User Tag List

16 sonuçtan 1 ile 16 arası

Konu: NNT Nanofuel Benzin katkısını kullanmaya başladım. (kobay _opeth)

  1. #1
    _opeth - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jun 2009
    Yaş
    40
    Şehir
    İstanbul
    Mesaj
    4.344
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    26 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)

    NNT Nanofuel Benzin katkısını kullanmaya başladım. (kobay _opeth)

    NNT'nin yeni ürünü olan nanofuel benzin katkısını koyarak depomu fulledim 160TL benzin +35TL nanofuel şeklinde.

    almadan önce nnt'ye telefon açarak konu hakkında bilgi aldım.

    -nnt nanofuel için bilgi alacaktım.
    -300ml'dir depoyu fullemeden önce koymalısınız performans artışı ile %20 yakıt tasarrufu sağlar, yağ katkısıyla beraber %30 yakıt tasarrufu sağlar bla bla bla
    -peki ürünün şu an için TÜV testi yapıldı mı?
    -Şu an için test sonuçları gelmedi.
    -Peki bu %20 %30 her motor için geçerli midir?
    -araçtan araca değişir.
    -oldu teşekkürler.

    sonra bayilik anlaşması yaptığı yeri aradım toptan satıyormuş tek alacağım için araştırma yapıp bana en yakın nanofuel satan akaryakıt istasyonunu söyledi.

    aracın benzin lambası yanmıştı yol bilgisayarı ise 60km daha gideceğimi söylüyordu. Maltepeden cevizliye alacağım yere gidene kadarda bitti bitecek duruma geldi. önce marketten nanofueli aldım sonra benzinlik kısmına aracı çekip önce nanofueli doldurdum. pompacı abi içine biraz benzin koyup nanofuel'in tamamen depo inmesini sağladı. Sıvı sıcak balmumu kıvamındaydı ve beyazdı (aklınızda bulunsun). sonra fulledim ve km'yi sıfırlayamayacağımdan (kadran söktürmeye gidiyordum) asıl kmyi not ettim ve karşıya geçtim. işimi hallettim ve geri döndüm.

    İlk İzlenim: mecidiyeköye giderken pek bişey hissetmedim araç normal her zamanki gibi gitti. Dönüşü yaklaşık 2 saat önce yaptım yol boştu. en son benzin hesaplaması yaptığım gibi sürmeye geri döndüm (yılbaşından beridir 80'i geçmeme kararı almıştım). Nanofuel etkisini sanırım gösterdi. eve geldiğimde (benzin aldıktan yaklaşık 60 km sonra) evimin yakınında çıktığım yokuşu her zaman 2. viteste çıkıyordum yine aynı şekilde çıkarken devirim çok düşmesine rağmen stop edecekmiş gibi titremediğini hissettim. Performans artışı sanırım yaşandı. Bakalım bu yakıt ekonomisine dönüşecek mi?

    Bilgiler:

    En son bakım: 9 nisan 2009
    bakım kmsi: 105000km
    Sonraki bakım: 120000km'de
    En son benzin fullendikten sonra yapılan hesaptaki yakış: 7.0lt/100km
    Menzili: 600km

    nanofuel ve Benzin alındığı zamanki km: 115247km

  2. #2

    Üyelik
    Jul 2009
    Yaş
    39
    Şehir
    istanbul
    Mesaj
    642
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    bu gün bende tesadüf olarak görüştüm nnt ile ama ayrıntılı konuşmadım benimki başka bi iş içindi arabanın performansını artırdıgını yakıttan ekonomi yaptıgını söylediler yag katkısıda yagın ömrünü uzatıyo ve aşınmaları engelliyomuş yag katkısı aldım bağajımda duruyo degişim zamanını bekliyorum filitrelerle falan hepsini bir uyguluycam benzin katkısıda dedigin gibi depoyu doldurmak gerekiyomuş o daha sonraya ertelendi

  3. #3
    mustafa-u - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Dec 2005
    Yaş
    51
    Şehir
    TÜRKİYE/antalya
    Mesaj
    636
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    be şu hesabı yaptım ilk önce...

