User Tag List

11 sonuçtan 1 ile 11 arası

Konu: Gaz Kelebeği ve Stand Alone sistem

  1. #1
    msansertekin - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jul 2015
    Şehir
    Kocaeli
    Mesaj
    133
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    1 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)

    Gaz Kelebeği ve Stand Alone sistem

    Merhabalar herkese.

    Merak ettiğim bazı konular var. Bir proje için honda cbr 600 rr 'a stand alone ecu takılacak. Emme manifoldu değişecek ve itb'den tek gaz kelebeğine dönecek.

    Sorularım şunlar.
    -Orijinal sensörleri ile stand alone sistemde sıkıntı olur mu ? Yeni sensör takımı ve harness gerekir mi yoksa orijinaller yeterli midir ?

    - 30-45 mm arasında çapa sahip bildiğiniz bir gaz kelebeği var mıdır ? Onun orijinal tps sensörü ile ecu arasında uyumsuzluk problemi oluşur mu ? Sonradan farklı bir tps sensörü takılabilir mi ?

    - Bir çılgınlık deneyip itb'nin tek kelebeğini kesip çıkarsak başımıza ne gibi bir iş alırız?

    Şimdiden teşekkürler. Saygılar

  2. #2
    Owner89 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jul 2009
    Yaş
    36
    Şehir
    İzmit
    Mesaj
    303
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    düzeltme motormş
    Han Performance

  3. #3
    boosted_pug - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Sep 2007
    Yaş
    40
    Şehir
    44 - 06 - 77
    Mesaj
    2.132
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    5 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Standalone Oldukdan sonra herhangi bir sorun olmaz piyasadaki 1995-2000 arasi üretilmis 1.4 ve alti hemen hemen tüm araçlardan ortalama 45mm kelebek çıkar.

    Merak ettiğim o motoru neden tekli kelebeğe çeviriceksiniz? İtb den tekli kelebeğe çevirmek size yaklasik %30 civarı güç ve devir kaybına sebep olucaktır.

  4. #4
    msansertekin - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jul 2015
    Şehir
    Kocaeli
    Mesaj
    133
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    1 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı boosted_pug Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Standalone Oldukdan sonra herhangi bir sorun olmaz piyasadaki 1995-2000 arasi üretilmis 1.4 ve alti hemen hemen tüm araçlardan ortalama 45mm kelebek çıkar.

    Merak ettiğim o motoru neden tekli kelebeğe çeviriceksiniz? İtb den tekli kelebeğe çevirmek size yaklasik %30 civarı güç ve devir kaybına sebep olucaktır.
    Proje gereği motora hava giren kesit tek yerden olmak zorunda maalesef.

  5. #5
    boosted_pug - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Sep 2007
    Yaş
    40
    Şehir
    44 - 06 - 77
    Mesaj
    2.132
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    5 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Anladim tek kelebek olucak peki mm olarak sınırlama mı var sanki daha önceki konularda yarışma projesi gibi bişiler hatırlıyorum.

    Eğer emme manifoldunu ölçüp biçip runner boyu capi içindeki velocity stacklerin yerlesimi vs. Düzgün ayarlanmazsa o motordan cok dusuk hp ler cıkartırsınız zaten torku cok yuksek bir motor değil hp almak için devir dönmeniz gerekli ama bu normalde birtanesi 38-42mm arasi olan 4lü itb ile saglanırken sizin tek 45mm kelebekle üst devirlerde yeterli hava içeri girmeyecektir mümkunmü bilmiyorum ama kelebek 60-70mm arasi olursa cok daha ii olur

  6. #6
    msansertekin - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jul 2015
    Şehir
    Kocaeli
    Mesaj
    133
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    1 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı boosted_pug Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Anladim tek kelebek olucak peki mm olarak sınırlama mı var sanki daha önceki konularda yarışma projesi gibi bişiler hatırlıyorum.

    Eğer emme manifoldunu ölçüp biçip runner boyu capi içindeki velocity stacklerin yerlesimi vs. Düzgün ayarlanmazsa o motordan cok dusuk hp ler cıkartırsınız zaten torku cok yuksek bir motor değil hp almak için devir dönmeniz gerekli ama bu normalde birtanesi 38-42mm arasi olan 4lü itb ile saglanırken sizin tek 45mm kelebekle üst devirlerde yeterli hava içeri girmeyecektir mümkunmü bilmiyorum ama kelebek 60-70mm arasi olursa cok daha ii olur
    Doğru hatırlamışsınız giriş kesitinde 20 mm çap kısıtlaması bulunmakta. Kelebek 60-70 olunca bu sefer ani kesit daralması meydana geliyor. Detaylar için ulaşacağım

  7. #7
    Tech Moderator Schumi - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Feb 2006
    Yaş
    41
    Şehir
    İstanbul / Avrupa
    Mesaj
    13.153
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    51 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Formula Student mi yapıcaksınız ? Yada benzeri bir proje mi ?
    Schumi.Projects

    106 GTI | 206 RC | 2008 SUV 1.2 PureTech EAT8 | 3008 SUV 1.6 HDi EAT6 | Citroen AX GTI
    Never drive faster than your guardian angel can fly
    106 RC - 106 GTI with 2 liter engine

  8. #8
    ozans - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Sep 2012
    Yaş
    40
    Şehir
    İstanbul
    Mesaj
    468
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    1 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Bütçe sıkıntısı yoksa AT Power'ın FSAE için 28mm kelebeği var, kendinden 20/19 mm restrictor'lu :

    http://beta.atpowerthrottles.com/pro...ttle-body-p-85

  9. #9
    yavuz364 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Apr 2008
    Yaş
    37
    Şehir
    Sahrayıcedid-Başakşahir
    Mesaj
    3.096
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    1 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    FSAE ye katılınacak görüldüğü kadarı ile, bulabildiğiniz en küçük kelebeği koyduktan sonra 28mm e küçültecek boru yapmanız aerodinamik açıdan daha mantıklı..
    Quattro...Torukcars ARGE & Kulvar.info.tr

  10. #10
    msansertekin - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jul 2015
    Şehir
    Kocaeli
    Mesaj
    133
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    1 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı Schumi Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Formula Student mi yapıcaksınız ? Yada benzeri bir proje mi ?
    Evet doğru bildiniz formula student için.

  11. #11
    msansertekin - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jul 2015
    Şehir
    Kocaeli
    Mesaj
    133
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    1 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı ozans Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Bütçe sıkıntısı yoksa AT Power'ın FSAE için 28mm kelebeği var, kendinden 20/19 mm restrictor'lu :

    http://beta.atpowerthrottles.com/pro...ttle-body-p-85
    Teşekkür ederim

Konu Bilgileri

Users Browsing this Thread

Şu an 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 konuk)

Yetkileriniz

  • Konu Acma Yetkiniz Yok
  • Cevap Yazma Yetkiniz Yok
  • Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
  • Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok
  •