User Tag List

18 sonuçtan 1 ile 18 arası

Konu: elden çıkarmak mı? eksikleri gidermek mi?

  1. #1
    Ahmet Saraçoğlu - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Sep 2008
    Yaş
    36
    Şehir
    İstanbul
    Mesaj
    6.110
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    10 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)

    elden çıkarmak mı? eksikleri gidermek mi?

    satmakmı? eksiği gidermekmi?

    arkadaşlar tahmini bi 5-6 ay öncesinde bi cerato dizel aldım siyah giriş seviyesi donanım 40 000kmde , 20 000ı e.Araçta önemli kaza yok ama öğretmen olduu için öğrenciler buna takmış kafayı ;aracın sacına kadar çizdiği için serviste komple boyanmış.
    ((Hasarı sallamış diyebilirsiniz ama ilk aldıı zamanlardan beri netten adamı tanıyorum ve donanımhaberdede tee o zaman dair olayı anlattığı postları falan var , dügün aile babası genç bi öretmen ,satış için vekalete giderken dolmuşla geziodu arabaya bişe olmasn die , pinpirikli bi eleman , bi sene askerdeymiş araba yatmış falan zati))

    şimdi ben bundan acayip memnunum , 63000e geldi km , tipi , gidişi , yakışı falan o fiyata alabileceğim en güçlü bu vardı dizelde ve aile kullanımı söz konusu olduundan.

    Ama tek bi derdi var bu kasa ceratoların 180 i geçemiyo bu kasalar şanzımanın kısa oranlı tutulması dolayısıyla.Ne yaparsan yap 3 sonu 100 , 4 sonu 140 , 5 sonu 180...Aynı 1 i yük için kullanan 4 vitesli bi araba gibi bişey
    Bende ayda bir uzun yol yapiyorum Ankara istanbul .Maximum hızı napıcaksın , 200-210 görünce başın göğemi ericek demeyin araba 160 170 lerde çokyüksek devirlere geldii için hem ses hem tüketim fazlalaşıyo.Son vitesler uzun olsa normal hızlarda devir de düşeceğinden ne araba yorulmayacak , ne tüketim artacak ne de benim başımı ağrıtacak.Sürekli 4300-4500 de gidince canını alıyomuşum gibi hissediyorum , ki öyle.

    Şimdi bunu satmaya veya takasa vermeye kalksam yine dizel ve az km olmak kaydıyla , 100 hp nin altına düşmeden güzel gidebilecek , üzerine max 2-2.5 koyarak abs ve klima harici donanımları önemsemeksizin ne alabilirim?.Aile kullanımı önemli değil artık , çünkü bi baktım aldıımdan beri 3 kere ya sürmüştür babam ya sürmemiştir.Tek kıstas dizel olması.

    Veya zaten temizliğinden ve şekli şemalinden memnunum , şu bahsettiğim son hız olayını şanzımandan halledip evlenene veya daha sonrasına kadar kullanırım diye düşünüyorum ama bu anlattığım olay çözülebilir bişeymidir?Evetse seviyorum bunu açıkçası.

    Sizin öneriniz ne olurdu?20-21 lere temiz daha güzel giden herhangi bi kasa tipinde (mümkünse ebat olarak c sınıfı altı olmayan) hangi dizel olur olursa?yada bu son hız sorununun ilacı nerde , kimde , tahmini ne kadar bi rakamadır?

    Bu aralar vermem bi karar bu çünkü çok km yapıyorum ve en büyük cazibe olan km ve temizlik gitmeden halletmem gereliyor.

  2. #2
    Frid - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Apr 2009
    Yaş
    38
    Şehir
    İstanbul
    Mesaj
    7.914
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    7 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    makyajlısındada aynı sorun varmı acaba ?
    Soyadımın ilk iki harfi kişiliğim kadar ÖZ

  3. #3
    Fatih Kavak - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Dec 2008
    Yaş
    36
    Şehir
    İst.
    Mesaj
    1.459
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Chip olayını bir araştırın derim birde dizel hyundai eraları araştırın onlarda bu sınıf araç dizelide gayet güzel gidiyor

  4. #4
    Ahmet Saraçoğlu - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Sep 2008
    Yaş
    36
    Şehir
    İstanbul
    Mesaj
    6.110
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    10 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    hayır makyajlısında motor hacmi değişik olduğundan şanzıman komple farklı(hatta accent ve admire larda vites boştaykan 3 te gibi kafa biraz ilerdedir , makyajlılarda o şekilde pozisyonu bile biraz ilerde gibi) , onlarda 210 kmler çok zor değil

