User Tag List

7 sonuçtan 1 ile 7 arası

Konu: Kat İptali/Sonrası tüketim/Alt devir performansı/diğer fikirler

  1. #1
    plekumat - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Mar 2010
    Yaş
    35
    Şehir
    Afyon/Konya
    Mesaj
    576
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    1 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)

    Question Kat İptali/Sonrası tüketim/Alt devir performansı/diğer fikirler

    Selamlar..

    C2 1.6i(48000km'de) için, kat iptali yaptırmak istiyorum.
    (7 aydır Motor ışığı problemim var, sensörler sağlam: http://www.techturkey.com/forum/showthread.php?t=52739)

    Araçta Aem Dryflow filtre harici hiçbirşey yok..(1 ay önce takıldı)

    Çoğu zaman ş.içinde alt devirlerde kullanıyorum
    ama ***** önümüz yaz, birde üniversite durumlarından dolayı çokca uzun yola gideceğim.
    ve Aileyle olacağından tamamen sakin kullanım olacak..

    Alt devirlerin öleceği, üstlerin canlanacağı söyleniyor.. Doğru mudur?
    cahilliğin kusruna bakmayın, neden böyle oluyor??
    1.6 arabada pek sürücünün hissedeceği bir durum olmaz düşüncesindeyim
    Kat iptali sonrasında tüketim nasıl değişir?

    Performans gibi bir takıntım yok. Şu haliyle yetiyor bana ama motor ışığının yanıp durması harici problemimde yok..
    Keşke Sıfırını insanı parlara satsalarda bizde hiç düşünmeden alsak

    İptali için düz boru düşünüyorum.. Ama fikirlere açığım..
    (http://www.techturkey.com/forum/showthread.php?t=50600)
    Galiba spor katlar varmış, içinde porselen yerine demir petekler bulunan, araştırdım ama bulamadım..

    Şimdiden Çok teşekkürler

    Saygılar.
    Astra CDTi

    Alıntı DrNoyan Nickli Üyeden Alıntı
    Your car is actually a kind of bumblebee my friend They'r both GM

  2. #2
    Dou - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Nov 2009
    Yaş
    36
    Şehir
    Toronto / Istanbul
    Mesaj
    5.033
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    21 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Backpressure atmosferik araçta önemli

    Ama minimal etki yaratır, öyle dizellerdeki gibi turbonun spoollamadan önceki kadar büyük yığılmalar olmaz, dediğim gibi minimal

    İptal et gitsin, ama atma ve kestirme katı. Muayeneye giderken taktırman gerekecek çünkü, adam sana soracak kat nerde diye

  3. #3
    hks35
    Misafir
    öle alt devirler ölcek diye birşey yok belki çok küçük bi oynama olur ama üst devirlerdeki kuvvetlenmeyi biraz daha hissedersin.ama bi önceki mesajda arkadaşında dediği gibi kat.ı kestirme ve kaybetme atma muaynede kesinlikle çok lazım oluyor.

  4. #4
    plekumat - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Mar 2010
    Yaş
    35
    Şehir
    Afyon/Konya
    Mesaj
    576
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    1 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Teşekkürler
    Kat'ı flanşlarıyla beraber eve koyacağım zaten, Muayenesi 1 yıl sonra


    Bu back pressureyi tam anlamadım ama biraz fikir oluştu aklımda..
    Galiba back pressure düşüklüğünden oluyor..
    BP düşüp alt devirlerde gereken basıncı veremediğinden performans azalıyor, buda normal kullanımda aynı işi yapmak için daha fazla güç sarfetmesine yol açıyor. Buda tüketimin artmasına sebep oluyor.
    Gerçi dediğiniz gibi, atmo. 1.6 arabada pek hissedilecek değerler olmaz

    Doğru mudur?
    Astra CDTi

    Alıntı DrNoyan Nickli Üyeden Alıntı
    Your car is actually a kind of bumblebee my friend They'r both GM

  5. #5
    EREN34 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Mar 2010
    Yaş
    41
    Şehir
    34 / 41
    Mesaj
    9.567
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    41 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı plekumat Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Teşekkürler
    Kat'ı flanşlarıyla beraber eve koyacağım zaten, Muayenesi 1 yıl sonra


    Bu back pressureyi tam anlamadım ama biraz fikir oluştu aklımda..
    Galiba back pressure düşüklüğünden oluyor..
    BP düşüp alt devirlerde gereken basıncı veremediğinden performans azalıyor, buda normal kullanımda aynı işi yapmak için daha fazla güç sarfetmesine yol açıyor. Buda tüketimin artmasına sebep oluyor.
    Gerçi dediğiniz gibi, atmo. 1.6 arabada pek hissedilecek değerler olmaz

    Doğru mudur?
    Doğrudur.Kaba mantık bu.BP ne kadar düşerse alt devirler o denli cansızlaşır.(optimum seviyede)

  6. #6
    Gunes G. - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Nov 2009
    Yaş
    45
    Şehir
    Istanbul
    Mesaj
    1.249
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    3 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı plekumat Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Teşekkürler
    Kat'ı flanşlarıyla beraber eve koyacağım zaten, Muayenesi 1 yıl sonra


    Bu back pressureyi tam anlamadım ama biraz fikir oluştu aklımda..
    Galiba back pressure düşüklüğünden oluyor..
    BP düşüp alt devirlerde gereken basıncı veremediğinden performans azalıyor, buda normal kullanımda aynı işi yapmak için daha fazla güç sarfetmesine yol açıyor. Buda tüketimin artmasına sebep oluyor.
    Gerçi dediğiniz gibi, atmo. 1.6 arabada pek hissedilecek değerler olmaz

    Doğru mudur?
    Cok kabaca egzoz borularindaki geri basinc yani back pressure, ayni zamanda aracinin motora vakumladigi hava miktarini etkiler. Bunu aciklamak icin biraz akiskanlar mekanigine deginmek lazim esasen ama burda okuyanlari bogmak istemiyorum. Isi ozu debisi sabit bir sistemde, akiskan genis kesitli bir borudan dar kesitli bir boruya gectiginde hizi artar, hizi artan akiskaninda basinci duser. Buradaki konu hizdan cok basinc farkidir aslinda. Cunku yuksek basinctan alcak basinca dogru her zaman bir vakum soz konusudur. Yani egzoz borusu cok genisletildiginde, motorun ici ile egzoz borusu icindeki basinc farki azalacagindan dolayi geri basinc duser, vakum etkisi azalir, dolayisiylada motorunuzun hacimsel verimliligi duser. Hacimsel verimlilik ise motorunuzun calisirken aldigi hava yakit karisiminin, teorik olarak alabilecegi karisima oranidir bu da ek bilgi olsun

  7. #7
    YunusCan - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Feb 2010
    Yaş
    36
    Şehir
    adana
    Mesaj
    392
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    egzoz muaynesi 1 yıl oldugu için kat ı yılda bir taktırıp muayneye sokman lazım arabayı

Konu Bilgileri

Users Browsing this Thread

Şu an 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 konuk)

Yetkileriniz

  • Konu Acma Yetkiniz Yok
  • Cevap Yazma Yetkiniz Yok
  • Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
  • Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok
  •