wıdeband sensörü en verımlı calısması ıcın nereye montaj yapılmalıdır?turbonun hemen cıkışına mı yoksa daha gerılere mı?
wıdeband sensörü en verımlı calısması ıcın nereye montaj yapılmalıdır?turbonun hemen cıkışına mı yoksa daha gerılere mı?
şu sıralar benimde merak ettiğim bir konu aynı zamanda birde şu sorum var
Aracın orjinal oksijen sensörü turbo uygulamasından sonra nereye konumlandırılmalıdır ?
Bunların yanısıra bu sensörlerin belirli açılarda mı monte edilmesi gereklidir ?
Orjinal oksijen sensöründe sorun olup olmadığını nasıl anlayabiliriz ?
güzel oldu bu konu bende turbo çıkışından yaklaşık 1 karış falan geride ama erkut yeri yanlış bunun dedi yanlış değer okur dedi tam nerde olması lazım![]()
orjinal oksijen sensörünü kullanmaya gerek yok...
wideband sensörüde headers ise N/A araçlarda portalrın birleştigi yere turbo ise downpipe a bağlamaka yeterli olur hatta eksozun katalitik falan yok ise sonuna bile bağlayarak optimum değerler okumak mümkün... inanılmaz farklar olmuyor..
utku selamoğlu
bu tip bir montaj sağlıklı olur açılar falan
http://www.vems.co.uk/VEMSWB/UserGuide/README.html
körler sağırlar
yahu biraz dokumana bakın yahu manifoldun çıkşından 48cm geriye yere min10 derecelik açı ile
www.drecu.com
Ne Büyüktür Emeğe Saygı Duyan İnsan...!!!
http://www.schnitzracing.com/manuals/AEMWBK.pdf
montaj yeride yazıyor,calibre bilgileride ama nasıl edersin bilemem..
Failure is not an option.
peki bu oem lambda sensörünü cıkartınca aem wideband o deliğe direk oluyor mu? sabah bir arkadas delik ölcüleri farklı olmaz dedi şaşırdım.
EGT sensörü turbodan önce takılmalıdır ,
yani motor ile turbo arasına ,mümkün olan motora en yakın yere .
Son zamanlarda EGT sensörünün montaj kolaylığı sağladığından dolayı turbodan sonraya takılması moda oldu ,
bunun sonucunda "heyyyoo EGT `em çok düşük" diyerek ortalarda dolaşan tiplere rastlıyoruz .
ama o gerçek egt değilki ? diye sorunca gelen cevap ;
olsun biz sıcaklığı 100 derece daha az okuyoruz ,yani 650 derece görüyorsak aslında 750 derecedir ! diye bir kural oluştu .
Bende diyorumki hayır ,öyle değildir .
Isının ne kadar düştüğünü bilemezsin ,
bu turbonun şekline tipine ve borularda kullanılan metalin yapısına ve en önemlisi taktığınız uzaklığa göre değişecektir .
[/quote]
Şu an 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 konuk)