User Tag List

Sayfa 1/2 12 SonSon
26 sonuçtan 1 ile 19 arası

Konu: frankeştayn eclipse turbo projesi.

  1. #1
    Ddrome - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Oct 2009
    Yaş
    39
    Şehir
    Adana
    Mesaj
    135
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)

    frankeştayn eclipse turbo projesi.

    Sonunda uzunca süren bir sürenin ardından biraz olsun şekillendi kafamda proje. Sayısız defa sizlere sorular sordum ne yapcam ne etcem dedim. Kafa superchargerdan ,atmosferiğe turbodan bilmem neye kadar gitti geldi.Biliyorsunuz elimde Atmosferik 4g63 bloklu bir 91 model eclipse var ve ben onnu turbolamaya karar verdim. Fabrika çıkışından turbolu bir çok dengi olduğu için parça toparlamak çok zor olmayacak ancak en çok bu aşamada sizlerin yardımlarına ihtiyacım var kafamda bir kaç soru var, işlere başladğımda her şey net olsun istiyorum kafamda. İşte aşağı yukarı (henüz daha oluşum aşamasının başında) listem ve sorulcak sorularım.

    Frankeştayn 4g63 denemesi olacak bu . Amerikada bir çok kez yapılmış bu proje ama sanırım Türkiye'de ilk ben deneyeceğim (emin değilim daha önce denemiş birileri varsa deneyimleri benim için çok önemli) evo internalleri 2g internalleri ve 1 g internal ve bloğu bir arada kullanılacak. Amerikada bu düzene fakir adam yarış motoru diyorlar. Ee nede olsa ewonun stock'u bizim forgedimiz canım

    -----(turbo listesi)----

    -Turbo (1.8turbo passattan çıkma) -Nakit verilmeden alınmıştır.
    -İntercooler -Nakit verilmeden alınmıştır.
    -yağlama boruları -Nakit verilmeden alınmıştır.
    -intercooler boruları ,kelepçeleri , silikonlar (olmazsa olmazlar)
    -Turbo manifoldu (eVo3 oem manifoldu sıfırı 180 dolar + yol masrafı) (önce türkiyeden çıkma bakılacak)
    - yağ sıcaklık saati (yağ basınç saati var orjinalde)
    - Turbo timer
    - boost control (varmı ihtiyacım bilmiyorum ???) ----
    - Ecu ms - Tüm gerekli detayları ile birlikte- 1350 tl (dragstar baz alınmıştır. )
    - Vuruntu sensörü. - 60 dolar artı 20 dolar kargo ücreti.
    -downpipe ımı unutmuşum sanki burda ben
    - orjinalde u bakır çubuk şeklinde olan yağ soğutucu sistemi geliştirmek istiyorum daha önceki topiclerde ihtiyacım olacağı belirtilmişti.
    - enjektörler 450 cclik yada 550cllik turbo eclipse oem enjektörlerini kullanacam.
    - benzin pompası ve regulator unutulmadı onlarda alınacak tabiki.

    --- İnternal listesi-----
    -piston (segmanları ile birlikte oem evo9 piston kullanacam)
    -piston kolları -Stock kolarımla devam edecem
    -yataklar (bu konuda hiç bir bilgim yok ciddi yardıma ihtiyacım var ne kullanmam gerektiği konusunda)
    -Yağ pompası (stock turbo 4g63 yağ pompası alacam sıfır olarak,mitsubishi yetkili servisinden)
    -krank - Stock Krankımla devam edecem.
    -Piston ve kolların yağ tarafından soğutumunu artırıp, sağlamlığını desteklemek amacıyla yağ jetleri eklenecek blok'a (oil squirtes , tanesi 9 dolar civarında amerikada motora oturtulması ise son derece kolay. çünkü turbo modellerde orjinalinde geliyor ve yerleri hazır.)
    - İyi de hiç biriniz söylemiyorsunuz contayı unuttun diye. (şimdi ona bakıyorum)

    -----Süspansiyon organları-------
    -Megan Racing ön kule gergisi
    -Megan Racing arka kule gergisi
    -Megan Racing Lowerin Sprints (takım)
    -Koni Sports shocks (ön ve arka)
    -Energy Suspension sub-frame bushing set
    -Prothone Motor kulak seti (çok öle ahım şahım değiller değiştirebilirim fikrimi)

    *** Bu bölüm 652 dolar artı en az kendisi kadar kargo parası (eğer ülke içinden alabileceğimi düşündüğünüz bir yer varsa bu listeyi lütfen ulaşım bilgilerini bana özel mesajla yollayın)


    --- aktarmada ve frenlemede yapılacak değişiklikler----
    Henüz burayı tamamlamadım yakındda ekleyecem.



