User Tag List

Sayfa 1/2 12 SonSon
30 sonuçtan 1 ile 19 arası

Konu: Honda Civic 1.4is HB Otomatik (EJ9)'u Manuel'e çevirmek?

  1. #1

    Üyelik
    Sep 2008
    Yaş
    38
    Şehir
    İstanbul
    Mesaj
    327
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)

    Honda Civic 1.4is HB Otomatik (EJ9)'u Manuel'e çevirmek?

    Arkadaşlar başlıkta gördüğünüz gibi..

    Aracım Honda Civic 1.4is HB (EJ9) Otomatik.. Bir sohbet esnasında bu konuyu ciddi ciddi düşünmeye başladım. Hatta şu anda aracımın üzerindeki otomatik şanzumanın maliyet olarak iyi birşeyler yapacağındanda bahsedildi. Manuel geçme işleminde merak ettiğim unsurlar, maliyet ilk sırada geliyor. Elimdeki şanzumanı değerlendirip manuele geçerken ne gibi bir yol izleyebiliriz?

    Sıkıntı yaşanır mı? Açıkçası kesme biçme herhangi birşey istemiyorum. Yapılacak tüm işlemlerde herşey yerli yerine oturur mu? Şanzumandan yana sıkıntı yaşayacağımı zannetmiyorum ancak, mesela elektrik ve/veya beyin tesisatıyla alakalı ne gibi değişiklikler yapılması gerekiyor yada gerekmiyor?

    En önemlisi ileride aracın satışı esnasında sizin hem fikriniz olarak sıkıntı yaşama ihtimali nedir? Nitekim sizde biliyorsunuzki ne kadar temiz iş yaparsanız yapın sorgulamayı seven bir yapıya sahibiz

    Ek olarak proje çizilerek ruhsata işlenecek. Bu işlemler için nasıl bir yol izlemek gerekiyor tavsiyeleriniz ve hızlı/pratik çözüm önerileriniz nelerdir?

    Yani bu işin makulu nedir öğrenmek istiyorum?
    Şimdiden ilgi göstererek zaman ayıran arkadaşlara teşekkür ederim. Keyifli forumlar..

  2. #2
    initial-D - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Aug 2008
    Yaş
    39
    Şehir
    türkiye
    Mesaj
    4.287
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    2 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    forumda bu konudan birsürü var.onlarıda arat.

    kendi otm şanzımanınla düz olanı takas edip taktırabilirsin.iyi bi usta yaparsa sıkıntı çıkmaz
    2011 E90 320d & 2006 FJR 1300 & 2006 ZZR 1400

  3. #3
    tolga.k
    Misafir
    Bende arastirmistim zamaninda beyin elektrik tesisati tamamen degisiyor .pedal takimi degisiyor .sonucta cok masrafli ve zaman isteyen bir is .ve heryeri kurcaliyorlar

  4. #4
    akıncı - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Oct 2009
    Yaş
    39
    Şehir
    türkiye /ankara
    Mesaj
    455
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    gereklı tertıbatları alırsan hiç bir sıkıntı olmucak çunku kasa aynı motor aynı sadece vıtes kolunun altı açık kalır onuda alttan bakınca gorunur

  5. #5
    akbaba78 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Aug 2006
    Yaş
    46
    Şehir
    Adanalıyık
    Mesaj
    1.789
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Elektrik tesisati,beyin,bedallar,gosterge

  6. #6
    SOMEONESPECIAL - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Oct 2006
    Yaş
    54
    Şehir
    STUTTGART
    Mesaj
    7.153
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    1 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Hayırdır Sarp... Bence hiç uğraşma derim... Derdin sanırım tüketim ???

  7. #7
    sinan-s - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Mar 2009
    Yaş
    42
    Şehir
    Bostancı/Suadiye/Etiler
    Mesaj
    6.313
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    2 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Çok iş çıkar ve masraf ta tabii..
    2003 BMW E46 330 Cİ Topassss
    2006 BMW E46 318 Cİ SİYAH (SOLD)
    ]2001 PEUGEOT 106 GTI SARI SOLD)
    1998 DOĞAN SLX 1.6.İE BORDO (SOLD)
    2008 PORSCHE 911 TURBO S SiYAH (SOLD)

  8. #8
    ali - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Nov 2005
    Yaş
    47
    Şehir
    Konya
    Mesaj
    1.100
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    3 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    bencede deneme çok masraf çıkar...
    zor olabilir ama aracını satıp düz vites alman en mantıklısı bence...eğer ej9 u sevdiysen

  9. #9
    gökan - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Feb 2006
    Yaş
    40
    Şehir
    BURSA
    Mesaj
    11.346
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    7 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    sat o arabayı al ustundekılerı sat gıt bı krmızı grı yada benım rengten duz al ej9 ıyıdır
    www.honda-tech.com
    _____________



    çok bildimlik yaparsan çok düşmüşlük yaşarsın,yok derdimlik yaparsan dert görünce saparsın....

