User Tag List

Sayfa 1/3 123 SonSon
49 sonuçtan 1 ile 19 arası

Konu: Intake, vede Filtre Hakkinda Istediginiz Butun Bilgiler

  1. #1
    Manimillion
    Misafir

    Intake, vede Filtre Hakkinda Istediginiz Butun Bilgiler

    [SIZE=2]Arabaya filtre takilmasinin gercek amaci, motora daha fazla hava alinabilmesidir. Motora ne kadar daha fazla hava girerse, motora gelen yakit o kadar verimli patlar. Ilkokul gunlerinizde ogrenmis oldugunuz bilgiler kadar calisma prensibi basittir. Oksijen olmayan yerde yanma olmaz, ne kadar fazla oksijen varsa, yanmada o kadar buyuk olur.

    Soguk hava daha yogundur. Soyle bir ornek ile bunu aklinizda canlandirin, bir santimetre karelik iki tane kup dusunun, birinde soguk hava, dierinde sicak hava bulunsun. Soguk hava daha yogun, icinde soguk hava bulunan kupte daha fazla oksijen vardir.

    Kelebek bogazina direk takilan kutu disi filtrelerin yanlis olan yani ise, motordaki sicak havayi emmesidir, buda guc kaybina neden olacaktir. Kaput altindaki havanin sicakligi, filtre kutusunun icindeki havadan cok daha sicaktir. Yani motora hem daha fazla hava emmekte, hemde daha az hava emmektedir, bu yuzden dolayi beygir kaybina yol acar. Cogu insan, kelebek bogazina filtre takinca arabalarinin guclendigini one surerler, bunun en buyuk nedeni ise aldiklari sestir, insanlar psikolojik olarak daha fazla ses ciktigindan arabalarinin daha hizli gittini sanmaktadirlar.

    Intake kitleride yukarda anlattigim prensiplere dayanarak uretilmistir. Intake kitlerinin iki amaci vardir, birinci amaci filtre yi soguk hava alacak bir yere yerlestirmek, ikinci amaci ise, motor kaputunun altindaki isi ile, intake borusunun icinden gecen havayi yalitmaktir. Dogal olarak en fazla guc veren intake kitleri, "cold air intake" adi verilen intakelerdir, bunlarin cogu, tamponun arkasina, yada motor kompartmaninin alt tarafina dogru yoneltilmistir. Intake borularida ayrica isi yalitimi saglamasi icin seramik boya ile kaplanmistir.

    Intake kitlerinin avantaji dogal olarak direk soguk hava almasidir, dezavantaji ise filtre nin su ile temas olasiligi artmis olmaktadir. Motorun icine filtre direk su cekmesin diyede "by pass valve" adi verilen bir parca uretilmistir. Bu parca intake borusunun ortasina takilan bir valfdir. Filtre nin su yada bunun gibi maddeleri emmeye calismasi sonucu bu valf acilip, motora hava direk bu valften emilmektedir. Boylece yagmur suyunun motora girmesi onlenmis olmaktadir.

    Yukardakilerin disinda ise intake kitlerinin bir baska ozelligi ise, intake kitlerindeki borularinin vede bukulmus oldugu kisimlarinin icinin puruzsuz olmasidir. Bu borular ozel bir yontem ile bukulup, bukulmus olan kesitlerin yari capinin borunun duz kisimlari ile ayni kalmasi saglanmistir. Buda borunun icinden gecen havanin akiminin en verimli halde olmasini saglamaktadir. Borularin icindeki hehangi bir puruz, vede bukulmus kisimalardaki cap degisikleri borunun icindeki havanin turbulans yaratmasina yol acarak, intake in verecegi verimi azaltir.

    Filtre secimine gelince, sunger filtrelerin, yapilan testlerin sonucunda daha az verimli olduklari ortaya cikarilmistir. Yapilan en gercekci testlerde, Apex-i nin yapmis oldugu "Power Intake" adli filtre birinci vede "K&N" in yapmis oldugu filtre ler ikinci olmustur.

    Yukarda yazmis oldugum test'de 30 dan fazla filtre markasi test edilmistir, fakat shu anda test verileri elimde olmadigindan bu yazmis oldugum iki filtre markasinin disindaki filtrelerin siralamalarini hatirlamamaktayimdir.


    ^Resimdeki AEM firmasinin yapmis oldugu bir cok intake kitinden bir ornektir. Intake kitinin ortasinda gormus oldugunuz yuvarlak/konik olarak bulunan cisim "bypass valve"dir.



