User Tag List

Sayfa 1/2 12 SonSon
32 sonuçtan 1 ile 19 arası

Konu: Katalizör, Lambda Sorunu

  1. #1
    plekumat - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Mar 2010
    Yaş
    35
    Şehir
    Afyon/Konya
    Mesaj
    576
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    1 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)

    Katalizör, Lambda Sorunu

    '06 Mk1 Cit. C2 VTR 46000km'de

    Lexia cihazından şöyle bir sonuç çıktı..
    O2 sensörü galiba universal'mış, Nerden bulurum veya nasıl çözerim?

    Kat iptalini yaptırmak gerekli oldu artık
    içini boşaltmak istemiyorum ***** seneye muayenesi var.
    flanşlı düz boru gibi düşündüm ama pek bilgim yok, Nasıl yaptırabilirim??
    Kat iptali sonrası şunu sensöre takarsam arıza ışığı yanması çözülür mü?:
    http://www.hizlial.com/oto-aksesuar/....8098.0113.htm


    Yardımcı olacak arkadaşlara şimdiden teşekkür ederim
    Astra CDTi

    Alıntı DrNoyan Nickli Üyeden Alıntı
    Your car is actually a kind of bumblebee my friend They'r both GM

  2. #2
    ClioSportAge
    Misafir
    lambda 2 sensörü aracınızın yakıt karışımını ayarlayan bir sensördür.egsozdan çıkan karbondioksit oranına göre yakıtın ayarlanması için ecuya bilgi gönderir.
    bilinmeden yada ehli olmayan ustalar tarafından yapılırsa aracınızdan verim alacağınıza güç kaybı yaşarsınız.

    ayrıca o linkte verdiğiniz aparatlar sadece arıza lambasını söndürür lambda nın yaptığı görevi yapmaz.

    Lambda sensörünü katın yerine koyacağınız bir borunun üzerine delik açarak da takabilirsiniz.arıza ışığı söner fakat aracınız sürekli zengin çalışır.Yakıtınız artar

    eğer takmazsanız da 4000 5000 devir aralığında aracınız zengin yada aşırı fakir karışım nedeniyle teklemeye başlayacaktır.

  3. #3
    plekumat - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Mar 2010
    Yaş
    35
    Şehir
    Afyon/Konya
    Mesaj
    576
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    1 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Teşekkürler
    Sıfır katalizörler çok pahalı.. İptalinide araba rahatlasın diye yaptırmayı düşünüyordum..
    Dediklerinize göre faydadan çok zararı varmış.
    Lambdaların ikisinide değiştireceğim. Peki Kat problemini Nasıl çözebilirim??
    Astra CDTi

    Alıntı DrNoyan Nickli Üyeden Alıntı
    Your car is actually a kind of bumblebee my friend They'r both GM

  4. #4

    Üyelik
    Feb 2008
    Yaş
    51
    Şehir
    Bodrum
    Mesaj
    1.349
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Sadece katalitikten önceki sensör karışım oranını ayarlıyor. Katalitikten sonraki sensör emisyon değerlerinin tutup tutmadığını dolayısı ile katalitik konvertörün verimini hesaplamaya yarıyor.

    Sizin arabanızdaki ısıtma arızası demiş. Bence siz onu bir daha kontrol edin. Muhtemelen kabloları falan çıkmıştır. İkisinin aynı anda rezistanslarının bozulmuş olması biraz uzak ihtimal.
    Hakikat aramakla bulunmaz ancak bulanlar hep arayanlardır. / Bayezid i Bistami

    --..-.----.-..

  5. #5
    plekumat - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Mar 2010
    Yaş
    35
    Şehir
    Afyon/Konya
    Mesaj
    576
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    1 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Teşekkürler,
    ustada, anahtar kontaktayken fişini söktüysende yapar demişti..
    Ama kat eskimesi arızası kesin.. Bu 4. ışık yakışı..

