User Tag List

18 sonuçtan 1 ile 18 arası

Konu: Gazlayınca tekleme...

  1. #1
    Ormanci - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Feb 2018
    Yaş
    43
    Şehir
    İstanbul
    Mesaj
    2.979
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    36 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)

    Gazlayınca tekleme...

    Eveeeet, yine bir sorunla geldim

    Yazın tatile giderken uzun yolda ufaktan gazlarken bir defa olmak üzere 120 gibi bir hızda vites küçültüp gazlamaya çalışınca 3000-4000 devir arasında bir yerlerde, hafif tepe tırmanışında araba kesiklik yapıp hızlanmadı. O anda sinyal verip kendimi sağ şeride atmak durumunda kaldım Bunu sadece bir defa yaptı, sonra yol boyu ufak tefek gazlamalarla gittim. Dönüşte de hiç sorun olmadı.

    Ctesi günü Sapanca tarafına gidip dün geri geldik. Baktım ki düşük hızlarda bile tam gazda yapmaya başladı. Örneğin 2.vites, dip gaz yapıyorum, araba boost-cut'a girmiş gibi çof-çof-çof-çof diye kesiklik yapıyor.
    Yüksek süratlerde hızlanmaya biraz engel ama düşük süratte araba kesikli de olsa hızlanabiliyor, öksürme gibi düşünün
    Bu arada gazı %50-75 gibi verirsem sıkıntı yok...

    Arkadaşlarla konuşurken bir arkadaş %95 bobin dedi.
    Konuşurken sonradan hatırladım, bujiler yakın zamanda değişirken usta bi bobini göstermişti bu kötü durumda yakında patlayabilir diye. Acaba o mu gitti dedim...
    Bobinler yanılmıyorsam hiç değişmedi, araba 157 binde...

    Yapabilirsem ateşleme ile ilgili verileri takip edeceğim. AlfaOBD veya Torque'da varsa bakmayı planlıyorum.

    Başka bir şey olabilir mi, buna göre bir teşhis ve tedaviye girmeyi planlıyorum
    @rahmitanir, özellikle sana da sorayım dedim hocam
    Konu Ormanci tarafından (07-10-2024 Saat 09:52 ) değiştirilmiştir.

  2. #2
    cnzdmr - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Nov 2008
    Yaş
    37
    Şehir
    İstanbul
    Mesaj
    1.464
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    4 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Sorun büyük ihtimalle ateşleme hattında.

    Buji,bobin, enjektör sıralamasına bakılması gerekir. Bujiler yakın zamanda değiştiyse bobinlere yoğunlaşmak gerekir dediğin gibi.

    Araç arıza ışığı yaktı mı bu sorun olduğunda. Makinadan bakılırsa net görülür sanki sorunun kaynağı.

  3. #3
    dkaya87 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jul 2012
    Yaş
    38
    Şehir
    İstanbul / Beykoz
    Mesaj
    1.484
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    4 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    hikaye büyük ölçüde ateşleme, bujiler de değiştiğine göre bobin gibi gözüküyor. geçmiş olsun

  4. #4
    Ormanci - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Feb 2018
    Yaş
    43
    Şehir
    İstanbul
    Mesaj
    2.979
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    36 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı cnzdmr Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Sorun büyük ihtimalle ateşleme hattında.

    Buji,bobin, enjektör sıralamasına bakılması gerekir. Bujiler yakın zamanda değiştiyse bobinlere yoğunlaşmak gerekir dediğin gibi.

    Araç arıza ışığı yaktı mı bu sorun olduğunda. Makinadan bakılırsa net görülür sanki sorunun kaynağı.
    Yok arıza hiç yakmıyor, bobin arızası gibi ben de sağa sola biraz bakındım da, neyse C.tesi günü usta yolları göründü bakalım yine bize

  5. #5
    rahmitanir - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Oct 2015
    Yaş
    37
    Şehir
    İzmir
    Mesaj
    1.658
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    56 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Abi senin ve diğer arkadaşların da dediği üzeri yüksek ihtimalle olası şüpheli bobin. Bizim arabalrda 80-100k gibi bobinlerin değişmesi tavsiye edilir. Senin km buna göre baya ilerlemiş.

