User Tag List

17 sonuçtan 1 ile 17 arası

Konu: Turbo bar meselesi

  1. #1
    gevezekedi
    Misafir

    Exclamation Turbo bar meselesi

    Nissan 200 sx s14 icin stock turbo ve motor s afc destegi ile kac bar basabilirim.takribi motorda kac hp alırım..

    (aracta sadece obx headers ve düz 70 lik egsoz sistemi var)

  2. #2
    miniks - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Nov 2005
    Yaş
    41
    Şehir
    Türkiye/İstanbul
    Mesaj
    13.312
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    3 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    maf lı sıstemle 1.3 un uzerınde kesersın yuzde 99. map a donersen turboyu bıtırne kadar basarsın. ama map ıcınde ecu gerekır. yanı safc ıle max 1.1-1.3
    Call for prayer
    http://m.youtube.com/watch?v=7na5Zm0vwtI
    insanlar en akıllı varlıklardır, hüküm edemedikleri yaradılış ve ölümdür
    Instagram hesabımız
    miniksracing - humidorturkiye

  3. #3
    sword - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Nov 2005
    Yaş
    49
    Şehir
    İstanbul Üsküdar
    Mesaj
    4.547
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    20 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    riske girme max 1 bar bas soğuk bujı ve walbro pompa tak motorun ve turbonun durumu ıyı ıse 250-260hp civarı olursun uzun sure bınersın.

  4. #4
    TechTurkey Oz` - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Oct 2005
    Yaş
    43
    Şehir
    İstanbul
    Mesaj
    8.559
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    15 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    o intercoolerla 1 bar bile basma naaap ne et yeni cooler uydur ona ondan sona 1.3 cont sorunsuz gidersin SAFC ile
    www.drecu.com
    Ne Büyüktür Emeğe Saygı Duyan İnsan...!!!

  5. #5
    yavuz364 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Apr 2008
    Yaş
    37
    Şehir
    Sahrayıcedid-Başakşahir
    Mesaj
    3.096
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    1 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    bütün maflı sistemler için geçerli midir bu ?
    Alıntı miniks Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    maf lı sıstemle 1.3 un uzerınde kesersın yuzde 99. map a donersen turboyu bıtırne kadar basarsın. ama map ıcınde ecu gerekır. yanı safc ıle max 1.1-1.3
    Quattro...Torukcars ARGE & Kulvar.info.tr

  6. #6
    ice - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Oct 2007
    Yaş
    48
    Şehir
    İZMİR
    Mesaj
    3.089
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    3 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı yavuz364 Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    bütün maflı sistemler için geçerli midir bu ?
    Tüm maflı sistemlerde 1.3 olmazda 1.5 bar olur ama mutlaka sorun çıkarır ilerleyen zamanlarda....En güzel map"e geçmek...

  7. #7

    Üyelik
    Feb 2010
    Yaş
    52
    Şehir
    bursa
    Mesaj
    1.938
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    cok tsk ederim bilgilere

  8. #8
    toonch - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jul 2007
    Yaş
    43
    Şehir
    Balıkesir
    Mesaj
    356
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı Oz` Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    o intercoolerla 1 bar bile basma naaap ne et yeni cooler uydur ona ondan sona 1.3 cont sorunsuz gidersin SAFC ile
    Alıntı ICE Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Tüm maflı sistemlerde 1.3 olmazda 1.5 bar olur ama mutlaka sorun çıkarır ilerleyen zamanlarda....En güzel map"e geçmek...
    Map dolaylı okuma yaptığından mafa göre okumaları daha az hassastır. Mafla basıncı doğrudan ilişkilendirmek yada yukardaki gibi genelleme yapmak yanlış olur. Maf flow ölçtüğüne göre her motorurun belirli basınçtaki flowu farklı olacağdan genelleme yapılamaz. 200sxe z32 mafı takarsın daha yüksek hava akışını ölçebildiğinden 2bar basarsın okur. Ama maf dertlidir. Kirlenir sorun çıkartır. Map rahattır.

  9. #9

    Üyelik
    Feb 2010
    Yaş
    52
    Şehir
    bursa
    Mesaj
    1.938
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    herkese tessekürlerrr

  10. #10

    Üyelik
    Feb 2008
    Yaş
    51
    Şehir
    Bodrum
    Mesaj
    1.349
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı qwerter Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Map dolaylı okuma yaptığından mafa göre okumaları daha az hassastır. Mafla basıncı doğrudan ilişkilendirmek yada yukardaki gibi genelleme yapmak yanlış olur. Maf flow ölçtüğüne göre her motorurun belirli basınçtaki flowu farklı olacağdan genelleme yapılamaz. 200sxe z32 mafı takarsın daha yüksek hava akışını ölçebildiğinden 2bar basarsın okur. Ama maf dertlidir. Kirlenir sorun çıkartır. Map rahattır.
    Bunun altını doldurmak lazım bence.. Şu cümle bence hatalı.
    "Maf flow ölçtüğüne göre her motorurun belirli basınçtaki flowu farklı olacağdan"
    Sonuçta ister MAF kullanarak direk motora giren havanın kütlesini ölçün isterseniz MAP kullanıp manifoltun basıncını ölçmek kaydı ile motorun VE si ve IAT ı işin içine katarak motorun içine giren havanın miktarını hesaplayın. Sonuçta her ikisi ile de motorun içine giren havanın miktarını ölçüyorsunuz.

