User Tag List

Sayfa 1/2 12 SonSon
31 sonuçtan 1 ile 19 arası

Konu: EGT Sensör Montajı

  1. #1
    Cosmicboy - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Dec 2005
    Yaş
    42
    Şehir
    Türkiye/Ankara
    Mesaj
    615
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)

    Question EGT Sensör Montajı

    Arkadaşlar bu sensörü takmamız için headers a delikmi açacağız acaba... birde headers ın tam bittiği yere monte etmemiz gerekiyor sanırım fakat şu delik işini bilemedim
    saygılar
    Powered By The Dark Side

  2. #2
    delsolemrah - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Aug 2006
    Yaş
    38
    Şehir
    istanbul
    Mesaj
    935
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    egsoz manifoldun yani senin deyişinle headersın 4 piston cıkışının birleştiği yerde oluyo en iyi werim o şekil oluyo bildiğim kadarıyla

  3. #3
    Cosmicboy - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Dec 2005
    Yaş
    42
    Şehir
    Türkiye/Ankara
    Mesaj
    615
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    bende onu kastetmiştimde, montaj için delmek gerekiyor sanırım ... ?
    Powered By The Dark Side

  4. #4
    grkm - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Nov 2005
    Yaş
    36
    Şehir
    Istanbul
    Mesaj
    5.572
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    27 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Yok cancım tam headersın orta boruyla birle$tiği yerden hemen sonra orta boruya monte ettirebilirsin. EGT nin gördüğün değerlerden bir miktar daha fazla olacağını dü$ün bu yeterli

  5. #5
    TechTurkey Oz` - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Oct 2005
    Yaş
    43
    Şehir
    İstanbul
    Mesaj
    8.559
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    15 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    4 ünün birleştiği yere delip egt ile aparatın dışına göre kaynattırıcaksın can argonla kaynatsınlar lütfen
    www.drecu.com
    Ne Büyüktür Emeğe Saygı Duyan İnsan...!!!

  6. #6
    Cosmicboy - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Dec 2005
    Yaş
    42
    Şehir
    Türkiye/Ankara
    Mesaj
    615
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Özgün,
    abicim o zaman ben deliyorum headers ı yani
    yazık değilmi ya
    Powered By The Dark Side

  7. #7
    Erkin
    Misafir
    Hamann ı delcez combo kaçış yok


  8. #8
    Vts_Power - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Aug 2006
    Yaş
    48
    Şehir
    Ankara
    Mesaj
    2.471
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    1 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Turbodan önce yada turbodan sonra fark etmiyormu?

  9. #9
    TechTurkey Oz` - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Oct 2005
    Yaş
    43
    Şehir
    İstanbul
    Mesaj
    8.559
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    15 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    aralarında arabadan arabaya değişen farklar var 200Sx te turbodan önce il sonrası arasında 100C fark oluyor
    www.drecu.com
    Ne Büyüktür Emeğe Saygı Duyan İnsan...!!!

  10. #10
    Vts_Power - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Aug 2006
    Yaş
    48
    Şehir
    Ankara
    Mesaj
    2.471
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    1 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    ben nereye takıyım özgün o zaman öyle sorayım sonrasımı mantıklı

  11. #11
    TechTurkey Oz` - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Oct 2005
    Yaş
    43
    Şehir
    İstanbul
    Mesaj
    8.559
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    15 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    sana öncesi mantıklı
    www.drecu.com
    Ne Büyüktür Emeğe Saygı Duyan İnsan...!!!

  12. #12
    clioGT - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jul 2006
    Yaş
    42
    Şehir
    ist
    Mesaj
    4.067
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    3 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    hayda peki ben megane rs için nereyi delecem
    seni unutmayacağız...


    www.hilmisenlen.com

  13. #13
    boosted_pug - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Sep 2007
    Yaş
    40
    Şehir
    44 - 06 - 77
    Mesaj
    2.132
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    5 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    turbodan öncede turbodan sonrada monte edebilirsiniz önce monte etmeniz değer okuma açısından doğru olucaktır ama arabanıza map yaparken yanlış yapmanız sonucunda bu sensörün ucunu eritebilirsiniz yada kopan parçalar turbonun içine dolabilir sonra koyabilirsiniz ama bu seferde 100-200 c daha az gösterecektir

  14. #14

    Üyelik
    May 2008
    Yaş
    40
    Şehir
    İST - Tekirdağ - Muratlı
    Mesaj
    2.534
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    2 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Hondanın Stock Bazı Modellerınde Kat Uzerınde Duruyor ?
    JLR Warranty Specialist
    CMAS *** Scuba & Free Diver

  15. #15
    AhmetH - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jan 2008
    Yaş
    38
    Şehir
    izmir/istanbul
    Mesaj
    233
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    O gördüğünüz oksijen sondası olmasın ?(Lamda)

    ben EGT ye sahip stock turbo bir Honda motoru bilmiyorum

  16. #16
    toonch - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jul 2007
    Yaş
    43
    Şehir
    Balıkesir
    Mesaj
    356
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    EGT sensörü turbodan önce takılmalıdır ,
    yani motor ile turbo arasına ,mümkün olan motora en yakın yere .

