User Tag List

4 sonuçtan 1 ile 4 arası

Konu: Amortisör ömrü??

  1. #1
    cess - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jan 2007
    Şehir
    Ankara
    Mesaj
    1.027
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    7 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)

    Amortisör ömrü??

    Standart binek bi araç için,herşeyiyle orjinal olucak şekilde;

    -Amortisör ömrü kullanım şeklinide göz önüne alırsak ortalama olarak kaç bin kmdir ?
    -Amotisörün işlevini yerine getirmediğini parçayı sökmeden nasıl anlayabilirz? belirtileri nelerdir bi nevi..
    -Amortisör değişiminde yaylarıda değiştirmek çok gereklimidir?

    Yorumlarınız için teşekkürler

  2. #2
    cess - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jan 2007
    Şehir
    Ankara
    Mesaj
    1.027
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    7 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    yanlış siteye bu konuyu açtım sanırım,başka bi forumda sorularımın cevaplarını buldum..
    SoHbeT bölümüne bi konu açmak gerek sanırım bi yorum yada cevap alabilmek için

  3. #3
    TechTurkey cem - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Nov 2005
    Yaş
    39
    Şehir
    Istanbul / Izmir
    Mesaj
    6.513
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    20 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı cess Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Standart binek bi araç için,herşeyiyle orjinal olucak şekilde;

    -Amortisör ömrü kullanım şeklinide göz önüne alırsak ortalama olarak kaç bin kmdir ?
    -Amotisörün işlevini yerine getirmediğini parçayı sökmeden nasıl anlayabilirz? belirtileri nelerdir bi nevi..
    -Amortisör değişiminde yaylarıda değiştirmek çok gereklimidir?

    Yorumlarınız için teşekkürler
    -Amortisörlerin belirli bir km ömrü var demek cok yanlış olur,amortisör ömründe
    diger etkenlerin önemi buyuktur.Örnegin bozuk yolda kullanılan bir araç ile sürekli düzgün
    yolda kullanılan araç arasında amortisör ömür farkı yuksek olacaktır.Kimi orjinal amortisörler kullanım şekli ,
    yol bozuklugu gibi durumlardan 1000-2000 kmdepatlayabilirken kimi 100-150 bin kmlerde bile sorunsuz olabilmektedir.
    Tabiki bu gibi yuksek km'lerde amortisörlerde yeni amortisör gibi calısamayacak belirli
    işlevini eksik yapabilir.Ayrıca aşırı yuk bindirimi yapılmış aractada amortisör ömrü o paralellikte gayet düşük olabilir.
    -Amortisör bozuk patlak oldugunda ilk olarak cukur kasis gibi yerlerde belirgin bir ses
    yapar,yol tutusta bozukluga yol acar, ayrıca parçayı sökmeden kriko ile kaldırarak göz
    testide yapabilirsin herhangi bir yağ kacagı gibi bir durum söz konusu ise amortisörün
    patlamış oldugunu daha net görebilirsin.Bir dışardan örnekte şöyle olabilir,aracının amortisörlerinin üstüne denk gelecek şekilde yukardan bastırırsın ve bırakırsın bunu 4 amortisörde denedikten sonra yukarı salınımları dikkat cekici farklı olan amortisördesorun olma ihtimali yuksek denilebilir.Sökerekte anlamak isteniyorsa dışında bir yağ kacagı gibi bir durum gözükmüyorsa teste sokularakta amortisörlerin durumu kontrol edilir ona göre karar verilir.
    -Helezonların değiştirilmesi ,yukseklikleri,durumu gibi detaylar incelendikten sonra karar verilebilir.
    " If everything seems under control, you're just not going fast enough. "

  4. #4
    cess - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jan 2007
    Şehir
    Ankara
    Mesaj
    1.027
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    7 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Teşekkürler bilgiler için..

Konu Bilgileri

Users Browsing this Thread

Şu an 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 konuk)

Yetkileriniz

  • Konu Acma Yetkiniz Yok
  • Cevap Yazma Yetkiniz Yok
  • Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
  • Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok
  •