User Tag List

Sayfa 1/2 12 SonSon
22 sonuçtan 1 ile 19 arası

Konu: Turbo basıncı düşürme

  1. #1
    Turbo VTI
    Misafir

    Turbo basıncı düşürme

    Arkadaşlar bir problemim var. Turbomun basıncını bir türlü istediğim kadar kısmayı beceremedim. Wg vidasını gevşetmek bana basınç düşürmekten çok turbo lagını artırmak gibi bir sonuç veriyor.

    Örnek vereyim wg olması gerektiği gibi sıkılmışken ve gecikme felan yokken turbo 1,37 bar basıyor.

    Ben 1,0 bar basmak ve sabitlemek istiyorum.

    Bunu nasıl çözerim. EVC 4 tarzı bir alet almayı planlıyorum ucuz olması açısından. Kafama takılan şu. Bu aletle basıncı artırabileceğime inanıyorum fakat kısabileceğimden emin değilim. Boşa para harcamak da istemiyorum.

    Basıncı pratik bir şekilde nasıl istediğim tarzda kısabileceğim ve sabitleyeceğim hakkında fikirleri bekliyorum. Ayrıca not Elektronik olmayan normal boost controllerden verim alamadım yani kısamadım.

    Benzer problemi benzinli aracımda da yaşamıştım ama onda çok sorun olmadı. İstediğim gibi basıyordum zaten.

    Kısaca alt devirleri öldürmeden basıncı nasıl kısarım. EVC 4 işimi görür mü, yoksa napmalıyım. Teşekkürler.

  2. #2
    senna - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Nov 2005
    Yaş
    39
    Şehir
    -
    Mesaj
    7.430
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    2 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    basınç düşer elbette fakat Wg nizin kapasitesi ile alakalı birazda eğer kapasitesi uygunsa mümkün olduğunca düşürebilirsiniz evc olur yada daha farklı markalar olur genel olarak benzer çalışma prensibi vardır

    uygun ayarlarla iyi bir elektronic boost controller wgyi uygun zamanda açarak ayarlanan basınçta çalışması gerekir buda lagi azaltıp uygun zamanda turboyu doldurması gerekir
    körler sağırlar

  3. #3
    Turbo VTI
    Misafir
    Dostum teşekkürler teoride böyle görünüyor fakat örneğin bu denen olayı manual boost controller ile gerçekleştiremedim. Ha diceksin ki o alet dandiktir evet dandikti. Açmayı beceriyor kısmayı beceremiyordu.

    Bir de ayrıca bazıları da wg nin kapasitesinin öneminin basıncı kısmak için değil de açmak için önemli olduğunu söylüyorlar bu da kafamı karıştırıyor.

    Ayrıca wg vidasının sıkı olması sorun yaratmaz umarım çünkü gevşek olunca hiç tadı çıkmıyor alt devir ölüyor.

    Başka uzman arkadaşların yorumlarını da bekliyorum. Alim mi evc4 ü. Forumdan bir arkadaşımız da hazır satıyorken.

  4. #4
    senna - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Nov 2005
    Yaş
    39
    Şehir
    -
    Mesaj
    7.430
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    2 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    şu şekilde olabilir eğer wg istediğiniz şekilde çalışmıyorsa farklı basınç aralığında çalışan bir wgde denenebilir uygun şekilde olanı bulunabilirse

    ayrıca uygun bir boost controller ayarı ile çalışması gerekir

    açmayı kolay şekilde yapıp kısmayı yapamaması birazda wgden wg nin çalışma aralığından kaynaklanıyor

    alt devrin ölmesi wg o basınca geldiği anda açıyor,muhtemelen o basıncada alt devirlerde ulaşabiliyor zaten, iyi bir ebc ile bu sorun giderilebilir tabi wgnin el verdiği ölçüde aslında en güzeli daha büyük kapasiteli bir harici wg kullanmak
    körler sağırlar

  5. #5
    coolvtec - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Dec 2005
    Yaş
    54
    Şehir
    Urla - İZMİR
    Mesaj
    3.645
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    14 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    yay kaçlık?
    Full-Time TeacheR
    Part-Time TradeR
    Part-Time DJ

  6. #6
    Turbo VTI
    Misafir
    bu wg nasıl çalışıyor anlamadım ki. düşük basınçta açıyor yüksek basınçta kapatıyor mudur nedir? benim bildiğim yüksek basınçta açar ama anlamadım gitti.

    yay kaçlık bilemiyorum bu multijetlerde kullanılan turbonun yayı kaçsa artık..

