User Tag List

14 sonuçtan 1 ile 14 arası

Konu: Radyatörün önünü kapatmak.?

  1. #1

    Üyelik
    Nov 2005
    Yaş
    41
    Şehir
    İstanbul
    Mesaj
    3.991
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)

    Question Radyatörün önünü kapatmak.?

    Selamunaleyküm,

    Havalar malumunuz kış baya sert geçiyor, 90 model ef civic aracımda araç içi ısınma problemi yaşıyorum, araçta devirdaim, termostat, kalorifer radyatör bakımı herşey yeni, kalorifer musluğu da çalışır durumda, aklıma başka bir yol gelmiyor, kalorifer sıcak verdiği sırada araç hareket halindeyken bir süre sonra ılık oluyor soğuyor, radyatörün önünü kapamak bu sıcaklığı muhafaza etmeye yarar mı, bir kısmı açık kalacak şekilde kapatmak istiyorum, bu yöntemi deneyen var mı veya kalorifer ile ilgili farklı bir tecrübesi olan.? kalorifer neden tam anlamıyla ısıtmaz.?
    40 Alimi 1 Delille yendim, 1 Cahili 40 Delille Yenemedim. (İmam Şafii)

  2. #2
    sercanavcı - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jun 2011
    Yaş
    37
    Şehir
    İZMİR
    Mesaj
    419
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    sorun kalorifer radyatöründe gibi görünüyor yüksek ihtimal tıkanmıştır dolaşım yeterli olmuyor sıcak üflemiyor o yüzden.

  3. #3

    Üyelik
    Nov 2005
    Yaş
    41
    Şehir
    İstanbul
    Mesaj
    3.991
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Radyatörün bakımı temizliği yeni yapıldı işlevini yerine getiriyor dolaşım var, normal sıcaklıkta üfleyen kalorifer araç hareket halindeyken soğuyor.
    40 Alimi 1 Delille yendim, 1 Cahili 40 Delille Yenemedim. (İmam Şafii)

  4. #4
    TechTurkey Maxi - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    May 2008
    Yaş
    54
    Şehir
    istanbul
    Mesaj
    4.900
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    53 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    sistemde sorun var.
    bakımların yapılmış olması düzgün yapıldı anlamına gelmiyor.

    uzun yolda ön tarafı kapatmak çözüm olabilir belki ama sürekli harareti gözlemlemek lazım
    sonra unutup dur kalk trafiğe yada yavaş sürüşe geçtiğiniz zaman motor hararet yapabilir

  5. #5

    Üyelik
    Nov 2005
    Yaş
    41
    Şehir
    İstanbul
    Mesaj
    3.991
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Aracın harareti normal seviyedeyken, rolantide çalışır vaziyette kaloriferi çalıştırıyorum sıcak üflüyor, kalorifer radyatör giriş çıkış hortumları sıcak dolaşım olduğu anlamına gelmiyor mu başka test etme yöntemi var mı kaloriferi?
    40 Alimi 1 Delille yendim, 1 Cahili 40 Delille Yenemedim. (İmam Şafii)

  6. #6
    wekoo - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jun 2010
    Yaş
    42
    Şehir
    TURKEY (20)
    Mesaj
    3.243
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    5 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    kullanmakta oldugum 2000 model clio aracım var kaloriferi yeni ısıtmasında bir sıkıntım yok lakin sabahları 10 dk falan ısınması gerekiyor normal olarak hararet kalksın diye ben klima ile radyatör arasına 40 cm bir karton koydum hemen ısınsın diye bu soguk havalarda bi sıkıntı olacagını sanmıyorum senin sıkıntın ise söyle bir yol izleye bilirsin içeriye giren 2 adet radyatör hortumunu sok ve onu güzelce bir temizlet bunu kemdinde yapabilirsin...
    gariban 106 gti....

  7. #7

    Üyelik
    Jul 2009
    Yaş
    39
    Şehir
    istanbul
    Mesaj
    5.957
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    11 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Kalerifore radyatorune bi bakmak lazim. Termostat oldugu halde boyle yapiyorsa bi yerlerde sorun var demektir.
    Polo gti 2.43.85 best
    Octavia vRS 2.38.40 best
    Polo gti 56.8 best ''korfez''
    Octavia vRS 56.7 best ''korfez''
    Bulut Elektrik

  8. #8
    meganes - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jan 2013
    Yaş
    37
    Şehir
    istanbul
    Mesaj
    1.219
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    5 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    araç hareket halinde hararet göstergesi düşüyor,rölanti sapıtıyor ve sıcak üfleyen kalorifer ılık soğuk va oluyosa termostat arızalıdır,soğuk havada ilk çalışmadada araç geç ısınır
    aracı yüksek fiyata satmam için elinizde 'jdm' yazısı varmı ??

