User Tag List

Sayfa 1/2 12 SonSon
29 sonuçtan 1 ile 19 arası

Konu: ısınmama sorunu!

  1. #1
    Shrek
    Misafir

    ısınmama sorunu!

    aracımda şöyle bir sorun var. çalıştırıyorum hareket ediyorum 5 dakika sonra felan 50-60 drecelere geliyor eğer sakin kullanmaya devam eder veya dur kalk trafikte kalırsam ısı yükselip 90 a kadar sorunsuzca geliyor sonra fan açıyor vs. ancak 100km veya daha hızlı seyrettiğimde ısı sürekli olarak 50-60 derece civarında kalıyor hiçbir zaman 90 a ulaşmıyor. birçok araçta görüyorum yavaşta gitsen hızlıda gitsen direk 90da sabitliyor. aracımda fan-radyatör ve termostat yeni değişti ancak değilmeden öncede aynı sorun vardı. olayın tam olarak nedir ve çözümü nedir? umarım anlatabildim.

  2. #2
    stlegal - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Nov 2005
    Yaş
    50
    Şehir
    Shell Beach
    Mesaj
    6.988
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    9 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    bahsettiğin şey tamamen termostat olmadığı zaman yapar ama var demişsin entersan..aracında extra göstergemi var 60-90 arasını nasıl görüupsun..
    Kurt kışı geçirir yediği ayazı unutmaz..

  3. #3
    EREN34 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Mar 2010
    Yaş
    41
    Şehir
    34 / 41
    Mesaj
    9.567
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    41 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    su 50lerde görünmesine rağmen gerçkete 50lerdemi hiç kapağı açıp bir kontrol ettiniz mi gerçek sıcaklığını(üç aşağı beş yukarı) Belkide su normal sıcaklığında ancak bunu siz göremiyorsunuz? Birde aklıma fan müşürü geldi.Biliyorsunuz ki radyatör üstündeki fan müşüründen görüyorsunuz suyun ne kadar sıcak olduğunu.

    Şimdilik aklıma gelenler bunlar...

  4. #4
    olcay_bora
    Misafir
    bu sıcaklarda olmuor ama kısın meselaben ekonomik giderken çatalcaya gidip geliordum motor hala souk ouordu e aşınma olcak fln içim cız ediodu termostat sorunu. hava orta ii olunca da 5 6 dkya ısınıodu ama yokusta fln boşa atınca tekrar soguyordusürekli sogutuyor motoru. termostatla iş halloldu

  5. #5
    Eray Yümsel - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Aug 2007
    Yaş
    42
    Şehir
    United State of Beykoz
    Mesaj
    10.985
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    2 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    fan ın yetmiyo olabilir işlevini yitirmiş olabilir.
    Viraja Gİrdiğinde Korkmuyorsan, Yavaşsın Demektir. ///M
    Dr. Ecu

  6. #6
    106arts - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Dec 2008
    Yaş
    39
    Şehir
    ANKARA
    Mesaj
    1.870
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    termostat acıp kapamıyor olabılır
    benım 106 aracımdada aynısı wardı hızlı gıdersem hararet 60ı gecmıyordu termostat hep acık kalıyormus ondanmıs sorun

  7. #7
    blueedeep - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Nov 2008
    Yaş
    40
    Şehir
    ankara
    Mesaj
    198
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    aynı sorunu bende yaşadım.arıza termostat arızası. termostatı değitirince halloldu.

  8. #8
    bilalMW - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Aug 2009
    Yaş
    33
    Şehir
    Istanbul
    Mesaj
    7.256
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    10 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Termostatı kontrol ettirin bence.
    Ex Automobile Service Advisor - New Truck Service Area Manager

  9. #9
    Shrek
    Misafir
    termostat yeni değişmişti arkadaşlar sıfır hatta daha önce bozuk termostat varken de aynı olayı yaşıyordum

  10. #10
    kellepaca - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Oct 2007
    Yaş
    40
    Şehir
    Ankara
    Mesaj
    142
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Aracı çalıştırıp rölantide su biraz ısınana kadar beklet. Göstergeden bakarak termostat açma sıcaklığına gelmeden su hortumlarını kontrol et. Eğer motordan radyatöre giden hortum ısınırsa termostat kaçırıyodur.
    Four wheels move the body, two wheels move the soul.

  11. #11
    Shrek
    Misafir
    Alıntı kellepaca Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Aracı çalıştırıp rölantide su biraz ısınana kadar beklet. Göstergeden bakarak termostat açma sıcaklığına gelmeden su hortumlarını kontrol et. Eğer motordan radyatöre giden hortum ısınırsa termostat kaçırıyodur.
    onu kontrol ettim öyle bir sorun yok termostat açana kadar diğer hortumdaki su soğuk bence termostattan yana hiçbir problem yok

  12. #12

    Üyelik
    Jan 2008
    Yaş
    41
    Şehir
    çeşme-izmir
    Mesaj
    542
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    bi arkadasın vectradada var aynı sorun sehir dısında gıderken hararet hep en dusukte sehir ıcınde dur kalkta normal seviyeye geliyor

  13. #13
    Shrek
    Misafir
    Alıntı pasa35 Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    bi arkadasın vectradada var aynı sorun sehir dısında gıderken hararet hep en dusukte sehir ıcınde dur kalkta normal seviyeye geliyor
    eğer sürekli en düşükteyse termostat bozuktur. benim sorunum bu değil. dikkatli okuyunuz.

