User Tag List

Sayfa 1/2 12 SonSon
24 sonuçtan 1 ile 19 arası

Konu: Ticari araçların (3500 kg ve altı) kantar zorunluluğu

  1. #1
    naci - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jun 2010
    Yaş
    53
    Şehir
    ANTALYA
    Mesaj
    1.024
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    6 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)

    Ticari araçların (3500 kg ve altı) kantar zorunluluğu

    Hafif ticarilerin canını sıkacak gelişme. Doblo gibi hafif ticari araçların, şehir merkezlerine girişlerinde artık kantara gireceklerini, Gazeteci Emre Özpeynirci açıkladı.A+A-Halk arasında en çok FIAT’ın Doblo modeliyle tanınan hafif ticari araçla kantar zorunluluğu getirildi. Otomotiv sektörünü yakından takip eden gazeteci Emre Özpeynirci bu haberi sosyal medya hesabından duyurdu.İlgili paylaşımında Özpeynirci, “Karayolları genel müdürlüğünün bugün aldığı kararla 3.500 kg ve altındaki kamyonet cinsi araçların da (Doblo-Fiorino-Courier, Caddy vs ) kantara girmesi mecbur kılındı. Yani her hafif ticari araç şehir merkezi girişlerinde tartılacak. Girmezse 1800 TL ceza” açıklamasını yaptı.

    Hafif ticarilerin canını sıkacak gelişme


    Ne olur ne olmaz dikkat edin derim. Uygulama 14.02.2022 tarih itibari ile başladı. Belki geri alınır.
    2 Temmuz 1993 unutma / unutturma

  2. #2
    dj ugurcan - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Mar 2008
    Yaş
    34
    Şehir
    ist-tuzla / sak. serdivan
    Mesaj
    389
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    biri yardım etsin bana. örnek veriyorum benim şu anda ranger aracım mevcut. kamyonet olarak geçiyor ve yüklü ağırlığı 3500kg'ın altında. benimde mi kantara girmem gerekiyor?

  3. #3
    207_TR - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Oct 2011
    Yaş
    37
    Şehir
    Balıkesir
    Mesaj
    3.335
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    33 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Başlamadan iptal edildi.

  4. #4
    M U R A T - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Nov 2005
    Yaş
    41
    Şehir
    34
    Mesaj
    2.757
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    7 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    bu işe el attılarsa şimdi olmasa bile tekrar gündeme getireceklerdir

  5. #5
    Mutu - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Dec 2008
    Şehir
    İstanbul
    Mesaj
    7.125
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    38 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    ÖTV'si düşük diye halk ticarilere yöneldi tabi, bir ayağını kaldırıp sevmek lazım o leyleği de.
    Instagram: mutusgarage

  6. #6
    207_TR - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Oct 2011
    Yaş
    37
    Şehir
    Balıkesir
    Mesaj
    3.335
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    33 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı Mutu Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    ÖTV'si düşük diye halk ticarilere yöneldi tabi, bir ayağını kaldırıp sevmek lazım o leyleği de.
    Şöyle bir durum var, ötv düşük ama ticari araçlarda vergisiz fiyatlar yüksek. Standart bir otomobilden vergisiz olarak pahalı çoğu ticari.

  7. #7
    SkY - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Dec 2006
    Yaş
    45
    Şehir
    Beylikdüzü
    Mesaj
    5.472
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    11 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı M U R A T Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    bu işe el attılarsa şimdi olmasa bile tekrar gündeme getireceklerdir
    kesin bu ir nabız yoklamasıdır.genelde böyle yürüyor işler.

  8. #8
    Eworen - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jun 2009
    Yaş
    40
    Şehir
    İstanbul
    Mesaj
    3.277
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    6 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Kanunen bir geri adim atma durumu yok su anlik goz yumulmaya devam aciklamasi var
    Cani sıkılan bi memur kantardan kacis cezasini yollar isterse
    Cunku kanunen transit vb araclar ile doblo vb araclar tamamen ayni sinif ve kategoride onda bi degisiklik yok.
    Bence aciga ciktigi icin geri vites yapildi ortaya cikmasaydi tatli tatli yollarlardi eve cezalari.

  9. #9

    Üyelik
    Dec 2013
    Yaş
    29
    Şehir
    Isparta
    Mesaj
    2.762
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    17 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    saçmalık, nerden koparacaklarını şaşırdılar

  10. #10
    CaNeR44 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Aug 2009
    Yaş
    34
    Şehir
    İstanbul
    Mesaj
    1.472
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    1 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    yuh ya zaten iş yapmak para kazanmak çok zor oldu bide bu çıktı

  11. #11
    ACTPK - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Mar 2009
    Şehir
    İzmir
    Mesaj
    1.785
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    8 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Açıklamada doblo fiorino courier hatta caravelle vb araçların aynı karoser ile satılan birbirinin aynısı ama kamyonet değilde otomobil olarak tescillenen versiyonlarından dolayı karışıklık yaratmasından ötürü geri adım atıldığı yazıyordu. Bu detay KGM'nin Emre Özpeynirci'yi etiketleyip verdiği cevapta yazılı. Dolayısıyla Ranger L200 Navara vb açık kasalı araçlar bu sınıfa girmeyebilir. Çünkü otomobil olarak tescillenene versiyonu yok. İlgili yazının linkini alta bıraktım.