  9. #9
    hondaperformans - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jul 2015
    Yaş
    52
    Şehir
    istanbul
    Mesaj
    74
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    termostat değişmediyse termostatı değiştir.
    değiştiyse bile bir sorun vardır. değişen termostat uygun olmayabilir ya da o da bozuk oabilir.
    termostat ucuz birşey olduğu için yetkili servisten temin etmeni tavsiye ederim.

    aslında termostat genelde bu duruma ters mantıkta arıza verir. yani bozuldukça veya özelliğini kaybettikçe geç açar kapısını... yani git gide hararet artarak belirtir kendisini.
    sen herşeyin bakımı yapıldı derken suda kalmış bir kireç parçası veya herhangi bir çapak termostat kapağının arasına sıkıştıysa kapı sürekli açık demektir ve suyun sıcaklığı muhafaza edilmeden devirdaime giriyor demektir. bu da senin kalorifer radyatörüne istediğin sıcaklıkta su gelmemesinin sebebidir.

    araç durduğunda ısı artıyor diyorsun... doğrudur....
    bir defa hararetten conta yakmıştım. termostatı söküp motoru soğuk çalıştırıp yoluma devam ettim. yani su hiç ısınmadan devirdaim çeviriyor ve genelde soğuğa yakın çalışıyor. yol aldıkça , hızlandıkça da iyice soğuyor. sanki hiç çalışmamış gibi... ama trafikte ışıklarda durunca hararet artıyor. çünkü rayatöre soğuk hava çarpmıyor.

    suyun istenilen sıcaklıkta tutulması için termostatın tam anlamıyla faal olması şarttır.
    net olarak termostatını değiştirmen gerekir ve de devrede kireç artıkları varsa devreyi temizletmen gerekir.

    geçmiş olsun...
    Honda bir tutku , Prelude sevdadır...

  10. #10
    Gokmen Erbas - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Feb 2013
    Yaş
    37
    Şehir
    İstanbul
    Mesaj
    429
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    1 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    kalorifer peteği olabilir. sefaköy gürdallar 7 kazım usta yapıyor daha yeni açtırdım. termostatım bozuk olmasına rağmen ısıtıyor şimdi.

  11. #11

    Üyelik
    Nov 2005
    Yaş
    41
    Şehir
    İstanbul
    Mesaj
    3.991
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Herkese teşekkür ediyorum kıymetli yorumlarınız için, lpg beyni için kalorifer hortumundan çekilen hattan kaynaklanıyormuş problem, araya konulan T Boru normalden kısa olduğu için sıcak su kalorifere ulaşmadan lpg beynine gittiğinden basıncı düşüyormuş.
    40 Alimi 1 Delille yendim, 1 Cahili 40 Delille Yenemedim. (İmam Şafii)

  12. #12
    yilmazcatalbas - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Feb 2012
    Yaş
    34
    Şehir
    adapaza-R
    Mesaj
    1.323
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    5 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Yeni konu açmak istemedim. 1.3 multijet fiorino kullanıyorum ve aracı ısıtmak ne mümkün! Daha önce doblom vardı uzaktan yakından alakaları yok. En az 15-20 dek çalışırsa ısınıyor o da tam 90 derece değil. Araba ısınınca kalorifer de sıcak üflüyor.

    Bu durumun normal olduğunu söyleyenler var ama daha önceden emsalini kullandığımdan bana normal gelmiyor resmen geç ısınıyor. Tavsiyeleriniz görüşleriniz için şimdiden sağolun.
    Techturkey dediğin 12, bilemedin 16. sayfada adamı bulur, 500.000 yerine 1m alır, konuya giren herkesi ihya ederdi...

  13. #13
    Orhan - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jan 2009
    Yaş
    47
    Şehir
    Ankara
    Mesaj
    3.232
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    14 Post(s)
    Tagged
    1 Thread(s)
    Dizeller soğuk havada çok geç ısınıyor genel olarak bu sıkıntı var.
    Çözüm sulu webasto olabilir saat ayarlı vs kuruyorsun sen bindiğinde araç moto vs ısınmış oluyor bas marşa devam et.
    Kuru webastolar var onlar sadece sıcak hava üfler kalorifer aslında ikisi de mazot yakar.
    Uygun fiyatlı bulsam sulusunu alır takarım
    Biz daha iyisini alana kadar en iyisi bu

  14. #14

    Üyelik
    Oct 2013
    Yaş
    33
    Şehir
    Türkiye/Ankara
    Mesaj
    373
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    1 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı yilmazcatalbas Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Yeni konu açmak istemedim. 1.3 multijet fiorino kullanıyorum ve aracı ısıtmak ne mümkün! Daha önce doblom vardı uzaktan yakından alakaları yok. En az 15-20 dek çalışırsa ısınıyor o da tam 90 derece değil. Araba ısınınca kalorifer de sıcak üflüyor.

    Bu durumun normal olduğunu söyleyenler var ama daha önceden emsalini kullandığımdan bana normal gelmiyor resmen geç ısınıyor. Tavsiyeleriniz görüşleriniz için şimdiden sağolun.
    eğer 90 beygirlik versiyonsa o motorla ciddi geç ısınıyor yapacak birşey yok.

Konu Bilgileri

Users Browsing this Thread

Şu an 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 konuk)

Yetkileriniz

  • Konu Acma Yetkiniz Yok
  • Cevap Yazma Yetkiniz Yok
  • Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
  • Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok
  •