User Tag List

Sayfa 1/2 12 SonSon
34 sonuçtan 1 ile 19 arası

Konu: Audi A3 1.6 TDI SportBack 105bg ve 110 Bg Arasındaki Motor Farkı ?

  1. #1
    Tekos - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Aug 2011
    Yaş
    43
    Şehir
    Türkiye/İzmir
    Mesaj
    420
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)

    Audi A3 1.6 TDI SportBack 105bg ve 110 Bg Arasındaki Motor Farkı ?

    Merhaba ,
    2014-2015 Audi A3 1.6 TDI SportBack almak istiyorum. Bazı motorlar 105 , bazı motorlar 110 bg'lik arasında 5bg. dışında önemli bir fark varmı ? Yoksa küçük bir oynamamı yapmışlar ? Araştırdım ama bulamadım hiç bir yerde.Bilgisi olan arkadaşlar yardım ederse çok memnun olurum.
    ***** site ilan no : 211018361 ve 217095202
    Teşekkür ederim.

  2. #2

    Üyelik
    Dec 2013
    Yaş
    35
    Şehir
    Ankara
    Mesaj
    269
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Bir fark olacağını sanmam klasik vw işleri her makyaj/kasada hp lerle 2 aşşağı 3 yukarı oynayıp duruyorlar.122lik tsi ın 125hp olması gibi...turbo bir motorda 3hp hava filtresine kafayı sokup üflesen olur zaten.Belki de dynoda ölçmüşlerdir lan bu bizim 122 likler hep iyi değerler veriyor nasıl olsa biz bunları bundan sonra 125 diye satalım demişlerdir kim ölçecek te anlayacak 3hp yi?

  3. #3
    B.Koçer - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Aug 2009
    Yaş
    31
    Şehir
    İzmir
    Mesaj
    9.284
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    52 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    audi 125
    seat 122

    90 lık polo da a1 de 105 olarak geldi diye biliyorum

  4. #4
    Berkan - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Dec 2005
    Yaş
    38
    Şehir
    -
    Mesaj
    15.103
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    152 Post(s)
    Tagged
    1 Thread(s)
    Alıntı B.Koçer Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    audi 125
    seat 122

    90 lık polo da a1 de 105 olarak geldi diye biliyorum
    90lık polo a1 dede 90

    ilandakilerden kırmızı cok daha alımlı duruyor buarada.
    1881 - 193

  5. #5
    Kadyr - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Apr 2010
    Yaş
    37
    Şehir
    istanbul
    Mesaj
    8.784
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    14 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    bence bunların ıkısıde 105 bg ztn 110luk dızel yokkı vw de. bunlar ılan baslıklaırndada celıskılı yazmışlar zaten.

  6. #6
    i-vtec07 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Aug 2011
    Yaş
    31
    Şehir
    Antalya
    Mesaj
    5.655
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    22 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı Kadyr Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    bence bunların ıkısıde 105 bg ztn 110luk dızel yokkı vw de. bunlar ılan baslıklaırndada celıskılı yazmışlar zaten.
    110 luk var .

    hem 110 luk dizel a3 var hem 105 lik a3 var bizde . 105 lik daha iyi yürüyo gibi geldi bana . 110 luk daha sessiz . sanırım susturucu yazılım farkı vs var .

    seat da da 1.4 tsı 125 var 122 değil . vw de 122 . vag grubunun 50 çeşit 1.4 tsı olduğu için insan şaşırıyo .