  5. #5
    Ahmet Saraçoğlu - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Sep 2008
    Yaş
    36
    Şehir
    İstanbul
    Mesaj
    6.110
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    10 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı Fatih Kavak Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Chip olayını bir araştırın derim birde dizel hyundai eraları araştırın onlarda bu sınıf araç dizelide gayet güzel gidiyor
    chip malesef hp ve torku arttırdığından sadece 180 e geliş süremi kısaltır , ulaşılan devir yine 4500 de sabit kaldığından son hız değişmez.5000 lere çıkarmı , dizelde kesici varmı bilmiyorum ama yine bikaç km için aracın canını almaya değmez dizelde.Ben yüksek hızda düşük devir istiyorum dengi araçalr gibi.

  6. #6
    TechTurkey Dragger - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Mar 2006
    Yaş
    47
    Şehir
    Istanbul
    Mesaj
    16.075
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    147 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Focus TDCI tavsiye ederim, 20ye bulunmaz tabi ama biraz daha zorlarsan olabilir

    Cerato iyidir, onun makyajlısından bak ya da
    @premiumparts / www.premiumpartstr.com

    Premium Brands & Special Cars

    OZ RACING · SPARCO · MSW by OZ · AEM · K&N · EIBACH

  7. #7
    Ahmet Saraçoğlu - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Sep 2008
    Yaş
    36
    Şehir
    İstanbul
    Mesaj
    6.110
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    10 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    abi özellikle de makjaylı cerato aklıma fazla değişiklik yaşamamak için ,, ama makyajlı cerato ve özellikle focusların 50 60ooo kmlerde olanlarını bulmak gerçekten çok zor , bizim bu kasanın 40ooo 50ooo km fiyatları bile benim aldıım rakamın üstünde. , biz bnu baya temize aldık , direksiyon daha aşınmamıştı , içi sıfır gibi kokuyodu , Şimdi 100ooo üzeri beni üzecek şeyler de çok istemiyorum açıkçası elimdekini bırakıp.

    bu şanzıman olayı ellenmez bi hususmudur?cerato veya kia olmasa da kendi araçlarının dişli oranlarıyla oynayan kimse varmı?uygulanabilir bi olaymıdır?

  8. #8
    ocean0636 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Sep 2009
    Yaş
    36
    Şehir
    07
    Mesaj
    4.054
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    O fiyatlara en güzeli Vti verelim alayına goo
    Saka bir yana cidden accentler çok güzel gidiyor fakat sanzumaninin bu kadar kısa olduğunu bilmiyordum. Yazdıklarınızı okudum bence bunu satıp başka araç almanız ciddi bir zarar etmenize sebep olacaktır, aracınız temiz bakimliymista zaten bence 10-20km çok hız yapmak için hiç değiştirmeyin dewam edin derim, tabi eğer tekrar bu sınıfta bir araç alacaksınız

  9. #9
    douu - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Feb 2009
    Yaş
    39
    Şehir
    Adana
    Mesaj
    6.280
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    9 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Corolla D4-D.. Bulabileceğin en sessiz ve tatminkar dizel.. Chiple uzun yolda 4.5 litre gibi ortalamalar yakalıyodum.. 130-140 km sabit hızlarda.. Ama kesinlikle son kasası değil.. 2006-2007 model olanlarından.. 190-200 gibi hızlarda 4000küsür devirlerde olduğundan bahsettiğin hızlarda asla ses rahatsız etmez seni.. Her türlü piyasadaki en sessiz dizel olduğuna emin olabilirsin

  10. #10
    levent - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jan 2006
    Yaş
    36
    Şehir
    İzmir
    Mesaj
    18.439
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    97 Post(s)
    Tagged
    3 Thread(s)
    d4d 5200 çevirir, 190-192 ile giderken tam 4500 devirde oluyor araç.

    stock halde cerato kadar gitmez ama chip yaparsan gider gayet tatmin eder, düşük km li bulmak zor onlarıda, gerçi hepsinde abs-klima standart geliyor sen önemli değil gibisinden yazmışsın ama.

    bu arada aracındaki şanzımanın farklı versiyonları vardır bence illaki, son dişliyi daha uzun oranlısıyla değiştirip her vitesteki max hızı arttırabilirsin.