    Sorular :
    1. Listede hoşunuza gitmeyen faktörleri belirtip, değişiklikler önerirseniz benim için çok iyi olur. Yüzde yüz sözünüzü dinlerim diyemem ama görüşleriniz dikkate alınacaktır.
    2. Başka bir topicde balancerları iptal etmemi söylemiştiniz bana. Ne gibi bir getirisi olacaktır bu işlemin benim için?
    3.Yukarıdada belirttim özel yataklara ihtiyacım olacağını biliyorum ama nedir hangi firmadır hiç bir bilgim yok yardımlarınızı bekliyorum.
    4. Unuttuğum bir çok şey var eminim. Lütfen eklemeler yapın.
    5. Evo pistonlarını kullanmak için özel piston pimlerine ihtiyacım olacak (pistonla kol arasında) bunları Türkiyede kim imal edebilir (muhtemlen torna işi olacak) ne tür bir mazeme kullanılması gerekir bilen varmı?
    6. Bana evo9 oem pistonlarının Türkiye satış fiyatını belirtebilirmisiniz fiyat listeme eklemek istiyorum.

    Başlangıç tarihim çok uzak değil , parçaları toplamaya başladım bile ama bitirmek için acele etmeyeceğimden emin olabilirsiniz. Amacım minumun paraları kullanarak maksimun ömürlü (250 beygir civarında) bir motora kavuşmak. Elbetteki ekmek köfte denklemini biliyorum ama en ortasını bulmak için elimden gelen gayreti gösterecem.

    Herşey için şimdiden çok teşekkür ederim.
    [SIGPIC][/SIGPIC]

    "Diamond Star Motor" vehicles

  2. #2
    aviator35 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Nov 2009
    Yaş
    39
    Şehir
    Çanakkale
    Mesaj
    343
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    yolunuz açık olsun inşallah başarılı olursunuz...

  3. #3
    levent - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jan 2006
    Yaş
    36
    Şehir
    İzmir
    Mesaj
    18.439
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    97 Post(s)
    Tagged
    3 Thread(s)
    umarım sorunsuz tamamlarsınız projenizi, hayırlısı olsun

    allah sabır ve para versin

  4. #4
    Ddrome - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Oct 2009
    Yaş
    39
    Şehir
    Adana
    Mesaj
    135
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Amin amin cümlemize inşallah. bu arada özellikle internal parçaları hakkındaki sorularımın yanıtlanmasına ihtiyacım var özellikle evo ile uğraşmış biri biraz zman ayırırsa çok müteşekkil olurum

    daha ucuzada kaçabilirdim nasılmı? stock eclipse turbo pistonu alarak (sıkıştırması evo9dan düşük ve daha dayanıksız)
    Stock turbo ecu alıp stock barlarda gezerek (hem yerleştirmesi daha kolay hemde programlama masrafı yok üstelik ebayde yol parası dahil olarak 200 dolar civarında bulabiliyorsunuz.)
    Ancak internal'in beni de üzmeyecek(parasal anlamda) şekilde olabildiğince kaliteli olmasını istedim forged'e girişseydim rakamlar yükseliyordu yapabilirdim ama daha gerçekçi yaklaşmak istedim 250 beygir civarı bir araba için 500-600 beygire dayanıklı parçaların maksadı ne?
    Ecu konusunda da yarın bir gün egzantirik alırım , kapakla oynarım heveslerim artar daha özgür birşey olsun istedim.
    [SIGPIC][/SIGPIC]

    "Diamond Star Motor" vehicles

  5. #5
    TechTurkey Oz` - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Oct 2005
    Yaş
    43
    Şehir
    İstanbul
    Mesaj
    8.559
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    15 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    4g63 Kollarını 4g64 te kullanabiliyormusun bilmiyorum Sanırım kullanamassın ben senin yerin olsam komple
    4g63 ewo 9 u koyaırm kol krank piston 500 beygire kadar sorunsuz
    www.drecu.com
    Ne Büyüktür Emeğe Saygı Duyan İnsan...!!!

