User Tag List

Sayfa 1/3 123 SonSon
52 sonuçtan 1 ile 19 arası

Konu: olması gereken egt sıcaklıgı?

  1. #1
    vtecturbo - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jun 2008
    Yaş
    44
    Şehir
    ist
    Mesaj
    392
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)

    olması gereken egt sıcaklıgı?

    turbo honda vtecler ıcın dusunursek olması gereken en saglıklı egt sıcaklıgı nedır?en dusuk veya en yuksek kac olmalı? bırde benm aracımda 14,5-15 afr lerle gıderken sabıt 4000 devrlerde egt 700-750 lere gelıyor.bu normal mı?

  2. #2
    MeRtCaN - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Oct 2005
    Yaş
    42
    Şehir
    Ankara
    Mesaj
    11.583
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    81 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı vtecturbo Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    turbo honda vtecler ıcın dusunursek olması gereken en saglıklı egt sıcaklıgı nedır?en dusuk veya en yuksek kac olmalı? bırde benm aracımda 14,5-15 afr lerle gıderken sabıt 4000 devrlerde egt 700-750 lere gelıyor.bu normal mı?
    400-500 u geçmiyor benim araba.
    silencer ile bu arada.

  3. #3

    Üyelik
    Jul 2006
    Yaş
    37
    Şehir
    Newcastle Upon Tyne
    Mesaj
    3.839
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    1 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    sabit gaz için 4000 devirde 14.5 afr çok diye düşünüyorum ..

    ben s13 için sabit gazda dediğin devirlere yakın 16 civarı ,rölantim 14.8 ,dip gaz turbo doluykende 11 12 arasıyım


    egzoz sistemim de tamamen standart hatta fbrikadan çıktığı susturucularla durmasına rağmen 52 lik borularla 0.9 civarı basınç , 750 çok nadir gördüm 240 kms civarında

  4. #4
    vtecturbo - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jun 2008
    Yaş
    44
    Şehir
    ist
    Mesaj
    392
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı MeRtCaN Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    400-500 u geçmiyor benim araba.
    bende rolatıde bıle 350 lerde.fakat sensorle kapak arasındakı mesafe 2 cm.

  5. #5

    Üyelik
    Jul 2006
    Yaş
    37
    Şehir
    Newcastle Upon Tyne
    Mesaj
    3.839
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    1 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    rölanti derken arabayı kullandıktan sonra mı yoksa ısıtırken mi 350 ye çıkıyor?

    eğer ısıtırken 350 lerdeyse bence bir sıkıntı var.. değer çok yüksek .. ben hararet 85 e gelene kadar ısıtıyorum ,araba yürümeden 300 e gelmiyor bile..

  6. #6
    MeRtCaN - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Oct 2005
    Yaş
    42
    Şehir
    Ankara
    Mesaj
    11.583
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    81 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı vtecturbo Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    bende rolatıde bıle 350 lerde.fakat sensorle kapak arasındakı mesafe 2 cm.
    sensorüm turbonun çıkışında
    direk yakın yerde yanı.
    egt nın avans ve yakıt ayarı ıle ılgısı cok daha detaylı bılgıyı
    ozgun verebılır.

  7. #7
    vtecturbo - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jun 2008
    Yaş
    44
    Şehir
    ist
    Mesaj
    392
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı Spawn Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    sabit gaz için 4000 devirde 14.5 afr çok diye düşünüyorum ..

    ben s13 için sabit gazda dediğin devirlere yakın 16 civarı ,rölantim 14.8 ,dip gaz turbo doluykende 11 12 arasıyım


    egzoz sistemim de tamamen standart hatta fbrikadan çıktığı susturucularla durmasına rağmen 52 lik borularla 0.9 civarı basınç , 750 çok nadir gördüm 240 kms civarında
    closeloop 14.5-15 aralıgında hafıf throttle 13,5 lardaym bıraz daha basınca 12.5 larda turboda 11,5-12 lerde. fakat 800 u gecmıyor afr.

  8. #8
    vtecturbo - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jun 2008
    Yaş
    44
    Şehir
    ist
    Mesaj
    392
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı Spawn Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    rölanti derken arabayı kullandıktan sonra mı yoksa ısıtırken mi 350 ye çıkıyor?

    eğer ısıtırken 350 lerdeyse bence bir sıkıntı var.. değer çok yüksek .. ben hararet 85 e gelene kadar ısıtıyorum ,araba yürümeden 300 e gelmiyor bile..
    yok yurudukten sora 350 lerde.

