User Tag List

14 sonuçtan 1 ile 14 arası

Konu: göstergede mekanik - elektronik farkı?

  1. #1

    Üyelik
    Jul 2006
    Yaş
    36
    Şehir
    Newcastle Upon Tyne
    Mesaj
    3.839
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    1 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)

    göstergede mekanik - elektronik farkı?

    selamlar herkeze;


    göstergelerde mekanik ve elektronik sensorlü arasındaki far 250 lira ekstra vermeyi gerektirecek kadar bariz midir?

    ölçüm de herhangi bir farkılık söz konusu olabilr mi? fikirlerinizi bekliyorum

    teşekkür ederim

    almayı düşündüğüm gösterge greddy dir

  2. #2
    yavuz364 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Apr 2008
    Yaş
    37
    Şehir
    Sahrayıcedid-Başakşahir
    Mesaj
    3.096
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    1 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    elektronik tabii ki... daha iyi tepki olur, daha doğru değer verir ve daha sorunsuz olur .. birde montaj kolaylığı bazı durumlarda olabilir..

  3. #3
    mrtcn
    Misafir
    Mekanik Boost sensörünün içini görsen bu soruyu sormazdın bile mekanik boost sensöründe bakır bir tüp var (tam tüp değil, yassılaştırılmış bir tüp), bu tüpe hava girdiğinde ve vakumlandığında tüp hareket edip ibreyi oynatıyor. Ne yazık ki şu ana kadar tam düzgün çalışanını görmedim, gördüğüm gün de arabalarımı satıp bisiklet alacağım.

    Elektronik saat'ler her zaman daha doğru sonuç verir. Kullanılan sensör her ne kadar analog output verse de çoğunun içinde digital bir yonga ile lineerize edilir (digital çıkış veren sensor'ler de mevcuttur, tercih edilmelidir). Sensöre giren Vcc voltajı ile birlikte çıkış voltajı (veya akımı) datasheet'te belirtilen formülle okunduğu zaman yine datasheet'teki yanılma payı ile sonuç verecektir (bu yanılma payları genelde map sensörlerinde %0.5-%1.5 civarlarındadır), hatta Motorola MPX serisi MAP sensörlerinin bazılarında %0.01'lik bir yanılma payı mevcut; bu yanılma payı da Vcc'nin ideal aralık dışına çıktığı zamanlarda görülüyor, ideal eğri'de sapma %0

  4. #4
    RCkid - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Sep 2007
    Yaş
    39
    Şehir
    Ankara
    Mesaj
    3.770
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı mrtcn Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Mekanik Boost sensörünün içini görsen bu soruyu sormazdın bile mekanik boost sensöründe bakır bir tüp var (tam tüp değil, yassılaştırılmış bir tüp), bu tüpe hava girdiğinde ve vakumlandığında tüp hareket edip ibreyi oynatıyor. Ne yazık ki şu ana kadar tam düzgün çalışanını görmedim, gördüğüm gün de arabalarımı satıp bisiklet alacağım.

    Elektronik saat'ler her zaman daha doğru sonuç verir. Kullanılan sensör her ne kadar analog output verse de çoğunun içinde digital bir yonga ile lineerize edilir (digital çıkış veren sensor'ler de mevcuttur, tercih edilmelidir). Sensöre giren Vcc voltajı ile birlikte çıkış voltajı (veya akımı) datasheet'te belirtilen formülle okunduğu zaman yine datasheet'teki yanılma payı ile sonuç verecektir (bu yanılma payları genelde map sensörlerinde %0.5-%1.5 civarlarındadır), hatta Motorola MPX serisi MAP sensörlerinin bazılarında %0.01'lik bir yanılma payı mevcut; bu yanılma payı da Vcc'nin ideal aralık dışına çıktığı zamanlarda görülüyor, ideal eğri'de sapma %0

    alınan voltaj Vcc 12-15V sensörler genelde 0-5V aralığında çalışıyor o yüzden problem yok. Vcc max değere(5V civarı) yakın olsaydı lineerite baya bozuluyor.
    dijital output verenlerde ne tarz adcler kullanılıyor acaba?
    USPerformance by UtkuSelamoğlu
    https://www.facebook.com/Thresholdoftimingadvance

    100-200 km/h 5.761sec

  5. #5
    mrtcn
    Misafir
    digital output verenler bildiğim kadarıyla 2 türe sahip;
    -kendi içlerinde Vcc ve sonucu işleyerek logic output verenler (içlerinde differential adc bulunuyor)
    -kendi içlerinde çıkan sonucu direk adc'a gönderenler (single ended adc kullanıyorlar)

    bu output genelde bizim çalıştığımız sensörlerde serial oluyor (tabiki bu sensörlerde genelde serial clock girişi oluyor)

  6. #6
    RCkid - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Sep 2007
    Yaş
    39
    Şehir
    Ankara
    Mesaj
    3.770
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    differential adclerde timingleri ayarlayan kontrol sinyalleri nasıl üretiliyor?
    USPerformance by UtkuSelamoğlu
    https://www.facebook.com/Thresholdoftimingadvance

    100-200 km/h 5.761sec

  7. #7
    mrtcn
    Misafir
    tam olarak ne timing'i olduğunu anlayamadım ancak bildiğim kadarıyla kendi içindeki osilatör üretiyor.

