User Tag List

Sayfa 1/2 12 SonSon
34 sonuçtan 1 ile 19 arası

Konu: B16 ve GT30 turbo hakkında

  1. #1
    bilalMW - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Aug 2009
    Yaş
    33
    Şehir
    Istanbul
    Mesaj
    7.256
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    10 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)

    B16 ve GT30 turbo hakkında

    Merhaba arkadaşlar bişeyi merak ediyorum ve size danışmak istiyorum. Forumdaki projeleri inceliyorum B16-B18 motorlara GT30 turbo takılıyor. Üretici'nin sitesinde ideal hacim 1.8lt-3.0lt arası deniyor.B18 tamam diyelim. Peki GT30 turbo b16 için daha fazla lag olmasına neden olmazmı? bu turboyla 300+hp güç alınabilir ama günlük hayatta kullanırken oluşucak yüksek lag can sıkmazmı?
    Ayrıntılı olarak cevaplarsak sevinirim.Bu konuyu tam olarak kavramak istiyorumda...
    Ex Automobile Service Advisor - New Truck Service Area Manager

  2. #2
    Maxiboost - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Nov 2005
    Yaş
    40
    Şehir
    Bursa
    Mesaj
    4.266
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    1 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    450+ bile olur guzel bir setupla hicte sıkıcı olmaz . TS 35R rulez bu arada b16 lar icin 1.9 strokerlar da mevcut.

  3. #3
    tool - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Oct 2005
    Şehir
    Lyonesse
    Mesaj
    7.270
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    1 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    lag kime gore neye gore?
    Experience is what you get when you don't get what you want.

  4. #4
    dmg - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Mar 2008
    Yaş
    45
    Şehir
    ankara-antalya
    Mesaj
    157
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    forumlardakı turbo yapılan ve gt30 turbo takılmıs olan aracların gozlemledıgım kadarıyla cogunda b16 blok uzerınde darton gomlek,piston,kol ve stroker krank ile hacım yukseltılmıs araclar.bu sebebden dolayı dedıgınız gb yeterlı hacımlere ulasılıyor..
    [SIGPIC][/SIGPIC]
    Parts Dealer - www.boostprojects.com

  5. #5
    STP - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Nov 2005
    Yaş
    43
    Şehir
    Çanakkale
    Mesaj
    15.347
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    107 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    stock bore 1.6 da 35R ı bıle ufler vtec makınede. flow rulez

  6. #6
    bilalMW - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Aug 2009
    Yaş
    33
    Şehir
    Istanbul
    Mesaj
    7.256
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    10 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı tool Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    lag kime gore neye gore?
    demek istediğin şu 1.6 motor için GT30 büyük bir turbo geç dolmazmı? Gaza bastığında tepkiyi daha gecikmeli olarak almazmıyız? demek istediğim buydu Sn tool.

    Alıntı dmg Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    forumlardakı turbo yapılan ve gt30 turbo takılmıs olan aracların gozlemledıgım kadarıyla cogunda b16 blok uzerınde darton gomlek,piston,kol ve stroker krank ile hacım yukseltılmıs araclar.bu sebebden dolayı dedıgınız gb yeterlı hacımlere ulasılıyor..
    Hımm şimdi anladım teşekkürler dmg.

    Alıntı STP Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    stock bore 1.6 da 35R ı bıle ufler vtec makınede. flow rulez
    b16 ve GT35R'mı? Ne bereketli motormuş ya.
    Ex Automobile Service Advisor - New Truck Service Area Manager

  7. #7
    coolvtec - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Dec 2005
    Yaş
    54
    Şehir
    Urla - İZMİR
    Mesaj
    3.645
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    14 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    hondanın değişken motoru sayesinde üst devirlerdeki gücü ve flow çoğu 2000c araçtan yüksektir. Bu yüzden 1600cc den 160 hp üretiliyor ve büyük turbo kullanılabiliryor.

    lag çok sorun değil çünkü gündelik kullanımda ki sanırım en çok kullanan benim gündelik bir sorun teşkil etmez. çünkü normal kullanımda özellikle şehir içi trafikte aksiyon özellikle turbo arabayla tehlikelidir ve dolayısı ile tuboya gerek kalmaz, alt devirler yeter. yavaş devrini artırırsan 6000 devirde bile turbo devreye girmeden normal araç gibi gidebilirsin. çok sıkışırsan da vites küçültürsün olur biter.
    Full-Time TeacheR
    Part-Time TradeR
    Part-Time DJ

  8. #8
    levent - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jan 2006
    Yaş
    36
    Şehir
    İzmir
    Mesaj
    18.439
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    97 Post(s)
    Tagged
    3 Thread(s)
    Alıntı bilalMW Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    demek istediğin şu 1.6 motor için GT30 büyük bir turbo geç dolmazmı? Gaza bastığında tepkiyi daha gecikmeli olarak almazmıyız? demek istediğim buydu Sn tool.
    + 8000 rpm devir çevirebilen motor sonuçta, bunu gözardı ediyosunuz bence

    + coolvtec öğretmenimin dediklerine katılıyorum.