  7. #7
    senna - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Nov 2005
    Yaş
    39
    Şehir
    -
    Mesaj
    7.430
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    2 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    siz wgyi çevirdiğinizde daha yüksek basınçta açmasını sağlaıyorsunuz buda düşük devirlerde gazın tamamen turbinden geçmesini sağlayarak daha iyi spool olmasını sağlar wgyi ters çevirdiğinizde düşük basınç için düşük devirde wg açılarak gazın belirli bir oranını tahliye eder buda spoolun biraz daha kötü olmasına neden olur

    çevirdiğinizde yani sertleştirdiğinizde daha yüksek basınçta açacak ters hareketi yaptığınızda daha düşük basınça açacak
    körler sağırlar

  8. #8
    Turbo VTI
    Misafir
    ama düşük basınçta açması demek yüksek basınçta geri kapanması mı demektir ki

  9. #9
    sulhi - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jun 2006
    Yaş
    44
    Şehir
    istanbuL-turkey
    Mesaj
    4.567
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    1 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    bu vesgeyt turbo ne ?

  10. #10
    senna - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Nov 2005
    Yaş
    39
    Şehir
    -
    Mesaj
    7.430
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    2 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    yüksek basınçta kapanmıyor aslında siz çevrdiğinizde daha sert oluyor,daha yüksek basınçlarda açıyor daha düşük basınçlarda açmıyor atıyorum eski hali 1 barda açıyordu yani 1bar maksimum görüyordu, siz çevirdiniz şimdi 1.5 maksimum görüyor mesela

    wgyi ters çevirdiğinizde ise daha düşük basınçlarda açıyor normalde 1 barda açıyorsa bu sefer 0.5 barda açacak mesela buda daha düşük devirlerde olacak çünkü turbonuz düşük devirlerde zaten bu basıncı oluşturduğu için daha erken devirlerde açacak buda zevksiz bir kullanım yaratacak
    körler sağırlar

  11. #11
    Turbo VTI
    Misafir
    dediğini anlıyorum fakat öyle olmaktan ziyade alt devir ölüyor üst pek değişmiyor gibi

    yani rolantide gaza basıp bıraktığınız zaman gördüğünüz bar değeri değişiyor sadece. kullanırken aynı...

  12. #12
    senna - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Nov 2005
    Yaş
    39
    Şehir
    -
    Mesaj
    7.430
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    2 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı Turbo VTI Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    dediğini anlıyorum fakat öyle olmaktan ziyade alt devir ölüyor üst pek değişmiyor gibi

    yani rolantide gaza basıp bıraktığınız zaman gördüğünüz bar değeri değişiyor sadece. kullanırken aynı...

    öyle olması normal zaten

    yumuşak olduğunda gaz turbo yerine wgden geçiyor buda düşük devirlerde turbonun doluşunu etkiliyor

    sert olduğunda wg yerine turbodan geçiyor düşük devirlerde daha sert wgden dolayı turbo daha dolu oluyor
    körler sağırlar

  13. #13
    Turbo VTI
    Misafir
    dediğine aynen katılıyorum. o zaman problem takılı olan boost controller da... ben ne kadar gevşetirsem gevşetim turbo yine de 1,5 barları geçiyor. boost controller kısamıyor bir sebepten ötürü...