  6. #6
    Ddrome - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Oct 2009
    Yaş
    39
    Şehir
    Adana
    Mesaj
    135
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    4g64 krankı bulrsam zaten ufaklı tefekli değişiklikler yapacam. ilk aşamada bende düşünmüştüm komple ewo9 takımını. 1 eğer stoker yapmayacaksam krank'a para yatırmak istemiyorum. 2 dsmtuners.com da görüştüğüm insanlar benim motordaki 6 bolt kolun ewo9 unkinden daha dayanıklı olduğunu söylediler. Onlarda kendi krankım ewo9 pistonu ve kendi rodlarımla 400 beygir sorunsuz dediler. :S ahanda çelişki . Bende sanmıyorum bendeki stock kolların ewo9 kollarından güçlü olacağını ama 400 beygirleri hakikaten alan insanlar var o forumda. E yeter yüzüme gözüme 400 beygire kadar dayanıklı setup daha allahtan ne isteyeyim. eğer 4g64 krank bulursam yine 6 bolt kolları tornadan geçirip 4g64 ün 2.4 pistonlarıyla kullanabiliyormuşum. Yurtiçinde bulursam krankı girişicem yoksa getirtmeyi düşünmüyorum maliyet yüzünden.
    [SIGPIC][/SIGPIC]

    "Diamond Star Motor" vehicles

  7. #7
    BoraÇİFTÇİ - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    May 2009
    Yaş
    40
    Şehir
    istanbul
    Mesaj
    398
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    1 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı Oz` Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    4g63 Kollarını 4g64 te kullanabiliyormusun bilmiyorum Sanırım kullanamassın ben senin yerin olsam komple
    4g63 ewo 9 u koyaırm kol krank piston 500 beygire kadar sorunsuz
    carillo 2mm olmuyo 2mm fark var kollar arasında
    Bilgi Ve Akıl Konuşur;Cehâlet İse Bağırır.

  8. #8
    Ddrome - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Oct 2009
    Yaş
    39
    Şehir
    Adana
    Mesaj
    135
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı jdm_s2000 Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    carillo 2mm olmuyo 2mm fark var kollar arasında
    Evet 20mm ye 22 mm öle bi durum sanırım. Ama tornayla hallediyorlar onu üstadım pm inize cevap attım umarım gelmiştir
    [SIGPIC][/SIGPIC]

    "Diamond Star Motor" vehicles

  9. #9
    TaGo - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jan 2009
    Yaş
    45
    Şehir
    Türkiye/İzmir
    Mesaj
    9.837
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    78 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    şükür yeni bişiler oluyor. sonuna kadar allah kolaylık versin.
    www.plasti-dip.com adresimizden tüm yeni ürünleri görebilir ve taksitli alışveriş yapabilirsiniz

  10. #10
    TechTurkey Oz` - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Oct 2005
    Yaş
    43
    Şehir
    İstanbul
    Mesaj
    8.559
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    15 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı Ddrome Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    4g64 krankı bulrsam zaten ufaklı tefekli değişiklikler yapacam. ilk aşamada bende düşünmüştüm komple ewo9 takımını. 1 eğer stoker yapmayacaksam krank'a para yatırmak istemiyorum. 2 dsmtuners.com da görüştüğüm insanlar benim motordaki 6 bolt kolun ewo9 unkinden daha dayanıklı olduğunu söylediler. Onlarda kendi krankım ewo9 pistonu ve kendi rodlarımla 400 beygir sorunsuz dediler. :S ahanda çelişki . Bende sanmıyorum bendeki stock kolların ewo9 kollarından güçlü olacağını ama 400 beygirleri hakikaten alan insanlar var o forumda. E yeter yüzüme gözüme 400 beygire kadar dayanıklı setup daha allahtan ne isteyeyim. eğer 4g64 krank bulursam yine 6 bolt kolları tornadan geçirip 4g64 ün 2.4 pistonlarıyla kullanabiliyormuşum. Yurtiçinde bulursam krankı girişicem yoksa getirtmeyi düşünmüyorum maliyet yüzünden.
    Dsm tunerlara slm söle yatak sorunundan kurtulmuşlarmı Adı çıkmş 9 a inmez 8 e CRANk walking tasmayla bağlatıs gider

    orjinal krank larla 1000 lere yakın beygirleri kovalayabiliyorlar sorunsuz
    www.drecu.com
    Ne Büyüktür Emeğe Saygı Duyan İnsan...!!!