    Yani kat iptalini yapabilirim galiba?
    Astra CDTi

    Alıntı DrNoyan Nickli Üyeden Alıntı
    Your car is actually a kind of bumblebee my friend They'r both GM

  6. #6

    Üyelik
    Feb 2008
    Yaş
    51
    Şehir
    Bodrum
    Mesaj
    1.349
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    KAtalitiği iptal ettirirseniz bile sensörünü yenilemenizde fayda var. O linkini gönderdiğiniz zımbırtıdan bende kullanmaya başladım, şimdilik lamba yakmadı.. Gerçi ben oradan almadım ama işe yarıyor gibi gözüküyor şimdilik.
    Hakikat aramakla bulunmaz ancak bulanlar hep arayanlardır. / Bayezid i Bistami

    --..-.----.-..

  7. #7
    plekumat - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Mar 2010
    Yaş
    35
    Şehir
    Afyon/Konya
    Mesaj
    576
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    1 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı merruse Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    KAtalitiği iptal ettirirseniz bile sensörünü yenilemenizde fayda var. O linkini gönderdiğiniz zımbırtıdan bende kullanmaya başladım, şimdilik lamba yakmadı.. Gerçi ben oradan almadım ama işe yarıyor gibi gözüküyor şimdilik.
    Birkaç kişi daha çözdüğünü söyledi bunu kullanlardan
    Sizin aldığınız yerden alsam bende bu biraz pahalı geldi bana ..

    Böyle kullanmak çok sinir bozucu
    çekişi düştü, vites düşürünce yığılıyor, çok yakıyor..
    Astra CDTi

    Alıntı DrNoyan Nickli Üyeden Alıntı
    Your car is actually a kind of bumblebee my friend They'r both GM

  8. #8
    plekumat - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Mar 2010
    Yaş
    35
    Şehir
    Afyon/Konya
    Mesaj
    576
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    1 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Birde şöyle birşey buldum:
    benim problemimle alakası var mıdır sizce?
    Alıntı DonanımHaber Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    bir yılı aşkın süredir benim arabanın motor ikaz lambası yanıyordu
    taktım kafaya niye yanıyor diye
    gittim servise hava akış metre dediler değiştirdim 500-600 ytl para vererek sönmedi
    fakir karışım yapıyor dediler lambda sensörü dediler değiştirdim lamba sonmedi
    buji dediler yağ dediler şu dediler bu dediler lamba sönmedi
    inanırmısın depo kapağına kadar değiştirdim sönmedi

    sonra birşey farkettim
    deniz seviyesine inip 1-2 gün gezince lamba sönüyordu sonra dönüşte tekrar yanıyordu
    demek birşeyler bunu ayarlıyor ve ecuya bilgi veriyor dedim
    2000 kusur rakımda yaşıyorum
    deniz seviyesinden çıkışta her 500 metre tırmandığımda arabayı stop ettim sonra kontağı açtım bir 5 dk tuttum tekrar kontağı açtım
    motor engine check lambası hiç yanmadı

    çektim arabayı bosch car servise bunun boğaz kelebeğini sökün dedim
    adamlar yerini bilmiyorlar bilgisayardan baktılar buldular söktürdüm
    yarım parmak kurum bağlamış
    balata spreyi tiner ne varsa çözecek temizlettirdim birde yeni conta ayarladım taktırdım

    bunu bana hiçbir usta söylemedi maalesef
    rakım çıktıkca oksijen basıncına göre ayarlama yapan yer olması lazım aklımda boğaz kelebeği kalmış

    parçada bu parça
    şimdi aracım 8 litre değilde 5-5.3 litre yakıyor araba hafifledi sanki

    lambada sönüş o sönüş dahada yanmadı

    aha suç aletide bu ama bu agr valfi değil dimi

    agr valfi sanıyordum okuyunca bu farklı bir parça oldugunu farkettim

    http://img224.imageshack.us/img224/9359/gazkelebegi.jpg
    Astra CDTi

    Alıntı DrNoyan Nickli Üyeden Alıntı
    Your car is actually a kind of bumblebee my friend They'r both GM