  11. #11
    Ome_RS - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Nov 2008
    Yaş
    35
    Şehir
    İstanbul
    Mesaj
    9.964
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    10 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    ahmet daha önce konustugumuz gbi.
    bence git bi kia servisine ama işini iyi bilen ustalar olsun sor konus arastır.
    makyajlı kasanın sanzımanının son dişlisi veya 5. dişlisi olmadı accenetin aynı sekilde dişlileri bunun sanzımanına uyuyormu.
    veya uyan baska bir modelin dişlisi varmı?
    son dişlide 5. vites dişliside işini görür.
    ancak son dişli değiştiginde tüm viteslerin oranı buyuyeceğinden arac biraz hantallasabilir ama bunun önüncede chip ile gecersin
    www.vava.cars
    Lapiztes mk7R

  12. #12
    Ahmet Saraçoğlu - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Sep 2008
    Yaş
    36
    Şehir
    İstanbul
    Mesaj
    6.110
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    10 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı ocean0636 Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    O fiyatlara en güzeli Vti verelim alayına goo
    Saka bir yana cidden accentler çok güzel gidiyor fakat sanzumaninin bu kadar kısa olduğunu bilmiyordum. Yazdıklarınızı okudum bence bunu satıp başka araç almanız ciddi bir zarar etmenize sebep olacaktır, aracınız temiz bakimliymista zaten bence 10-20km çok hız yapmak için hiç değiştirmeyin dewam edin derim, tabi eğer tekrar bu sınıfta bir araç alacaksınız
    evet satıp başka bişey almam ciddi zarara sebep oluyo , akılda olmayan , marka önyargısı sebebiyle aklıma gelmeyen başka bişey varmıdır diye düşündüm ama kianın ötesine geçemez hiçbiri


    Alıntı dou_corolla Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Corolla D4-D.. Bulabileceğin en sessiz ve tatminkar dizel.. Chiple uzun yolda 4.5 litre gibi ortalamalar yakalıyodum.. 130-140 km sabit hızlarda.. Ama kesinlikle son kasası değil.. 2006-2007 model olanlarından.. 190-200 gibi hızlarda 4000küsür devirlerde olduğundan bahsettiğin hızlarda asla ses rahatsız etmez seni.. Her türlü piyasadaki en sessiz dizel olduğuna emin olabilirsin
    corolla o hacime göre gerçekten iyi gidiyo , chiple de güzel sonuç verebilir ama düşündüğüm max fiyatlara taksi çıkması veya 200 300k deki araçlar var malesef.


    Alıntı lewo_rolla Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    d4d 5200 çevirir, 190-192 ile giderken tam 4500 devirde oluyor araç.

    stock halde cerato kadar gitmez ama chip yaparsan gider gayet tatmin eder, düşük km li bulmak zor onlarıda, gerçi hepsinde abs-klima standart geliyor sen önemli değil gibisinden yazmışsın ama.

    bu arada aracındaki şanzımanın farklı versiyonları vardır bence illaki, son dişliyi daha uzun oranlısıyla değiştirip her vitesteki max hızı arttırabilirsin.
    şanzıman oranında aşırı bi fark yokmuş 4500 de 192lerdeyse(o devirde tahmini 180 183 benimkide çünkü) ama 5200 çevirmesi ceratoma göre bi avantaj tabi,
    bu arada yanlış anlamaya sebebiyet verdim , acayip yazmışım orayı , abs klima önemli sadece , diğer hiçbişey önemli değil dmek istemiştim.

    Son dişli ve 1. , 2. , 3. , 4. , 5. vites dişlileri adında şeyler olduğunu ,, ve son dişlinin tüm viteslslerdeki hızı değiştireceğini kavram olarak biliyorum sadece.Ama bu şanzıman dişlileri standart yapıdamıdır(oran dediğim , çap-ebat haricinde) farklı bi aracınki uyarmı? değiştirilebilir bişeymidir , uygulayan varmı bilmiyorum tabiki.

    Alıntı Ome_RS Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    ahmet daha önce konustugumuz gbi.
    bence git bi kia servisine ama işini iyi bilen ustalar olsun sor konus arastır.
    makyajlı kasanın sanzımanının son dişlisi veya 5. dişlisi olmadı accenetin aynı sekilde dişlileri bunun sanzımanına uyuyormu.
    veya uyan baska bir modelin dişlisi varmı?
    son dişlide 5. vites dişliside işini görür.
    ancak son dişli değiştiginde tüm viteslerin oranı buyuyeceğinden arac biraz hantallasabilir ama bunun önüncede chip ile gecersin
    Aynen konuştuğumuz gibi gidicem servise de bilgili servis çalışanı nerde be kardeş ,,Gel boya sorası ücretsiz cila yapcaz die b.düzünden kartala çaırıp eli boş yolladılar ilk aldıımda.Şanzıman vss mod a hayatta girmezler kanaatindeyim.Uygulanan bişeyse en temizi dışarda yaptırmak.

