User Tag List

6 sonuçtan 1 ile 6 arası

Konu: İgnition amplifier nedir?

  1. #1
    0M42 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Oct 2010
    Yaş
    39
    Şehir
    İstanbul
    Mesaj
    3.666
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    8 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)

    İgnition amplifier nedir?

    Merhaba, ignition amplifier ler tam olarak nedir nasıl çalışıyor? Konu hakkında bilgili arkadaşlar aydınlatırsa çok sevinirim.
    Ya örs olacak sağlam duracaksın, yada çekiç olacak zamanında vuracaksın..

  2. #2
    ghibli06 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Dec 2009
    Yaş
    50
    Şehir
    Ankara, Çayyolu
    Mesaj
    10.560
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    129 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    ben de aldı ama henüz fırsat bulup takamadık...

    http://www.techturkey.com/forum/gene...i-montaji.html
    Ne Mutlu Türk'üm Diyene...

    http://kocmardogaltas.wix.com/kocmar

  3. #3
    0M42 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Oct 2010
    Yaş
    39
    Şehir
    İstanbul
    Mesaj
    3.666
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    8 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Bu gün bayağı bir vakit ayırdım bu sisteme abi araştırıp edindiğim bilgilere göre bobine gelen sinyal bobinden önce bu modüllere giriyor bu modüllerden çıkan sinyal (voltaj arttırılmış bir şekilde) bobinlere gidiyor/tetikliyor.

    İki pinli bobinler için yazıyorum 12 volt + kutup sabit geliyor tetiklemeyi - kutup üzerinden yapıyor (kesip kesip veriyor şeklinde enjektörler gibi düşünün) amplifier ler burada devreye giriyor bobine giren voltajı 12 volttan 18 volta kadar (ayarlanabiliyor) yükselterek yine - kutup u keserek anahtarlama yapıyor.Yani teorik olarak bobin 12 volt ile değil de 12 volt tan 18 volta kadar istediğin gerilimde çalıştırılabiliyor voltaj ne kadar yükselirse bobinin sekonder gerilimide ona oranla artıyor.Bu durumda bobine binen yük arttığı için her bobinle kullanılmıyor orası ayrı.

    Bir rivayete göre msd bobinlerin gerçek gücü bu şekilde amplifier lerle sürülünce ortaya çıkıyor.
    Ya örs olacak sağlam duracaksın, yada çekiç olacak zamanında vuracaksın..

  4. #4
    darkmoon - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Dec 2011
    Şehir
    İstanbul Serengetisi
    Mesaj
    14.834
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    107 Post(s)
    Tagged
    1 Thread(s)
    tam olarak 10 yaşındaki bir çocuğa anlatır gibi anlatırmısınız bu nedir ..

    ben jaguarın bobinleri 2 pinli olurmu olursa ne tip kazancım olur.. fiyatları nedir .. yarışmacı arkadaşlara teşşekkür ederim..

    birde ek bobin alıcam ngk nın bobinleri nasıl bu r8 bobinleri uydurulabilinirmi .. sanırım onlar missfire en düşük bobinlermiş..
    Edebim el vermez edepsizlik edene... Susmak en güzel cevap, edebi elden gidene. [Yunus Emre]

    Zenginin malı Züğürdün çenesini yorarmış.. (ZZ Rules)

  5. #5
    0M42 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Oct 2010
    Yaş
    39
    Şehir
    İstanbul
    Mesaj
    3.666
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    8 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Bobinleri iki pinli olarak değiştirmene gerek yok abi apmlifier ler üç ve ya dört pinli bobinlerle de kullanılabilir fakat sisteme henüz hakim olamadığım için bağlantıların nasıl yapılası gerektiğini bilmiyorum ama amplifier alırsan içerisinden bağlantı şeması mutlaka çıkar ona göre yaparsın bağlantını.

    Yazacaklarım %100 doğru olmayabilir fakat anladığım kadarıyla (bir miktar google translate yardımıyla) ignition amplifier denilen bir modül var bu modüller ecudan, distributorden yada krank sensöründen (motorunuz ateşleme sinyali için hangisini kullanıyorsa) aldığı sinyal ile bobini daha yüksek gerilimle tetikliyor.

    Biliyorsunuz araçlarda kullanılan bobinler +12v. gerilime ihtiyaç duyar 12v. + gerilim sürekli sabit gelir - polarite ile tetikleme yapar yani bu şu demek eksi tarafın bağlantısı bobinden her kesildiğinde bobinin sekonder geriliminden yüksek voltaj çıkar (ateşleme gerilimi) her pistonun ateşleme zamanında ecu, distributor yada modül eksi hattın bağlantısı keser bobin sekonder gerilimi üretir ve bu gerilim bujilere iletilir.

    İgnition amplifier ler bobine giren voltajı (12v.) hem arttırıyor (12 ile 18 volt arası ayarlanabiliyor) hemde yine eksi polarite üzerinden kesme yaparak sekonder gerilimi üretmesini sağlıyor.Bobine giren voltaj yükseldikçe sekonder geriliminden çıkan ateşleme gerilimide artıyor.

    Konu hakkında bilgisi olan varsa bildiklerini paylaşırsa çok sevinirim.
    Ya örs olacak sağlam duracaksın, yada çekiç olacak zamanında vuracaksın..

  6. #6
    0M42 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Oct 2010
    Yaş
    39
    Şehir
    İstanbul
    Mesaj
    3.666
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    8 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    R8 bobinleri hiç kullanmadım kalem bobin kullanan bir aracım hiç olmadı Ama şunu diyebilirim modifiye maksatlı üretilmiş bobinlerin gerçek gücü sürücüleri ile (amplifierler) ortaya çıkıyor(muş) ki mantıklı neticede bir seviyeden sonra fiziksel değişiklik olmadan bir yere kadar güç çıkıyor her yerde böyle.

    Beru bulabilirsen beru tercih edebilirsin çok eski ve kaliteli bir markadır bobin konusunda bosch u cebinden çıkarır.
    Ya örs olacak sağlam duracaksın, yada çekiç olacak zamanında vuracaksın..

Konu Bilgileri

Users Browsing this Thread

Şu an 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 konuk)

Bu Konudaki Etiketler

Yetkileriniz

  • Konu Acma Yetkiniz Yok
  • Cevap Yazma Yetkiniz Yok
  • Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
  • Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok
  •