    Bizim bobinler ne çok ucuz, ne çok pahalı. Belki ekonomik olsun diye "2'sini değiş, hata olursa eski iki taneyle yer değiştirip, tekrar denersin" diyen çıkabilir. Benim tavsiyem 4 bobini de değitirmen.

    Bujiler de 40k oldu ise değişmeli. Kaldı ki, bozuk bobin, sağlam bujiyi de bozma ihtimali olur.

    Tüm bunları yapıp, hala çözüm yoksa, sırasıyla n75 valfi ve turbo da olağan şüpheli listesine girer. ama bobin + buji senin işini yüksek ihtimalle çözer.

  6. #6
    Ormanci - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Feb 2018
    Yaş
    43
    Şehir
    İstanbul
    Mesaj
    2.979
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    36 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı rahmitanir Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Abi senin ve diğer arkadaşların da dediği üzeri yüksek ihtimalle olası şüpheli bobin. Bizim arabalrda 80-100k gibi bobinlerin değişmesi tavsiye edilir. Senin km buna göre baya ilerlemiş.

    Bizim bobinler ne çok ucuz, ne çok pahalı. Belki ekonomik olsun diye "2'sini değiş, hata olursa eski iki taneyle yer değiştirip, tekrar denersin" diyen çıkabilir. Benim tavsiyem 4 bobini de değitirmen.

    Bujiler de 40k oldu ise değişmeli. Kaldı ki, bozuk bobin, sağlam bujiyi de bozma ihtimali olur.

    Tüm bunları yapıp, hala çözüm yoksa, sırasıyla n75 valfi ve turbo da olağan şüpheli listesine girer. ama bobin + buji senin işini yüksek ihtimalle çözer.
    Hocam eyvallah çok teşekkürler.
    Hatırladığım maks 10 bin önce bujileri değiştirdik, o arada konuyla ilgili konuşurken aklıma geldi, usta da göstermişti sanki ama problem yok şimdilik diye o arada çok sallamamıştık.
    Yine hatırladığım, bobinler sanki hiç değişmedi.
    Muhtemelen o gösterdiği biri çatlak, çatlağı büyüdü Birinde daha ufak da olsa bi problem vardı sanki.

    Yok aynen değişirsem zaten komple değiştiririm.
    1.200-1.500 gibi bir fiyatı var yanılmıyorsam tanesinin.. Değiştireceğiz artık

    Turbo revizyon yeni yapıldı, o ayakta bir sıkıntı var mıdır sence, güya orj ile aynı şekilde revize edildi.

  7. #7
    OMTechJr. - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Dec 2013
    Şehir
    Ankara
    Mesaj
    610
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    1 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Bobin ilk göze çarpan mevzu olduğu için herkes yazmış ben de bir alternatif bırakayım; dump'ın diyaframını bir kontrol edin derim. Tamamen yırtılmadıysa arıza yakmadan sadece full boostta kesikliğe sebep olabilir. Tamamen gidince de limpe giriyor zaten.

  8. #8
    AvcI - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Nov 2005
    Yaş
    42
    Şehir
    ANGARA
    Mesaj
    2.660
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    3 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    buji - bobin kablosu - bobin sıralama, hatta lpg var ise direk kablodan başla
    new project GTR 280SX

    https://www.instagram.com/gtr_280sx/?hl=tr

  9. #9
    Ormanci - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Feb 2018
    Yaş
    43
    Şehir
    İstanbul
    Mesaj
    2.979
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    36 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı OMTechJr. Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Bobin ilk göze çarpan mevzu olduğu için herkes yazmış ben de bir alternatif bırakayım; dump'ın diyaframını bir kontrol edin derim. Tamamen yırtılmadıysa arıza yakmadan sadece full boostta kesikliğe sebep olabilir. Tamamen gidince de limpe giriyor zaten.
    Valla o da aklıma gelmedi değil o tip bir şey mi diye.
    Ustaya göstereceğiz artık bakalım onu da soracağım

