User Tag List

12 sonuçtan 1 ile 12 arası

Konu: arıza lambası yanmaması ve aractaki hatalar sorunsalı.(acil bi yardım)

  1. #1
    Satanael - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Mar 2013
    Yaş
    38
    Şehir
    Türkiye / Bursa
    Mesaj
    304
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    1 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)

    arıza lambası yanmaması ve aractaki hatalar sorunsalı.(acil bi yardım)

    Aracım 2008 model 207 1.6hdi 90 hp serisinden ve aracı alalı yaklasık bi 10-15 gün oldu fakat aracta devamlı bi cekiş sorunu yaşıyordum.Kimi zaman fırlayıp giden aracım kimi zaman hic gitmek istemiyordu.Bu durumda bi gariplik olduğunu hissettiğim icin bugun bi firmada cihaza bağlandı aracım ve aracımda bir kızdırmalarda hata verdi birde selenoid valf hatası cıktı ve sürekli hatalardı bunlardı.

    kızdırmaları bi söktük baktık hic biri calısmıyordu hepsi gitmiş dedi tamircim.

    Selenoid valf değişmeden cihaza baglı halde yola cıktık turbo basınc değerleri olmasından baya düşük gösteriyordu ve geri dönüp yenisi ile değiştirildi.Değişimden sonra yola cıktık ve değerlerde gayet düzgündü.İyice detaylı bi yol denemesinden sonra tamamdır dendi ve sorun cözüldü dedi arkadas.Hakikatende valf değiştikten sonra arac ciddi manada hem turboyu hissettiriyor hemde gidiyor...

    Benim asıl merak ettiğim böylesine iki hata varken ve arabaya bile sürekli diye hata kodu düşen bi hatada aracın arıza ışıgının yanmaması idi. Deneyimli arkadaşlar bu konuda ne düşünüyorlar.Böyle bi durumda arıza ışığınında yanması gerekmezmiydi??? yol bilgisayarı menüsünde warning log kısmında bu hatayıda göstermesi gerekmezmi?

    Yada ikinci aklıma gelen.Daha öncesinde arıza ışıgı yanmış olup fakat bunu söndürmenin herhangi baska bi yolu varmıdır yokmudur?yani arac aslında arıza verip ısıkta yandıgı icin herhangi bi katakulli ile bu ışığıda söndürmüş olabilirlermi? şayet böyle bi durumda varsa ileride herhangi başka bi arıza durumunda bu ışık yeniden yanmayıp ama arac hata konumunda olurmu? varsada nasıl anlarız böyle bir şeyi?

    Cok detaylıca bişi sordum ama eve geldigimden beri aklımı kemirdi durdu... bilen deneyimli tecrubeli arkadaslar varsa bu konu ile bi bilgilendirme yaparlarsa cok sevinirim...

    şimdiden Teşekkürler.
    Alıntı SR20DE Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Bu konularda bordo klavyeli hızlıların yazıları yok mu öldürüyor beni

  2. #2

    Üyelik
    Nov 2005
    Yaş
    42
    Şehir
    34
    Mesaj
    3.696
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    13 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Kontağı açtığında ariza Işığı lambası yanıyor mu?

    Belki (dusuk ihtimal) ampulü patlamıştır.

  3. #3
    Satanael - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Mar 2013
    Yaş
    38
    Şehir
    Türkiye / Bursa
    Mesaj
    304
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    1 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Evet yanıyor.Yarım kontak modunda ısıklandırma sisteminde hicbir sıkıntı yok.. yarım kontaktayken arıza yambası yanıyor. ama aracı aldıgımdan buyana hic yanmadı giderken dururken vs herhangi baska bişide..
    Alıntı SR20DE Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Bu konularda bordo klavyeli hızlıların yazıları yok mu öldürüyor beni

  4. #4
    B.Koçer - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Aug 2009
    Yaş
    31
    Şehir
    İzmir
    Mesaj
    9.287
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    52 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Kendim de peugeot kullanıcısı olarak gözlemlediğim 1-2 durum var onu yazıyorum ama doğru ama yanlış daha iyi bilenler olup düzeltirler ise sevinirim .

    - Peugeot dizel grubu genellikle antipollition fault hatası verir bunun altında bir cok neden vardır .
    - Pasif arızalar da arıza ısıgı yanmaz ve arka plana atar mesela benim aracımda egr iptal olduğu için arka planda egr valfi arızası yanmakta
    - Basit bir elm cihazı ve program ile aracta olan bıten arızayı gorebilirsiniz ( bazı pasif arızaları da gösteriyor )
    - Antipollition arızası , yakıt pisliği , turbo da olusan basınc hatası , egr arızası , kızdırma buji arızası gibi seylerde de yanıyor .

