User Tag List

Sayfa 1/2 12 SonSon
20 sonuçtan 1 ile 19 arası

Konu: Turbo Timer önemi

  1. #1
    egeturbo - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Aug 2007
    Yaş
    59
    Şehir
    İzmir|Bornova
    Mesaj
    2.714
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)

    Turbo Timer önemi

    http://www.youtube.com/watch?v=H1Mry...eature=related
    linki izlediğiniz gibi araç stop ettiğinden sonra turbonuz çalışmaya devam etmektedir.Yani turbo mili gerek burcun gerek rulmanların üstünde dönsede içeride yağ yağ çıkış borusundan dışarıya çıkıyor ve turbonun içerisidne yağ kalmıyor.Bundan sonra metaller birbirlerine sürterek aşınma meydana geliyor. Fakat turbo timer taktığımızda yağlama belirli bir süre daha devam ediyor.Bu sayende aşıntılar minimuma indirilerek.Turbomuzun daha uzun ömürlü olmasına katkıda bulunuyor.

  2. #2
    mar1lyn - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Sep 2008
    Yaş
    42
    Şehir
    Türkiye/istanbul
    Mesaj
    1.119
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    turbo timer atmosferiktede bikaç sn geç kapayarak mtorun rahatlamasını sağlayabilir bence ben mesela çat diye kapatıp çıkıyorum özellikle yaz aylarında bir an evvel kendimi atmak istiyorum arabadan park etmeden once yeterince sıkıştırmış olduğum arabam kendi kendine soğumaya mahkum kalıyor birazdaha açık kalsa fanla vs soğusa bence daha iyi olr

  3. #3
    senna - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Nov 2005
    Yaş
    39
    Şehir
    -
    Mesaj
    7.430
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    2 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    yağsız nasıl kalıyor? abartmayın fazla beklersiniz biraz tt yoksa 1dk kadar devir düşer stop edersiniz, basınç olmadan(yağ basıncı) o yağ boşalmaz turbonun için öle rulmanların yağsız kalması gibi birşey olmaz
    körler sağırlar

  4. #4
    egeturbo - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Aug 2007
    Yaş
    59
    Şehir
    İzmir|Bornova
    Mesaj
    2.714
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı senna Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    yağsız nasıl kalıyor? abartmayın fazla beklersiniz biraz tt yoksa 1dk kadar devir düşer stop edersiniz, basınç olmadan(yağ basıncı) o yağ boşalmaz turbonun için öle rulmanların yağsız kalması gibi birşey olmaz
    yağsız kalma dediğimiz tamamaen yağsız değil tabiki abi yani zarar verir nitelikte

  5. #5
    Mustafa Birsesli - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Nov 2008
    Yaş
    47
    Şehir
    izmir
    Mesaj
    2.026
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    motoru kapatır kapatmaz turbonun yağlama borusu boşalıyormu (turbonun girişine kadar) ısının düşürülmesi en önemli olay bence
    egetuning service & performance

    DR.ECU CHIPTUNING İZMİR 05554042525

  6. #6
    egeturbo - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Aug 2007
    Yaş
    59
    Şehir
    İzmir|Bornova
    Mesaj
    2.714
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı E21TURBO Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    motoru kapatır kapatmaz turbonun yağlama borusu boşalıyormu (turbonun girişine kadar) ısının düşürülmesi en önemli olay bence
    boşalıyor tabi içinde gene biraz kalıyor ama süzülerek geliyor ama turbonun içindeki yağ hızlıca boşalıyor.Bunu kendimiz test ettik

  7. #7
    AhmetH - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jan 2008
    Yaş
    39
    Şehir
    izmir/istanbul
    Mesaj
    233
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    turbo timerın olayı yağ basıncı değil bence.

    hatta tam sentetik yağlar ile gerek olmadığını bile düşünüyorum.

    mili aşındıran yağsız kalması değil, orda yağ kalıyor bir miktar. aşındıran ordaki yağın karbonize olup yanması yanınca zaten partiküller oluşuyor ve aşınma gerçekleşiyor uzun vade de.

    tam sentetik yağların kolay kolay ordaki ısıdan yapısını değiştireceğini sanmıyorum ben kendi adıma..

