User Tag List

19 sonuçtan 1 ile 19 arası

Konu: kam mili...tek mi çift mi???

  1. #1
    daturkishulan
    Misafir

    kam mili...tek mi çift mi???

    silindir kapağmızın tek egzantirik yerine çift egzantirikli olması neyi değiştirir.bize ne gibi kazandırdıkları olur,nelerden kaybettirir?



    ayrıca 16 valf yerine 32 valf kullanmak gerçekten devrin daha hızlı yol almasını sağlar mı?? bu soruyu dragster ların bile 32 yerine 16 valf kullandıklarını gördükten sonra aklıma takıldığ için soruyorum.


  2. #2
    TechTurkey ef186 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Nov 2005
    Yaş
    47
    Şehir
    İstanbul / Newjersey
    Mesaj
    11.690
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    146 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    bide 20 valf var tabi 1,8 T makinelerde bende yanıtı şiddetle bekliyorum ...

  3. #3
    daturkishulan
    Misafir
    bendeki araç 78 park avenue.5700 V8 alttan eğzantrikli 16 valf.
    ben üstündeki standart kapak yerine üstten çift kamlı 32 valf takmak istiyorum...eğer bulamassam 16valf hemi kapak takacaz artık...

  4. #4
    MiaMi - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Nov 2005
    Yaş
    44
    Şehir
    İstanbul
    Mesaj
    11.075
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    10 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Sitemizda Amerikanlar ile ilgili bilgisi olan arkadaşlar olduğunu biliyorum. Gerekli bilgiye en kısa zamanda ulaşmanı sağlayacaklardır.

  5. #5
    senna - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Nov 2005
    Yaş
    39
    Şehir
    -
    Mesaj
    7.430
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    2 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    parçalar çoğaldığında ağırlıkları daha azalıyo bu yüzdende devre etkisi pzoitif yönde olur fazla egzantrikle subapların devre etkisini böyle açıklayabiliriz bazı durumlarda bazen subap sayısı farkı performansa değişik eyki ediyo fakat amerikan araçlarının çoğu silindir başına 2 subap olduğundan dolayı birazda
    körler sağırlar

  6. #6

    Üyelik
    Nov 2005
    Yaş
    44
    Şehir
    İstanbul
    Mesaj
    91
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    İki emme subapından geçene hava mıktarı ve hızı tek büyük emem subapından daha fazladır onın için silindir başıda 4 valf ii bi teknolijidir. 1.8T vag gurubu araçlar 24 valf diil 20 valfdir bu arada

  7. #7

    Üyelik
    Nov 2005
    Yaş
    42
    Şehir
    34
    Mesaj
    3.696
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    13 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    tek kam mili 16v araçlarda var honda sohc vtec motorları (1.6 110hp lik motor)

  8. #8
    palamut - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Feb 2006
    Yaş
    40
    Şehir
    ankara
    Mesaj
    431
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    dragsterlerde daha az valf kullanıldığı doğru ama kullandıkları valfin büyüklüğü burda çok önemli bir etken normal valfin 2.5 katı bi valf ve tek hamle az parça daha az sorun gibi bikaç ufak detayı var sanırım ama valfin çapı büyüdükçe portun da çapı büyüyerek 2 valf olacak yerde tek büyük valfle portun içindeki köprüyü de iptal ederek daha fazla yakıt hava akışı mümkün oluyo olabilir

  9. #9
    speed - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Nov 2005
    Yaş
    55
    Şehir
    izmir
    Mesaj
    1.614
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    4 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    benim bildiklerim şöyle...8 valf ile 16 valf arasında benzin hava karışımının silindirin içine girme ve oradan atılması ciddi anlamda hızlanıyor...daha fazla hava girmiyor belki ama mevcut hava daha az dirençle karşılaşıp giriyor ve atılıyor...böylelikle yüksek devirler daha kolay çevriliyor....tek egzantrik çift egzantrik olayında ise...motor daha hafif olan tek egzantrik yerine daha ağır olan iki egzantriği çevirmeye çalışıyor....bu motora biraz daha fazla yük getiriyor diye düşünüyorum....

  10. #10
    TechTurkey ef186 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Nov 2005
    Yaş
    47
    Şehir
    İstanbul / Newjersey
    Mesaj
    11.690
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    146 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı Miata Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    İki emme subapından geçene hava mıktarı ve hızı tek büyük emem subapından daha fazladır onın için silindir başıda 4 valf ii bi teknolijidir. 1.8T vag gurubu araçlar 24 valf diil 20 valfdir bu arada
    dorudur bende yanlış yazdığımı yeni farkettim

  11. #11
    OmerRS - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Dec 2005
    Yaş
    38
    Şehir
    Ankara
    Mesaj
    4.387
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    16 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    ama cift egzantrik olursa ki 16v olunca cogunlukla boyle oluyor. egzoz ve emme subapları farklı kontrol edilebiliyor.
    Azim Oto Özel Ford Servisi
    http://www.azimfordservisi.com/

  12. #12
    CanAwaR
    Misafir
    Alıntı daturkishulan Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    bendeki araç 78 park avenue.5700 V8 alttan eğzantrikli 16 valf.
    ben üstündeki standart kapak yerine üstten çift kamlı 32 valf takmak istiyorum...eğer bulamassam 16valf hemi kapak takacaz artık...
    hemi kapakda üstten bujiden başka bir farklılık oldugunu düşünmüyorum(dedigin gibi oda allttan egzantrikli) ayrıca hemi kapak içinde bazı işlemler gerekçek galiba direk uymuycaktır heralde...bu durumda maliyette artar.asıl amacını çözemedim. işini ögretmek akıl wermek olmasında bu maliyetlerle ugraşmak yerine aşırı beslemeye gitmek daha mantıklı olmazmıydı?

