Mekanik Boost sensörünün içini görsen bu soruyu sormazdın bile

mekanik boost sensöründe bakır bir tüp var (tam tüp değil, yassılaştırılmış bir tüp), bu tüpe hava girdiğinde ve vakumlandığında tüp hareket edip ibreyi oynatıyor. Ne yazık ki şu ana kadar tam düzgün çalışanını görmedim, gördüğüm gün de arabalarımı satıp bisiklet alacağım.
Elektronik saat'ler her zaman daha doğru sonuç verir. Kullanılan sensör her ne kadar analog output verse de çoğunun içinde digital bir yonga ile lineerize edilir (digital çıkış veren sensor'ler de mevcuttur, tercih edilmelidir). Sensöre giren Vcc voltajı ile birlikte çıkış voltajı (veya akımı) datasheet'te belirtilen formülle okunduğu zaman yine datasheet'teki yanılma payı ile sonuç verecektir (bu yanılma payları genelde map sensörlerinde %0.5-%1.5 civarlarındadır), hatta Motorola MPX serisi MAP sensörlerinin bazılarında %0.01'lik bir yanılma payı mevcut; bu yanılma payı da Vcc'nin ideal aralık dışına çıktığı zamanlarda görülüyor, ideal eğri'de sapma %0