    Copyright: Mani Azeri (TechTurkey)

  2. #2
    grkm - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Nov 2005
    Yaş
    36
    Şehir
    Istanbul
    Mesaj
    5.572
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    27 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    thanx 4 all Mani

  3. #3
    Jehuty - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Nov 2005
    Yaş
    43
    Şehir
    35/Alsancak
    Mesaj
    946
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    bilgiler için teşekkürler
    bu seramik boyadan TR de bulma şansımız varmı kendimiz intake kitimize uygulayabilirmiyiz ? bendeki kit motor sıcağından çok etkileniyorda problemi nasıl çözeriz ?

  4. #4
    emreekin - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Nov 2005
    Yaş
    40
    Şehir
    istanbul
    Mesaj
    2.315
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    çok güzell olmus vallaaa..

  5. #5
    TechTurkey cem - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Nov 2005
    Yaş
    40
    Şehir
    Istanbul / Izmir
    Mesaj
    6.513
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    20 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    teşekkrler Mani.
    " If everything seems under control, you're just not going fast enough. "

  6. #6
    speed - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Nov 2005
    Yaş
    55
    Şehir
    izmir
    Mesaj
    1.614
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    4 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    ellerine sağlık.....

  7. #7

    Üyelik
    Nov 2005
    Yaş
    40
    Şehir
    Turkiye/Istanbul
    Mesaj
    2.957
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    2 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    sungerlerin daha az verimli olmasi cok $a$irtici.. $ahsen bi deneme yaptim da bende ters etki etti : )

  8. #8
    Eriador - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Nov 2005
    Yaş
    39
    Şehir
    Orlando
    Mesaj
    7.312
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    26 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Saollasn Manimillion bilgiler içn ellerine sağlık

  9. #9
    tool - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Oct 2005
    Şehir
    Lyonesse
    Mesaj
    7.270
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    1 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    sunger'de verimden kasit hp olarakmi yoksa toz tutma olayimi?

  10. #10
    Manimillion
    Misafir
    Alıntı tool Nickli Üyeden Alıntı
    sunger'de verimden kasit hp olarakmi yoksa toz tutma olayimi?
    Verim derken, hava aktarmasi. Emis gucu yani beygir.

  11. #11
    Manimillion
    Misafir
    Alıntı DjHellfireS Nickli Üyeden Alıntı
    sungerlerin daha az verimli olmasi cok $a$irtici.. $ahsen bi deneme yaptim da bende ters etki etti : )
    Nasil bir deneme yaptin, anlatirmisin bize

    Testi ye ne oldu bu arada...

  12. #12

    Üyelik
    Nov 2005
    Yaş
    40
    Şehir
    İSTANBUL
    Mesaj
    429
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    1 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    bu bypass valfi peugeotlarda yok mu?
    yada var da ben mi bilmiyorum

    yoksa takılabilir mi?
    ne kadar su çekiyor?
    Gökhan ÇAPRAZ

    34 BYC 099 civic sport plus

  13. #13
    Manimillion
    Misafir
    Alıntı 34AL5394 Nickli Üyeden Alıntı
    bu bypass valfi peugeotlarda yok mu?
    yada var da ben mi bilmiyorum

    yoksa takılabilir mi?
    ne kadar su çekiyor?
    Byupass valfi universaldir, butun intake kitlerine takilabilir.

    Ne kadar su cekiyuor sorusunu anyalamadim.

  14. #14

    Üyelik
    Nov 2005
    Yaş
    40
    Şehir
    İSTANBUL
    Mesaj
    429
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    1 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı Manimillion Nickli Üyeden Alıntı
    Byupass valfi universaldir, butun intake kitlerine takilabilir.