  9. #9

    Üyelik
    Aug 2008
    Yaş
    36
    Şehir
    :))
    Mesaj
    403
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    heater çalışmadığı zaman oksijen sensörün düzgün ölçüm yapamaz.
    ECU, heater'ın çalışıp çalışmadığını %100 anlayabilir çünkü heater ile zirkonyum arasında nikel-krom alaşım filteri yani bildiğimiz K tipi termokupl vardır, bu termokupl zirkonyum plakalarının sıcaklığını okur.
    oksijen sensörün için hem katalizör öncesindeki hem sonrasındaki için diyor, aracının aküsünü kontrol ettir magneti marelli ECU'ların çektiği akım yeterli olmadığında genelde bu tarz arızalar verebiliyor (akım yeterli olmadığı için heater'ları kapatabiliyor)

  10. #10

    Üyelik
    Aug 2008
    Yaş
    36
    Şehir
    :))
    Mesaj
    403
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    birde o linkteki "aparat"ın takılması sonucunda oksijen sensörünün okuduğu değerde sapma yaşanacağından performansta ve yakıt tüketiminde değişiklik olacaktır.

  11. #11
    gambit49 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jan 2009
    Yaş
    39
    Şehir
    ankara cayyolu
    Mesaj
    1.489
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    ben 2. sensor sadece emilsyon icin var die biliorum simdi kesin bir cevap alsak 2. sensorun yakıta ve performansa etkısı var mi yok mu

  12. #12
    plekumat - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Mar 2010
    Yaş
    35
    Şehir
    Afyon/Konya
    Mesaj
    576
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    1 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Cevabınız için çok teşekkür ederim..

    Oksijen sensörlerinin sorunu başladığında (lexia cihazından bakılabiliyor) araç çalışmıyormuş, su sıcaklığıda 48 dereceymiş..
    Usta, eğer sistemde akım varken, (sensörü söktükten sonra, ışık yandımı diye kontağı açmıştım) herhangi bir soketi söktüysende yakmış olabilir demişti..

    Servis biraz uzakta olduğundan (gitgel 150km) birdaha bağlayamadık; bir daha bağladığımızda kesin sonuç çıkacak.

    Aküyü eski sahibi yenilemiş,
    düşük amperli takmış olmasından kaynaklı olabilir mi bu bahsettiğiniz yetersiz akım??

    Alıntı gambit49 Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    ben 2. sensor sadece emilsyon icin var die biliorum simdi kesin bir cevap alsak 2. sensorun yakıta ve performansa etkısı var mi yok mu
    Benimde bilgim o yönde..
    2. sensör sadece kat'ın temizlediği havanın değerlerini ölçüyor, ECUda bu değerleri katın düzgün çalışıp çalışmamasıyla ilişkilendiriyor.
    Yani Karışım ayarlamasını sadece 1. sensör ayarlıyor.
    Usta böyle dedi ama tam doğru mudur bilmiyorum..

    Birde birkaç yerden duyduğuma göre EGR'nin ve gaz kelebeğinin kurum bağlamasındanda çok yakma, çekiş düşüklüğü olabiliyormuş
    Servise gittikten sonra belli olacak hepsi.
    Gelişmeleri buraya yazarım

    Tekrar teşekkür ederim
    Astra CDTi

    Alıntı DrNoyan Nickli Üyeden Alıntı
    Your car is actually a kind of bumblebee my friend They'r both GM

  13. #13

    Üyelik
    Aug 2008
    Yaş
    36
    Şehir
    :))
    Mesaj
    403
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    eğer ustan her 2 oksijen sensörününde kablosunu söktüyse o hatayı verebilir, ama japon arabalarında "circuit high" der, PSA grubunu bilemiyorum.

    ustanın dediği olay kısmen doğru, iki sensörde karışımı etkiler ancak ilk sensör birincil karışım ayarlama görevi görür, 1. ve 2. sensörün farkından katalizörün etkisini ölçer, 1. sensör devre dışı kaldığında 2. sensörden gelen verilerle karışımı ayarlar.

    akünün düşük amperli takılması pek etkilemez (72 ise 60 takılmasından bahsediyorum, 72 ise 30 takılmasından değil tabiki ) çünkü o değer amper/saat değeridir, sen istersen 1 saniyede akünü boşaltabilirsin (pek hoş bir sonucu olmaz ), akünün suyuna baktır bitip bitmediği anlaşılır.