  9. #9
    cem06 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Feb 2008
    Yaş
    38
    Şehir
    06
    Mesaj
    1.665
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    bore ve stroke olculeriyle hacim cok kolay artıyor.

    You cannot use a B16A or B16B crank to achieve 1.9-2.0L. Even if you bore out to 87 mm, the displacement is only 1840 cc.

    This leaves us with the remaining cranks:

    I. B17A Crank (IF you can find one)

    You will need to bore out to at least 86 mm to get close to 1.9L (1891 cc). Boring to 87 mm (max.) will get you 1936 cc but reduces your reliability. Using a compatible, direct-fit LS B18A/B rod onto the B17A crank, the rod ratio will be a very good 1.68.

    II. B18A/B or B20B/Z Crank

    For the B18A/B block, you will need to bore out to at least 84 mm to get close to 2.0L. If you do not want to re-sleeve, then a bore of 82 mm will give you close to 1.9 L (1880 cc). Most people opt for 84.5-85 mm bore to get 2.0L (1996-2020 cc) . You can do this by boring and sleeving a stock LS block or honing a stock B20 block (stock bore is already 84 mm!!!) to 84.5 mm (cheapest way to go).The rod ratio remains stock with 137 mm long stock rods at 1.54. There is no advantage to using a B18C rod, since this only increases the rod ratio to 1.55 and you'd need to add 0.9 mm deck height.

    III. B18C Crank

    You will need to bore out to at least 85mm to get close to 2.0L (1979 cc) and 83-83.5 mm to get close to 1.9L (1887-1910 cc). You'll have to re-sleeve anyway, so you might as well go whole hog with 85 mm. The rod ratio remains at 1.58.

  10. #10
    MeRtCaN - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Oct 2005
    Yaş
    42
    Şehir
    Ankara
    Mesaj
    11.583
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    81 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı coolvtec Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    hondanın değişken motoru sayesinde üst devirlerdeki gücü ve flow çoğu 2000c araçtan yüksektir. Bu yüzden 1600cc den 160 hp üretiliyor ve büyük turbo kullanılabiliryor.

    lag çok sorun değil çünkü gündelik kullanımda ki sanırım en çok kullanan benim gündelik bir sorun teşkil etmez. çünkü normal kullanımda özellikle şehir içi trafikte aksiyon özellikle turbo arabayla tehlikelidir ve dolayısı ile tuboya gerek kalmaz, alt devirler yeter. yavaş devrini artırırsan 6000 devirde bile turbo devreye girmeden normal araç gibi gidebilirsin. çok sıkışırsan da vites küçültürsün olur biter.


    +gt30 sanırım birde benim
    gundelık 60 km hazırda var

    gundelık kullanıyorum gt30 1.7 hacım
    3000 devırı gecmeden sıksıtırmadan
    gayet normal bır arac gıbı kullanıyorum
    20 tl ılede yaklasık 80 km yol gıdıyorum

  11. #11

    Üyelik
    Jul 2009
    Yaş
    39
    Şehir
    istanbul
    Mesaj
    5.957
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    11 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    hondalar yuksek sıkıstırmalı devir cevirebilen makinalar ztn her harukarda alt devirleri olu oldugu icin diger araclara nazaran turbo gec dolacaktır. bide gt30 gibi orta ust seviye buyuklukte bi turbo olunca biraz daha gec dolar. ama sonrasında cevireceğin yuksek devir bandı altlardaki eksiliği fazlasıyla giderecektir...

  12. #12
    Maxiboost - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Nov 2005
    Yaş
    40
    Şehir
    Bursa
    Mesaj
    4.266
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    1 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı ahmet3425 Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    hondalar yuksek sıkıstırmalı devir cevirebilen makinalar ztn her harukarda alt devirleri olu oldugu icin diger araclara nazaran turbo gec dolacaktır. bide gt30 gibi orta ust seviye buyuklukte bi turbo olunca biraz daha gec dolar. ama sonrasında cevireceğin yuksek devir bandı altlardaki eksiliği fazlasıyla giderecektir...
    Turbo setuplı hondaların sıkıştırması kaç acaba?

  13. #13
    TechTurkey Ranthor - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jan 1970
    Yaş
    43
    Şehir
    Istanbul
    Mesaj
    6.317
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    100 Post(s)
    Tagged
    3 Thread(s)
    bence süper rolling makinesi olur, hem az yakan hem belirli devir aralıklarında uçup giden.

