User Tag List

Sayfa 1/3 123 SonSon
48 sonuçtan 1 ile 19 arası

Konu: r56 cooper s 76mm

  1. #1
    newzat_r56 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Apr 2008
    Yaş
    35
    Şehir
    türkiye/ankara
    Mesaj
    154
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)

    r56 cooper s 76mm

    arkadaşlar r56 kasa turbo cooper s de 60 lık düz boru ile downpipe wardı.downpipe 76 lık olduğu için egzozuda komple 76lık yaptık.ama niyeyse acaip bir düşüş oldu.acaba sıkışma olmadığındanmı böyle oldu??yakında chip yapıcaz bu şekilde kalmasımı daha iyi olur yoksa tekrar 60 *** dönmem daha iyi olur??

  2. #2
    OmerRS - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Dec 2005
    Yaş
    38
    Şehir
    Ankara
    Mesaj
    4.387
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    16 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Öncelikle 60 mm ile 76 mmlik bir egzoz arasında küçük çaplı bir uçurum var. arada br değere yönelmeniz daha uygun olur eğer 60 mm nin kısıtlayıcı olduğunu düşünüyorsanız.

    1.6 turbo bir araba için tavsiye edilen boru çapı 63 64 mm dir.
    Azim Oto Özel Ford Servisi
    http://www.azimfordservisi.com/

  3. #3
    newzat_r56 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Apr 2008
    Yaş
    35
    Şehir
    türkiye/ankara
    Mesaj
    154
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı OmerRS Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Öncelikle 60 mm ile 76 mmlik bir egzoz arasında küçük çaplı bir uçurum var. arada br değere yönelmeniz daha uygun olur eğer 60 mm nin kısıtlayıcı olduğunu düşünüyorsanız.

    1.6 turbo bir araba için tavsiye edilen boru çapı 63 64 mm dir.
    bnde tekrar o çaplara dönmeyi düşünüyorum,peki borular öyle olsa son,76 olsa nası bişi olur??saçma bişeymi olur??

  4. #4
    Onuralp - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Mar 2007
    Yaş
    40
    Şehir
    TR-Ankara
    Mesaj
    4.570
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    1 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Backpressure gitmiş... Omer çok doğru demiş...
    19051919-23041920-30081922-01111922-29101923

  5. #5
    newzat_r56 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Apr 2008
    Yaş
    35
    Şehir
    türkiye/ankara
    Mesaj
    154
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    peki şimdi boruları 64 yapsam,son 76 kalsa nasıl olur işe yararmı.sonuda 60 civarı bişeymi almam gerekir..??

  6. #6
    erh - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jan 2008
    Yaş
    40
    Şehir
    Ank
    Mesaj
    2.711
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    26 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    turbo arabada ne backpressure u arkadaslar?

  7. #7

    Üyelik
    Sep 2006
    Yaş
    46
    Şehir
    06
    Mesaj
    2.084
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    1 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    kesinlike back-pressure`a ihtiyaci yoktur turbo arabanin, kullandiginiz egzoz belki verimsiz bir egzoz olabilir(son susturucu) yaziliman sonra duzelecektir. yazilimsiz oldugu icin egzoz yuzunden acilan boost a belki ecu mudahale edip safe mode a falan geciyor olabilir, sikinti sebebi o olabilir. son susturucu ne? egzoz markasi ne?

  8. #8
    erh - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jan 2008
    Yaş
    40
    Şehir
    Ank
    Mesaj
    2.711
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    26 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Newzat Bak khan da aynısını söylüyor aynen söylediklerine katılıyorum khan tamamen gereksiz bişeydir backpressure denilen sey. olası bütün backpressure, aracın performansına - yönde etki eder.. yıllardır atmosferik araba tune etmiş bir milletiz bence bütün bu backpressure sevdası o zamanlardan kalma

  9. #9

    Üyelik
    Nov 2005
    Yaş
    41
    Şehir
    ist
    Mesaj
    73
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Yazılımla sorun çözülür kanısındayım bende.

  10. #10
    TechTurkey Oz` - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Oct 2005
    Yaş
    43
    Şehir
    İstanbul
    Mesaj
    8.559
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    15 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    tuvbodaki sloganızmı best exhaust no exhaust mantığı olmalıdır


    mantıoğını söleyeyim size mantığıda şudur aşlırı sekidle TUrbonuzun hot side kısmı yeteri kadar back presssure ürettiğinden dolayı Egsozt ileçok bir derdiniz olmayacaktır bak bence senin sorunun basıncın yükselmeseinden dolayı Safe mode tarzi bişiy olabilir istersen serviste komple arizaların felan varsa sildir ve dene yada biyerlerden ufak çaplı bir kaçak olması bi kontrol et istersen
    www.drecu.com
    Ne Büyüktür Emeğe Saygı Duyan İnsan...!!!

  11. #11
    newzat_r56 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Apr 2008
    Yaş
    35
    Şehir
    türkiye/ankara
    Mesaj
    154
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı khan Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    kesinlike back-pressure`a ihtiyaci yoktur turbo arabanin, kullandiginiz egzoz belki verimsiz bir egzoz olabilir(son susturucu) yaziliman sonra duzelecektir. yazilimsiz oldugu icin egzoz yuzunden acilan boost a belki ecu mudahale edip safe mode a falan geciyor olabilir, sikinti sebebi o olabilir. son susturucu ne? egzoz markasi ne?
    işte komple 76 boru ile 76 borla son susturucu war..