    200 ytl ile yaklaşık 550 km yol gidiyorum...buda km de 363.6 krş yakıt sarfiyatım var demektir..bu katkı ortalama %15 tasarruf sağlasa 550 X %15 =82.5 km fazladan yol yapması lazım yani 550+82.5 =632.5 km..bu hesaba göre 200 liralık yakıt ile sarfiyatımın km de 316.21 krş a düşmesi lazım..
    amaaa...bu katkıyı kullandığımda maliyetimde artıyor..
    200+35 ytl ( ortalama bu katkının satış fiyatı ) = 235 ytl yakıt..
    235/632.5=371.54 kuruş yakıyor olacak..

    eğer ben zaten katıya vereceğim 35 liraya fazladan 10 lt civarı mazot alırsam zaten 100 km civarı fazladan yol gidiyor olacağım...

    şimdi bu katkının söylendiği gibi bana faydası nerede acaba izah edecek birisi var mı..

  4. #4
    slowmotion - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jul 2009
    Yaş
    43
    Şehir
    Adana
    Mesaj
    3.926
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    3 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    belki her seferde alınmıyordur
    AmcaGolf 7,5 1,6 tdi

  5. #5

    Üyelik
    Jul 2009
    Yaş
    39
    Şehir
    istanbul
    Mesaj
    642
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı mustafa-u Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    be şu hesabı yaptım ilk önce...

    200 ytl ile yaklaşık 550 km yol gidiyorum...buda km de 363.6 krş yakıt sarfiyatım var demektir..bu katkı ortalama %15 tasarruf sağlasa 550 X %15 =82.5 km fazladan yol yapması lazım yani 550+82.5 =632.5 km..bu hesaba göre 200 liralık yakıt ile sarfiyatımın km de 316.21 krş a düşmesi lazım..
    amaaa...bu katkıyı kullandığımda maliyetimde artıyor..
    200+35 ytl ( ortalama bu katkının satış fiyatı ) = 235 ytl yakıt..
    235/632.5=371.54 kuruş yakıyor olacak..

    eğer ben zaten katıya vereceğim 35 liraya fazladan 10 lt civarı mazot alırsam zaten 100 km civarı fazladan yol gidiyor olacağım...

    şimdi bu katkının söylendiği gibi bana faydası nerede acaba izah edecek birisi var mı..

    bi sefere mi mahsustur yoksa bi süre gidermi bilmem ama aracın performansı ciddi oranda artıyomuş ve motorun ömrünü uzatıyomuş

    bu hafta içinde ayrıntılı bi şekilde araştırcam çalışanlarından tanıdıklarım var
    burdanda sizinle paylaşırım

  6. #6
    _opeth - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jun 2009
    Yaş
    40
    Şehir
    İstanbul
    Mesaj
    4.344
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    26 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı mustafa-u Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    be şu hesabı yaptım ilk önce...

    200 ytl ile yaklaşık 550 km yol gidiyorum...buda km de 363.6 krş yakıt sarfiyatım var demektir..bu katkı ortalama %15 tasarruf sağlasa 550 X %15 =82.5 km fazladan yol yapması lazım yani 550+82.5 =632.5 km..bu hesaba göre 200 liralık yakıt ile sarfiyatımın km de 316.21 krş a düşmesi lazım..
    amaaa...bu katkıyı kullandığımda maliyetimde artıyor..
    200+35 ytl ( ortalama bu katkının satış fiyatı ) = 235 ytl yakıt..
    235/632.5=371.54 kuruş yakıyor olacak..

    eğer ben zaten katıya vereceğim 35 liraya fazladan 10 lt civarı mazot alırsam zaten 100 km civarı fazladan yol gidiyor olacağım...

    şimdi bu katkının söylendiği gibi bana faydası nerede acaba izah edecek birisi var mı..
    iki depoda bir koyuyorsun.

  7. #7
    Dou - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Nov 2009
    Yaş
    36
    Şehir
    Toronto / Istanbul
    Mesaj
    5.033
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    21 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Emisyon değerlerini düşürme uğruna dünyada milyonlarca dolarlık ar-ge yapan otomobil firmaları, ve bunlara ayak uydurmaya gayret gösteren yine koskoca ar-ge bütçelerine sahip akaryakıt firmalarının bulamadıklarını, bu tip çok daha ufak ar-ge bütçesine sahip "nano" zımbırtıları üreten firmalar buluyor öyle mi?

    Bu tip ürünlerde de hep bir "nano" kelimesi vardır, sanki 4. boyuttan gelmiş-uzaydan inmiş-ekstra teknolojik izlenimi yaratıyor hedef kitlede sanırsam.

