User Tag List

6 sonuçtan 1 ile 6 arası

Konu: ies kronik benzin lambası sorunu

  1. #1
    meganes - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jan 2013
    Yaş
    37
    Şehir
    istanbul
    Mesaj
    1.219
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    5 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)

    ies kronik benzin lambası sorunu

    Yolda benzinim bitti,bir ümit yanarmı diye bekledim ama yanmadı maalesef videolardan izlediğim kadarı ile şamandıra sökümü çok basit,hafta sonu pompa şamandıra söküp bu ışık işine bir çözüm bulmak istiyorum,göstergeden olacağını zannetmiyorum zira km panelini sorunsuzca söküp temizleyip,bütün ampülleri yeniledim Koltuğu kaldırıp bugün hiçbirşey sökmeden pompa,şamandıraya gelen spiralin içinde bulunan kabloların resmini çektim,asıl sorum bu kablolardan hangisi km panelindeki ışığı yakıyo acaba bilgisi olan varmı amacım ilk önce depoya gelen harnesten km panelindeki ışığı manuel yakıp sonrada şamandırayı söküp müdahale etmek olacak,ama ilk önce km'de o ışığın yandığını görmek istiyorum,toplamda 5 kablo var bunlardan 3'ü tahminimce 1 veya 1,5 mm2 diğer kalan iki kabloda 0.50 yada daha ince kesitli daha önce bu iş ile ilgilenen kişilerden yardım bekliyorum,şuanda o ışığa kafayı takmış bulunmaktayım
    aracı yüksek fiyata satmam için elinizde 'jdm' yazısı varmı ??

  2. #2
    bskone - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Mar 2011
    Yaş
    37
    Şehir
    Eastanbul
    Mesaj
    1.366
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    klasik honda sıkıntısı benzin ikaz ışıgı yanan EK kasa cok azdır herhalde bende biraz araştırmıştım ve başka bir forumda görmüştüm yapan kişi işe yaradıgını söylüyordu ama benim deneme fırsatım olmadı belki işinize yarar.

    Benzin I

  3. #3
    EREN34 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Mar 2010
    Yaş
    41
    Şehir
    34 / 41
    Mesaj
    9.567
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    41 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Hondaya özgü spesifik bir durum yoksa;

    Şamandırayı sök.
    Soketi takılı araç kontağı kapalı iken uçlar arası ohmaj ölç. (Siyah sabit kalarak denersen bulma şansın yüksek bence)
    Belirli bir ohmaj görmen lazım.
    Birde elinle şamandırayı en tepe noktaya getirip ölçüm yap.
    Servis manuellerindeki ref. Değeri öğren. Ölçtüklerinle karşılaştır.
    Reostadaki sıkıntı genelde kadrandaki seviye göstermede hata yapar bence ama depo içinde de ölçecek başka birşey yok

    Ref. Ohmaj değeri için örnek; 206da depo bomboşken 80ohm fullken 350ohm okunur.

    Honda da farklıdır tabi ama çok alakasız uç değerler değildir.

  4. #4
    erhann - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Nov 2007
    Yaş
    46
    Şehir
    adana mersin
    Mesaj
    1.871
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    3 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Şamandradaki cıva var ondan dolayı arıza oluyor

  5. #5
    meganes - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jan 2013
    Yaş
    37
    Şehir
    istanbul
    Mesaj
    1.219
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    5 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı bskone Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    klasik honda sıkıntısı benzin ikaz ışıgı yanan EK kasa cok azdır herhalde bende biraz araştırmıştım ve başka bir forumda görmüştüm yapan kişi işe yaradıgını söylüyordu ama benim deneme fırsatım olmadı belki işinize yarar.

    Benzin I
    bu konu acayip bilgilendirdi beni çok sağolun anladığım kadarıyla orda bir ntc var ve direk paneldeki lambayı yakıyo,yanlız o ntc yi değiştirmek geçici çözüm olur bence,ampülün çektiği akım biraz fazlaki depo içindeki o termistörü hemen kavuruyo,birinci çözüm yolum km panelindeki benzin lambasını flaman değilde led yapmak(çektiği akım 0,2 mA civarlarına düşecek) ikinci çözümüm ise depo içindeki termistörle bir transistörü tetikleyerek ve röle yardımı ile paneldeki lambayı yakmak,ikinci seçeneğim biraz daha uğraştırıcı neden derseniz termistörden gelen bilgi analog yani değişken,sanırım en iyisi paneldeki lambayı led yapmak ve termistörü uzun seneler kullanmak olucak
    aracı yüksek fiyata satmam için elinizde 'jdm' yazısı varmı ??

  6. #6

    Üyelik
    Oct 2013
    Yaş
    36
    Şehir
    İStanbul
    Mesaj
    509
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Bende bır ara samandıraya gıren kabloları kısa devre yaptırarak gostergedekı ısıgı cam gıbı yakmıstım. Gosterge ısıgımda sorun yok.

    Yalnız arabayıılk aldıgım zamanlar ısık yanmadan yolda kalmıstım. Sonra bır ara kendılıgınden yandı. En son bır kıs gunu yıne yolda kalmıstım

    Benım arastırmalarım su sekılde yonlenmısti h100 un samandırasındakı ntc yı sokup bizim samandıralara uygulamak olmustu. Ama suan aklıma başka bır sey geldı servis manuelınden o ntc nın ohm degerını bulup değiştirmek te cozum olabılır.

    Çalışma mantıgını zaten arastırmısısndır azalan benzın dolayısıyla ısı yukselıyor ntc bir direnç olusutuyor bu direnç yuksek olursa gostergedekı lambayı yakamıyor
    bu direnç dusuk olursa gostergedekı lamba ufaktan ufaktan yanmaya başlıyor.

    Aslında bir nevı ntc direnç orada anahtar gorevi yapmakta. Bende bıraz bakınayım bakım ne bulacam basşlık altına yzarım

Konu Bilgileri

Users Browsing this Thread

Şu an 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 konuk)

Yetkileriniz

  • Konu Acma Yetkiniz Yok
  • Cevap Yazma Yetkiniz Yok
  • Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
  • Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok
  •