User Tag List

18 sonuçtan 1 ile 18 arası

Konu: Cold air intake ve büyük intercooler sorunsalı

  1. #1
    rain man - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jan 2016
    Yaş
    34
    Şehir
    Sakarya
    Mesaj
    2.194
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    58 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)

    Cold air intake ve büyük intercooler sorunsalı

    Öncelikle herkese selamlar.

    Yaklaşık bir ay kadar önce alfa romeo 147 1.9 dizel aracımda turbo'da modifikasyona giderek (vnt20) + 60lık düz boru egr iptali ile 1.55 civarı 200+ güç aldık, geri kalan her şey stok sadece kapalı kutu içi filtre var. O akşam baktığımızda iat gayet güzel durumda idi stok intercooler'ın iyi iş yaptığına kanaat getirdik.

    Ancak önümüz yaz, havalar ısındıkça hararet veya benzeri sorun yaşamayacak olsam dahi motoru rahatlatmak adına alınan güç aralığında cold air intake ve daha büyük intercooler gerekip gerekmeyeceğine karar veremiyorum.

    Yabancı forumlarda kutu içi filtrenin cda'ya göre daha maliyet etkin bir yöntem olduğunu ve yeterli geldiğinden bahsetmişler. Ancak intercooler ile ilgili bilgiler biraz karışık. Ne ve nasıl yapmak gerek? Yanlış bilmiyorsam stok ic 3.5 litre civarında, hangi hacimde nasıl bir çözüm bu durumu çok daha tatlı hale getirir? Teşekkürler.

  2. #2
    SGTI - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Dec 2011
    Yaş
    30
    Şehir
    istanbul/başakşehir
    Mesaj
    1.472
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    2 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    3.5 litre o araca yetermi yetmez mi bilmiyorum.Fakat eğer meth kit dizellere de uygulanabiliyorsa iat sorununuzu kökten çözer.

  3. #3
    rain man - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jan 2016
    Yaş
    34
    Şehir
    Sakarya
    Mesaj
    2.194
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    58 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Meth kit sürekli takviye gerektiren bir sistem değil mi? Bana daha kalıcı bir çözüm daha mantıklı geliyor. Bunlardan hangisi daha aktif rol oynar o soğutma işleminde?

    Bir de yeni bir konu daha açmayayım.

    Yağlanmanın en üst düzeyde olması için ne yapılabilir? ***** araç orjinal dışına çıktı biraz da olsa, neler ile bu sistem daha güvenli hale getirilir?

  4. #4
    dragstar - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Feb 2008
    Yaş
    35
    Şehir
    İstanbul
    Mesaj
    4.883
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    7 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    meth kit dolaylı yoldan işe yarayan sistem, kalıcı çözümmü evet ama intercoolerı büyütmek daha mantıklı, 3.5 lt çok ufakmış zaten

  5. #5
    rain man - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jan 2016
    Yaş
    34
    Şehir
    Sakarya
    Mesaj
    2.194
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    58 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Ekstra masraflar çıktı bu ara. Mecburiyetten öteleyeceğiz biraz.

    Ama yaz ortası veya sonu gibi yapmaya çalışacağım iki işlemi de aynı anda halledip tüm turbo intercooler hortumlarını krom yapsam herhalde kronik büyük bir sorundan kurtulmuş ve korunmuş olacağım.

    Meth kit işi fiyatına bu ikisi de geliyorken (biraz abartmış olabilirim), bunları halletmek daha mantıklı.

    Peki cai için durum nedir? Kutu içi filtreye kıyaslanınca 1-10 arasında nasıl değer veririz her ikisine.

  6. #6
    ozans - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Sep 2012
    Yaş
    40
    Şehir
    İstanbul
    Mesaj
    468
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    1 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Cai ile uğraşmaz intercooler'a yatırım yapardım ben olsam.

    Yağlama için ilk adım yağ sıcaklığını gözlemliyebileceğin göstergeler edinmek. Yağ sıcaklığı ve basıncını görmek şart bence. Aracın üstünden bu ikisini görüyorsan, yazın yağ sıcaklığın tavan yapar ise yağ için de bir cooler arayışına girebilirsin.

    Ucuz yollu geçici çözüm istersen mevcut intercooler'a su püskürtecek bir sistem yapabilirsin.

  7. #7
    rain man - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jan 2016
    Yaş
    34
    Şehir
    Sakarya
    Mesaj
    2.194
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    58 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı ozans Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Cai ile uğraşmaz intercooler'a yatırım yapardım ben olsam.

