Arkadaşlar bilenlere ustalara soru.
Ateşleme bobini ile distribütör mantık olarak aynı göreve sahip. Acaba bu demek oluyormuki her ikiside aynı şey ?
Arkadaşlar bilenlere ustalara soru.
Ateşleme bobini ile distribütör mantık olarak aynı göreve sahip. Acaba bu demek oluyormuki her ikiside aynı şey ?
çok net cevap veriyorum değil
eskiden tek bir bobin ve her bir silindirin ateşlenmesi gereken zamanına göre uygun zamanda bujiyi ateşlemeye yarayan distribütörü vardı, hatta bu distribütörden ayarda yapılırdı.
daha sonra, ateşleme kontrolü tamamen elektronik beyine bırakıldı, 2 bujiye 1 bobin ve 1 bujiye 1 bobin gibi sistemler ortaya çıktı.
buji kabloları ortadan kalktı fln (coil on plug)
Bobin dediğin şey voltaj yükseltir, distribütör ise tek bir bobinin yarattığı yüksek voltajı gerekli bujiye mekanik yollarla kontakt yaratarak dağıtır. Yaptıkları şey aynı değil, görevleri de aynı şey değil, dolayısıyla aynı şey de değiller.
İkiside olmazsa motor çalışmaz mantığıyla yola çıkarsak dediğiniz doğru ama teknik olarak görevleri ayri olan değişik malzemeler
ya ben zaten bobinle distribütörün ayrı şeyler olmadığını biliyorumda bir ileri akıllı inat arkadaş atarlana atarlana aynı olduğunu bana kanıtlamaya çalışmıştı. inşallah arabadan anladığından internetten daha iyi anlıyordurda burda bu yazılanları okur. gelir özür felan diler. neyse olur böyle şeyler. çoluk çolcuk işte evet deyip kafa salladım.
Kesin honda da görmüştür dstribütör içinde herşey ondan aynı demiş desem haliyle bobinde içinde bi ihtimal
kadett e-astra gsi-fiat turbo-kadet turbo-bmwe21 323-honda civic n/a-ford sierra n/a-honda integra n/a-ford sierra rs500-honda integra turbo-bmw e30 n/a-mercedes c180-bmw e36 compact turbo loading...
Şu an 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 konuk)