User Tag List

12 sonuçtan 1 ile 12 arası

Konu: Egsoz manifoldunda kaçak..

  1. #1
    Rstmania - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Mar 2007
    Yaş
    41
    Şehir
    İzmir
    Mesaj
    783
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)

    Egsoz manifoldunda kaçak..

    Egsoz manifoldunun contasında bir kaçak söz konusu. Merak ettiğim bu durumda;

    1-Turbo basıncı ortalama ne kadar etkilenir?
    2- Wideband da görülen değerlerde oynama olur mu? Olursa ne yönde olur?
    Ford Escort RS Zetec Turbo by Egetuning Project...

  2. #2
    TechTurkey Oz` - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Oct 2005
    Yaş
    43
    Şehir
    İstanbul
    Mesaj
    8.559
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    15 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    1- basınc kaçağın büyüklüüğüne göre değişir
    2- Afr büyüklüğe göre değişir fakir yönünde olucaktır
    www.drecu.com
    Ne Büyüktür Emeğe Saygı Duyan İnsan...!!!

  3. #3
    Rstmania - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Mar 2007
    Yaş
    41
    Şehir
    İzmir
    Mesaj
    783
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Çok büyük kaçaklar değil.Contanın oradan yalama olan civatalar üzerinden kaçaklar..

    Hedefimiz 14 psi iken maalesef 8 psi ya takılmış vaziyetteyim.Ondan kaynaklandığını düşünüyorum.
    Tabi AFR için 13 lerde. 11,5-12 arası değer yakalayamıyorum.

    Düşünüğüm gibi iki sorunun da nedeni bu kaçaklar olabilir. düzeltince işim biraz daha kolaylaşacak herhalde.

    Peki bu kaçaklar widebanddaki değerlerinin değişimindeki tepkilerinin yavaş olmasına neden olabilir mi?
    Ford Escort RS Zetec Turbo by Egetuning Project...

  4. #4
    TechTurkey Oz` - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Oct 2005
    Yaş
    43
    Şehir
    İstanbul
    Mesaj
    8.559
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    15 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    olabilir ama çok deil 14 den 8 büyük bir kaçak olması gerekir WG kaçta açıyor
    www.drecu.com
    Ne Büyüktür Emeğe Saygı Duyan İnsan...!!!

  5. #5
    Rstmania - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Mar 2007
    Yaş
    41
    Şehir
    İzmir
    Mesaj
    783
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    WG olarak wastegate i kastediyorsanız eğer en son 9 psi limitte bırakmıştık. Daha sonra ellemedik diye hatırlıyorum.
    Şu an için Megasquirti denemek amaçlı yola çıkıyoruz sadece. Fren+ motor kulağı gibi sorunlar olduğu için tam kapasiteli test yapamıyoruz. Ama bu kısa süreli testler sırasında basınç kontrolu olarak kullandığımız GM selenoidin durumuna da bakıyorum. Ancak detaylı olarak konunun üzerine yoğunlaşamıyorum.
    konuyu açış sebebim düşüncelerimin doğru olup olmadığı hakkında fikirlerinizi öğrenmekti.

    İnşallah yakın bir zaman içinde Megasquirt yönetiminde EFI dönüşümlü bir aracı İzmir caddelerine çıkarıcaz..
    Ford Escort RS Zetec Turbo by Egetuning Project...

  6. #6
    OmerRS - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Dec 2005
    Yaş
    38
    Şehir
    Ankara
    Mesaj
    4.387
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    16 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    efi dönüşümünü direk orijinal rs turbo efi den mi hallettiniz?

    motorun resmi falan var mı.
    Azim Oto Özel Ford Servisi
    http://www.azimfordservisi.com/

  7. #7
    TechTurkey Oz` - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Oct 2005
    Yaş
    43
    Şehir
    İstanbul
    Mesaj
    8.559
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    15 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Megasquirtin Gm i çaıştırdığını gördünmü ? yani şuanda çalıştığına eminmisin Gm in 1 tek ayağına 12V verilmesi gerekiyor diğerinede Megasquirtin ayağı onu yaptınmmı ?
    gm ile kontrol edemiyorsan da basıncın düşük kalıcaktır
    www.drecu.com
    Ne Büyüktür Emeğe Saygı Duyan İnsan...!!!