  13. #13
    douu - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Feb 2009
    Yaş
    39
    Şehir
    Adana
    Mesaj
    6.280
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    9 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    23-24 gibi rakamlar çıkaramazmısınız ? Ayrıca corolla'nın 100000 gibi kmsinden korkmayın bence.. 215000 kmde sattım.. 80000km chipli kullandım çoğunlukla basarak.. 10000 km bakımlarından başka tek kuruş para harcamadım

  14. #14
    Ahmet Saraçoğlu - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Sep 2008
    Yaş
    36
    Şehir
    İstanbul
    Mesaj
    6.110
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    10 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    o rakamlar için aklımda c4 hdi ve focus tdci var ama şu an için gerçekten zor olur , ilerisi içinde benim aracımın km olarak cazibesi kalmaz satış fiyatı düşer.Ve bu ara benimsersem aracı ;chip , jant , yazlık bi takım lastik vss vss şeklinde ilerler bırakmam aracı.Ama kısa oran işi can sıkıcı oluyo uzun yolda.

  15. #15
    ahmetbaha-drs - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Dec 2005
    Yaş
    36
    Şehir
    Istanbul
    Mesaj
    7.772
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    27 Post(s)
    Tagged
    1 Thread(s)

    Question

    Nissan Micra 1.5DCI 85hp Passion
    Mitsubishi Colt 1.5DID 95hp
    Ya da max. 20.000liraya bulunurmu bilemiyorum ama D4D Toyota'da bakabilirsin..Sonuçta bunların hiç birisi maksimum hız,performans aracı değil o yüzden bir 10-15kmh fazla hız yapmak içinde temizliğinden emin olduğun aracı değiştirmeye değermi onun kararını vermen lazım..
    http://www.sahibinden.com/bm_otomoti...XQQdisplayitem
    V40 Cross Country T4
    Megane GT-Line
    Range Sport SDV6
    A8 4.2 TDI Quattro
    VW Passat Variant TSI

  16. #16
    levent - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jan 2006
    Yaş
    36
    Şehir
    İzmir
    Mesaj
    18.439
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    97 Post(s)
    Tagged
    3 Thread(s)
    Alıntı Ahmet Saraçoğlu Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Son dişli ve 1. , 2. , 3. , 4. , 5. vites dişlileri adında şeyler olduğunu ,, ve son dişlinin tüm viteslslerdeki hızı değiştireceğini kavram olarak biliyorum sadece.Ama bu şanzıman dişlileri standart yapıdamıdır(oran dediğim , çap-ebat haricinde) farklı bi aracınki uyarmı? değiştirilebilir bişeymidir , uygulayan varmı bilmiyorum tabiki.

    .
    şöyle bi örnek veriyim ben o zaman, toyotanın c serisi şanzımanları biçok modelde kullanılır, 5-6 ileri olanları vs vardır , kovanları birbirine direk uyar, son dişlileri diğer vites dişlileri direk değiştirilebilir.

    kia da da böyle bi durum sözkonusuyla eğer bu işe girebilirsin, bence en mantıklısı bu elindeki tertemiz arabayı bilmediğin başka bi araç için riske etmeye gerek yok bence

  17. #17
    ilkerrrrr - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Aug 2007
    Yaş
    41
    Şehir
    Ankara
    Mesaj
    578
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    1 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Çok çakma bi çözüm söyleyeceğim.

    Şimdi jant ve yanağı bilmediğim için tamamen atıyorum. 195 50 15 gibi bi ölçünüz varsa bunu eğer çamurluklarınız müsait ise 195 60 16 ya çıkarın. Lastik çapınız %11.2 büyüyecek. Yani 180 olan top speedeniz göstergede hala 180 göstermesine rağmen 201 km civarına gelecek. Tabiki aracınız normalden yavaş hızlanacak belki 5. vitesde devrin sonunu göremeyecek o zaman da chip uygulaması yaptırırsınız. Gerçi lastik çapını bu kadar büyütmek ne kadar güvenli olur onu bilemeyeceğim.

  18. #18

    Üyelik
    Nov 2007
    Yaş
    34
    Şehir
    ---
    Mesaj
    924
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    1 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Muhtemelen Era şanzımanı oluyordur. Hiç şanzıman dağıtmayada gerek yok ortalık pert era dolu al bi şanzıman tak

Konu Bilgileri

Users Browsing this Thread

Şu an 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 konuk)

Yetkileriniz

  • Konu Acma Yetkiniz Yok
  • Cevap Yazma Yetkiniz Yok
  • Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
  • Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok
  •