  8. #8
    .::EmrE::. - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Feb 2009
    Yaş
    37
    Şehir
    İstanbul
    Mesaj
    3.294
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    8 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Benim anlamadıgıım,araç rölantide iken turbo çalışmıyor mu burda? Yani çalıştırılıyor araç,turbo dönmeye başlıyor,araç rölantide de dönüyor,kapatıldıktan sonra 25 saniye içinde dönmesi bitiyor...Turbo timer takınca,araç rölantide çalışmaya devam ediyor...Turbo timer işlevini bitirip araç kapandıgında turbo hala dönüyor olacak? e ne anladım bu işten ben?

  9. #9
    AhmetH - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jan 2008
    Yaş
    39
    Şehir
    izmir/istanbul
    Mesaj
    233
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı .::EmrE::. Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Benim anlamadıgıım,araç rölantide iken turbo çalışmıyor mu burda? Yani çalıştırılıyor araç,turbo dönmeye başlıyor,araç rölantide de dönüyor,kapatıldıktan sonra 25 saniye içinde dönmesi bitiyor...Turbo timer takınca,araç rölantide çalışmaya devam ediyor...Turbo timer işlevini bitirip araç kapandıgında turbo hala dönüyor olacak? e ne anladım bu işten ben?

    aynen olay bu işte..

    kaldı ki ball bearing sistem değilse rölanti hızında çalışan turbonun durmasıda hemen hemen anında gerçekleşiyor..

  10. #10
    Emir_b16a - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Dec 2006
    Yaş
    38
    Şehir
    istanbul
    Mesaj
    3.645
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı .::EmrE::. Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Benim anlamadıgıım,araç rölantide iken turbo çalışmıyor mu burda? Yani çalıştırılıyor araç,turbo dönmeye başlıyor,araç rölantide de dönüyor,kapatıldıktan sonra 25 saniye içinde dönmesi bitiyor...Turbo timer takınca,araç rölantide çalışmaya devam ediyor...Turbo timer işlevini bitirip araç kapandıgında turbo hala dönüyor olacak? e ne anladım bu işten ben?
    timer ın amacı her ne kdr yağlama ws densede uzun soluklu gazlamalarda turbonuz ısınır tabi buna paralelde yağda ısınır yağ ısınınca kristalleşir yada incelir sıcak turboda kontak kapattığınız zmn yağlamada kesinir yani kalan yağ sıcaktır devir daim etmez we buna paralelde aşınma yapar

    amaç turboyu soğutup bi nebzede olsa bu aşınmanın önüne geçmek

    standart turbolar bile bazen kor gibi kıpkırmızı olabilio we soğumasıda bi nebze uzun sürüyo yağlama olmayıncada pal dönerken aşınma geçekleşio amaç turboyu soğutmak

    olmazsa olmaz bi parça diil timer isteyen takar isteyen takmaz
    atın iyisine ''Doru'' yiğidin iyisine ''Deli'' derler.

  11. #11
    .::EmrE::. - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Feb 2009
    Yaş
    37
    Şehir
    İstanbul
    Mesaj
    3.294
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    8 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Ama kesin olan aracı stop etmeden evvel bir süre beklemektir değil mi?

  12. #12
    Emir_b16a - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Dec 2006
    Yaş
    38
    Şehir
    istanbul
    Mesaj
    3.645
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı .::EmrE::. Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Ama kesin olan aracı stop etmeden evvel bir süre beklemektir değil mi?
    aynen öle ister atmosferik olsun ister turbo beklemekte fayda war
    atın iyisine ''Doru'' yiğidin iyisine ''Deli'' derler.

  13. #13
    senna - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Nov 2005
    Yaş
    39
    Şehir
    -
    Mesaj
    7.430
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    2 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı AhmetH Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    aynen olay bu işte..

    kaldı ki ball bearing sistem değilse rölanti hızında çalışan turbonun durmasıda hemen hemen anında gerçekleşiyor..
    dbb de olsa normal kaymalı yatakta olsa aslında bir miktar daha dönüyor,kaymalı yatak olanda birden düşmüyor aslında

    belki turbonun boyutundanda etkilenebilir fakat benim gördüğüm kaymalı yataklı turboda dbb turboda bu tip bir olayda hemen hemen benzer hareket etti
    körler sağırlar