    Ama pistti virajdı kesinlikle uygun değil. kimsenin de umrumda olduğunu sanmıyorum bu pistin.. pist vardı da biz mi yarışmadık dimi
    Built to fall....

  14. #14
    TechTurkey Ranthor - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jan 1970
    Yaş
    43
    Şehir
    Istanbul
    Mesaj
    6.317
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    100 Post(s)
    Tagged
    3 Thread(s)
    Alıntı initial-D Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    pistte 35r belki olmaz ama 30 olur gene be okadarda kötü olmaz
    bence çok kötü olur 400 hp bir gelicek viraj çıkışında ön tekere allah ne verdiyse çimlere
    twinscroll daha ufak birşey çok güzel olurdu ama..
    Built to fall....

  15. #15
    TechTurkey
    Üyelik
    Nov 2005
    Yaş
    41
    Şehir
    Almanya/Münih
    Mesaj
    2.437
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    2 Post(s)
    Tagged
    1 Thread(s)
    30r da yuksek boostda virajda yalan olur hele kilit falan yoksa tek teker direk dısarı bu arada maxiboost dedigin basıncı 4500 civarı 1.7 makine ile basarsın
    A programmer is an organism that turns coffee and pizza into software

    www.drecu.com

  16. #16
    MeRtCaN - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Oct 2005
    Yaş
    42
    Şehir
    Ankara
    Mesaj
    11.583
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    81 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı Maxiboost Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    yüksekmiş be peki ortalama single scroll 30r lı egzantriksiz 1.7 bir vti 1 bar ı hangi devirde basıyordur acaba
    ctr ekzantıklerı var + paşaoğlu timeing var
    4500 devirde full boost yapıo

  17. #17
    mmustu - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Nov 2007
    Yaş
    45
    Şehir
    İstanbul / Levent
    Mesaj
    15.625
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    16 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    hacim konuşur ağa 2500 cc gt2876 3500 full boost

  18. #18
    TechTurkey Oz` - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Oct 2005
    Yaş
    43
    Şehir
    İstanbul
    Mesaj
    8.559
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    15 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    turbonun dolmasında kapağın çok önemi var ve gerçekten hondaların hemen hepsinde çok iyi kapaklar mevcut aslına bakarsanız günümüzde GT30r gerçekten çok iyi bi turbo ve çok kullanışlı bir ara 2.5 sti yapıp GT30R takıp trafikte gazlamayı bile düşünmüştüm

    Rate i 550~ Hp civarı

    tabiki bu konularda hacimin ve egzantiriklerin ve Kapağınızın çok şekilde etkeni var ayrıca çok seçenek olabilri turboyla
    devirmi dönmek istiyorsunuz hacim sayesinde alttanmı dolmak istiyorsunuz yoksa altları boşver yahu ben top end yani topspeeed de delieler gibi gitmek mi istiyorsunuz sizekalmış

    şimdi öncelikle Hondada 30R küçük bir turbo
    b16 30R 4000de doldurur Ama vtec açana kadar kimsedckler olmaz 4500 deaçarsın gidersin
    B16 35R Full boost 5000 civarı Top mounth ile
    d16 (nonvtec) da 4000 de dolar
    b20 (vtec) de 4000 ama altlar aşırı canlı
    K20 aynen 4000 de full boost yapar (35R da aynı şekilde yapar)
    F20 4000 Rpm Full boost
    F22 3500 de Full boost
    H22 bilmiorum takında öğreniris


    Ewo9 35 R ı örnek alalaım okadar çok seçeneğiniz varki
    2.2 yapıp 35 i 3700 de doldurabilirsinz
    2.0 bırakıp 4000 de doldurabiirsiniz

    isterseniz 2.2 yapıp 4094 yapip twinscrool manifold ile 3800 3900 gibi doldurabilirsiniz

    2.0 bırakıp 35R Twinscrool T4 housing ile 4200~4500 de 2 bar üstü basabilirsiniz 9000 dönebilirsiniz

    Alıntı mmustu Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    hacim konuşur ağa 2500 cc gt2876 3500 full boost
    3litre gt37 3200 Fullboost
    www.drecu.com
    Ne Büyüktür Emeğe Saygı Duyan İnsan...!!!

  19. #19
    ibooo - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Nov 2005
    Yaş
    37
    Şehir
    istanbul-şile
    Mesaj
    2.721
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    4 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı Oz` Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster

    isterseniz 2.2 yapıp 4094 yapip twinscrool manifold ile 3800 3900 gibi doldurabilirsiniz
    peki 2.4 artı 4094 olursa full boost kaç devirde olur?

Konu Bilgileri

Users Browsing this Thread

Şu an 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 konuk)

Yetkileriniz

  • Konu Acma Yetkiniz Yok
  • Cevap Yazma Yetkiniz Yok
  • Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
  • Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok
  •