  7. #7
    Kadyr - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Apr 2010
    Yaş
    37
    Şehir
    istanbul
    Mesaj
    8.784
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    14 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    110 luk hic duymamistim yalniz auto-data dan baktimda 116 tida gorunuyor.
    Seattaki 125 lik le vw deki 122 likte fark varmi kandirmacami gercekmi motor kodlari aynimi bende onu merak ediyorum

  8. #8
    levent - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jan 2006
    Yaş
    36
    Şehir
    İzmir
    Mesaj
    18.439
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    97 Post(s)
    Tagged
    3 Thread(s)
    ilk gelen 110 luk a3 sedanlardan birisi bizde..

    yazılım farkı harici fark yok diye biliyorum, mekanik fark varsa o da NOx susturucusudur (dpf türevi, dpf ile beraber çalışır)

  9. #9
    Tekos - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Aug 2011
    Yaş
    43
    Şehir
    Türkiye/İzmir
    Mesaj
    420
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Merhaba , Arkadaşlar vermiş olduğunuz bilgilerden dolayı teşekkür ederim. Araç bakarken daha rahat olcam çünkü 110'luk için çok kasmıştım. Bu forumdan çok şey öğrendim öğrenmeye de devam edeceğim. Bilginin sınırı yok.
    Alıntı levent Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    ilk gelen 110 luk a3 sedanlardan birisi bizde..

    yazılım farkı harici fark yok diye biliyorum, mekanik fark varsa o da NOx susturucusudur (dpf türevi, dpf ile beraber çalışır)
    Alıntı Kadyr Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    110 luk hic duymamistim yalniz auto-data dan baktimda 116 tida gorunuyor.
    Seattaki 125 lik le vw deki 122 likte fark varmi kandirmacami gercekmi motor kodlari aynimi bende onu merak ediyorum
    Alıntı i-vtec07 Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    110 luk var .

    hem 110 luk dizel a3 var hem 105 lik a3 var bizde . 105 lik daha iyi yürüyo gibi geldi bana . 110 luk daha sessiz . sanırım susturucu yazılım farkı vs var .

    seat da da 1.4 tsı 125 var 122 değil . vw de 122 . vag grubunun 50 çeşit 1.4 tsı olduğu için insan şaşırıyo .
    Alıntı Kadyr Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    bence bunların ıkısıde 105 bg ztn 110luk dızel yokkı vw de. bunlar ılan baslıklaırndada celıskılı yazmışlar zaten.
    Alıntı Berkan Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    90lık polo a1 dede 90

    ilandakilerden kırmızı cok daha alımlı duruyor buarada.
    Alıntı B.Koçer Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    audi 125
    seat 122

    90 lık polo da a1 de 105 olarak geldi diye biliyorum
    Alıntı rx-7 Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Bir fark olacağını sanmam klasik vw işleri her makyaj/kasada hp lerle 2 aşşağı 3 yukarı oynayıp duruyorlar.122lik tsi ın 125hp olması gibi...turbo bir motorda 3hp hava filtresine kafayı sokup üflesen olur zaten.Belki de dynoda ölçmüşlerdir lan bu bizim 122 likler hep iyi değerler veriyor nasıl olsa biz bunları bundan sonra 125 diye satalım demişlerdir kim ölçecek te anlayacak 3hp yi?

  10. #10
    by.gkn - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Feb 2010
    Yaş
    36
    Şehir
    Üsküdar
    Mesaj
    1.645
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    5 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı Berkan Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    90lık polo a1 dede 90

    ilandakilerden kırmızı cok daha alımlı duruyor buarada.
    a1 de gelen 1.6 tdi lar 105hp lik tdi dı. hatta şuanda satılan a1 sportbacklerde 116hp olan tdi motorlar mevcut.

  11. #11
    _AS_ - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Oct 2011
    Yaş
    36
    Şehir
    İstanbul
    Mesaj
    612
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    8 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    105'likler CLH motor kodlu Euro5 motorlardır. 110luklar CXX motor kodlu Euro6 motorlardır. Euro normlarından dolayı egsoz bölümünde ekstradan komplike çalışan enteresan bir filtre var euro6larda işin teknik kısmına girmiyim biliyorum ama anlatamıyorum
    105hpler'lerde kendi içinde ayrılıyorlar start&stoplu motorlar ile olmayanlar arasında da enjektör falanda var.

