edit. 10krktr
edit. 10krktr
Konu jRMix tarafından (17-05-2020 Saat 04:12 ) değiştirilmiştir.
geçmiş olsun, turbo'da ne gibi bir sıkıntı varmış ? sıfır intercooler ve boruları(temizlenirse gerek yok) alınıp değiştirmenin maliyeti nedir servisten fiyat aldınız mı?
Şuan için Turbo'da bir sorun yok. Ancak hem Km bakımı dedi hemde intercoolerin temizlenmesi, borunun temizlenmesi ortlama 800 lira dedi. Intercoolerin GM marka orjinal olanı 800 lira çakması 250 lira. Ancak çakma kullanmak istemiyorum. Orjinalide temizlenir ve onarılırsa onu kullanmak daha mantıklı duruyor. Yine aynı servis sıfırına 2 binin üstü çıkar dedi. Şuan için çok acelesi yok ama yaptırmam iyi olur diye düşünüyorum. Bu fiyat normal mi ?
İntercoolerınızı temizletip, kaçak testi yaptırın. Borularda sıkıntı çıkartan varsa sıfır ile değiştirin. Turbo'da ötme veya basınç kaybı olsa arıza ışığı yakar. Hava akışmetre ve mazot filtresini kontrol edip. Aracın performansını gözlemleyin. Bozulmamış turboya ellemeyin. Kaş yapacam derken göz çıkartan ustalarımız mevcut. Ben bu yolu izlerdim, başına gelen ve daha tecrübeli arkadaşlar mevcut yardımcı olurlar inş.
intercooler üzerindekinin yag oldugundan eminmisin? alt tarafına bakarsan duz bi sekilde siyah kaplanmış. sanki yag degilde yoldan sıcak asfalt gelmiş gibi, bide cok stabil kirlenmiş sagdan solda tararsan hep aynı seviyede.
Born to Drive... (E-TUNERS Türkiye)
E-Tuners Stage4+/SeatSport Intercooler/TD05H-big16g-8/Hard Boost Pipes/ITG Maxogen CAI/70mm Down+63mm Straight+Varex/AEM WideBand/Greddy NewProfec BC+EGT/WMI
@Kutluhan; Bilmiyorum turbocu direk turboyuda temizler bakımını yaparız dedi ama bende açtırmayı düşünümüyorum. Artık intercooler temizliği ve tamiri olur heralde.
@erh; Valla bilmiyorum serviste kötü değil usta da kötü değil ama biraz çekişin düşük olur çok azda fazla yakar dedi değiştirmek istersende orjinalini al çakmasını alma dedi ama değiştirmesende olur dedi.
@meSs; şuan dikkatli baktımda evet sanki siyah boyama gibi durmuş. Ama ortadaki fotoğrafta üstten çektim bakın sağ alt köşeye doğru boru var orası yağ olmuş hep yani yağ attığını düşünerek Intercooler içinde öyle düşünmüştüm. Yaklaşık 1 yılı geçkin delik kullanıldı araç o yüzden yağ olarak düşünmüştüm.
Arkadaşlar turbonun sökülüp bakıma alınması iyi mi kötü mü ? Motorla hiç oynanmadı aracın hiçbir yeri açılmadı. Ne boya var ne değişen temiz kullanılmış ellettirmekte istemiyorum. Eğer bi sakınca yoksada 800 lira temizlenmesi ve bakımı için uygun mu ?
Konu güncel arkadaşlar.
turbo hortumları ve intercooler sökülür komple temizlenir, kaçak testi yapılır, radyatörcü abilerimiz güzelce tamir eder, temizler ve takarlar. bu işlemleri direk radyatörcü bile yapabilir. iki ayrı ustaya gitmenize gerek yok. sökeceği 2-3 kelepçe, hortumları ve intercooler. tek ustaya 100-150 liraya tertemiz olur. balans, yağ kaçağı vb sıkıntı olmadığı sürece turbonuzu elletmenizi tavsiye etmem.
Beni satmayan tek dostum arabam...
İntercool de delik olması sorun değil diyen ustayı tebrik etmek gerek eğer delikli olarak kullanmaya devam ettiysen turbonun önründen ömür gitmiştir kaçak olması demek boruda basınç kaybı oldugu zaman turbo borulara yağ vermeye başlar buda yağ basıncını düşürür sonuçta turbo mili 150000 devir ve üstü dönmekte buda aşınma ardından balans balans sonucu pallerde aşınma ve ötme meydana gelir ilk önce deliği tamir etmen gerek eğer delik varsa bu gibi turbolar büyük turbolara göre daha hassastır daha çok devir döndüğü için yani sistemde yağ varsa turbo darbeyi almış demektir.
kadett e-astra gsi-fiat turbo-kadet turbo-bmwe21 323-honda civic n/a-ford sierra n/a-honda integra n/a-ford sierra rs500-honda integra turbo-bmw e30 n/a-mercedes c180-bmw e36 compact turbo loading...
Benzeri durumda, ben, açıkcası değil 50000 km, 50 km bile gitmem, gidemem. Radyoter nemlenmeye başlasa direkt değiştiririm. Bir parça değişecek olsa onunla bağlantılı ne var ne yok hepsini elden geçiririm. Gerçi bu nedenle periyodik bakımlar normalin 3-5 katı fiyata patlıyor ama olsun. En azından başım ağrımıyor sonrasında.
Yorumunuz için teşekkürler, peki radyatörcüde bu işlemleri yaptırsam yağ kaçağı veya balans ayarının olduğunu nereden anlayacağım ?
Özellikle sordum bi sorun olmasın motora vs. zarar vermesin gerekiyorsa değiştirelim ama bir sorun olmaz dedi bende ona güvendim. Bu balans ayarı ve tamiri için o zaman turbocuya mı gideim ? Yoksa önce radyatörcüde radyatörün temizlenmesi ve onarımını mı yaptırıyım. ?
Normalde bende öyle durumlarda değiştiririm. Aracın sesini dinlerim ama dediğim gibi usta intercoolerda delik var dedi değiştireyim diye sordum ellerinde intercooler yokmuş haftaya gelir ama gerek yok değişmesine bir şey olmaz bundan dedi. Bende ona güvendim ama artık rahat edemedim. Şuanlık bana göre yine bir sorun yok. Periyodik olarak bütün bakımlarını yaptırmaktayım zaten. Hatta en son motor sesi gürültülü dedim birşey çıkmadı.
Devir bazen rölantide oynama yapıyordu EGR diye gittim bir şey yok denildi. Anlamıyorum artık. Servisi değiştireceğim galiba.
EGR'yi iptal ettirsem nasıl olur ?
Şu an 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 konuk)