  14. #14
    senna - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Nov 2005
    Yaş
    39
    Şehir
    -
    Mesaj
    7.430
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    2 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    bu boost controllerdanda olabilir wg nin kapasitesindende genelde int. wgler farklı basınçlarda çalıştırmak için actuator değiştirilerek çözüm bulunur ex. wgler de bu iş dha kolay tabi


    bana kalırsa daha kaliteli bir boost controller denemeniz birde eski kullanıcılar varsa eğer onlardada bu sorun bu wgde yaşanmışmı bu wgnin çalışma aralığı ne onu öğrenmeniz
    körler sağırlar

  15. #15
    Turbo VTI
    Misafir
    Teşekkür ederim. Deneme yanılmadan başka çarem yok sanırım. Ama şu bir gerçek ki vidayı tekrar sıkacağım. Alt devir ölü ve dolmak istemeyen turbodan hiç zevk alınmıyor. Basıncı düşürcem diye alt devir zevkimden olmak istemiyorum. Üst devirde basıncın coşmaması için de bir çözüm bulacaz artık.

  16. #16
    senna - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Nov 2005
    Yaş
    39
    Şehir
    -
    Mesaj
    7.430
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    2 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    wg uygun şekilde ayarlanıp iyi bir boost controller ile gaz gidişi ayarlanırsa sanırım sorununuz çözülecektir iyi bir ebc muhtemelen işinizi çözecektir
    körler sağırlar

  17. #17
    boosted_pug - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Sep 2007
    Yaş
    40
    Şehir
    44 - 06 - 77
    Mesaj
    2.132
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    5 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    okuduğumdan anladığım kadarıyla arabanızda internal wastegate war vidadan kastınız akçüatörün rotunu uzatıp kısaltmak bu şekilde yapmak zatende yaşamışsınız lag ı ve peek değerini arttırmakdan başka bi işe yaramaz ordan ayar yapılmıyomu yapılıyo ama çok sağlıklı olmuyo siz o rotu basıncı düşürmek için uzattıkça akçüatörün wastegate kapağına yaptığı basıncı düşürmüş oluyosunuz buda egzost gazının burdan kaçmasına neden oluyo doğal olarak turbonuz lag yapıyo

    ikinci olarak evc4 ile yada o mbc tarzı aletlerle boostu arttırabilirsiniz ama düşüremezsiniz daha az basınç basmak için akçüatörü değiştirmeniz gerekli akçüatörün içindeki yayı daha yumuşak olan bi akçüatöre ihtiyacınız var bu sefer atıyorum 0.8 felan basarsınız alt devirleriniz ölmeden bunuda boost controller la istediğiniz seviyeye çıkartırsınız

  18. #18
    Turbo VTI
    Misafir
    Anladım sanırım. Teşekkürler.

  19. #19
    VteC_MaNiaC - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Nov 2005
    Yaş
    39
    Şehir
    Türkiye/İstanbul
    Mesaj
    3.052
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    3 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı boosted_pug Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    okuduğumdan anladığım kadarıyla arabanızda internal wastegate war vidadan kastınız akçüatörün rotunu uzatıp kısaltmak bu şekilde yapmak zatende yaşamışsınız lag ı ve peek değerini arttırmakdan başka bi işe yaramaz ordan ayar yapılmıyomu yapılıyo ama çok sağlıklı olmuyo siz o rotu basıncı düşürmek için uzattıkça akçüatörün wastegate kapağına yaptığı basıncı düşürmüş oluyosunuz buda egzost gazının burdan kaçmasına neden oluyo doğal olarak turbonuz lag yapıyo

    ikinci olarak evc4 ile yada o mbc tarzı aletlerle boostu arttırabilirsiniz ama düşüremezsiniz daha az basınç basmak için akçüatörü değiştirmeniz gerekli akçüatörün içindeki yayı daha yumuşak olan bi akçüatöre ihtiyacınız var bu sefer atıyorum 0.8 felan basarsınız alt devirleriniz ölmeden bunuda boost controller la istediğiniz seviyeye çıkartırsınız
    yada daha kolay bir şekilde internal wastegate ten kurtulup güzel bir extrenal wastegate ve doğru yayla basıncı sabitleyip MBC yardımıyla istediğiniz değerlere yükseltebilirsiniz... DAha stabil ve sorunsuz olur

Konu Bilgileri

Users Browsing this Thread

Şu an 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 konuk)

Yetkileriniz

  • Konu Acma Yetkiniz Yok
  • Cevap Yazma Yetkiniz Yok
  • Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
  • Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok
  •