  10. #10
    onursumer - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Dec 2006
    Yaş
    39
    Şehir
    İstanbul
    Mesaj
    18.463
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    65 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı Ormanci Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Valla o da aklıma gelmedi değil o tip bir şey mi diye.
    Ustaya göstereceğiz artık bakalım onu da soracağım
    alternatif olarak tsi grubunda yaşadığım için belirtiyim devir 4 binde falan kalıyordu kesiklik yapıyordu aynı şekilde yakıt hortumunun içi tortulaşmış içindeki parçalar kalkıp yakıt geçişini engelliyormuş değiştirince düzeldi aklında bulunsun ateşleme çıkmazsa

    psn&Live id: onursumer
    135
    ├┼┼╕
    246R

  11. #11
    individual - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jun 2008
    Yaş
    39
    Şehir
    İstanbul
    Mesaj
    6.656
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    20 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    gaz verdiğinizde hafif devir alıp patırdama yapıyorsa bobindir.
    Seat IBIZA FR

    C U P R A L E O N

  12. #12
    Ormanci - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Feb 2018
    Yaş
    43
    Şehir
    İstanbul
    Mesaj
    2.979
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    36 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Güncelleme yapayım.

    Usta birkaç deneme yaptıktan sonra bence bobin değil dedi.
    Önce şu turbocuya bi gönderelim dedi, araba gitti geldi, yukarıda onursumer'in dediği gibi yakıt borusunda da tıkanıklık varmış, onu değiştirmişler. Bir de bir sensör gibi bir şey değişmiş ama ne olduğunu söyleyemediler. Turbonun hemen önünde, ne sensörü ne olduğunu da bulamadım, şu valfin olduğu şey midir veya wg'in bir şeyi midir bilemedim.

    Düzeldi şimdilik bakalım

  13. #13
    Ormanci - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Feb 2018
    Yaş
    43
    Şehir
    İstanbul
    Mesaj
    2.979
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    36 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Evet, 1 ay kadar bekledikten sonra yine başa döndük, geçen hanım giderken "eskisi kadar değil ama yine tekliyor" dedi.
    Değişen sensör sanırım turbo basınç sensörü idi, çıkma takabilmiş bulamamış falan demişlerdi. Yenisini mi almak gerekecek, bobinlere mi bakacağız, yarın ak kara belli olacak herhalde bakalım

  14. #14

    Üyelik
    Mar 2012
    Yaş
    38
    Şehir
    Türkiye
    Mesaj
    160
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    2 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Yukarıda yazdıklarınıza göre aklıma tek gelen wg ve wg hortumlarındaki kaçaklar ;

    anladığım kadarıylar buji ve bobinlerinizi değiştirdiniz.

    Turbo basınç sensörü öyle ha dedinmi bozulmaz ama hadi diyelim oda bozuldu 2 kere bozulmaz.

    siz zaten ayrıntısıyla yazmışsınız aslında sadece tam gazda bu problemin yaşandığını , siz tam gaz yaptığınızda turbo basıncının sizin mapinizadaki en üst limite kadar çıkma durumu mevcut , araba ne zaman kesiklik yapar gaz yemez (buji bobin hariç) , siz mapın dışına çıkarsanız

    özet olarak , tekrar n75 valf değiştirseniz bile ben sizin yerinizde olsam wgyi kontrol ederim , wg hortumlarınıda kontrol ederim , akıl vermek gibi algılamayın ama sorunu anlamak açısından keşke tapa gazda obd ile basıncınıza baksaydınız

  15. #15
    Ormanci - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Feb 2018
    Yaş
    43
    Şehir
    İstanbul
    Mesaj
    2.979
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    36 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı dicaser Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Yukarıda yazdıklarınıza göre aklıma tek gelen wg ve wg hortumlarındaki kaçaklar ;

    anladığım kadarıylar buji ve bobinlerinizi değiştirdiniz.