    Yağlama için ilk adım yağ sıcaklığını gözlemliyebileceğin göstergeler edinmek. Yağ sıcaklığı ve basıncını görmek şart bence. Aracın üstünden bu ikisini görüyorsan, yazın yağ sıcaklığın tavan yapar ise yağ için de bir cooler arayışına girebilirsin.

    Ucuz yollu geçici çözüm istersen mevcut intercooler'a su püskürtecek bir sistem yapabilirsin.
    Su püskürtmeli sistem derken dalga geçtiğinizi düşündüm ancak gerçekten böyle bir şey varmış Acaba silecek kolu fonksiyonuna entegre edilip böyle bir şey sağlanabilir mi

    O kısmı daha çok araştıradurayım cai'nin gereksiz olacağı iyi oldu. Açıkçası ses için değil işlevsellik için alacağımdan zorunlu olmayacak olması yararıma.

    Yağ basıncını ölçtük, pompanın işini iyi yaptığına kanaat getirdik. Aslında sıcaklık takibini de yapmalıyız dediğiniz gibi. Mesela diyelim ki gereğinden fazla ısınıyor, o zaman da yağ soğutucusu işine mi girmemiz lazım? Bu işe girdiğimiz takdirde yağlanmayı en iyi düzeyde tutmuş oluruz diyebilir miyiz?

    Tekrar teşekkürler.

  8. #8
    ozans - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Sep 2012
    Yaş
    40
    Şehir
    İstanbul
    Mesaj
    468
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    1 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı rain man Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Su püskürtmeli sistem derken dalga geçtiğinizi düşündüm ancak gerçekten böyle bir şey varmış Acaba silecek kolu fonksiyonuna entegre edilip böyle bir şey sağlanabilir mi

    O kısmı daha çok araştıradurayım cai'nin gereksiz olacağı iyi oldu. Açıkçası ses için değil işlevsellik için alacağımdan zorunlu olmayacak olması yararıma.

    Yağ basıncını ölçtük, pompanın işini iyi yaptığına kanaat getirdik. Aslında sıcaklık takibini de yapmalıyız dediğiniz gibi. Mesela diyelim ki gereğinden fazla ısınıyor, o zaman da yağ soğutucusu işine mi girmemiz lazım? Bu işe girdiğimiz takdirde yağlanmayı en iyi düzeyde tutmuş oluruz diyebilir miyiz?

    Tekrar teşekkürler.
    Cam suyu hortumlarından T yapıp bir ucu yönlendirebilirsin ama her sıktığında cama da su sıkarsın

    Statik testler yeterli değil bence. İki basit gösterge hayat kurtarır yeri heldiğinde. Yağ çok ısınınca fazla incelip yağlama özelliğini kaybediyor, basınç ta düşüyor beraberinde genellikle. Birkaç senaryo : Yatak sarmaya başladın, yağ basıncından öncesinden farkedip belki krankını kurtarıcan. Yağ soğutucu kit aldın, sandwich plate den yağ kaçırıyor, basınc göstergesinden farkedip motor kırmadan durabilirsin.

  9. #9
    rain man - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jan 2016
    Yaş
    34
    Şehir
    Sakarya
    Mesaj
    2.194
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    58 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Hocam açıklamalar için sağolun. Dediğiniz gibi yapip takip etmek en güzeli. O zaman uygun yollu yağ basınç saati arayışına da gireyim ben. Hayat kurtaracak mesele çünkü.

    Intercooler içinse yaz boyu ara ara obd cihazından iat'ı takip edeceğim. Durumlar elverdiği takdirde gerekeni yapacağım kısmetse. Çok teşekkür ettim.

  10. #10
    ozans - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Sep 2012
    Yaş
    40
    Şehir
    İstanbul
    Mesaj
    468
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    1 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Şunu da eklemeden gitmeyeyim :

    http://www.techturkey.com/forum/maxigauges/

    IAT, su/yağ sıcaklığı, yağ basıncı vs vs herşeyi görebiliyorsun, alarm kurabiliyosun, hepsi tek yerde. Tek tek almaktan daha ucuz ve hepsi tek ekranda. Tavsiye ederim.

  11. #11
    mikelazi - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Nov 2013
    Yaş
    49
    Şehir
    kadıköy
    Mesaj
    4.589
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    91 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    4.veya 5. vites üst devirlerde en fazla iat ı kaç gördünüz.200hp için 3.5lt cooler bence az.1.6hdi de 3.8lt.