  14. #14
    stlegal - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Nov 2005
    Yaş
    50
    Şehir
    Shell Beach
    Mesaj
    6.988
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    9 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    arabayla gazlayıp gelip zort diye stop edersen bb turboda uzun süre dönüyo fakat rolantide 1 dakika beklersen turbonun devride yavaşlıyor ve daha çabuk duryor ..şöyle açıklıyım arabayla geldin direk stop et 1 dakikaya yakın dönüyo BB turboda beklersen bu zaman yarıya iniyor kabaca böyle...zaten çoğu yataklı turboda (genelde)motor devriyle beraber duruyor ...
    Kurt kışı geçirir yediği ayazı unutmaz..

  15. #15
    emretorlak - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Nov 2008
    Yaş
    44
    Şehir
    Ankara
    Mesaj
    1.289
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı Emir_b16a Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    aynen öle ister atmosferik olsun ister turbo beklemekte fayda war
    Turbo motorlarda bekleyelim de atmosferikte hangi parça için beklicez?

    Şahsi fikrim turboya asıl zarar veren yağsız çalışması değil yüksek sıcaklıktır.Zaten aracı parketmek vs. için herkez 20-30 sn. zaman geçiriyor.Bu süre de turbonun devrinin düşmesi için yeterli.

    Bu kış iş yerimden eve gelirken akşam vakti arabayı biraz sıkıştırdım.Eve geldim aracı parkedip kaputu açıp turboya baktım. Kıpkırmızı bir rengi vardı Sıcaklığı resmen yüzümü yakıyordu.3-4 dk rolantide çalıştırdım nafile.Sadece kırmızının tonu değişti Diyeceğim şudur ki yağlama mağlama hikaye her bastığınızda turbonun canından can gider aşınma gerçekleşir

  16. #16
    Emir_b16a - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Dec 2006
    Yaş
    38
    Şehir
    istanbul
    Mesaj
    3.645
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı emretorlak Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Turbo motorlarda bekleyelim de atmosferikte hangi parça için beklicez?

    Şahsi fikrim turboya asıl zarar veren yağsız çalışması değil yüksek sıcaklıktır.Zaten aracı parketmek vs. için herkez 20-30 sn. zaman geçiriyor.Bu süre de turbonun devrinin düşmesi için yeterli.

    Bu kış iş yerimden eve gelirken akşam vakti arabayı biraz sıkıştırdım.Eve geldim aracı parkedip kaputu açıp turboya baktım. Kıpkırmızı bir rengi vardı Sıcaklığı resmen yüzümü yakıyordu.3-4 dk rolantide çalıştırdım nafile.Sadece kırmızının tonu değişti Diyeceğim şudur ki yağlama mağlama hikaye her bastığınızda turbonun canından can gider aşınma gerçekleşir
    bnde bunu yazdım ztn daha ewel ama beklemekte her zmn fayda wardır
    atın iyisine ''Doru'' yiğidin iyisine ''Deli'' derler.

  17. #17
    Shadow_Dancer - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jan 2006
    Yaş
    44
    Şehir
    34.01
    Mesaj
    8.000
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    37 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Peki dizellerde durum nedir? Motorum stock 1.3 multijet... Elimden geldigince stop etmeden önce bi müddet beklemeye çalışıyorum... Gereksiz bi hareket mi yoksa faydası var mı ?
    Tango-1 never dies.

  18. #18
    Emir_b16a - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Dec 2006
    Yaş
    38
    Şehir
    istanbul
    Mesaj
    3.645
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı Shadow_Dancer Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Peki dizellerde durum nedir? Motorum stock 1.3 multijet... Elimden geldigince stop etmeden önce bi müddet beklemeye çalışıyorum... Gereksiz bi hareket mi yoksa faydası var mı ?
    turbon warsa faydası illaki war ister dizel isterse benzinli isterse jet yakıtıyla çalışsın
    atın iyisine ''Doru'' yiğidin iyisine ''Deli'' derler.

  19. #19
    ccalmeronn
    Misafir
    paylaşım için teşekkürler

Konu Bilgileri

Users Browsing this Thread

Şu an 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 konuk)

Yetkileriniz

  • Konu Acma Yetkiniz Yok
  • Cevap Yazma Yetkiniz Yok
  • Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
  • Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok
  •