    MAF her şartta MAP a göre daha güvenilir. Zira MAF ın skalası var. Kaç volt verdiğinde ne kadar hava geçtiğini biliyorsunuz. Hesap kitap falan yapmaya gerek yok. Dolayısı ile sapmada yok. Direk kütle verisine ulaşıyorsunuz zaten. Eğer arabanın standart halindeki rpm-MAF grafiğiniz varsa MAF ile aracı tune etmek çok daha kolay. Ama nedense bizim tunerlar MAF ı flow ölçme kapasitesi daha büyük olan ile değiştirip skalayı tekrar ayarlamak yerine direk MAF kötü deyip MAP üzerine yoğunlaşıyorlar. Biraz tembellikten aslında.
    Hakikat aramakla bulunmaz ancak bulanlar hep arayanlardır. / Bayezid i Bistami

    --..-.----.-..

  11. #11
    TechTurkey Ranthor - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jan 1970
    Yaş
    43
    Şehir
    Istanbul
    Mesaj
    6.317
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    100 Post(s)
    Tagged
    3 Thread(s)
    200sx in orjinal mafı max kaç gram okuyor?
    daha büyük bir maf bulmanın zor olacağını hiç sanmıyorum
    Built to fall....

  12. #12
    Ryhn
    Misafir
    drek rb den çıkma birtane rahatlıkla bulunur bence.

  13. #13
    toonch - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jul 2007
    Yaş
    43
    Şehir
    Balıkesir
    Mesaj
    356
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı merruse Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Bunun altını doldurmak lazım bence.. Şu cümle bence hatalı.
    "Maf flow ölçtüğüne göre her motorurun belirli basınçtaki flowu farklı olacağdan"
    Sonuçta ister MAF kullanarak direk motora giren havanın kütlesini ölçün isterseniz MAP kullanıp manifoltun basıncını ölçmek kaydı ile motorun VE si ve IAT ı işin içine katarak motorun içine giren havanın miktarını hesaplayın. Sonuçta her ikisi ile de motorun içine giren havanın miktarını ölçüyorsunuz.

    MAF her şartta MAP a göre daha güvenilir. Zira MAF ın skalası var. Kaç volt verdiğinde ne kadar hava geçtiğini biliyorsunuz. Hesap kitap falan yapmaya gerek yok. Dolayısı ile sapmada yok. Direk kütle verisine ulaşıyorsunuz zaten. Eğer arabanın standart halindeki rpm-MAF grafiğiniz varsa MAF ile aracı tune etmek çok daha kolay. Ama nedense bizim tunerlar MAF ı flow ölçme kapasitesi daha büyük olan ile değiştirip skalayı tekrar ayarlamak yerine direk MAF kötü deyip MAP üzerine yoğunlaşıyorlar. Biraz tembellikten aslında.
    Aynı şeyi diyoruz hocam sadece cümle düşük olmuş.
    Alıntı ranthor Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    200sx in orjinal mafı max kaç gram okuyor?
    daha büyük bir maf bulmanın zor olacağını hiç sanmıyorum
    300zx mafı çok yaygın kullanılıyor

  14. #14
    Mechanix - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Nov 2005
    Yaş
    43
    Şehir
    İstanbul
    Mesaj
    3.933
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Z32(80mm)/Q45(90mm) maf ları 500hp ye kadar yeterli oluyor.

  15. #15
    punto_multijet - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jan 2006
    Yaş
    44
    Şehir
    İzmir
    Mesaj
    2.611
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    16 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    motorun ihtiyacı olan flow nasıl hesaplayabiliyoruz? ornegin bir motora 0.8 bar basmak istiyoruz bu basıncı saglamak için gerekli olan flow hesaplaması nasıl oluyor?

  16. #16
    kmince
    Misafir
    http://www.turbobygarrett.com/turbob...o_tech103.html
    Bu linkli bir oku, kafandaki çoğu soru işaretinin cevabı olacaktır.

  17. #17
    punto_multijet - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jan 2006
    Yaş
    44
    Şehir
    İzmir
    Mesaj
    2.611
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    16 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı kmince Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    http://www.turbobygarrett.com/turbob...o_tech103.html
    Bu linkli bir oku, kafandaki çoğu soru işaretinin cevabı olacaktır.
    teşekkürler...

Konu Bilgileri

Users Browsing this Thread

Şu an 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 konuk)

Yetkileriniz

  • Konu Acma Yetkiniz Yok
  • Cevap Yazma Yetkiniz Yok
  • Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
  • Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok
  •