  14. #14
    yiit - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Mar 2006
    Yaş
    38
    Şehir
    Istanbul
    Mesaj
    5.480
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    1 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    valla bende düz boru var egzoz manifoldunun üzerindede somun var arıza yakmıyor ama sensörlerinin arızalı olmaması lazım

  15. #15
    gambit49 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jan 2009
    Yaş
    39
    Şehir
    ankara cayyolu
    Mesaj
    1.489
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    o linkde ki aparti tornacida yaptırabiliosun kat i iptal ederken baya ise yarayan bir olay o

  16. #16
    plekumat - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Mar 2010
    Yaş
    35
    Şehir
    Afyon/Konya
    Mesaj
    576
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    1 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    sensörleri usta sötmedide, ben söküp ustaya götürdüm Sökmeden önce sensörün temizlenemediğini bilmiyordum.. Sensörün içi galiba seramikmiş, herhangibir temizliği yapılmıyormuş..
    Aküyede ilk fırsatta bakacağım

    Tornacı Abiye anlatayım, yapabilirse artık

    Yiğit Abi bu C2lerin EGR'si nerde bilginiz var mı?
    Geçenlerde filtreyi söktüm:

    Kelebeği ittirip içine parmağımı sürdüğümde, yapış yapış simsiyah kurum, yağ artığı vardı.
    2gün tırnaklarımın arasından çıkmadı..
    Bu parçayı söküp temizletsem yararlı olur galiba

    Birde filtrenin gaz kelebeğine giren kısmında(yağ buharı borusunun bağlandığı yer) çok fazla yağlanma vardı; usta, çok fazla yağ koymuşlar oda devirli kullandıkça buradan atar dedi. Bir zararı var mıdır?



    Teşekkürler
    Astra CDTi

    Alıntı DrNoyan Nickli Üyeden Alıntı
    Your car is actually a kind of bumblebee my friend They'r both GM

  17. #17
    yiit - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Mar 2006
    Yaş
    38
    Şehir
    Istanbul
    Mesaj
    5.480
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    1 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    o kranktan kelebeğe buharlaşan yağı geri veriyo ben söktüm yağlanmıyor bir zararıda yok ama sen şimdilik yapma filtre takarsan yaparsın kelebek konusuna gelince parmagınla fazla oynama elektronik olduu için eline alma ihtimalin yüksek git söktür temizlet yağlanması normal

  18. #18
    plekumat - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Mar 2010
    Yaş
    35
    Şehir
    Afyon/Konya
    Mesaj
    576
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    1 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Teşekkürler Abi .
    Şu sınav geçsin, Ustayla 2 günde tertemiz çıkartacağız inşallah
    Astra CDTi

    Alıntı DrNoyan Nickli Üyeden Alıntı
    Your car is actually a kind of bumblebee my friend They'r both GM

  19. #19

    Üyelik
    Aug 2008
    Yaş
    36
    Şehir
    :))
    Mesaj
    403
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    söktüğün oksijen sensörlerini düşürdüysen geçmiş olsun, zirkonyum plakaları çok kolay çatlar. sensörün içi seramik değil, zirkonyum.


    kırmızı: heater
    mavi: açık hava (zero cal.)
    sarı: zirkonyum plakaları

Konu Bilgileri

Users Browsing this Thread

Şu an 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 konuk)

Yetkileriniz

  • Konu Acma Yetkiniz Yok
  • Cevap Yazma Yetkiniz Yok
  • Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
  • Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok
  •