  8. #8
    RCkid - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Sep 2007
    Yaş
    39
    Şehir
    Ankara
    Mesaj
    3.770
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı mrtcn Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    tam olarak ne timing'i olduğunu anlayamadım ancak bildiğim kadarıyla kendi içindeki osilatör üretiyor.
    differentiallar içerisinde comparatorlarla çalıştığı için çevirmesi en hızlısı 13 us civarı süre alıyor. sen conversion ı başlat diye bir sinyal yolluyorsun o sana hazır diye bir sinyal yolluyor, sonra okumak için 2 sinyal filan yolluyorsun diye gidiyor, merak ettiğim differentialla çalışan gösterge filan varsa adamlar içine pic filan koyuyor mu?
    USPerformance by UtkuSelamoğlu
    https://www.facebook.com/Thresholdoftimingadvance

    100-200 km/h 5.761sec

  9. #9
    mrtcn
    Misafir
    constart pin'i ground'a kısadevre yapıldığı zaman başlayan adc'lar da var (bunlar birtek output'a sahip), bir de hem rx hem tx'i olup request-reply mantığıyla çalışanlarda var. gösterge olarak bilmiyorum ancak bizim kullandığımız sensörlerin çoğu tek output'a sahip adc içeriyor. bildiğim kadarıyla çoğu göstergede atmega var (parçaladığım prosport dahil birkaç markanın içinde de atmega mevcuttu). ancak output'a sahip bildiğim tek gauge aem'ler, aem'ler de analog çıkış veriyor. defi'leri hiç bilmiyorum, hiç kullanmadım yalnızca resimlerini gördüm

  10. #10
    RCpower - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jan 2009
    Yaş
    42
    Şehir
    ist - erenköy
    Mesaj
    301
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    nece konuşuysunuz kardeşim
    keşke bende bi anlayabilsem benim defideki basıncı sinyale dönüştüren mantığı.
    bi tane ufak siyah kutucuk var, bi ucuna basınç kaynağı giriyor öbür ucundan kablo çıkıyor

  11. #11
    APO - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Feb 2009
    Yaş
    46
    Şehir
    TR-İSTANBUL
    Mesaj
    2.040
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    1 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    :d:d......

  12. #12
    mrtcn
    Misafir
    Alıntı RCpower Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    nece konuşuysunuz kardeşim
    keşke bende bi anlayabilsem benim defideki basıncı sinyale dönüştüren mantığı.
    bi tane ufak siyah kutucuk var, bi ucuna basınç kaynağı giriyor öbür ucundan kablo çıkıyor
    o map sensor. üzerinde yazı (part number, vs) yazıyorsa okuyup gönderebilirmisin? bu hafta bunu araştırcaktım tam.

    o siyah kutu Absolute Pressure Sensor'dür (bir çeşit map sensörü). Absolute olması havasız ortama göre farkı alması anlamına geliyor. örneğin havadaki basınç an itibariyle 0.909 bar, absolute sensor'ler 0.909 bar çıkışı verir, differential sensör'ler 2 ortam arasındaki fark'a baktığı için 0 verir (ortam 1'de bulunduğumuz mekan, ortam 2'de bulunduğumuz mekan). ancak ortam 2'yi manifolda bağlarsan bulunduğumuz ortam ile manifoldun basınç farkını okur.

  13. #13
    RCpower - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jan 2009
    Yaş
    42
    Şehir
    ist - erenköy
    Mesaj
    301
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    anladığım kadarıyla bu widebandlar da o zaman differential gurubuna giriyor.
    defideki galiba sensörden çok transmitter gibi bişey olsa gerek.. çünkü beyne giriş yapmıyor
    bi bakayım kaputun altında zor bi yerde kutusu da yok.
    güzel biligiler için tşkkür ederiz

  14. #14
    mrtcn
    Misafir
    Wideband Oksijen sensörleri de differential çalışır. Üzerinde zirkonyumoksit plakası bulunan 2 yüzey ile oksijen iletkenlik farkından yola çıkarak akım çıkışı verir. Wideband sensörler hassas sensörlerdir, üzerlerinde heater bulunur, bu heter hexagon şeklinde plakaları çevreler ve 600 dereceye ısıtır. Soğuk havalarda aniden 600 dereceye ısıtmak plakaların çatlamasına ve sonuç olarak sensörün bozulmasına sebep olur. Bu sebeple kaliteli bir wideband controller'a sahip gösterge kullanmakta fayda var.

    Defi için; eğer hortum ile hava giriyor ve kablo çıkışı oluyorsa bu kesinlikle sensördür.

Konu Bilgileri

Users Browsing this Thread

Şu an 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 konuk)

Yetkileriniz

  • Konu Acma Yetkiniz Yok
  • Cevap Yazma Yetkiniz Yok
  • Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
  • Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok
  •