  5. #5

    Üyelik
    Jun 2011
    Şehir
    türkiye/bursa
    Mesaj
    1.267
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    3 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Koçer bu antipollition arızası gaz kelebeği arızası olarak biliniyor 206 xt 1.4 16 valf aracımda bu arızadan dolayı araçı sattım beyin arızası verdi bir türlü cözülmedi gitti en son yetkili servisten birine götürdüm bana dediği kelime bu araçın motoru ara motor lpg yi kabul etmiyor böle bineceksin bende zararınA verdim aracı sormak istediğim bu arıza neden verir sebepleri var demişsin mesala ne gibi sebeptir bu araç yüzünden pejo tövbe ettim 106 haric

  6. #6
    B.Koçer - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Aug 2009
    Yaş
    31
    Şehir
    İzmir
    Mesaj
    9.287
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    52 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı salih_560 Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Koçer bu antipollition arızası gaz kelebeği arızası olarak biliniyor 206 xt 1.4 16 valf aracımda bu arızadan dolayı araçı sattım beyin arızası verdi bir türlü cözülmedi gitti en son yetkili servisten birine götürdüm bana dediği kelime bu araçın motoru ara motor lpg yi kabul etmiyor böle bineceksin bende zararınA verdim aracı sormak istediğim bu arıza neden verir sebepleri var demişsin mesala ne gibi sebeptir bu araç yüzünden pejo tövbe ettim 106 haric
    İşte asıl demek istediğim ota b*ka yanıyor bu arıza
    206 lpg li hiç bılmıyorum genelde dızel peugeota sahip oldum
    lpg yı kabul etmıyor dan zıyade *
    peugeot planet ıle araca baglansa gorurdu zaten ne var ne yok
    peugeot dan soğumanıza üzüldüm ..

  7. #7
    Satanael - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Mar 2013
    Yaş
    38
    Şehir
    Türkiye / Bursa
    Mesaj
    304
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    1 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı B.Koçer Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Kendim de peugeot kullanıcısı olarak gözlemlediğim 1-2 durum var onu yazıyorum ama doğru ama yanlış daha iyi bilenler olup düzeltirler ise sevinirim .

    - Peugeot dizel grubu genellikle antipollition fault hatası verir bunun altında bir cok neden vardır .
    - Pasif arızalar da arıza ısıgı yanmaz ve arka plana atar mesela benim aracımda egr iptal olduğu için arka planda egr valfi arızası yanmakta
    - Basit bir elm cihazı ve program ile aracta olan bıten arızayı gorebilirsiniz ( bazı pasif arızaları da gösteriyor )
    - Antipollition arızası , yakıt pisliği , turbo da olusan basınc hatası , egr arızası , kızdırma buji arızası gibi seylerde de yanıyor .
    Tamam işte benim demek istediğimde buydu. Aracın üzerinde söktügümüz 4 kızdırmada bitikti ve arac cihaza baglandıgında kızdırma hatası veriyordu.Fakat ARIZA ışığı yanmıyordu...???

    Araçta ciddi manada bi turbo basıncı düşüklüğü vardı ve araç cihazda hata gösteriyordu yanlarında (sürekli) diye ama araçta ARIZA ışığı yanmıyordu....? ki bu basınc hatası benim gözümde ciddi büyük bi sıkıntıydı ki arac zaten


    Yani bu ışık bu durumlarda yanmıyormu yoksa bu ışığı söndürüp yanmaması icin herhangi bi katakulli yapılabiliyormu? Şayet böyle bişi varsa iki gün sonra demek ciddi bi hata durumunda bu ışık gene yanmıcak demektir...

    Benim kafamın takıldıgı nokta bu aracta hata var ama arıza ışığı yanmıyor.....

    Hata logları bunlar:

    [IMG][/IMG]
    Alıntı SR20DE Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Bu konularda bordo klavyeli hızlıların yazıları yok mu öldürüyor beni

  8. #8
    No23 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Apr 2015
    Yaş
    38
    Şehir
    Türkiye/Bursa
    Mesaj
    63
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    2 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    psa grubu araç kullanan birisi olarak bayağı araştırmam oldu gerek motor gerek arıza muhabbetleriyle alakalı. örneğin P1351 hata kodu kızdırma ile alakalı olan koddur. psa grubu araçların hemen hepsinde çıkar. kızdırmada kışın genel olarak sıkıntı görmeseniz dahi çıkar. 10 tane citroen peugeot çevirelim 8 inde vardır kızdırma hatası. rölesi nemlenmiştir cart curt çıkar ama arıza ışığı yakmaz. hayati değildir yolda bırakmaz. benim citroeni 2.5 senedir kullanıyorum -15 de tek marş çalıştırıyorum arabayı ki kışın kızdırma ışığının sönmesin bekliyorum sönmüyor bende çalıştırıyorum. araç çalışınca sönüyor. değiştiricem kızdırmayı ya da rölesini düzelecek. başka bir örnek p0089 bu hata mazot pompasının üstündeki yüksek basın regülatörünün hatası, kesinlikle ışık yakar. p0102 akışmetre hatası ışık yakar. bunlar hayati kodlar aracın güçten düşer, çalışmayabilir. anti pollition arızası birçok nedenden ötürü olabiliyor, kişi aracını tanıyorsa daha rahat bulunabiliyor.

