User Tag List

9 sonuçtan 1 ile 9 arası

Konu: turbo için yüksek oktan yakıt iyiyse o zaman lpg turbolu araç için daha mı uygun?

  1. #1

    Üyelik
    Nov 2023
    Yaş
    30
    Şehir
    Ağrı
    Mesaj
    4
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)

    turbo için yüksek oktan yakıt iyiyse o zaman lpg turbolu araç için daha mı uygun?

    evet arkadaşlar. turbolu araç alma planım var. turbo büyüklüğü, sıkıştırma oranı araştırırken yüksek sıkıştırma oranında vuruntu olma ihtimali artıyormuş. yakıtın yüksek oktan olunca vuruntu ihtimali azalıyormuş.(yüksek oktan=yanmaya direnç). o zaman turbolu araç için lpg daha iyi yakıttır diyebilir miyiz?

  2. #2
    Ormanci - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Feb 2018
    Yaş
    43
    Şehir
    İstanbul
    Mesaj
    2.978
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    36 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Şahsen çok olmayan teknik bilgim ve genelde az biraz okumaya çalıştığım ve hatırladığım teknik bilgilerle yanılmıyorsam şöyle bir durum var; LPG'de normal mazot veya benzine göre yanma odaları daha kuru kalıyor ve zamanla sıkıntılara yol açıyor gibi bir olay vardı. Bilen arkadaşlar açıklamasını daha düzgün yapacaktır.

    Bir de başından beri "benzinle" veya "mazotla" çalışmak üzere tasarlanmış motorların "sonradan" LPG'li olması taraftarı çok değilim. LPG için bence baştan tasarım lazım veya atıyorum denilmeli ki şu motorlara uygun, sıkıştırma şu olması lazım vesaire gibi... Çünkü yine bildiğim kadarıyla LPG'li motorların ömrü de bu anlamda düşüyor galiba.

    O yüzden sadece oktan gözüyle bakmamak gerekiyor, yakıt çeşidi de önemli.

  3. #3
    muratburunce - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Sep 2011
    Yaş
    40
    Şehir
    Türkiye, Ankara
    Mesaj
    3.657
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    3 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı mahmutuloz Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    evet arkadaşlar. turbolu araç alma planım var. turbo büyüklüğü, sıkıştırma oranı araştırırken yüksek sıkıştırma oranında vuruntu olma ihtimali artıyormuş. yakıtın yüksek oktan olunca vuruntu ihtimali azalıyormuş.(yüksek oktan=yanmaya direnç). o zaman turbolu araç için lpg daha iyi yakıttır diyebilir miyiz?
    nette şöyle bir yazıya denk geldim;

    Turbo motor, fazlasıyla ısınma demektir. Burada doğrudan söz konusu yüksek ısı LPG için uygun olmaz. Ancak usta ellerde alaşımlı subapları çelik subaplarla değiştirebilirseniz sorun çıkmaz. Turbo benzinli araçlarda kullanılan diğer lpg sistemi ise sıvı direkt enjeksiyon kiti. Bu sistem diğerlerinden oldukça farklı çalışıyor. Lpg sisteminin kendi enjektörleri yok. Lpg, benzin enjektörleri tarafından direkt olarak yanma odasına (silindirlere) püskürtülüyor. Yani benzin ve lpg aynı yakıt hattını kullanıyor. Ayrıca lpg, silindirlere tıpkı benzinde olduğu gibi “sıvı” halde 120 bar basınçla püskürtülüyor. Oysa atmosferik motorlarda lpg gaz halinde kendi lpg enjektörleri tarafından düşük (1,2 bar) basınçla püskürtülüyordu. Yine de “turbolu araçlarda lpg uyum sorunu sık yaşanır”
    •06 E 6577 - MAT BRAVO • / •06 ZOF 96 - CORSA GSİ • / •06 ZUZ 87 - 1.6 İES • / •06 JR 124 - F7R • / • 35 CSE 57 - İNTEGRA • / • 42 CNE 94 - VW Polo • / •34 ZR 3191 - Seat Cordoba •

  4. #4
    turboman - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Nov 2010
    Yaş
    39
    Şehir
    antalya
    Mesaj
    2.107
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    15 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Turbo araçta sıkıştırma atmosferiğe göre daha düşük olur,dolayısıla lpg de daha az vuruntu yapar ama düzgün ayar ile olur,zamanında turbo integramda lpg de vardı 1 barda sıkıntısız biniyordum. Ama motor içi full forgetdi benzine göre ekonomik oluyordu,tamamen zevke dayalı kişinin tatmin olmasıyla alakalı. Eğer alacağınız araba orjinalden turboluysa lpg ile kullanabilirsiniz,eğer sonradan turboluysa illaki düzgün yapılması lazım ki sorun yaratmasın.
    kadett e-astra gsi-fiat turbo-kadet turbo-bmwe21 323-honda civic n/a-ford sierra n/a-honda integra n/a-ford sierra rs500-honda integra turbo-bmw e30 n/a-mercedes c180-bmw e36 compact turbo loading...

