapmayın gömleklerde çökmeye sebeb olursunuz. geçmiş olsun
    MSG GARAJ ANTALYA MUSTAFA GENÇ

  13. #13
    ali-gb - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    May 2014
    Şehir
    Türkiye/Ankara
    Mesaj
    45
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    araç euro civic mi?

  14. #14

    Üyelik
    Mar 2013
    Yaş
    38
    Şehir
    bursa
    Mesaj
    15
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Genel sorulara cevap vereyim.

    Kapakta herhangi bir deformasyon gozukmuyo. Aslında kapak asiri basincta acmayip biriken bu basincin etkisiyle suyu tasirma kabina atma durumu olmazmi. Orijinal kapak takip denemek daha mi doğru olur (80tl civari yan sanayi 15tl)

    Conta yandiysa sadece su eksilmenin yada hava yapmanin dişinda başkabelirti nedir ? Yani ne cçekişte problemin var nede suyu tamanlayinca belli bi sure hararet saatinde. 90da kendini kitliyo.

    Kapak orijinal 1.1 basincli

    Araç vtec2.

    Bugün araç içinde rutubet kokusu aldim. ***** yağmurlarda çok bu vtec2ler pedal kisminin oradan su alabiliyor. Vaktim paspaslarda biside bulamadim. Kalorifer petek vs civarinda bi kacirma bunlara sebebiyet verirmi?

  15. #15
    overblack - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Dec 2006
    Yaş
    51
    Şehir
    honda16.com
    Mesaj
    2.248
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    1 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı hangover Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Genel sorulara cevap vereyim.

    Kapakta herhangi bir deformasyon gozukmuyo. Aslında kapak asiri basincta acmayip biriken bu basincin etkisiyle suyu tasirma kabina atma durumu olmazmi. Orijinal kapak takip denemek daha mi doğru olur (80tl civari yan sanayi 15tl)

    Conta yandiysa sadece su eksilmenin yada hava yapmanin dişinda başkabelirti nedir ? Yani ne cçekişte problemin var nede suyu tamanlayinca belli bi sure hararet saatinde. 90da kendini kitliyo.

    Kapak orijinal 1.1 basincli

    Araç vtec2.

    Bugün araç içinde rutubet kokusu aldim. ***** yağmurlarda çok bu vtec2ler pedal kisminin oradan su alabiliyor. Vaktim paspaslarda biside bulamadim. Kalorifer petek vs civarinda bi kacirma bunlara sebebiyet verirmi?
    arabayı nereye götürüyorsun bakıma?
    komançero garage

  16. #16

    Üyelik
    Mar 2013
    Yaş
    38
    Şehir
    bursa
    Mesaj
    15
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    90bine kadar inallar . sonrası sürekli aynı özel honda servisine.

  17. #17

    Üyelik
    Mar 2013
    Yaş
    38
    Şehir
    bursa
    Mesaj
    15
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    1 saat önceki gözlemlerim.

    araç yine kabarcık çıkarıyo özellikle ısınınca. termostat açıyo. fan açtırdım. sonra kalorifere sıcak su verdim. su biraz çekti kendini radyatörden. kaloriferi kapadım klimayı açtım. radyatördeki su kabarcık çıkarmamaya başladı, uzun bi süre çalıştı o şekilde sanki devirdaim de yapmıyo gibiydi yani bi sirkülasyon göremedim. araca geçtim fan hala açıkken klimayı kapadım. içeri nemli hava vermeye başladı

  18. #18

    Üyelik
    Mar 2013
    Yaş
    38
    Şehir
    bursa
    Mesaj
    15
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    konu gerilere düşmesin yardım günceli

  19. #19
    drago - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Sep 2012
    Yaş
    39
    Şehir
    İzmir
    Mesaj
    3.735
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    53 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    bursada iyi hondacılar var, bence siz ustanızı değiştirin, vtec 2 pek böyle işler yapacak bir araç değil.

    olmadı yetkili servise bırakın, onlar çözmeye çalışsın, sizin ustanız çözemeyecek gibi.

    site üyelerinden DENON var, bursadaydı sanırım, vtec 2 konusunda her konuda yorumu olan biri. Bence özel mesaj atın, belki yardımı olur.

Konu Bilgileri

Users Browsing this Thread

Şu an 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 konuk)

Yetkileriniz

  • Konu Acma Yetkiniz Yok
  • Cevap Yazma Yetkiniz Yok
  • Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
  • Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok
  •