    size tavsiyem alın bir tane bluetooth elm327 telefonunuza da torqe proyu yükleyin. ayda bir kere arıza kodlarını kontrol edersiniz. hemde keyifli alettir. turbo basıncı motor sıcaklığı sensörler felan birçok değeri anlık görebiliyorsunuz. log tutabiliyorsunuz. aracımda var, canım sıkıldımı bızıklıyorum

    bu arada selenoid valf dediğiniz sanırım turbonun vakumunu sağlayan elektrovana. elektrovananın üzerinde sensör olmadığı için arıza ışığı yakmaz. westinghousedan alır vakum gücünü. benim elektrovana görevini bitirip turbosuz gibi gitmeye başladığında araç, bir usta dediki turbo bitmiş. yav he he dedim. direk elektrovana kontrolü yaptık vakum hiç yok. 100 liraya alıp taktım araç canavar oldu turbo bitmiş diyen ustanın ordan geçerken pati çektiriyorum hala
    Beni satmayan tek dostum arabam...

  9. #9
    Satanael - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Mar 2013
    Yaş
    38
    Şehir
    Türkiye / Bursa
    Mesaj
    304
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    1 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı No23 Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster

    size tavsiyem alın bir tane bluetooth elm327 telefonunuza da torqe proyu yükleyin. ayda bir kere arıza kodlarını kontrol edersiniz. hemde keyifli alettir. turbo basıncı motor sıcaklığı sensörler felan birçok değeri anlık görebiliyorsunuz. log tutabiliyorsunuz. aracımda var, canım sıkıldımı bızıklıyorum
    Bu cihazı alıp dediginiz gibi denicem bakalım hem anlık verileride görmek güzel olur
    Alıntı SR20DE Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Bu konularda bordo klavyeli hızlıların yazıları yok mu öldürüyor beni

  10. #10
    No23 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Apr 2015
    Yaş
    38
    Şehir
    Türkiye/Bursa
    Mesaj
    63
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    2 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı Satanael Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Bu cihazı alıp dediginiz gibi denicem bakalım hem anlık verileride görmek güzel olur
    1 ay beklerim derseniz ben aliexpressten almıştım. iki çeşidi var ben büyüğünü almıştım.

    http://tr.aliexpress.com/item/2014-L...a-1fc7dd974008

    http://tr.aliexpress.com/item/2014-T...a-1fc7dd974008
    Beni satmayan tek dostum arabam...

  11. #11
    Satanael - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Mar 2013
    Yaş
    38
    Şehir
    Türkiye / Bursa
    Mesaj
    304
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    1 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    bugun uzun yolda bi deneyeyim dedim aracı arac gene 3000 devir bandından sonra hantallaşmaya baslıyor max 150 yaptım arac 160 yapmıyor.

    selenoid valf değişmeden önce arac tamamen hantaldı ama şimdi alt devirlerde roket gibi olmasına rağmen 3000 devirden sonra resmen nazlanıyor hızlanmak icin ve 150 km max süratı gecmiyor arac.. 1.6 hdi 90 hp 207 arac icin bu bence hicte normal degil...

    benden onceki sahıs triger değiştirdigini söylemişti ve yan korumaklıkları actıgımız zaman trigerin yeni oldugunu gördüm acaba diyorum sente atlakta bundanda kaynaklı olurmu? sonucta 2000-3000 devir arası arac cok güzel ivmeleniyor ama 3000 den sonra resmen kesiliyorki 5. vites tamamen ölü durumda..

    ikinciside acaba diyorum hala daha selenoid valf arızası devammı ediyor? komple vakumlara baktılar ama vakum hortumlarınıda değiştirmek gerekirmi acaba?

    fiat illallah dedirtmişti peugeot da ondan aşagı kalmıcak heralde
    Alıntı SR20DE Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Bu konularda bordo klavyeli hızlıların yazıları yok mu öldürüyor beni

  12. #12
    motor müdür - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Sep 2016
    Şehir
    Eskisehir
    Mesaj
    14
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Şu ana kadar 5 farklı motorun hata kodlarını belirleyen ve uygulayan bir mühendis olarak bu durum pek dem şaşırtıcı değil. Bazı firmalar hata kodlarını çok önemserler, bazıları az. Burada bir de kullanılan ECU ve onun algoritmasını geliştiren firmanın etkisi var. Bosch ECU'ları daha detaylı yazılımlara sahipken, Continental, Delphi ve Denso böyle değil. Muhtemelen senin ECU Continental ve bu hataları yakalarken zorlanabiliyor.

    Glow Plug (kızdırma bujisi) hatasını bazı firmalar özellikle lamba yaktırtmıyor, ama diğer hatanın lamba yakmaması büyük bir hata olmuş.

    Hata kodları ile ilgili bir liste yapmıştım, lazım olursa bakarsınız;

    Motor Mudur: Gosterge Panelindeki (Dashboard) 64 Farklı İşaretin Anlamı

Konu Bilgileri

Users Browsing this Thread

Şu an 2 kullanıcı var. (0 üye ve 2 konuk)

Yetkileriniz

  • Konu Acma Yetkiniz Yok
  • Cevap Yazma Yetkiniz Yok
  • Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
  • Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok
  •