    Ne kadar su cekiyuor sorusunu anyalamadim.
    yani su çekmek acısından demek istedigim şu

    açıkcası ben yazın arabamda çok farklı bi hava filtresi konumu yaptım belki bilen vardır

    ben emmeden çıkan bi hortuma yed marka konik şeklinde bi filtre taktım ve filtreyi sol sis lambayı iptal ederek oraya koydum tamda yerine oturdu

    şimdi ise havalardan dolayı takamıyorum ***** arabanın su çekmemesi açısından

    şimdi demek istedigim bu bypass valfini takarsam sorunum çözülür mü?

    ayrıca nereden temin edebiliri bu tür bişiyi üniversal modelini en azından?

    cevabın için şimdiden teşekkürler
    Gökhan ÇAPRAZ

    34 BYC 099 civic sport plus

  15. #15
    Manimillion
    Misafir
    Alıntı 34AL5394 Nickli Üyeden Alıntı
    yani su çekmek acısından demek istedigim şu

    açıkcası ben yazın arabamda çok farklı bi hava filtresi konumu yaptım belki bilen vardır

    ben emmeden çıkan bi hortuma yed marka konik şeklinde bi filtre taktım ve filtreyi sol sis lambayı iptal ederek oraya koydum tamda yerine oturdu

    şimdi ise havalardan dolayı takamıyorum ***** arabanın su çekmemesi açısından

    şimdi demek istedigim bu bypass valfini takarsam sorunum çözülür mü?

    ayrıca nereden temin edebiliri bu tür bişiyi üniversal modelini en azından?

    cevabın için şimdiden teşekkürler
    Turkiye'de nerede bulursun bilemem ama, internetten cok rahat bulursun.

    http://www.2kracing.com/product_info...afcdd0e383569d

    Havalardan dolayi takmamak en mantiklicasi, Turkiye'de arasira buyuk su birikintileri oldugundan dolayi, en guzel cozum dedigin gibi kishin sokmek. Illada sokmiecem diyorsaniz, By-Pass valve i takip, iciniz biraz daha rahat edebilir.

    Universal dedim ama, borunun capi, AEM kitlerindeki borunun capi ile ayni oldugu surece universla olur

  16. #16
    Selçuk - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Oct 2005
    Yaş
    40
    Şehir
    İstanbul
    Mesaj
    421
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Acaba bu kiti arabaya uygulasak fakat ucunda filitre olmasa ne olur? Emişe karşı direnç olmaz biraz toz çeker ama yinede dirençsiz soğuk hava çeker?

  17. #17
    Erol - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Nov 2005
    Yaş
    46
    Şehir
    West coast city
    Mesaj
    5.933
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    tozla beraber soguk hava çeker buda motoruna zamanla zarar verir..zaten filtrelerin yapılış amacıda gelen tozu süzmek
    BOOSTPROJECTS
    EKK24 0-402 m. N/A Fwd TR Rekoru 11.9 sn.
    100-200 - 8.5sn.
    N/A is the best..
    Civic Hatchback

  18. #18
    CanAwaR
    Misafir
    Alıntı EROLL Nickli Üyeden Alıntı
    tozla beraber soguk hava çeker buda motoruna zamanla zarar verir..zaten filtrelerin yapılış amacıda gelen tozu süzmek
    eminimki arkadaşıda bunda hbr i wardır
    çok yüksek sıkıştırma yapan bi arabam olsa we her zmn kullanmıycak olsam ben takmazdım filtre fln...ztn örnekleride war

  19. #19
    tolga900 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Dec 2005
    Yaş
    46
    Şehir
    ADANA
    Mesaj
    1.184
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    ben sünger filtrenin düşük verimli olduğunu zannetmiyorum şu ana kadar 6 -7 değişik marka filtre kullandım.evo ya şu anda 3 farklı markanın kutu içini test ediyorum birincisi ralliart ın ikincisi hks nin hybrid ve son olarakta kn nin kutu içini geçirgenliği en fazla olan hks ninki ve üst devir bandını çok daha iyi çekiyor.Filtre kitlerine gelincede emme manifoldu uzun olan araçlarda yani bir honda civic vti yada type r da aem marka filtre kitlerinin üst devri çok iyi etkilediğini gördüm ama avrupa marka araçlarda opel renault volkswagen yada bmw de açık hava filtresini tavsiye etmiyorum unutmayalım çok fazla havanın da arabanın boğulmasına vede egzos manifolduna yakın olan açık hava filtrelerinde özellikle araçlarda üst devri yavaşlatacağını düşünüyorum.draglar için açık filtre belki ama yüksek süratler için en mükemmelinin orjinal filtre kutusunun kullanılmasıdır unutmayalım havanın çok olması değil onun uygun bir debi ile akışmetreden geçmesi lazım.Selamlar

Konu Bilgileri

Users Browsing this Thread

Şu an 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 konuk)

Yetkileriniz

  • Konu Acma Yetkiniz Yok
  • Cevap Yazma Yetkiniz Yok
  • Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
  • Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok
  •