  12. #12
    murat-m - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jun 2006
    Yaş
    44
    Şehir
    istanbul
    Mesaj
    334
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    105 hp a3 kullanıyorum. geçtiğimiz 2014 ekimde alırken 110luklar yeni geliyordu ama satış danışmanı arkadaş farkı euro normları ile alakalı olduğunu söyleyip bide kıyak iskonto yapınca bakmadım gözünün yaşına

  13. #13
    ahmet_xy
    Misafir
    Alıntı _AS_ Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    105'likler CLH motor kodlu Euro5 motorlardır. 110luklar CXX motor kodlu Euro6 motorlardır. Euro normlarından dolayı egsoz bölümünde ekstradan komplike çalışan enteresan bir filtre var euro6larda işin teknik kısmına girmiyim biliyorum ama anlatamıyorum
    105hpler'lerde kendi içinde ayrılıyorlar start&stoplu motorlar ile olmayanlar arasında da enjektör falanda var.
    bunların hangisi en iyi şekilde kırbaçlanır? 105 lik mi, 110 luk mu?

  14. #14
    _AS_ - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Oct 2011
    Yaş
    36
    Şehir
    İstanbul
    Mesaj
    612
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    8 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı ahmet_xy Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    bunların hangisi en iyi şekilde kırbaçlanır? 105 lik mi, 110 luk mu?
    Onu yazılım işi yapanlar daha iyi bilir ama blok turbo vs aynı olduğu için çok bir fark olduğunu sanmıyorum.

    Bu arada 122lik 1.4ler VW'de kullanılır 125'ler Audi ve Seat'tadır. 125hp 122'lik ile aynı motor fakat audinin ufak mühendislik farkları var ondan dolayı 125. VAG grubuda kendi içinde aslında ikiye ayrılıyor. VW Grubu (VW, Skoda, Porsche) ve Audi Grubu (Audi, Seat, Lamborghini) olarak ikiye ayrılmakta. Bunun için Leon'un iç malzemede ki tuşları göstergeler vs Golf'e olduğundan daha çok A3'e benziyor. Aynı şekilde motorların 125 olması ve MK1 leonun A3 ile neredeyse birebir iç bölümü kullanması bu sebepten

  15. #15
    sariogluarda - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    May 2014
    Yaş
    35
    Şehir
    Antalya
    Mesaj
    4
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    110 luklar yeni çıktı euro 6 motor diye geçiyor
    105 lik euro 5
    110luk az da olsa biraz hızlı

  16. #16

    Üyelik
    Dec 2013
    Yaş
    35
    Şehir
    Ankara
    Mesaj
    269
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı _AS_ Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Onu yazılım işi yapanlar daha iyi bilir ama blok turbo vs aynı olduğu için çok bir fark olduğunu sanmıyorum.

    Bu arada 122lik 1.4ler VW'de kullanılır 125'ler Audi ve Seat'tadır. 125hp 122'lik ile aynı motor fakat audinin ufak mühendislik farkları var ondan dolayı 125. VAG grubuda kendi içinde aslında ikiye ayrılıyor. VW Grubu (VW, Skoda, Porsche) ve Audi Grubu (Audi, Seat, Lamborghini) olarak ikiye ayrılmakta. Bunun için Leon'un iç malzemede ki tuşları göstergeler vs Golf'e olduğundan daha çok A3'e benziyor. Aynı şekilde motorların 125 olması ve MK1 leonun A3 ile neredeyse birebir iç bölümü kullanması bu sebepten
    Yeni Passatlar 125hp.Ben şahsen 3hp ile ilgili hiç bir fark olduğuna inanmıyorum.Zaten bana kalırsa amaç 122hp motor sahiplerine aracının motorunu eski teknoloji gibi hisettirmek.Niye çünkü 125hp olan yenisi var..Vw satış stratejisinde aşmış.Yavrum Japonlarda bir motor yapıp 2-3 kasada birden kullanıyor.