    Turbo basınç sensörü öyle ha dedinmi bozulmaz ama hadi diyelim oda bozuldu 2 kere bozulmaz.

    siz zaten ayrıntısıyla yazmışsınız aslında sadece tam gazda bu problemin yaşandığını , siz tam gaz yaptığınızda turbo basıncının sizin mapinizadaki en üst limite kadar çıkma durumu mevcut , araba ne zaman kesiklik yapar gaz yemez (buji bobin hariç) , siz mapın dışına çıkarsanız

    özet olarak , tekrar n75 valf değiştirseniz bile ben sizin yerinizde olsam wgyi kontrol ederim , wg hortumlarınıda kontrol ederim , akıl vermek gibi algılamayın ama sorunu anlamak açısından keşke tapa gazda obd ile basıncınıza baksaydınız
    Zaten öyle çıktı

    Bobinleri dün artık tedbiren rahmitanir'in dediği gibi sırf km bazında bile tavsiye ediliyor diye değiştirdim. Arabanın davranışları değişti
    Bujiler de geçen bakımda değişmişti o yüzden onlar da değil dedim. Basınç sensörünü vatandaş çıkma mı ne takmış, ondan şüphelenmiştim ama değilmiş

    Yok akıl vermek gibi niye olsun, fikir almak için yazıyoruz zaten estağfurullah. Ya obd ile bakmak aslında aklıma geldi ama çıkıp bakmaya çalışmaya üşendim, çünkü tam gazı da her yerde yapamıyorum, özellikle yokuş veya araba yüklüyken yüke binince yapıyordu çünkü. Basınç ekranı görünüyor aslında bizimkilerde, basınç sona kadar dayanıyor, öksürüyor gibi tekleyince az bişey gidip tekrar sona geliyordu. Yani basınçta da sorun yok, tutmada sıkıntı var gibiydi.

    Neyse, dün tekrar ustaya götürdüm o da turbocuya tekrar gitti, bu sefer de daha önce değiştirdiği yakıt borusunun yanında bi boru daha var onun uçu çatlamış, lastiği falan yarılmış gitmiş, onu değiştirdi. Yine düzeldi, bakalım daha yapacak mı

  16. #16

    Üyelik
    Mar 2012
    Yaş
    38
    Şehir
    Türkiye
    Mesaj
    160
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    2 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    O büyük ihtmail wg hortumundan kaçırıyordur , siz ekranda basıncı tam gördüğünüz için sorun yoktur diye düşünmüşsünüz , oysaki basınç normalin çok üstünde olduğu için kısıyor araba mapın dışında seyir ediyosunuz.

    Bence wg hortumları hariç extra bide wg diaframınıda kontrol etseniz iyi olur , wg hortumunu çıkarıp benzin hortumu gibi emcuklerseniz çok rahat anlarsınız kaçırıp kaçırmadıgını.

    şimdiden geçmiş olsun umarım birdaha olmaz

  17. #17
    Ormanci - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Feb 2018
    Yaş
    43
    Şehir
    İstanbul
    Mesaj
    2.979
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    36 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı dicaser Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    O büyük ihtmail wg hortumundan kaçırıyordur , siz ekranda basıncı tam gördüğünüz için sorun yoktur diye düşünmüşsünüz , oysaki basınç normalin çok üstünde olduğu için kısıyor araba mapın dışında seyir ediyosunuz.

    Bence wg hortumları hariç extra bide wg diaframınıda kontrol etseniz iyi olur , wg hortumunu çıkarıp benzin hortumu gibi emcuklerseniz çok rahat anlarsınız kaçırıp kaçırmadıgını.

    şimdiden geçmiş olsun umarım birdaha olmaz
    Eyvallah ve inşallah
    Valla onu da söyledim ustaya, söyleriz dedi ama turbocu neler yaptı bilemiyorum. Başka sorun yok demiş güya. Geçende de öyle yakıt borusu değişip gelmişti, şimdi diğer boru değişti. Bobinler de değişti, daha artık bir şey olmasın

  18. #18

    Üyelik
    Mar 2012
    Yaş
    38
    Şehir
    Türkiye
    Mesaj
    160
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    2 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    olmaz olmaz merak etmeyin

Konu Bilgileri

Users Browsing this Thread

Şu an 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 konuk)

Bu Konudaki Etiketler

Yetkileriniz

  • Konu Acma Yetkiniz Yok
  • Cevap Yazma Yetkiniz Yok
  • Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
  • Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok
  •