  13. #13
    daturkishulan
    Misafir
    Alıntı CanAwaR Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    hemi kapakda üstten bujiden başka bir farklılık oldugunu düşünmüyorum(dedigin gibi oda allttan egzantrikli) ayrıca hemi kapak içinde bazı işlemler gerekçek galiba direk uymuycaktır heralde...bu durumda maliyette artar.asıl amacını çözemedim. işini ögretmek akıl wermek olmasında bu maliyetlerle ugraşmak yerine aşırı beslemeye gitmek daha mantıklı olmazmıydı?
    yok yaww ne maliyeti??benim birinci mesleğm otomatçılık,yani sizin kapaklar kranklar bizim sanayide taşlanıyo frezeye giriyo ...bizde her türlü makine var...istediğm işlemi üstüne yaparım,torna işlemlerinin hepsini biz yapıyoz zaten,hatta yeni motor dök desen onu da döktürrüm ...
    ikinci mesleğm de amerkan hurdacısı...istediğm parçayı çok ucuza bulurum eğer elimde yoksa.

    hemi kapak konusuna gelince ,aslında adı kısaltılmış bu kavramın ...gerçek adı hemisphere yani yarımküre demek...bu kapağın bu şekle sokulmasının nedeni ünüverstede ısıgeçişi dersi almış olanlar bilir, ısı geçişinin en zor olduğ geometrik cismin KÜRE olmasıdır...dikkat ederseniz tüpraştaki doğalgaz-lpg tankları dev kürelerden yapılır,denizde bile tankerlerin üstüne küre şeklinde tanklar koyyolar gaz taşımak için...böylece yanma odasında yanan gazın ısısı dışarı ya da gömlek cidarına kaçmıyor,bütün ısı gazın sıcaklığnı arttırmak için kullanılıyor...olay bu yani...

  14. #14
    sami_z01 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Oct 2005
    Yaş
    58
    Mesaj
    177
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    selam

    daturkishulan : kapakla ilgili beklentilerin cok hos..arac buick

    chevrolet gurubunda su ana kadar cikan 32v kapak var ama

    soyle fiyat 12.000 usd ciavrinda..hemi ya gelince sadece yaris

    amacli yapiliyor ve buyuk block..

    32v ne kazandirir soyle soyleyim..orta modifiyeli 1 amerikan

    icin 150hp diger hic 1 seyi elllemden..ve 9000 rpm patentli..

    DEMEK ISTEDIGIM buyuk siboplu 1 kapak bul veya kendi

    kapagininn siboplarini buyut ve port

    polish..5.7 makinadan cok rahat sehir ici kullanimi bozulmadan

    350+hp alinir..hafif rolanti bozuklugu ile 450 ...cok rahat

    16 sibop bazi yaris organizasyonlarinda mecbur ondan 32 kullinilmiyor..

    CanAwaR: evet cok dogru ..asiri besleme mutis 1 fikir hatta aylardir da calisiyorum

    usunde..v8 makinada cilgin seyler ortaya cikariyor..insallah

    saygilar
    sami

  15. #15
    OnRc206
    Misafir
    kolay gelsin

  16. #16
    CanAwaR
    Misafir
    Alıntı sami_z01 Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    selam

    daturkishulan : kapakla ilgili beklentilerin cok hos..arac buick

    chevrolet gurubunda su ana kadar cikan 32v kapak var ama

    soyle fiyat 12.000 usd ciavrinda..hemi ya gelince sadece yaris

    amacli yapiliyor ve buyuk block..

    32v ne kazandirir soyle soyleyim..orta modifiyeli 1 amerikan

    icin 150hp diger hic 1 seyi elllemden..ve 9000 rpm patentli..

    DEMEK ISTEDIGIM buyuk siboplu 1 kapak bul veya kendi

    kapagininn siboplarini buyut ve port

    polish..5.7 makinadan cok rahat sehir ici kullanimi bozulmadan

    350+hp alinir..hafif rolanti bozuklugu ile 450 ...cok rahat

    16 sibop bazi yaris organizasyonlarinda mecbur ondan 32 kullinilmiyor..

    CanAwaR: evet cok dogru ..asiri besleme mutis 1 fikir hatta aylardir da calisiyorum

    usunde..v8 makinada cilgin seyler ortaya cikariyor..insallah

    saygilar
    sami
    sana saygı duymamak elde degil walla...burda msjlardan tanıdım bide dükkana dergi gelmiş geçen orda gördüm çok imrendim walla sana ,nazar degmesin makinanda çok hoş abi zewkli insansın walla, geçen ay mersindeydim geçim adanaya tanışalım dedimde kimseyle muhabbetim yok adanayıda bilmem çekindim neyse konu dagılmasın ii çalışmalar saygılar...

  17. #17
    sami_z01 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Oct 2005
    Yaş
    58
    Mesaj
    177
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    selam

    onrc206: 1 daha ki sefere insallah

    saygilar
    sami

  18. #18
    CanAwaR
    Misafir
    Alıntı sami_z01 Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    selam

    onrc206: 1 daha ki sefere insallah

    saygilar
    sami
    bizim biladerde üye olmuş, bende kendi account dum die yazdım(otomatik açılıyoduda) farkedince düzeltim dedim msj yazmak zorunda oluncada kolay gelsin dedim abi

  19. #19
    daturkishulan
    Misafir
    arkadaşlar kapak sorunnu bitirdim.iki tane hemi kapak buldum 5700 için.bakalım verim nassı artacak...gelişmeleri gene bu başlık altına yazarım.

Konu Bilgileri

Users Browsing this Thread

Şu an 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 konuk)

Yetkileriniz

  • Konu Acma Yetkiniz Yok
  • Cevap Yazma Yetkiniz Yok
  • Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
  • Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok
  •