  8. #8
    VM5590 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Oct 2007
    Yaş
    48
    Şehir
    İstanbul / Ataşehir
    Mesaj
    231
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Bu arada map ve boostla oynamadan önce bütün mekanik aksaklıklar ve kaçakları çözmeni öneririm ...

  9. #9
    Ryhn
    Misafir
    Alıntı Rstmania Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    WG olarak wastegate i kastediyorsanız eğer en son 9 psi limitte bırakmıştık. Daha sonra ellemedik diye hatırlıyorum.
    Şu an için Megasquirti denemek amaçlı yola çıkıyoruz sadece. Fren+ motor kulağı gibi sorunlar olduğu için tam kapasiteli test yapamıyoruz. Ama bu kısa süreli testler sırasında basınç kontrolu olarak kullandığımız GM selenoidin durumuna da bakıyorum. Ancak detaylı olarak konunun üzerine yoğunlaşamıyorum.
    konuyu açış sebebim düşüncelerimin doğru olup olmadığı hakkında fikirlerinizi öğrenmekti.

    İnşallah yakın bir zaman içinde Megasquirt yönetiminde EFI dönüşümlü bir aracı İzmir caddelerine çıkarıcaz..
    Megasquirt ile GM selenoidini kontrol ederken cok sorun yasadim. Bu sorunlar buyuk ihtimal benden kaynaklandi ben beceremedim buyuk ihtimal. Ondan en kolayi olan Manuel boost controlune gectim. Tavsiye ederim birde oyle dene.

  10. #10
    Rstmania - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Mar 2007
    Yaş
    41
    Şehir
    İzmir
    Mesaj
    783
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı OmerRS Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    efi dönüşümünü direk orijinal rs turbo efi den mi hallettiniz?

    motorun resmi falan var mı.
    Emme olarak RS Turbo emmesini kullandık. Enjektörler Calibra Turbo ve universal FPR dışında herşey aynı. Ateşleme EDIS ile. Tesisat ise komple kendimin eseri şimdilik foto yok..
    Emme temsilisi:

    Ford Escort RS Zetec Turbo by Egetuning Project...

  11. #11
    Rstmania - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Mar 2007
    Yaş
    41
    Şehir
    İzmir
    Mesaj
    783
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı Oz` Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Megasquirtin Gm i çaıştırdığını gördünmü ? yani şuanda çalıştığına eminmisin Gm in 1 tek ayağına 12V verilmesi gerekiyor diğerinede Megasquirtin ayağı onu yaptınmmı ?
    gm ile kontrol edemiyorsan da basıncın düşük kalıcaktır
    Yok bu konuda emin değilim. kablolamayı yaptım ama kontrolunu yapmadım. Selenoidin kendi başına çalıştığını gördüm.

    Benim sorumda amacım fakirlik durumuydu. ama arada onu da sorayım demiştim. Kaçaktan kurtulur kurtulmaz . direk onla ilgilenmeye başlıcam..
    Ford Escort RS Zetec Turbo by Egetuning Project...

  12. #12
    Rstmania - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Mar 2007
    Yaş
    41
    Şehir
    İzmir
    Mesaj
    783
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı sideways Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Bu arada map ve boostla oynamadan önce bütün mekanik aksaklıklar ve kaçakları çözmeni öneririm ...
    Öneri için teşekkürler.. Sadece ufak testler yapıldı. MS den emin olmak için ..


    Alıntı Ryhn Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Megasquirt ile GM selenoidini kontrol ederken cok sorun yasadim. Bu sorunlar buyuk ihtimal benden kaynaklandi ben beceremedim buyuk ihtimal. Ondan en kolayi olan Manuel boost controlune gectim. Tavsiye ederim birde oyle dene.
    En son tercihim bu olacak.. Ama şimdilik denemeye devam MS ve GM ikilisni denemeye.
    Ford Escort RS Zetec Turbo by Egetuning Project...

Konu Bilgileri

Users Browsing this Thread

Şu an 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 konuk)

Yetkileriniz

  • Konu Acma Yetkiniz Yok
  • Cevap Yazma Yetkiniz Yok
  • Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
  • Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok
  •