  14. #14
    kadioglu - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Aug 2006
    Yaş
    51
    Şehir
    Türkiye/Konya
    Mesaj
    637
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    3 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Termostat'ın derecesi kaç ki?
    Eğer termostatın derecesi 60-70 lerdeyse şehiriçinde fazla hızla gidilmediği zaman termostat açar ama su ısınmaya devam eder.90 civarında fan devreye girene kadarda yükselir.
    Ama şehir dışında radyatörün dışarıdan aldığı hava sayesinde soğutma suyu soğuduğu için termostat derecesinin üzerine hiç çıkmaz.

  15. #15
    S.Özeren - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jan 2010
    Yaş
    37
    Şehir
    İstanbul/B.evler/Fatih
    Mesaj
    6.403
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    5 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    benim sattığım corsa'dada benzer şekildeydi şehir için 90 95 arası duruyordu uzun yola çıkınca eğer sakin git 0 a kadar düşüyordu
    Livestrong





  16. #16
    emretorlak - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Nov 2008
    Yaş
    44
    Şehir
    Ankara
    Mesaj
    1.289
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Termostat yeni değişti demişsin ama çok büyük bir ihtimalle yeni termostatın arızalı.

    Termostatın açık kalmış. Sürekli devir daim yapıyor. Şehir içinde 1.-2.-3. viteslerde motor sıcaklığın 90'larda seyreder. Şehir dışında 4. ve 5. viteste aracı sıkıştırsan bile 90 dereceye varmaz motor sıcaklığın.

  17. #17
    Shrek
    Misafir
    Alıntı emretorlak Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Termostat yeni değişti demişsin ama çok büyük bir ihtimalle yeni termostatın arızalı.

    Termostatın açık kalmış. Sürekli devir daim yapıyor. Şehir içinde 1.-2.-3. viteslerde motor sıcaklığın 90'larda seyreder. Şehir dışında 4. ve 5. viteste aracı sıkıştırsan bile 90 dereceye varmaz motor sıcaklığın.
    kardeş dikkat ettiysen bende senin yazdığın şeyin aynısını söylüyorum. eğer aynı şeyi düşünüyorsak termostatın arızalı olmadığında da hemfikiriz demektir bu

  18. #18
    Shrek
    Misafir
    Alıntı kadioglu Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Termostat'ın derecesi kaç ki?
    Eğer termostatın derecesi 60-70 lerdeyse şehiriçinde fazla hızla gidilmediği zaman termostat açar ama su ısınmaya devam eder.90 civarında fan devreye girene kadarda yükselir.
    Ama şehir dışında radyatörün dışarıdan aldığı hava sayesinde soğutma suyu soğuduğu için termostat derecesinin üzerine hiç çıkmaz.
    peki neden yeni nesil araçlarda şehir içi de olsa şehir dışı da olsa motor çabucak ısınıp sürekli olarak 90'da kalıyor??

  19. #19
    kadioglu - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Aug 2006
    Yaş
    51
    Şehir
    Türkiye/Konya
    Mesaj
    637
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    3 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı Shrek Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    peki neden yeni nesil araçlarda şehir içi de olsa şehir dışı da olsa motor çabucak ısınıp sürekli olarak 90'da kalıyor??
    Şimdi mesele arabanın yeniliği değil.Termostat derecesi ve fan muşürü derecesi.Bir çok araç belli bir hararette verimli çalışır.Bunun içinde fabrikalar genellikle 87-95 derece arası termostat kullanır.Eğer termostatın 87 derecelikse araç çalıştıktan itibaren motor içindeki soğutma sıvısı yaklaşık 90 dereceye gelene kadar termostat kapalı kalır.Bu da ortam ne olursa olsun (şehir içi şehir dışı kış yaz) soğutma sıvısı 90 dereceye serii bir şekilde çıkar demek anlamına gelir.
    Eğer termostat 70 derecelik ve fan muşürü 90 derecelikse : motor soğutma sıvısı 70 dereceye gelince termostat açılır.Soğutma sıvısını devirdaim ettirmeye başlar.Hava çok soğuksa sistemde dolaşan sıvı kendi kendine soğur ve araç 70 derecenin üstüne pek çıkmaz.Hava sıcaksa sisteme 70 derece ile dahil olan sıvı (şehiriçinde) radyatörü ısıtmaya başlar.Ama radyatör fanı açmadığı için 90 derece olana kadar ısınır.90 derece oluncada fan açılır ve sıvı soğur.Atıyorum 87 dereceye düşünce fan kapanır ve ısınmaya devam eder.Bu dediğim yüksek hızlara çıkılmaması durumunda olur.
    İşte şehir dışına çıktığımızda ise aracın ileri doğru yüksek hızdaki hareketi sayesinde radyatörden geçen hava sürekli fan açıkmış gibi olur ve sistem termostat derecesine düşer.Yani 70 te kalır.Zaten dikkat ettiyseniz şehirlerarası yolda fan hiç açılmaz.
    Uzun lafın kısası arkadaşım termostatının sağlam olduğundan eminsen sötürüp üzerinde kaç derece yazdığına bak ve aracın turbo değilse yüksek dereceliyle değiştir.Sorunun çözülecektir.

Konu Bilgileri

Users Browsing this Thread

Şu an 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 konuk)

Yetkileriniz

  • Konu Acma Yetkiniz Yok
  • Cevap Yazma Yetkiniz Yok
  • Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
  • Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok
  •