  10. #10
    SOMEONESPECIAL - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Oct 2006
    Yaş
    54
    Şehir
    STUTTGART
    Mesaj
    7.153
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    1 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı ali Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    bencede deneme çok masraf çıkar...
    zor olabilir ama aracını satıp düz vites alman en mantıklısı bence...eğer ej9 u sevdiysen
    Bende bunu demek istedim. Satıp manuel almak daha mantıklı

  11. #11

    Üyelik
    Jan 2008
    Yaş
    40
    Şehir
    çeşme-izmir
    Mesaj
    542
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    bencede hiç uğrama satıp düz al

  12. #12
    Ome_RS - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Nov 2008
    Yaş
    35
    Şehir
    İstanbul
    Mesaj
    9.959
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    10 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Manuel sedan var istersenz takaslık
    www.vava.cars
    Lapiztes mk7R

  13. #13

    Üyelik
    Sep 2008
    Yaş
    38
    Şehir
    İstanbul
    Mesaj
    327
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı initial-D Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    forumda bu konudan birsürü var.onlarıda arat.

    kendi otm şanzımanınla düz olanı takas edip taktırabilirsin.iyi bi usta yaparsa sıkıntı çıkmaz
    Alıntı tolga.k Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Bende arastirmistim zamaninda beyin elektrik tesisati tamamen degisiyor .pedal takimi degisiyor .sonucta cok masrafli ve zaman isteyen bir is .ve heryeri kurcaliyorlar
    Alıntı akıncı Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    gereklı tertıbatları alırsan hiç bir sıkıntı olmucak çunku kasa aynı motor aynı sadece vıtes kolunun altı açık kalır onuda alttan bakınca gorunur
    Alıntı akbaba78 Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Elektrik tesisati,beyin,bedallar,gosterge
    Alıntı SOMEONESPECIAL Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Hayırdır Sarp... Bence hiç uğraşma derim... Derdin sanırım tüketim ???


    Alıntı sinan-s Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Çok iş çıkar ve masraf ta tabii..
    Alıntı ali Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    bencede deneme çok masraf çıkar...
    zor olabilir ama aracını satıp düz vites alman en mantıklısı bence...eğer ej9 u sevdiysen
    Alıntı gökan Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    sat o arabayı al ustundekılerı sat gıt bı krmızı grı yada benım rengten duz al ej9 ıyıdır
    Alıntı pasa35 Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    bencede hiç uğrama satıp düz al
    Alıntı Ome_RS Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Manuel sedan var istersenz takaslık
    Konuları arattım ancak tamı tamına ej9 otomatiğe uygun bununla alakalı bir konu bulamadığımdan açtım.. Çünkü bir elektrik tesisatı bile önemli.. Ki şu cevaplardan sonra sanırım büyük ihtimalle bu konu kapanıyor benim için..

    Ancka yüzeysel olarak geçmek yerine şu sorularıda sormadan edemiyiceğim.. 1.4islerde manuel ile otomatik arasında tek farkın şanzuman beyni olduğunu biliyordum. Ana beyinin farklı olduğunu bilmiyordum.. Sonuç olarak beyin aynıysa elektrik tesisatında da sıkıntı yaşayacağımı zannetmiyordum. Gösterge paneli bir süre değişmez (Tabi elimdeki şanzumanı çıkartırken ki maddi getiriyede bağlı birşey) değişeceği zamanda ek9'un göstergesi yada ek4'ün göstergesinden birini takarım ancak bunlarda soketli şeyler olduğundan soketlerdeki ufak oynamalarla sorun olmayacağını düşünmüştüm.. Onun dışında şanzuman zaten cuk oturur dedim çünkü yer aynı ebatlar sıkıntı yaratmaz. Tek düşüncem o vites kolları alınır ancak bu boşluk kalma olayı.. O biraz sıkıcı bir konu.. Ancak yinede niçin öyle bir boşluk kaldığını düşünmedende edemiyorum.. Sanırım 106 gibi birçok şeyini söküp bakmam gerekliki o zaman olabilitesini düşünerek çözebileyim..

    Deneyen veya deneyeni duyan varsa link veya bilgi paylaşırsada sevinirim. Yapmasamda tecrübe sahibi olmak keyif verici olur.. En azından başlığı boşa açmamış oluruz

    Evet hem manuel araç sevmemden hemde tüketimden.. Kış aylarındayız tabi düşecek ancak aslını astarını öğrenmek istedim. Çevremde sohebt sırasında elektrik tesisatının ve beyinin değişmediğiyle alakalı şeyler duydum ancak elektrik tesisatı zaten varsa, bu iş yatar. Aracı bu yüzden tabi satmam ama bolt on bir uygulama olsaydı düşünürdüm ciddi ciddi..