    O balmumu kıvamındaki "katkı" depoda çözülmüyosa vay o motorun haline, deponun içine attırsanız daha iyi yani..

    Kısaca araç sizin, para sizin.

  8. #8
    ae101 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jul 2009
    Yaş
    39
    Şehir
    35
    Mesaj
    553
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    2 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı Dou Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Emisyon değerlerini düşürme uğruna dünyada milyonlarca dolarlık ar-ge yapan otomobil firmaları, ve bunlara ayak uydurmaya gayret gösteren yine koskoca ar-ge bütçelerine sahip akaryakıt firmalarının bulamadıklarını, bu tip çok daha ufak ar-ge bütçesine sahip "nano" zımbırtıları üreten firmalar buluyor öyle mi?

    Bu tip ürünlerde de hep bir "nano" kelimesi vardır, sanki 4. boyuttan gelmiş-uzaydan inmiş-ekstra teknolojik izlenimi yaratıyor hedef kitlede sanırsam.

    O balmumu kıvamındaki "katkı" depoda çözülmüyosa vay o motorun haline, deponun içine attırsanız daha iyi yani..

    Kısaca araç sizin, para sizin.
    aynen sana katılıyorum dostum bole seylerı her benzınlıge gırdıgımde gozume sokarcasına gosterıyolar al al cok ıyı bısey dıye...bıgun adama sordum senın araban varmı dıye var dedı pompacıı abı..ee dedım sen kullanıyomusun hayır dedı

  9. #9
    _opeth - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jun 2009
    Yaş
    40
    Şehir
    İstanbul
    Mesaj
    4.344
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    26 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    arkadaşlar bende aynı şekilde çekimser davranıyodum böyle şeylere test amaçlı olarak döktüm. zaten bir sorunla karşılaşırsam diyerek şişeyi atmadım. aldığım benzini ve ürünün fişini cüzdanıma koydum kaybetmemek adına. bi sorun yaşarsam başlarına üşüşmeyi planlıyorum zaten.

    yani yanlış anlaşılma olmasın nnt ile yakından uzaktan alakam yoktur.

  10. #10
    mustafa-u - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Dec 2005
    Yaş
    51
    Şehir
    TÜRKİYE/antalya
    Mesaj
    636
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı _opeth Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    iki depoda bir koyuyorsun.
    2 depoda bir koysan bile hesap ortada..

    200 X 2 = 400
    400+35 = 435 ytl depo dolum maliyeti..

    1 depo mazot + 1 nnt benzin katkısı ile 632.5 km yol gideceğimiz hesaplamıştık..

    2 depo ile ortalama 1265 km yol yapmak lazım..

    435 / 1265 = 344 civarı kmde yakıt maliyeti çıkıyor yine..

    benim hiç KATKISIZ kmde maliyetim ortalama 363 idi..
    katkıyı 2 depoluk kullandığımda kmde maliyetim 344 civarına düşüyor..

    buda 2 depoda ortalama % 5 lik bir tasarruf sağlıyor demektir..

  11. #11
    despe - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    May 2008
    Yaş
    43
    Şehir
    türkiye/bursa
    Mesaj
    4.498
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    trişkadan nağmeler
    MTM-PROSTOCK GARAGE
    Alıntı Maxiboost Nickli Üyeden Alıntı
    oynama olm arabayla oyuncak gibi turbo yap dedik garip garip ecu lar bağlıosun

  12. #12
    _opeth - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jun 2009
    Yaş
    40
    Şehir
    İstanbul
    Mesaj
    4.344
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    26 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı mustafa-u Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    2 depoda bir koysan bile hesap ortada..

    200 X 2 = 400
    400+35 = 435 ytl depo dolum maliyeti..

    1 depo mazot + 1 nnt benzin katkısı ile 632.5 km yol gideceğimiz hesaplamıştık..

    2 depo ile ortalama 1265 km yol yapmak lazım..