  5. #5

    Üyelik
    Jan 2016
    Yaş
    48
    Şehir
    TÜRKİYE/DATÇA
    Mesaj
    1.081
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    14 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı muratburunce Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    nette şöyle bir yazıya denk geldim;

    Turbo motor, fazlasıyla ısınma demektir. Burada doğrudan söz konusu yüksek ısı LPG için uygun olmaz. Ancak usta ellerde alaşımlı subapları çelik subaplarla değiştirebilirseniz sorun çıkmaz. Turbo benzinli araçlarda kullanılan diğer lpg sistemi ise sıvı direkt enjeksiyon kiti. Bu sistem diğerlerinden oldukça farklı çalışıyor. Lpg sisteminin kendi enjektörleri yok. Lpg, benzin enjektörleri tarafından direkt olarak yanma odasına (silindirlere) püskürtülüyor. Yani benzin ve lpg aynı yakıt hattını kullanıyor. Ayrıca lpg, silindirlere tıpkı benzinde olduğu gibi “sıvı” halde 120 bar basınçla püskürtülüyor. Oysa atmosferik motorlarda lpg gaz halinde kendi lpg enjektörleri tarafından düşük (1,2 bar) basınçla püskürtülüyordu. Yine de “turbolu araçlarda lpg uyum sorunu sık yaşanır”
    120 bar basacak benzin pompası yok bildiğim kadarıyla. Dıştan bir pompanın bu basınca ulaşması da mümkün değil.

  6. #6

    Üyelik
    May 2014
    Yaş
    37
    Şehir
    Çanakkale
    Mesaj
    535
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    8 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    bu konuda forumda ansiklopedi gibi arkadaşlar var iken benim bilgim ancak broşür düzeyinde kalır ancak şunu biliyorum, lpg oktanı yüksek olmakla beraber yanma sıcaklığı da yüksek bir yakıttır. Performans için yanma odasının sıcaklığının çok artması istenmez, aksine ethanol vb düşürmeye yönelik yakıtlar tercih edilir.
    Atmosferik motorlar turbodan daha yüksek sıkıştırmaya sahiptir, bu sebeple atmosferikler için daha uygun denebilir.
    Lpg bunca yaygın altyapıya sahipken eğer benzine kıyasla gözle görülür bir avantajı olsa bir üreticinin mühendislik departmanı illa ki performans odaklı bir lpgli araç geliştirirdi bu güne kadar, zaten emisyonu da düşük bir yakıt.

  7. #7

    Üyelik
    Nov 2023
    Yaş
    30
    Şehir
    Ağrı
    Mesaj
    4
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    arabanın turbo olup olmaması lpg kitini değiştirmez. direkt enjeksiyonlu veya çok nokta enjeksiyonlu olup olmaması lpg kitini değiştirir. eski turbolu araçlar çok nokta enjeksiyonlu olduğu için genelde lpg uyumu ucuzdur. yeni turbolu araçlarda senin dediğin pahalı kitler kullanılıyor.

  8. #8

    Üyelik
    Nov 2023
    Yaş
    30
    Şehir
    Ağrı
    Mesaj
    4
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    aslında honda civic 1.5 turbo modelli aracını fabrikadan lpgli versiyonunu da sunuyor. ama turbo çok kısılmış olarak geliyor. normal hali 182 beygirken lpgli hali 129 beygir olarak geliyor.(bore stroke oranları aynı ama farklı alaşımlı malzemeler kullandıysa bilemem)

  9. #9

    Üyelik
    Nov 2023
    Yaş
    30
    Şehir
    Ağrı
    Mesaj
    4
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    sıkıştırmanız kaçtı hocam. bir de motorun hacmi kaçtı

Konu Bilgileri

Users Browsing this Thread

Şu an 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 konuk)

Bu Konudaki Etiketler

Yetkileriniz

  • Konu Acma Yetkiniz Yok
  • Cevap Yazma Yetkiniz Yok
  • Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
  • Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok
  •