User Tag List

5 sonuçtan 1 ile 5 arası

Konu: Ferrari F2007...

  1. #1
    i_could - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Nov 2005
    Yaş
    41
    Şehir
    Izmir
    Mesaj
    618
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)

    Ferrari F2007...

    Ferrari F2007 aracının örtüsünü kaldırdı

    İtalyan Ferrari takımı tek koltuklu serilerdeki 53. yarış arabasının örtüsünü bugün Marenello'da gerçekleştirdiği organizasyonla kaldırdı. F2007 ismi ile anılacak olan Ferrari'nin Formula1 aracını 2007 sezonunda Kimi Raikkonen ve Felipe Massa kullanacak.



    F2007, Ferrari takımının Formula 1 şampiyonalarında yarışmak üzere ürettiği 53. tek koltuklu yarış aracı niteliğinde. Takım içinde 658 olarak anılan proje, Scuderia'nın 2007 için öngörmüş olduğu bazı teknik düzenlemeleri de yansıtıyor. Bu kapsamda, bilhassa güvenlik alanında yapılan güncelleştirmelerle, aracın önden ve arkadan alacağı darbelere karşı çok daha dayanıklı olması sağlandı.



    Bunun için de bu bölgede kullanılan malzemelerin arasına güçlü ve sert metalik maddeler yerleştirildi. Bu modifikasyonlar, doğal olarak aracın ağırlığında da, 10 kiloya yakın bir ağırlık artışı meydana getirdi.



    F2007'nin şasisi, 248 F1 ile kıyaslandığında önemli ölçüde modifiye edilmiş. Dizayn da, yeni ön süspansiyonu araca uydurabilmek maksadıyla revize edilmiş. Bu alanda bilhassa aerodinamik açıdan yapılan değişiklikler göze çarpıyor. Aracın yan bölgelerinde ve açılan aksamında da aynı şekilde yenilemeler söz konusu. Gövde üzerinde yer alan radyatör çıkışları ile motorun hava girişlerindeki yenilikler dikkat çeken diğer hususlar. Aracın dingil aralığı mesafesi de, selefinden daha uzun tutulmuş.




    Aracın arka kısmı daha dar. Bu da, bu yıl yine karbondan üretilecek olan vites kutusu açısından bir avantaj sağlamış. Arka süspansiyon 248 F1'de yer alan sisteme benziyor. Bu kısımda, aracı optimum mükemmellikte kullanabilmek için bir dizi düzenlemeye gidilmesi de gündemden düşmüş değil. Ön ve arka aerodinamik aksamın da Dünya Şampiyonası başlamadan önce değiştirilmesi düşünülüyordu. Arkayı gösteren dikizlerin pozisyonu ile egzos sistemi 2006'ya göre değişmemiş.

    Yeni düzenlemeler istikametinde bu sene zorlayıcı bir şekilde sisteme dahil olan diğer durumlardan da, tek tip motor yapısı özelliği. Bu sebeple, 056 motoru yer işgal etmeye ve uzunlamasına monte edilmeye devam edecek. Yönetmelikte yasaklanan durumlar ışığında, bahsedilen şu modifikasyonlar motora eklenmiş durumda.

    Ateşleme ünitesi, valfler ile giriş ve egzos ünitelerinin tamamı, aracın tork kabiliyetini optimum seviyeye çıkarmayı, yani motora 19.000 rpm devir limitini devirme kabiliyetini vermeyi hedeflemiş. Piston, biyel ve piston havalandırma jetleri ile, araç 19.000 rpm devirde seyrederken sahip olunabilecek en iyi güvenlik seviyesi düşünülmüş. Likit sistemler (su, yağ ve benzin) ve bunların bileşenleri ile de 056'nın yeni araca entegrasyonu konusunda kusursuz bir pozisyon sağlanmak istenmiş.

    Aracın bütün dizayn ve geliştirme evresinde, teknik ekip çok önemli bir rol üstlenmiş. Bu safhada Shell benzin ve yağ konusunda, Fiat Araştırma Merkezi simülasyon sistemlerinde, Brembo ise fren sistemlerinin gelişimi hususunda çok önemli görevler icra etmiş. Şimdi denebilir ki, bütün bu gelişimlerle yeni araç eskiye nazaran optimize olmuş durumda. Güvenlik, kalite ve performans, tüm zamanların hemen hemen en üst seviyesinde.


    Şasi
    Karbon-fiber ve compozit yapı
    7 ileri Ferrari vites kutusu
    Havalandırılmış karbon-fiber destekli frenler
    Yola yapısına göre değişebilen ön ve arka süspansiyonlar

    Boy: 4545 mm
    Genişlik: 1796 mm
    Yükseklik: 959 mm
    Dingil mesafesi: 3135 mm
    Front track: 1470 mm
    Rear track: 1405 mm
    Araç ve sürücü ağırlığı: 600 kg
    Lastikler: 13"

    Motor
    Tip: 056
    Silindir sayısı: 8
    Silindir bloğu: V 90°
    Valf: 32 Pneumatic distribution
    Motor hacmi: 2398 cm3
    Magneti Marelli digital electronic injection
    Magneti Marelli static electronic ignition
    Yakıt: Shell V-Power ULG 62
    Yağ: Shell SL-0977
    her neresinden bakarsanız bakın otomobil güzeldir...

  2. #2
    AyB_Tv - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Nov 2005
    Yaş
    41
    Şehir
    ist
    Mesaj
    755
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    AyB

  3. #3
    i_could - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Nov 2005
    Yaş
    41
    Şehir
    Izmir
    Mesaj
    618
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    fazladan birkaç bilgi var.belki merak eden olur...


    i_could...
    her neresinden bakarsanız bakın otomobil güzeldir...

  4. #4
    Eriador - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Nov 2005
    Yaş
    39
    Şehir
    Orlando
    Mesaj
    7.312
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    26 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    en son brezilya da 20.000 çevirdiler niye gene 19.000 rpm düştüler yaw
    ...::: Çirkin kadın yoktur , az Votka vardır derler... Geçiniz ! Çirkin kadın vardır, midesiz erkekte çoktur. Votkaya *** atip durmayalim onunda bir suçu yoktur :::...

  5. #5
    i_could - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Nov 2005
    Yaş
    41
    Şehir
    Izmir
    Mesaj
    618
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    FİA nın yavaşlatma ya da diger adıyla günlük hayata aktarılabilir teknolojiler geliştirmek adına verdigi ugraslar bu sporun zevkini torpuluyor...


    i_could...
    her neresinden bakarsanız bakın otomobil güzeldir...

Konu Bilgileri

Users Browsing this Thread

Şu an 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 konuk)

Yetkileriniz

  • Konu Acma Yetkiniz Yok
  • Cevap Yazma Yetkiniz Yok
  • Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
  • Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok
  •