    Gerçekten baya araştırdım. VTI bakarken 1.4'e dönmekte o zamanlar baya bir sıkıntıya soktu beni tutkularımızdan ötürü ancak otomatiğe yeminliyken aldım bu kadar temiz ve orjinal sarı bulunca..
    Şimdi de satmak tabi kolay gelmiyor.. İster istemez Aslında en yakın çözüm LPG gözüküyor ama hiçbir şekilde LPG'ye ısınamadım gitti.. Son sistemlerin gayet sağlıklı olduğu yönünde çok yazı okudum ancak ne hikmetse içime bir türlü sinmiyor.. Görünüşü veya olup olmaması değil problem.. Nedense kalıcı sıkıntılar yaratabilecek konularda aklımda soru işareti olan hiçbir şeyi sevmiyorum..

    Sedan araç tarzım değil, daha doğrusu sevmiyorum.. Ancak yanlış anlaşılmasın.. O yüzden teşekkür ederim..

  14. #14
    bladerk - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jan 2006
    Yaş
    45
    Şehir
    Ankara
    Mesaj
    3.045
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    1 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    basit
    bi çıkmacıyla anlaşacaksın elinde kasa halinde pert 1.4 mt olan bendekileri alıp onlara ne istiyosun diyeceksin anlaşacaksın iyi bi ustayla gayet basit olur herşey bu durumda debriyaj pedalı merkez iticiler falan herşeyi değiştireceksin olacak bitecek öbür türlü tek tek alıyım toplayım dersen çok uğraştırıcı ve maliyetli olacaktır


    dip not: ona harcayacağım paraya supercharger takar AT devam ederdim demeden geçemiyceğim
    ECUTECH İstanbul

  15. #15

    Üyelik
    Sep 2008
    Yaş
    38
    Şehir
    İstanbul
    Mesaj
    327
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı bladerk Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    basit
    bi çıkmacıyla anlaşacaksın elinde kasa halinde pert 1.4 mt olan bendekileri alıp onlara ne istiyosun diyeceksin anlaşacaksın iyi bi ustayla gayet basit olur herşey bu durumda debriyaj pedalı merkez iticiler falan herşeyi değiştireceksin olacak bitecek öbür türlü tek tek alıyım toplayım dersen çok uğraştırıcı ve maliyetli olacaktır


    dip not: ona harcayacağım paraya supercharger takar AT devam ederdim demeden geçemiyceğim
    Zaten bende diğer türlü pek uğraşamam Stres sıkıntıya varım ama tabi bir yere kadar.. Düşüncemde buydu.. Bendekileri verdiğim zaman arada çok büyük fark isteme şansı olacağını zannetmiyorum diye düşünüyorum (Fazla ortadan konuştum ama )

    Bu arada SC-AT baya fantezi olur gibime geliyor.. Yürüyeni varmıdır acaba bende araştırıyım video olarak

  16. #16

    Üyelik
    Sep 2008
    Yaş
    38
    Şehir
    İstanbul
    Mesaj
    327
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Yokmu tecrübelerini paylaşacak arkadaş?

  17. #17

    Üyelik
    Sep 2008
    Yaş
    38
    Şehir
    İstanbul
    Mesaj
    327
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Arkadaşlar nedir ne değildir halen merak ediyorum açıkçası..
    Kesilen biçilen ve tam olarak nelerin değişmesi gerekli bilgi verebilecek bir arkadaş yok mu?

  18. #18
    M.A.D - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Mar 2009
    Yaş
    35
    Şehir
    Beylikdüzü
    Mesaj
    4.816
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    7 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    bende merak ettim yaw keşke rastgele bi manuel alsaydın sarı kaplatır noktayı koyardın sarp abi ama geçmişe laf etmek düşmez tabi geleceğe bakalım
    Mehmet Ali DİNÇ

    M.A.D Custom Stickers

  19. #19

    Üyelik
    Sep 2008
    Yaş
    38
    Şehir
    İstanbul
    Mesaj
    327
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı Malii Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    bende merak ettim yaw keşke rastgele bi manuel alsaydın sarı kaplatır noktayı koyardın sarp abi ama geçmişe laf etmek düşmez tabi geleceğe bakalım
    Fark etmez malicim..
    Şu işin kesin olarak aslı astarı neymiş bir öğrensek çok güzel olacak..

Konu Bilgileri

Users Browsing this Thread

Şu an 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 konuk)

Yetkileriniz

  • Konu Acma Yetkiniz Yok
  • Cevap Yazma Yetkiniz Yok
  • Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
  • Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok
  •