  9. #9

    Üyelik
    Jul 2006
    Yaş
    37
    Şehir
    Newcastle Upon Tyne
    Mesaj
    3.839
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    1 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    üst limit 800. daha sonrası tehlikeli..

    fakat körfez pistinde 5 dk boyunca 1000 egt ile gezmiş sti biliyorum ..

  10. #10
    vtecturbo - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jun 2008
    Yaş
    44
    Şehir
    ist
    Mesaj
    392
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı MeRtCaN Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    sensorüm turbonun çıkışında
    direk yakın yerde yanı.
    egt nın avans ve yakıt ayarı ıle ılgısı cok daha detaylı bılgıyı
    ozgun verebılır.
    yakınlıktan dolayı okadar fark edermı acaba?



  11. #11

    Üyelik
    Jul 2006
    Yaş
    37
    Şehir
    Newcastle Upon Tyne
    Mesaj
    3.839
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    1 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    haydaaaa.. oraya koyulur mu abi egt sensörü naptınız siz.. bahsettiğin yere alev geliyor sürekli.. .. ciddi anlamda sürekli..


    turbonun çıkışında elbow'a /downpipe'a koymak gerekir..

  12. #12
    vtecturbo - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jun 2008
    Yaş
    44
    Şehir
    ist
    Mesaj
    392
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı Spawn Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    haydaaaa.. oraya koyulur mu abi egt sensörü naptınız siz.. bahsettiğin yere alev geliyor sürekli.. .. ciddi anlamda sürekli..


    turbonun çıkışında elbow'a /downpipe'a koymak gerekir..
    eskıden bı forumda mumkun oldugunca yakın olsun falan dıye okumustum.genelde turbodan soraya konuldugunu cunku sensorun kırılıp turbonun pervanesıne zarar verebılecegınden bahsedılıyordu. bende traktor turbosu oldugundan onemsemedım o mevzuyu.heheh

  13. #13

    Üyelik
    Jul 2006
    Yaş
    37
    Şehir
    Newcastle Upon Tyne
    Mesaj
    3.839
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    1 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    abi onu bence al turbo çıkışına.. doğru bilgi ölçemezsin ki oradan.. hemde sensörün ömründen yersin..


    üstteki ufak olan egt , alttaki afr


  14. #14
    cem06 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Feb 2008
    Yaş
    38
    Şehir
    06
    Mesaj
    1.665
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)

  15. #15
    TaGo - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jan 2009
    Yaş
    45
    Şehir
    Türkiye/İzmir
    Mesaj
    9.837
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    78 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Benim bildiğimde aslında EGT sensörü manifoldla turbo arasına konur. Amaç zaten egzoz gaz sıcaklığını ölçmek dğeilmi?

    Yetkili bir isim açıklama yapsın çabuk
    www.plasti-dip.com adresimizden tüm yeni ürünleri görebilir ve taksitli alışveriş yapabilirsiniz

  16. #16
    vtecturbo - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jun 2008
    Yaş
    44
    Şehir
    ist
    Mesaj
    392
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    honda tech dekı elemanlarda 3 uncu sılındırden 2 ınch sora takın demısler.sımdı baktım.

  17. #17

    Üyelik
    Jul 2006
    Yaş
    37
    Şehir
    Newcastle Upon Tyne
    Mesaj
    3.839
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    1 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    manifolda koyulması bence mantıkende yanlış ,, zira lift-of anında patlamaların hepsi egt sensörünün üstüne gelicek.. ayrıca arkadaşın dediği gibi egt sensorune zarar gelemsi anında direk pallerin içinde...

  18. #18

    Üyelik
    Jul 2009
    Yaş
    39
    Şehir
    istanbul
    Mesaj
    5.957
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    11 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    bu konuyu bende merak ediyorum ama banada mantıklı gelen manifoldun uzeri direkt olarak yanma odasının sıcaklıgını gorebiliriz diye dusunuyorum...

  19. #19
    TaGo - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jan 2009
    Yaş
    45
    Şehir
    Türkiye/İzmir
    Mesaj
    9.837
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    78 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Şimdi sensörün kırılması ve paller olayı eyvallah, ancak şuda var. Turbo sonrası sıcaklık gerçekten egzoz gazı sıcaklığı değilki artık, daha düşüğü.
    www.plasti-dip.com adresimizden tüm yeni ürünleri görebilir ve taksitli alışveriş yapabilirsiniz

Konu Bilgileri

Users Browsing this Thread

Şu an 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 konuk)

Yetkileriniz

  • Konu Acma Yetkiniz Yok
  • Cevap Yazma Yetkiniz Yok
  • Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
  • Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok
  •