  11. #11
    Eray Yümsel - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Aug 2007
    Yaş
    42
    Şehir
    United State of Beykoz
    Mesaj
    10.985
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    2 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    turboyu çok ufak seçmişin yav bence biraz büyüt k04 falan tak. başarılar
    Viraja Gİrdiğinde Korkmuyorsan, Yavaşsın Demektir. ///M
    Dr. Ecu

  12. #12
    tyMu - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Dec 2005
    Yaş
    39
    Şehir
    Adana
    Mesaj
    5.530
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Kolay gelsin doruk sorunsuz olur işallah ,orjinalden kullanılacak krank varsa başka krank alıpda üstünde işlem yapma bence orjinal kullan

  13. #13
    TechTurkey Oz` - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Oct 2005
    Yaş
    43
    Şehir
    İstanbul
    Mesaj
    8.559
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    15 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Ben olsam direk ewo8 turbosu takarım direk sorunsuz

    @Tymu 6bolt diye geçen krenklarda krank yürümesi denilen bir sorun var aşırı şekilde zarar veriyor yakaklara gezi aylarına
    www.drecu.com
    Ne Büyüktür Emeğe Saygı Duyan İnsan...!!!

  14. #14
    Ddrome - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Oct 2009
    Yaş
    39
    Şehir
    Adana
    Mesaj
    135
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Ya turbo küçük farkındayım ama siteden takasla alıyorum onuda Yani nakit çıkarmadan alacam cebimden, Benim için küçük ama proje için büyük bir adım . Gene de kulağıma küpe oldu ewo8 turbosu meselesi ,not alıyorum kullandığım bütçe ergonomik fiyat durumunu aşmamışsa mutlaka alacam Teşekkür ederim.

    tymu kardeşim teşekkür ederim haftaya Adana'dayım işimiz zor düşük maliyet amacımız çok kafanızı ütüleyecem çok.

    Selamınızı iletirim dsmcilere bir eleman var 95 eclipse 6bolt swaplamış stock krankla 800lü beygirlerde geziyor. Başka bir elemanda benim kasanın 4 çekeriyle 1200lü beygirlerde geziyor ama ikiside günlük kullanım arabası değil dayanıklılık ne derece önemli onlarda bilmiyorum. Stock kollarla 300-350 beygirlerle oynaşan yığınla adam var bu durum garantörlük yapıyor benim projeme yinede söktüğümüzde bakacaz olmadı stock kolları sıfır sipariş edebilirm kafamda soru işareti kalmasın diye, bakarsınız benden önceki sahibi motor yaptırmıştır hyundai vs.. parçalarıyla üzerinde mitsu amblemi görmezsem anahtarlık falan yaparım. 170 dolar civarında zaten sıfır kollar son derece ucuz.
    [SIGPIC][/SIGPIC]

    "Diamond Star Motor" vehicles

  15. #15
    ulasstoprak - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jan 2007
    Yaş
    43
    Şehir
    İzmir
    Mesaj
    1.202
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)

  16. #16
    tyMu - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Dec 2005
    Yaş
    39
    Şehir
    Adana
    Mesaj
    5.530
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Yani evo9 tak dicektim bende
    sen gelde doruk hallolur bunlar

  17. #17
    Mehmet Gazihan - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jun 2007
    Yaş
    43
    Şehir
    Istanbul Ataşehir
    Mesaj
    2.867
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    7 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    o turboyla 200 hp yi geçemezsin

    bence her parçayı orjinal turboludan alıntı yap..

    araç 2wd mi ?_ F mi R mi
    Ne kadar iyi olursan ol, Kabiliyetin Müşterinin Memnuniyeti ile Sınırlıdır..! M.Gazihan

  18. #18
    Ddrome - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Oct 2009
    Yaş
    39
    Şehir
    Adana
    Mesaj
    135
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Önden çekişli. Özellikle pistonları ewo9 seçmemin bir sebebi var, hem sıkıştırmasının önemli ölçüde orjinal turbo eclipsden yükse olması hemde yapımında kullanılan alaşım sayesinde daha dayanıklı olması. Araç önden çeker hatta şuanda kullanmam gereken aktarma organlarına bakıyorum.
    [SIGPIC][/SIGPIC]

    "Diamond Star Motor" vehicles

  19. #19
    dragstar - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Feb 2008
    Yaş
    35
    Şehir
    İstanbul
    Mesaj
    4.883
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    7 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    bence kendi krank ve piston kollarını kullan pistonları evo pistonu tak,

    inşallah en kısa zamanda istediğin şekilde bitirirsin aracını kardeşim

Konu Bilgileri

Users Browsing this Thread

Şu an 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 konuk)

Yetkileriniz

  • Konu Acma Yetkiniz Yok
  • Cevap Yazma Yetkiniz Yok
  • Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
  • Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok
  •