Arkadaşlar bu sensörü takmamız için headers a delikmi açacağız acaba... birde headers ın tam bittiği yere monte etmemiz gerekiyor sanırım fakat şu delik işini bilemedim
saygılar![]()
Arkadaşlar bu sensörü takmamız için headers a delikmi açacağız acaba... birde headers ın tam bittiği yere monte etmemiz gerekiyor sanırım fakat şu delik işini bilemedim
saygılar![]()
Powered By The Dark Side
egsoz manifoldun yani senin deyişinle headersın 4 piston cıkışının birleştiği yerde oluyo en iyi werim o şekil oluyo bildiğim kadarıyla
Yok cancım tam headersın orta boruyla birle$tiği yerden hemen sonra orta boruya monte ettirebilirsin. EGT nin gördüğün değerlerden bir miktar daha fazla olacağını dü$ün bu yeterli![]()
4 ünün birleştiği yere delip egt ile aparatın dışına göre kaynattırıcaksın can argonla kaynatsınlar lütfen![]()
www.drecu.com
Ne Büyüktür Emeğe Saygı Duyan İnsan...!!!
Hamann ı delcez combo kaçış yok
![]()
aralarında arabadan arabaya değişen farklar var 200Sx te turbodan önce il sonrası arasında 100C fark oluyor
www.drecu.com
Ne Büyüktür Emeğe Saygı Duyan İnsan...!!!
sana öncesi mantıklı![]()
www.drecu.com
Ne Büyüktür Emeğe Saygı Duyan İnsan...!!!
turbodan öncede turbodan sonrada monte edebilirsiniz önce monte etmeniz değer okuma açısından doğru olucaktır ama arabanıza map yaparken yanlış yapmanız sonucunda bu sensörün ucunu eritebilirsiniz yada kopan parçalar turbonun içine dolabilir sonra koyabilirsiniz ama bu seferde 100-200 c daha az gösterecektir
Hondanın Stock Bazı Modellerınde Kat Uzerınde Duruyor ?
JLR Warranty Specialist
CMAS *** Scuba & Free Diver
O gördüğünüz oksijen sondası olmasın ?(Lamda)
ben EGT ye sahip stock turbo bir Honda motoru bilmiyorum
EGT sensörü turbodan önce takılmalıdır ,
yani motor ile turbo arasına ,mümkün olan motora en yakın yere .
Son zamanlarda EGT sensörünün montaj kolaylığı sağladığından dolayı turbodan sonraya takılması moda oldu ,
bunun sonucunda "heyyyoo EGT `em çok düşük" diyerek ortalarda dolaşan tiplere rastlıyoruz .
ama o gerçek egt değilki ? diye sorunca gelen cevap ;
olsun biz sıcaklığı 100 derece daha az okuyoruz ,yani 650 derece görüyorsak aslında 750 derecedir ! diye bir kural oluştu .
Bende diyorumki hayır ,öyle değildir .
Isının ne kadar düştüğünü bilemezsin ,
bu turbonun şekline tipine ve borularda kullanılan metalin yapısına ve en önemlisi taktığınız uzaklığa göre değişecektir .
Bu resim herşeyi NET olarak açıklamaktadır .
İşaretlediğim yere EGT sensörü takılmış ,
hala okuduğumuz değer sadece 100 derece daha düşük diyenlere (renk körleri hariç) KAPAK olsun
www.cardanadam.com MaxiBoost nickli arkadaşın yazısıdır. Banada +birmilyon demek düşüyor.
Tamam dogruda,bu konudada belirten arkadaşlar olmuş egt probe kopması sonucunda
turbonuzu elinize alma gibi bir durumunuzda var.Buda denildigi gibi kural gibi belirtilen egt buraya takılmalıdır diye bir sonuçta çıkamazki bu resimdede baya bir uzağa takılmış.Okudugum genel olarak bu testleri yapmış olanlarda farklar 70~150 derece gibi
değişkenlik göstermiş burdan bir sonuc cıkarmak mantıklı olabilir.Tabiki net deger ögrenmek için turbodan öncesi daha mantıklı ,ama turbonun eksoz kısmına takılması veyahut eksoz un hemen sonrasında takılmasda makbuldur.Yanlış kabul edilemez.Bir çok yabancı tunerin probu sonraya taktıgını gördüm.Turbonun eksozuna takılmış bir probe ile öncesine takılmış bir probe'un okudugu fark 350-400 derece olacak hali yoktur sanırım ama tabiki bu resimdeki kadar uzaga takmak yanlış okumaya sebebiyet verir.
" If everything seems under control, you're just not going fast enough. "
ısıstıcı EGT sensörü nedir ?
4 kablolu Lamda sensörü ile karıştırdığınızı düşünüyorum hala. zira onda ısıtıcı devresi var.
kaldıki üstte qwerter nickli kullanıcı çok iyi açıklamış..
EGT egzoz gazı sıcaklığı ise silindire en yakın konuma montelenmelidir.
zira amaçlanan ölçüm en sağlıklı ordan elde edilir.
her silindirin egzoz çıkışına en yakın konuma ayrı ayrı EGT sensör montelenmesi biraz zor olduğundan bu silindirlerden gelen boruların birleştiği konuma tek sensör montesi en pratik olandır.
dolayısı ile katalizör üzerine veya sonrasına yada turbo sonrasına takılacak EGT ile sağlıklı bilgi alınmaz.
Şu an 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 konuk)