    Son zamanlarda EGT sensörünün montaj kolaylığı sağladığından dolayı turbodan sonraya takılması moda oldu ,
    bunun sonucunda "heyyyoo EGT `em çok düşük" diyerek ortalarda dolaşan tiplere rastlıyoruz .

    ama o gerçek egt değilki ? diye sorunca gelen cevap ;
    olsun biz sıcaklığı 100 derece daha az okuyoruz ,yani 650 derece görüyorsak aslında 750 derecedir ! diye bir kural oluştu .

    Bende diyorumki hayır ,öyle değildir .
    Isının ne kadar düştüğünü bilemezsin ,
    bu turbonun şekline tipine ve borularda kullanılan metalin yapısına ve en önemlisi taktığınız uzaklığa göre değişecektir .


    Bu resim herşeyi NET olarak açıklamaktadır .
    İşaretlediğim yere EGT sensörü takılmış ,
    hala okuduğumuz değer sadece 100 derece daha düşük diyenlere (renk körleri hariç) KAPAK olsun


    www.cardanadam.com MaxiBoost nickli arkadaşın yazısıdır. Banada +birmilyon demek düşüyor.

  17. #17

    Üyelik
    May 2008
    Yaş
    40
    Şehir
    İST - Tekirdağ - Muratlı
    Mesaj
    2.534
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    2 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı AhmetH Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    O gördüğünüz oksijen sondası olmasın ?(Lamda)

    ben EGT ye sahip stock turbo bir Honda motoru bilmiyorum

    hyr o ayrı bırsey ox sensoru degıl. ısıtıcı egt sensoru dedıgım
    JLR Warranty Specialist
    CMAS *** Scuba & Free Diver

  18. #18
    TechTurkey cem - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Nov 2005
    Yaş
    40
    Şehir
    Istanbul / Izmir
    Mesaj
    6.513
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    20 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı qwerter Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    EGT sensörü turbodan önce takılmalıdır ,
    yani motor ile turbo arasına ,mümkün olan motora en yakın yere .

    Son zamanlarda EGT sensörünün montaj kolaylığı sağladığından dolayı turbodan sonraya takılması moda oldu ,
    bunun sonucunda "heyyyoo EGT `em çok düşük" diyerek ortalarda dolaşan tiplere rastlıyoruz .

    ama o gerçek egt değilki ? diye sorunca gelen cevap ;
    olsun biz sıcaklığı 100 derece daha az okuyoruz ,yani 650 derece görüyorsak aslında 750 derecedir ! diye bir kural oluştu .

    Bende diyorumki hayır ,öyle değildir .
    Isının ne kadar düştüğünü bilemezsin ,
    bu turbonun şekline tipine ve borularda kullanılan metalin yapısına ve en önemlisi taktığınız uzaklığa göre değişecektir .


    Bu resim herşeyi NET olarak açıklamaktadır .
    İşaretlediğim yere EGT sensörü takılmış ,
    hala okuduğumuz değer sadece 100 derece daha düşük diyenlere (renk körleri hariç) KAPAK olsun


    www.cardanadam.com MaxiBoost nickli arkadaşın yazısıdır. Banada +birmilyon demek düşüyor.
    Tamam dogruda,bu konudada belirten arkadaşlar olmuş egt probe kopması sonucunda
    turbonuzu elinize alma gibi bir durumunuzda var.Buda denildigi gibi kural gibi belirtilen egt buraya takılmalıdır diye bir sonuçta çıkamazki bu resimdede baya bir uzağa takılmış.Okudugum genel olarak bu testleri yapmış olanlarda farklar 70~150 derece gibi
    değişkenlik göstermiş burdan bir sonuc cıkarmak mantıklı olabilir.Tabiki net deger ögrenmek için turbodan öncesi daha mantıklı ,ama turbonun eksoz kısmına takılması veyahut eksoz un hemen sonrasında takılmasda makbuldur.Yanlış kabul edilemez.Bir çok yabancı tunerin probu sonraya taktıgını gördüm.Turbonun eksozuna takılmış bir probe ile öncesine takılmış bir probe'un okudugu fark 350-400 derece olacak hali yoktur sanırım ama tabiki bu resimdeki kadar uzaga takmak yanlış okumaya sebebiyet verir.
    " If everything seems under control, you're just not going fast enough. "

  19. #19
    AhmetH - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jan 2008
    Yaş
    38
    Şehir
    izmir/istanbul
    Mesaj
    233
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı mechanıcer Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    hyr o ayrı bırsey ox sensoru degıl. ısıtıcı egt sensoru dedıgım
    ısıstıcı EGT sensörü nedir ?

    4 kablolu Lamda sensörü ile karıştırdığınızı düşünüyorum hala. zira onda ısıtıcı devresi var.

    kaldıki üstte qwerter nickli kullanıcı çok iyi açıklamış..

    EGT egzoz gazı sıcaklığı ise silindire en yakın konuma montelenmelidir.

    zira amaçlanan ölçüm en sağlıklı ordan elde edilir.

    her silindirin egzoz çıkışına en yakın konuma ayrı ayrı EGT sensör montelenmesi biraz zor olduğundan bu silindirlerden gelen boruların birleştiği konuma tek sensör montesi en pratik olandır.

    dolayısı ile katalizör üzerine veya sonrasına yada turbo sonrasına takılacak EGT ile sağlıklı bilgi alınmaz.

Konu Bilgileri

Users Browsing this Thread

Şu an 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 konuk)

Yetkileriniz

  • Konu Acma Yetkiniz Yok
  • Cevap Yazma Yetkiniz Yok
  • Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
  • Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok
  •