User Tag List

13 sonuçtan 1 ile 13 arası

Konu: 1.3 CDTI Turbo ve Motor sesi hk. (Intercooler ve bakımı)

  1. #1
    jRMix - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    May 2015
    Şehir
    Türkiye
    Mesaj
    427
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    3 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)

    1.3 CDTI Turbo ve Motor sesi hk. (Intercooler ve bakımı)

    edit. 10krktr
    Konu jRMix tarafından (17-05-2020 Saat 04:12 ) değiştirilmiştir.

  2. #2
    Kutluhan - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Oct 2010
    Yaş
    35
    Şehir
    Ankara
    Mesaj
    1.198
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    7 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    geçmiş olsun, turbo'da ne gibi bir sıkıntı varmış ? sıfır intercooler ve boruları(temizlenirse gerek yok) alınıp değiştirmenin maliyeti nedir servisten fiyat aldınız mı?

  3. #3
    jRMix - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    May 2015
    Şehir
    Türkiye
    Mesaj
    427
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    3 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Şuan için Turbo'da bir sorun yok. Ancak hem Km bakımı dedi hemde intercoolerin temizlenmesi, borunun temizlenmesi ortlama 800 lira dedi. Intercoolerin GM marka orjinal olanı 800 lira çakması 250 lira. Ancak çakma kullanmak istemiyorum. Orjinalide temizlenir ve onarılırsa onu kullanmak daha mantıklı duruyor. Yine aynı servis sıfırına 2 binin üstü çıkar dedi. Şuan için çok acelesi yok ama yaptırmam iyi olur diye düşünüyorum. Bu fiyat normal mi ?

  4. #4
    Kutluhan - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Oct 2010
    Yaş
    35
    Şehir
    Ankara
    Mesaj
    1.198
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    7 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    İntercoolerınızı temizletip, kaçak testi yaptırın. Borularda sıkıntı çıkartan varsa sıfır ile değiştirin. Turbo'da ötme veya basınç kaybı olsa arıza ışığı yakar. Hava akışmetre ve mazot filtresini kontrol edip. Aracın performansını gözlemleyin. Bozulmamış turboya ellemeyin. Kaş yapacam derken göz çıkartan ustalarımız mevcut. Ben bu yolu izlerdim, başına gelen ve daha tecrübeli arkadaşlar mevcut yardımcı olurlar inş.

  5. #5
    erh - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jan 2008
    Yaş
    40
    Şehir
    Ank
    Mesaj
    2.711
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    26 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    o deilde, intercoolerın delik diyip sana bişey olmaz bundan diyen usta bence bu işi yapmasın...

  6. #6
    meSs - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Dec 2011
    Yaş
    41
    Şehir
    Antalya/TÜRKİYE
    Mesaj
    1.399
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    7 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    intercooler üzerindekinin yag oldugundan eminmisin? alt tarafına bakarsan duz bi sekilde siyah kaplanmış. sanki yag degilde yoldan sıcak asfalt gelmiş gibi, bide cok stabil kirlenmiş sagdan solda tararsan hep aynı seviyede.
    Born to Drive... (E-TUNERS Türkiye)

    E-Tuners Stage4+/SeatSport Intercooler/TD05H-big16g-8/Hard Boost Pipes/ITG Maxogen CAI/70mm Down+63mm Straight+Varex/AEM WideBand/Greddy NewProfec BC+EGT/WMI

  7. #7
    jRMix - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    May 2015
    Şehir
    Türkiye
    Mesaj
    427
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    3 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    @Kutluhan; Bilmiyorum turbocu direk turboyuda temizler bakımını yaparız dedi ama bende açtırmayı düşünümüyorum. Artık intercooler temizliği ve tamiri olur heralde.

    @erh; Valla bilmiyorum serviste kötü değil usta da kötü değil ama biraz çekişin düşük olur çok azda fazla yakar dedi değiştirmek istersende orjinalini al çakmasını alma dedi ama değiştirmesende olur dedi.

    @meSs; şuan dikkatli baktımda evet sanki siyah boyama gibi durmuş. Ama ortadaki fotoğrafta üstten çektim bakın sağ alt köşeye doğru boru var orası yağ olmuş hep yani yağ attığını düşünerek Intercooler içinde öyle düşünmüştüm. Yaklaşık 1 yılı geçkin delik kullanıldı araç o yüzden yağ olarak düşünmüştüm.

    Arkadaşlar turbonun sökülüp bakıma alınması iyi mi kötü mü ? Motorla hiç oynanmadı aracın hiçbir yeri açılmadı. Ne boya var ne değişen temiz kullanılmış ellettirmekte istemiyorum. Eğer bi sakınca yoksada 800 lira temizlenmesi ve bakımı için uygun mu ?

  8. #8
    jRMix - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    May 2015
    Şehir
    Türkiye
    Mesaj
    427
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    3 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Konu güncel arkadaşlar.

  9. #9
    No23 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Apr 2015
    Yaş
    38
    Şehir
    Türkiye/Bursa
    Mesaj
    63
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    2 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    turbo hortumları ve intercooler sökülür komple temizlenir, kaçak testi yapılır, radyatörcü abilerimiz güzelce tamir eder, temizler ve takarlar. bu işlemleri direk radyatörcü bile yapabilir. iki ayrı ustaya gitmenize gerek yok. sökeceği 2-3 kelepçe, hortumları ve intercooler. tek ustaya 100-150 liraya tertemiz olur. balans, yağ kaçağı vb sıkıntı olmadığı sürece turbonuzu elletmenizi tavsiye etmem.
    Beni satmayan tek dostum arabam...