    435 / 1265 = 344 civarı kmde yakıt maliyeti çıkıyor yine..

    benim hiç KATKISIZ kmde maliyetim ortalama 363 idi..
    katkıyı 2 depoluk kullandığımda kmde maliyetim 344 civarına düşüyor..

    buda 2 depoda ortalama % 5 lik bir tasarruf sağlıyor demektir..
    hayırlısı. bi işe yaramazsa bi daha almam zaten

  13. #13
    _opeth - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jun 2009
    Yaş
    40
    Şehir
    İstanbul
    Mesaj
    4.344
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    26 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    ortalama değerlerim ya basıyorum filan diye fazla çıkıyor yada havalardan fazla çıkıyor habire 8-9lt ortalamaları görüyorum. ilk doldurduğum performans farkı kolay devirlenmesi hala mevcutmuş ben anlamadım ama eray binince (ondada 1.5 instyle amt var hatta onunkinin km'si de benimkiyle hemen aynı sayılır) "gaz ayarı filan mı yaptın tepkileri benimkinden iyi" demişti. sonradan düşünürken "aa şu nanfueldendir" dedim.

  14. #14
    aviator35 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Nov 2009
    Yaş
    39
    Şehir
    Çanakkale
    Mesaj
    343
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    benim fikrimce öyle kullanıcının fark edeceği performans artışı yaratmayacaktır, hatta bence bir farkta olmayacaktır. önüne gelen bir nano tutturmuş gidiyor, koskoca yağ şirketleri veya petrol devleri böyle şeyler olsa ilk önce kendileri ürünlerinde kullanırlar dev ar-ge bütçeleriyle.

  15. #15
    Dou - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Nov 2009
    Yaş
    36
    Şehir
    Toronto / Istanbul
    Mesaj
    5.033
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    21 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı _opeth Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    ortalama değerlerim ya basıyorum filan diye fazla çıkıyor yada havalardan fazla çıkıyor habire 8-9lt ortalamaları görüyorum. ilk doldurduğum performans farkı kolay devirlenmesi hala mevcutmuş ben anlamadım ama eray binince (ondada 1.5 instyle amt var hatta onunkinin km'si de benimkiyle hemen aynı sayılır) "gaz ayarı filan mı yaptın tepkileri benimkinden iyi" demişti. sonradan düşünürken "aa şu nanfueldendir" dedim.
    Kilometresi aynı derken, 15-20000 km bile fark ediyor. Bugün canlı örneğini yaşadım.

    Bugün 50 km kadar 35.000 km de 2009 otomatik bir civic sedan kullanma fırsatım oldu, benim aracıma göre arada gidiş ve gaz tepkisi bakımından hissedilir bir fark vardı.

  16. #16
    _opeth - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jun 2009
    Yaş
    40
    Şehir
    İstanbul
    Mesaj
    4.344
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    26 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    depomu bitirmiştim 3 gün önce değerler çok iyi değil çünkü nnt'yi doldurduktan sonra araçta güç artışı gaz dokunmasına bağlı olarak hızlı tepkimesi filan benim daha fazla gaza dokunmama sebebiyet verdi ve 524 km'de lambayı gördüm. ortalama 8.0001lt/100km gibi bir değerle gitmişim. kendimi tutabilseydim daha düşük değerlere imza atacağımı sanıyorum. hatırladığım kadarıyla gittiğim yollar:

    maltepe-mecidiyeköy temden çamlıca istikametine girip o şekilde e5'e geçtim o ara yolda 110-120 sonrasında ise acayip trafik vardı.
    mecidiyeköy maltepe gece vakti 0 derece hava ile döndüm
    kar yağdığı zamanlar genelde yattı ama arada rölantide çalıştırıp kapattım
    maltepe-yıldızlar oto halkalı e5ten 60-70 gibi hızlarda
    halkalı - maltepe temden iş çıkışı zamanı
    maltepe sahil yolu turlama, büyük bakkalköye 2 defa gitme
    buluşma zamanı kozyatağı ordan büyükbakkalköy yaklaşık 20dk rölantide idealtepe kavşağında beklemeli
    maltepeye geri dönüş
    sabah kör karanlık beylikdüzüne gidiş full gaz yollarda kaybolma filan öğle zamanı dönüş avcılarda trafik sonrasında rahat 100-120 arası temden

    eksik varsa sonra yazarım.

    sonuç: nefsinize hakim olurum derseniz kullanın menzilinizde artış olacaktır

Konu Bilgileri

Users Browsing this Thread

Şu an 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 konuk)

Yetkileriniz

  • Konu Acma Yetkiniz Yok
  • Cevap Yazma Yetkiniz Yok
  • Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
  • Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok
  •