  17. #17
    _AS_ - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Oct 2011
    Yaş
    36
    Şehir
    İstanbul
    Mesaj
    612
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    8 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı rx-7 Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Yeni Passatlar 125hp.Ben şahsen 3hp ile ilgili hiç bir fark olduğuna inanmıyorum.Zaten bana kalırsa amaç 122hp motor sahiplerine aracının motorunu eski teknoloji gibi hisettirmek.Niye çünkü 125hp olan yenisi var..Vw satış stratejisinde aşmış.Yavrum Japonlarda bir motor yapıp 2-3 kasada birden kullanıyor.
    Eski yeni ile alakası yok 125 ile 122 lik araçlar aynı dönemde satıldılar mk2 leonda kullanılan 125hp (CAX Kodlu) motor ile güncel passatta satılan 125hp'lik motor (CZC Kodlu) aynı değildir bir önce ki kasada kullanılan 122lik ile mk2 leon motoru kıyaslanabilir. Önce 122 üretildi sonra 125 çıktı diye bir şey değil bu demek istediğim. Yavrum Japonlar gibi bir motor yapıp her modelde hiç geliştirmeden 10 sene kullanmıyorlar. Her modele göre farklılıkları olan 10larca tsi üniteleri var

  18. #18
    by.gkn - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Feb 2010
    Yaş
    36
    Şehir
    Üsküdar
    Mesaj
    1.645
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    5 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı rx-7 Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Yeni Passatlar 125hp.Ben şahsen 3hp ile ilgili hiç bir fark olduğuna inanmıyorum.Zaten bana kalırsa amaç 122hp motor sahiplerine aracının motorunu eski teknoloji gibi hisettirmek.Niye çünkü 125hp olan yenisi var..Vw satış stratejisinde aşmış.Yavrum Japonlarda bir motor yapıp 2-3 kasada birden kullanıyor.
    Yazdığın cümledeki bakış açısı çok ilginç geldi bana. Yanlış anlama ama iki motor arasındaki farklar bariz belliyken hiçbir fark olduğuna inanmıyorum demek dünya yuvarlak değil demek gibi olmuş.

  19. #19

    Üyelik
    Dec 2013
    Yaş
    35
    Şehir
    Ankara
    Mesaj
    269
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı _AS_ Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Eski yeni ile alakası yok 125 ile 122 lik araçlar aynı dönemde satıldılar mk2 leonda kullanılan 125hp (CAX Kodlu) motor ile güncel passatta satılan 125hp'lik motor (CZC Kodlu) aynı değildir bir önce ki kasada kullanılan 122lik ile mk2 leon motoru kıyaslanabilir. Önce 122 üretildi sonra 125 çıktı diye bir şey değil bu demek istediğim. Yavrum Japonlar gibi bir motor yapıp her modelde hiç geliştirmeden 10 sene kullanmıyorlar. Her modele göre farklılıkları olan 10larca tsi üniteleri var
    Alıntı by.gkn Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Yazdığın cümledeki bakış açısı çok ilginç geldi bana. Yanlış anlama ama iki motor arasındaki farklar bariz belliyken hiçbir fark olduğuna inanmıyorum demek dünya yuvarlak değil demek gibi olmuş.
    Yani diyorsunuz ki b6 Passat'taki 122hp motor ile yeni Passat'taki 125hp motor ayrı motorlar öyle mi? Bahsi geçen iki motor arasında ne farklar olduğunu söyleyebilirmisin merak ettiğimden soruyorum.Öyle kod değişikliğiyle farklı motor üretilmiyor çünkü.

    Yavrum japonlar en azından masaya koydukları motoru geri çekmezler Vw nin 140 lıkları 170 likleri üretimden kaldırdığı gibi...

Konu Bilgileri

Users Browsing this Thread

Şu an 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 konuk)

Yetkileriniz

  • Konu Acma Yetkiniz Yok
  • Cevap Yazma Yetkiniz Yok
  • Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
  • Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok
  •