  12. #12
    rain man - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jan 2016
    Yaş
    34
    Şehir
    Sakarya
    Mesaj
    2.194
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    58 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı ozans Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Şunu da eklemeden gitmeyeyim :

    http://www.techturkey.com/forum/maxigauges/

    IAT, su/yağ sıcaklığı, yağ basıncı vs vs herşeyi görebiliyorsun, alarm kurabiliyosun, hepsi tek yerde. Tek tek almaktan daha ucuz ve hepsi tek ekranda. Tavsiye ederim.

    Bir kez aem'in turbo basınç göstergesini alıp taktım, geç gördüm onu biraz. O yüzden yağ basınç göstergesini de alıp yanına koyup o şekilde halletmeye çalışacağım. Keşke daha erken görseymişim. Teşekkürler.

  13. #13
    rain man - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jan 2016
    Yaş
    34
    Şehir
    Sakarya
    Mesaj
    2.194
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    58 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı mikelazi Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    4.veya 5. vites üst devirlerde en fazla iat ı kaç gördünüz.200hp için 3.5lt cooler bence az.1.6hdi de 3.8lt.
    3. vites üst devirlerde baktık değerleri tam hatırlamadığım için yanıltmak istemem ancak intercooler'ın gayet yeterli işlediğine dair kanaat getirmiştik. Ancak o akşam bayağı sıkıştırdık araç rölantide beklerken fan açmaya başlamıştı (ilk kez).

    3.5 lt konusunda yedek parça olarak satılan intercooler'ın uzunluğundan yola çıkarak 3.5 dedim. Tahmini 7-8 lt arası yeterli olur dendi. Bi kabına koyabilirsek halledeceğim onu da.

  14. #14
    rain man - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jan 2016
    Yaş
    34
    Şehir
    Sakarya
    Mesaj
    2.194
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    58 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Peki yatak vurma sesi sebebiyle alttan karterin açılıp yatakların değişimini yapıp başka birşeye gerek duyulmama sonrası koruma amaçlı ne yapabiliriz?

    Yağ pompası her türlü ihtimale karşın değişmeli mıdır? Ekstra güvenlik amaçlı ne gerekir?

  15. #15

    Üyelik
    Nov 2010
    Yaş
    48
    Şehir
    istanbul
    Mesaj
    8.410
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    29 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Turbo da CAI in getirisi minimal ne kadar soğuk çekersen çek fırın gibi turbonun içinden geçtiği için iat çok belirgin düzmüyor turbo beslemelerde. Önemli olan Turbodan sonra soğutabilmek. Büyükçe bir IC işinizi görür biraz turbo lag oluşur ama verim artar.
    IN BOOST WE TRUST

  16. #16
    rain man - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jan 2016
    Yaş
    34
    Şehir
    Sakarya
    Mesaj
    2.194
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    58 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Tek yol intercooler o zaman. 200-250 hp aralığında 1.9 dizel motorla gt2052'de ne kullanmak gerekir core size?

    Bir de okuduğuma göre markadan markaya soğutma kalitesi değişiyormuş. Tavsiye edilen ne olur bu durumda?

  17. #17
    aliergun - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Mar 2010
    Yaş
    34
    Şehir
    İst/ Çengelköy
    Mesaj
    835
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    4 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Pm göndermiştim size sanıyorum. HG motorsport un coolerlarını inceleyebilirsiniz. konuyu okuyup kullananlar olursa yorum yapıcaklardır.
    Ali's Detailing Garage / Erenköy

  18. #18
    rain man - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jan 2016
    Yaş
    34
    Şehir
    Sakarya
    Mesaj
    2.194
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    58 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı aliergun Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Pm göndermiştim size sanıyorum. HG motorsport un coolerlarını inceleyebilirsiniz. konuyu okuyup kullananlar olursa yorum yapıcaklardır.
    Evet hocam ben de cevap gönderdiğimi düşünüyordum ama gitmedi mi acaba siz şimdi böyle yazınca

    Yabancı sitelerde stok intercoolerın çapından çok lokalizasyonunun kötü olduğundan bahsetmişler. 4.5 lt yeterli diye de yazmışlar ama burada gördüklerime bakınca 4.5 lt bu güçler için az değil mi diye düşündüm.

Konu Bilgileri

Users Browsing this Thread

Şu an 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 konuk)

Yetkileriniz

  • Konu Acma Yetkiniz Yok
  • Cevap Yazma Yetkiniz Yok
  • Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
  • Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok
  •