  10. #10
    turboman - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Nov 2010
    Yaş
    39
    Şehir
    antalya
    Mesaj
    2.110
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    15 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    İntercool de delik olması sorun değil diyen ustayı tebrik etmek gerek eğer delikli olarak kullanmaya devam ettiysen turbonun önründen ömür gitmiştir kaçak olması demek boruda basınç kaybı oldugu zaman turbo borulara yağ vermeye başlar buda yağ basıncını düşürür sonuçta turbo mili 150000 devir ve üstü dönmekte buda aşınma ardından balans balans sonucu pallerde aşınma ve ötme meydana gelir ilk önce deliği tamir etmen gerek eğer delik varsa bu gibi turbolar büyük turbolara göre daha hassastır daha çok devir döndüğü için yani sistemde yağ varsa turbo darbeyi almış demektir.
    kadett e-astra gsi-fiat turbo-kadet turbo-bmwe21 323-honda civic n/a-ford sierra n/a-honda integra n/a-ford sierra rs500-honda integra turbo-bmw e30 n/a-mercedes c180-bmw e36 compact turbo loading...

  11. #11

    Üyelik
    Oct 2015
    Yaş
    42
    Şehir
    Türkiye/İstanbul
    Mesaj
    37
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Benzeri durumda, ben, açıkcası değil 50000 km, 50 km bile gitmem, gidemem. Radyoter nemlenmeye başlasa direkt değiştiririm. Bir parça değişecek olsa onunla bağlantılı ne var ne yok hepsini elden geçiririm. Gerçi bu nedenle periyodik bakımlar normalin 3-5 katı fiyata patlıyor ama olsun. En azından başım ağrımıyor sonrasında.

  12. #12
    jRMix - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    May 2015
    Şehir
    Türkiye
    Mesaj
    427
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    3 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı No23 Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    turbo hortumları ve intercooler sökülür komple temizlenir, kaçak testi yapılır, radyatörcü abilerimiz güzelce tamir eder, temizler ve takarlar. bu işlemleri direk radyatörcü bile yapabilir. iki ayrı ustaya gitmenize gerek yok. sökeceği 2-3 kelepçe, hortumları ve intercooler. tek ustaya 100-150 liraya tertemiz olur. balans, yağ kaçağı vb sıkıntı olmadığı sürece turbonuzu elletmenizi tavsiye etmem.
    Yorumunuz için teşekkürler, peki radyatörcüde bu işlemleri yaptırsam yağ kaçağı veya balans ayarının olduğunu nereden anlayacağım ?

    Alıntı turboman Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    İntercool de delik olması sorun değil diyen ustayı tebrik etmek gerek eğer delikli olarak kullanmaya devam ettiysen turbonun önründen ömür gitmiştir kaçak olması demek boruda basınç kaybı oldugu zaman turbo borulara yağ vermeye başlar buda yağ basıncını düşürür sonuçta turbo mili 150000 devir ve üstü dönmekte buda aşınma ardından balans balans sonucu pallerde aşınma ve ötme meydana gelir ilk önce deliği tamir etmen gerek eğer delik varsa bu gibi turbolar büyük turbolara göre daha hassastır daha çok devir döndüğü için yani sistemde yağ varsa turbo darbeyi almış demektir.
    Özellikle sordum bi sorun olmasın motora vs. zarar vermesin gerekiyorsa değiştirelim ama bir sorun olmaz dedi bende ona güvendim. Bu balans ayarı ve tamiri için o zaman turbocuya mı gideim ? Yoksa önce radyatörcüde radyatörün temizlenmesi ve onarımını mı yaptırıyım. ?

    Alıntı orochi-x Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Benzeri durumda, ben, açıkcası değil 50000 km, 50 km bile gitmem, gidemem. Radyoter nemlenmeye başlasa direkt değiştiririm. Bir parça değişecek olsa onunla bağlantılı ne var ne yok hepsini elden geçiririm. Gerçi bu nedenle periyodik bakımlar normalin 3-5 katı fiyata patlıyor ama olsun. En azından başım ağrımıyor sonrasında.
    Normalde bende öyle durumlarda değiştiririm. Aracın sesini dinlerim ama dediğim gibi usta intercoolerda delik var dedi değiştireyim diye sordum ellerinde intercooler yokmuş haftaya gelir ama gerek yok değişmesine bir şey olmaz bundan dedi. Bende ona güvendim ama artık rahat edemedim. Şuanlık bana göre yine bir sorun yok. Periyodik olarak bütün bakımlarını yaptırmaktayım zaten. Hatta en son motor sesi gürültülü dedim birşey çıkmadı.

    Devir bazen rölantide oynama yapıyordu EGR diye gittim bir şey yok denildi. Anlamıyorum artık. Servisi değiştireceğim galiba.

  13. #13
    jRMix - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    May 2015
    Şehir
    Türkiye
    Mesaj
    427
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    3 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    EGR'yi iptal ettirsem nasıl olur ?

Konu Bilgileri

Users Browsing this Thread

Şu an 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 konuk)

Yetkileriniz

  • Konu Acma Yetkiniz Yok
  • Cevap Yazma Yetkiniz Yok
  • Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
  • Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok
  •