    Screenshot by Lightshot

  12. #12
    said_ - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Dec 2008
    Yaş
    32
    Şehir
    İstanbul
    Mesaj
    1.481
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    7 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    hayır bu arabaların eti ne budu ne, nasıl zaten haddinden fazla yükleyebilirsinki.

    koltuklu camlı versiyonların kantara çıkması kadar saçma birşey olamaz. bir çoğu küçük esnaf bu arabaları hem günlük hemde ufak tefek malzemelerini taşımak için kullanıyor.

    ya gerçekten bilmiyorlar yada salağa yatıyorlar.

  13. #13
    said_ - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Dec 2008
    Yaş
    32
    Şehir
    İstanbul
    Mesaj
    1.481
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    7 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    muhtemelen N1 dedikleri katagoride olanlardır.

    eğer pick uplar N1 diye geçiyorsa onlarıda kapsar sanırım.

  14. #14
    ACTPK - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Mar 2009
    Şehir
    İzmir
    Mesaj
    1.785
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    8 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Yazıda özellikle kapalı kasa olarak imal edilen araçlar diye belirtiyor. Gayet açık.


  15. #15
    fthdrn - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Feb 2013
    Şehir
    Fikirtepe
    Mesaj
    10.057
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    235 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Aç mı kalsınlar neden böyle kızıyorsunuz

  16. #16
    halili - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    May 2009
    Yaş
    41
    Şehir
    İSTANBUL/ÜSKÜDAR/ÇAMLICA
    Mesaj
    1.010
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    4 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Aslında hepimiz kantara girecek ağırlık tartılacak diye düşünüyoruz.Amaç araçlardaki k1 l1 veya şirket üstüne ruhsatlı araçlar ile bireysel araçların ayrımı.Şirket adına olup belgesi olmayana Plaka okuma sisteminden direk ceza yansıtılacaktır.

  17. #17
    207_TR - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Oct 2011
    Yaş
    37
    Şehir
    Balıkesir
    Mesaj
    3.335
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    33 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    4-5 yıl önce kantara zorunlu çevrilen Kango benzeri araç ağırlığı normal çıktı ama src olmadığı için ceza yedi arkadaşım şirket aracıyla. Sürücüye ayrı, ruhsat sahibine ayrı ceza yedi.

    Mal taşımıyor, insan taşımıyor. Sadece evrak getir götür için kullanılan bir araçtı...

  18. #18

    Üyelik
    Dec 2014
    Yaş
    32
    Şehir
    alemdağ
    Mesaj
    1.442
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    16 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Bu kantarin amaci, asvalti ve yol derz/dolgusunu asiri yuklenmis araclardan korumak.

    Kapali kasa fiorino, yukledigi yuk ile beraber max 2.2 ton olabilecek iken, volvo C90, otomotiv ruhsatli, yuksuz agirli ile yuklu Fioriono'dan daha agir olacak.

    Fiorinonun yasal yukumlugu var, Volvo'nun yok. Nerden baksan tutarsizlik, nerden baksan anlasilmasi zor bi karar.

    Neyse, boyle boyle bizim millete sw'ye alisacak. Biz de bu sedan furyasindan kurtulacagiz hehe.

  19. #19
    207_TR - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Oct 2011
    Yaş
    37
    Şehir
    Balıkesir
    Mesaj
    3.335
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    33 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı ckrc Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Bu kantarin amaci, asvalti ve yol derz/dolgusunu asiri yuklenmis araclardan korumak.

    Kapali kasa fiorino, yukledigi yuk ile beraber max 2.2 ton olabilecek iken, volvo C90, otomotiv ruhsatli, yuksuz agirli ile yuklu Fioriono'dan daha agir olacak.

    Fiorinonun yasal yukumlugu var, Volvo'nun yok. Nerden baksan tutarsizlik, nerden baksan anlasilmasi zor bi karar.

    Neyse, boyle boyle bizim millete sw'ye alisacak. Biz de bu sedan furyasindan kurtulacagiz hehe.

    Kantarın amacı araçların istiap haddinden fazla yük alıp almadığını ve irsaliyesiz mal taşıyıp taşımadığını kontrol etmektir.

Konu Bilgileri

Users Browsing this Thread

Şu an 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 konuk)

Bu Konudaki Etiketler

Yetkileriniz

  • Konu Acma Yetkiniz Yok
  • Cevap Yazma Yetkiniz Yok
  • Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
  • Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok
  •