  12. #12
    newzat_r56 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Apr 2008
    Yaş
    35
    Şehir
    türkiye/ankara
    Mesaj
    154
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı Oz` Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    tuvbodaki sloganızmı best exhaust no exhaust mantığı olmalıdır


    mantıoğını söleyeyim size mantığıda şudur aşlırı sekidle TUrbonuzun hot side kısmı yeteri kadar back presssure ürettiğinden dolayı Egsozt ileçok bir derdiniz olmayacaktır bak bence senin sorunun basıncın yükselmeseinden dolayı Safe mode tarzi bişiy olabilir istersen serviste komple arizaların felan varsa sildir ve dene yada biyerlerden ufak çaplı bir kaçak olması bi kontrol et istersen
    yok ya arıza fln yok öle bişi olsa ışık yakar,cama sinek çarpsa ışık yakıyor kaçak olduğunuda sanmıorum eğer kaçak olsa daha fazla bi düşüş olur..

  13. #13
    TechTurkey Ranthor - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jan 1970
    Yaş
    43
    Şehir
    Istanbul
    Mesaj
    6.317
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    100 Post(s)
    Tagged
    3 Thread(s)
    küçük turbolarda ani genişleme acaip sonuçlara yol açabiliyor.
    İskenderin tolgaya (CZT) yaptığı dumppipe arıza ışığı ile alakasız 0.1 düşürdü standart basıncı. Turbodan hemen sonraki kısmı kontrol ettir. minicik turbo çıkışına (benimki 3-4parmak filan) 76 lık takınca akımın karakteristiğini bozmuş olabilirsin.
    Built to fall....

  14. #14

    Üyelik
    Sep 2006
    Yaş
    46
    Şehir
    06
    Mesaj
    2.084
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    1 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    eger takilan downpipe in flowu iyiyse basinc artar, dusmez.
    bence buyuk ihtimal baska birseylerden kaynaklaniyor. soyle bir etkisi olmus olabilir ama 76 lik downpipe ve egzoz ile az da olsa tork yukari kayar, sanki ilk gazda daha az ivmeleniyor gibi gelir ama ustlerde daha verimli olur.

    OZ un kotrol etmenizi soyledigi,benim de katildigim; turboda sonraki kacak performansi pek etkilemez, onemli olan egzozdan onceki kacak.

  15. #15
    newzat_r56 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Apr 2008
    Yaş
    35
    Şehir
    türkiye/ankara
    Mesaj
    154
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı khan Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    eger takilan downpipe in flowu iyiyse basinc artar, dusmez.
    bence buyuk ihtimal baska birseylerden kaynaklaniyor. soyle bir etkisi olmus olabilir ama 76 lik downpipe ve egzoz ile az da olsa tork yukari kayar, sanki ilk gazda daha az ivmeleniyor gibi gelir ama ustlerde daha verimli olur.

    OZ un kotrol etmenizi soyledigi,benim de katildigim; turboda sonraki kacak performansi pek etkilemez, onemli olan egzozdan onceki kacak.
    egzozdan önceki derken?

  16. #16

    Üyelik
    Sep 2006
    Yaş
    46
    Şehir
    06
    Mesaj
    2.084
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    1 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    amannn turbo yazacaktim ya

  17. #17
    newzat_r56 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Apr 2008
    Yaş
    35
    Şehir
    türkiye/ankara
    Mesaj
    154
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    turbodan önce nasıl bi kaçak olabilrki,nerde?

  18. #18
    newzat_r56 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Apr 2008
    Yaş
    35
    Şehir
    türkiye/ankara
    Mesaj
    154
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    aklımdaki fikir chip i yaptıkdan sonra eğer hala bi düşüklük olursa 64 e düşmek..nasıl?

  19. #19
    senna - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Nov 2005
    Yaş
    39
    Şehir
    -
    Mesaj
    7.430
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    2 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı ranthor Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    küçük turbolarda ani genişleme acaip sonuçlara yol açabiliyor.
    İskenderin tolgaya (CZT) yaptığı dumppipe arıza ışığı ile alakasız 0.1 düşürdü standart basıncı. Turbodan hemen sonraki kısmı kontrol ettir. minicik turbo çıkışına (benimki 3-4parmak filan) 76 lık takınca akımın karakteristiğini bozmuş olabilirsin.
    Alıntı khan Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    eger takilan downpipe in flowu iyiyse basinc artar, dusmez.
    bence buyuk ihtimal baska birseylerden kaynaklaniyor. soyle bir etkisi olmus olabilir ama 76 lik downpipe ve egzoz ile az da olsa tork yukari kayar, sanki ilk gazda daha az ivmeleniyor gibi gelir ama ustlerde daha verimli olur.

    OZ un kotrol etmenizi soyledigi,benim de katildigim; turboda sonraki kacak performansi pek etkilemez, onemli olan egzozdan onceki kacak.


    çapdaki genişleme büyük ve ani ise gazın akışı Ranthor'un dediği gibi farklı bir hal alabilir ve kısıtlayıcıbir etki yaratabilir, tamamen gazın hızı ve akış profiliyle alakalı bir durum aslında

    oturup mach sayısınamı baksak ne
    körler sağırlar

Konu Bilgileri

Users Browsing this Thread

Şu an 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 konuk)

Yetkileriniz

  • Konu Acma Yetkiniz Yok
  • Cevap Yazma Yetkiniz Yok
  • Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
  • Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok
  •